Οι Radiohead μπορεί να έσβησαν όλη την διαδικτυακή τους παρουσία πριν την κυκλοφορία του ένατου άλμπουμ τους, τελικά όμως έκαναν μια πολύ καλή δουλειά για την επαναφέρουν.
Η μπάντα είναι περισσότερο ενεργή πια στο Instagram όπου ποστάρουν συχνά εικόνες του συνεργάτη τους StanleyDonwoodκαι μια σειρά από μικρού μήκους βίντεο-βινιέτες. Η κάθε μια από αυτές είναι σκηνοθετημένη από που εμπνέεται από ένα κομμάτι του δίσκου. Ορισμένοι διαλέγουν τα ίδια. Έτσι έχουμε πολλές βερσιόν του ίδιου κομματιού.
Ο Γιώργος Λάνθιμος επίσης σκηνοθετεί σουρεαλιστικά τον διάσημο Γάλλο ηθοποιό Denis Lavant να τρώει ένα αόρατο σάντουιτς σε ένα εστιατόριο. Είναι κάπως αστείο και δεν βγάζει κανένα νόημα.
Σύμφωνα με το συγκρότημα που ανέβασε το τελευταίο βίντεο στις 8 Ιουλίου, το πρότζεκτ ολοκληρώθηκε με το βίντεο ‘The Numbers’ του Grant Gee. Ανέβασαν όμως βίντεο που έχουν σκηνοθετήσει ο κωμικός Adam Buxton, o καλτ σκηνοθέτης του High-Rise, Ben Wheatley και ο Γιώργος Λάνθιμος.
Δεν έχουν κάνει ξεκάθαρο ακόμη αν πρόκειται αν είναι τα πρώτα από μια σειρά από κανονικά βίντεο. Έχουν προηγηθεί τα βίντεο για το ‘Burn The Witch’ που σκηνοθέτησε ο Virpi Kettu ή το ‘Daydreaming’ με τον Paul Thomas Anderson στην καρέκλα του σκηνοθέτη.
Το Fact τα μάζεψε όλα και τα παρουσιάζει:
1.
‘Glass Eyes’
Σκην.: Tarik Barri
Ο εικαστικός Tarik Barri έχει φτιάξει τα visuals για της σόλο εμφανίσεις του Thom York τα προηγούμεν χρόνια. Χρησιμοποιεί εργαλεία όπως τα Max/MSP, Java και Supercollider. Η βινιέτα του για το ‘Glass Eyes’ αλλάζει διαφορετικά χρώματα μέχρι να μοιάσει στην επιφάνεια του τίτλου.
2.
‘The Numbers’
Σκην.: Oscar Hudson
Ο Λονδρέζος σκηνοθέτης Oscar Hudson είναι ο λιγότερος γνωστός σκηνοθέτης που διάλεξαν οι Radiohead για το πρότζεκτ αλλά η βερσιόν του για το ‘Numbers’ είναι η πιο εντυπωσιακή οπτικά. Μοιάζει σαν ένα κάδρο από ένα σουρεαλιστικό πορτρέτο όπου άμμος πέφτει από το ταβάνι ένα ερειπωμένο υπνοδωμάτιο ενώ ο ένοικος του, μαζεύει σπασμένα γυαλιά με μια σκούπα και ένα φαράσι χωρίς να γνωρίζει τι ακριβώς συμβαίνει από πίσω του. Θυμίζει πολύ Charlie Chaplin.
3.
‘Desert Island Disk’
Σκην.: Adam Buxton
Το βίντεο του Βρετανού κωμικού Adam Buxton για το ‘Desert Island Disk’ δείχνει λουλούδια μέχρι που σταματάει σε μια στιγμή και ακούγεται μια φωνή να φωνάζει στην οθόνη.
4.
‘Identikit’
Σκην.: Michal Marczak
Ο Πολωνός σκηνοθέτης και πρόσφατα βραβευμένος στο κινηματογραφικό φεστιβάλ Sundance Michal Marczak βάζει τις βάσεις για μια ολόκληρη ταινία για το ‘Identikit’. Το ασπρόμαυρο βίντεο παίρνει την αγχώδης μουσική του κομματιού και την βάζει σε ένα μικρού μήκους θρίλερ, επηρεασμένο από τα 39 Σκαλοπάτια του Χίτσκοκ που σου κόβει την ανάσα με την ένταση του.
5.
‘Glass Eyes’
Σκην.: Weirdcore
Άλλος ένας εικαστικός που ασχολείται με την κινούμενη εικόνα, ο Weirdcore έχει δουλέψει με σχεδόν όλους τους γνωστούς μουσικούς από τους Simian Mobile Disco μέχρι την M.I.A. . Στην βινιέτα του για το ‘Glass Eyes’ φτιάχνει την τέλεια λούπα, με ένα διάφανο εσωτερικό καλειδοσκόπιο να εναλλάσσεται μεταξύ μέρας και νύχτας.
6.
‘Tinker Tailor Soldier Sailor Rich Man Poor Man Beggar Man Thief’
Σκην.: Richard Ayoade
Ο σκηνοθέτης του Submarine και του IT Crowd, Richard Ayoade, ίσως είναι πιο κοντά στο έργο των Radiohead με μια σουρεαλιστική και ανατριχιαστική βερσιόν που θυμίζει το ‘Kid A’ του συγκροτήματος και είναι απόλυτα βρετανική.
7.
‘Identikit’
Σκην.: Yorgos Lanthimos
Ο Γιώργος Λάνθιμος επίσης σκηνοθετεί σουρεαλιστικά τον διάσημο Γάλλο ηθοποιό Denis Lavant να τρώει ένα αόρατο σάντουιτς σε ένα εστιατόριο. Είναι κάπως αστείο και δεν βγάζει κανένα νόημα.
8.
‘Ful Stop’
Σκην.: Ben Wheatley
Το μαύρο χιούμορ είναι το φόρτε του Ben Wheatley και η βινιέτα για το ‘Ful Stop’ παίρνει στοιχεία από την Βρετανική κωμωδία του, ‘Sightseers’ με πρωταγωνιστές ένα ζευγάρι serial-killers. Μοιάζει με τα μουσικά βίντεο του SpikeJonze.
9.
‘The Numbers’
Σκην.: Grant Gee
O Grant Gee κρυβόταν πίσω από το ντοκιμαντέρ για τους Radiohead το 1998 που είχε τίτλο, ‘MeetingPeopleIsEasy’. Το βίντεο του για το Numbers είναι γυρισμένο σε ένα λιμάνι της Ουαλίας και δείχνει την παρακμή της μετά-βιομηχανικής Βρετανίας με πολύ ρεαλιστικά χρώματα.
σχόλια