Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s

Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
0

Οι νεο-φυσιολάτρες (Neo-Naturists) ήταν μια περιβόητη καλλιτεχνική κολεκτίβα με έντονη δράση στη θατσερική Βρετανία των '80s. Η ίδια τους η αναρχική ύπαρξη και όλες τους οι περφόρμανς ήταν ιδιαίτερα προκλητικές σε μια εποχή βαθύτατα συντηρητική, όταν το χίπικο λαϊφστάιλ δεν ήταν καθόλου της μόδας. Μέσα σε χρονική περίοδο πέντε ετών, οι νεο-φυσιολάτρες πέταγαν τα ρούχα τους, έβαφαν τα γυμνά τους σώματα και περιφέρονταν σε δρόμους, νυχτερινά κλαμπ, ακόμα και μουσεία, δημιουργώντας ένα ολοκαίνουριο για την εποχή είδος τέχνης.

Τα τρία βασικά μέλη του γκρουπ, η Christine Binnie, η Jennifer Binnie και η Wilma Johnson θυμούνται σήμερα ότι όλα ξεκίνησαν εντελώς αυθόρμητα. Η Jennifer και η Wilma είχαν σπουδάσει Καλές Τέχνες στο πανεπιστήμιο του Portsmouth και το Saint Martin's αντίστοιχα, ενώ η Christine είχε εστιάσει στην αγγειοπλαστική. Οι τρεις τους έπαιρναν ισχυρή πολιτική θέση για την κοινωνία, τη λιτότητα και το γυναικείο σώμα, με τον πιο παιχνιδιάρικο τρόπο. Αλλά αυτό που τις έκανε να ξεχωρίζουν είναι η ειλικρίνεια με την οποία πλαισίωναν την τέχνη τους, υποστηρίζοντας απόλυτα αυτό το εναλλακτικό λαϊφστάιλ καθώς τριγυρνούσαν σε κλαμπ όπως τα Heaven, Taboo και The Blitz. Μαζί τους σχετίστηκαν κυρίαρχες φιγούρες της γκέι κλαμπ σκηνής της εποχής, από τον σκηνοθέτη Dereck Jarman και τον χορογράφο Michael Clark μέχρι τον καλλιτέχνη Leigh Bowery.

Έκτοτε δημιουργούν κυρίως πίνακες, όμως τα πρώτα χρόνια η δουλειά τους χαρακτηριζόταν κυρίως από αυτές τις γυμνιστικές ζωντανές περφόρμανς, στις οποίες η σάρκα τους ήταν ο καμβάς για ζωηρά, πολύχρωμα σχέδια. Το Λονδρέζικο Studio Voltaire διοργανώνει έως τις 24 Αυγούστου ρετροσπεκτίβα στο έργο τους και ερευνά την εξέλιξή του κατά τη μετάβαση από τις δημόσιες περφόρμανς στο στήσιμο μιας ολοκληρωμένης έκθεσης.

Με στοιχεία από το AnOtherMag

Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
31 Δεκεμβρίου 1982 στο Cabaret Fridge. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Η Christine Binnie στο Central Saint Martin's, 1 Απριλίου 1980. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Εμφάνιση της Christine Binnie στο Βρετανικό Μουσείο, 3 Μαρτίου 1982. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Στα εγκαίνια εμπορικού κέντρου με τον Andrew Logan, 1988. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το "Beyond the Fig Leaf", ντοκιμαντέρ του Norman Hull για το Channel 4, 1984. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ