1 στα 5 ψάρια που αγοράζουμε δεν είναι αυτά που νομίζουμε

1 στα 5 ψάρια που αγοράζουμε δεν είναι αυτά που νομίζουμε Facebook Twitter
1

Το 20% των ψαριών που αγοράζουν οι καταναλωτές παγκοσμίως, δηλαδή το ένα στα πέντε, δεν είναι αυτό νομίζουν ότι παίρνουν, εξαπατημένοι από παραπλανητικές πινακίδες στα ιχθυοπωλεία και στις άλλες ψαραγορές.

 Σε αυτό το σοκαριστικό συμπέρασμα κατέληξε μια νέα έρευνα που έγινε για λογαριασμό της περιβαλλοντικής οργάνωσης Oceana. Οι ερευνητές ανέλυσαν πάνω από 25.000 δείγματα ψαριών και άλλων θαλασσινών και, από αυτά, το 20% έφεραν εσφαλμένη σήμανση. Με άλλα λόγια, άλλο ψάρι έδειχναν και άλλο αγόραζαν στην πραγματικότητα οι καταναλωτές.

 «Είναι πολύ πιθανό ότι ο μέσος καταναλωτής έχει φάει άλλα ψάρια αντί άλλων. Πρόκειται για κοροϊδία. Απολαμβάνεις το φαγητό σου, αλλά έχεις πληρώσει του κόσμου τα λεφτά για ένα ψάρι χαμηλής ποιότητας» δήλωσε η διευθύντρια της Oceana Μπεθ Λόουελ.

 Η έκθεση της Oceana είναι μια αξιολόγηση (μετα-ανάλυση) άνω των 200 μελετών από 55 χώρες, μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα. Σε χώρες όπως η Ιταλία το ποσοστό εξαπάτησης σε ορισμένα είδη ψαριών ξεπερνά το 80%. 

 Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η εξαπάτηση υπάρχει σε όλη την αλυσίδα, από τον συσκευαστή, τον χονδρέμπορο και τον εισαγωγέα-εξαγωγέα έως τον διανομέα και τον τελικό λιανοπωλητή (που περιλαμβάνει και τα εστιατόρια).

 Το 58% των ψαριών με τη λάθος σήμανση, συχνά έχουν αντικατασταθεί με άλλα είδη που μπορεί να αποτελούν κίνδυνο για την υγεία εγκύων και παιδιών. Σε μερικές περιπτώσεις, το ψάρι που πουλιέται, είναι απειλούμενο είδος. 

 Η βιομηχανία θαλασσινών αντέδρασε, υποστηρίζοντας ότι η έρευνα της Oceana δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα διεθνώς. «Η μάχη κατά της απάτης στα θαλασσινά πρέπει να καλύψει όλη τη γκάμα, από τη βάρκα του ψαρά έως το τραπέζι του καταναλωτή», απάντησε η Λόουελ.

 Στην Ελλάδα μια έρευνα του 2015, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Food Research International» και η οποία είναι ανάμεσα σε αυτές που έλαβε υπόψη της η Oceana, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το 38% των ψαριών και άλλων θαλασσινών στη χώρα μας φέρουν λανθασμένη σήμανση, ποσοστό μεγαλύτερο από κάθε άλλη κατηγορία τροφίμων.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Living / Γιατί κάποιοι άνθρωποι θυμούνται τα όνειρα τους περισσότερο από άλλους

Σύμφωνα με νέες έρευνες, παράγοντες όπως η ηλικία, η ροπή στην ενδοσκόπηση, ακόμα και οι εποχές του χρόνου αποτελούν παράγοντες που επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητα να ανακαλούμε τα όνειρά μας.
THE LIFO TEAM
Ο γάτος του μαγαζιού

Living / Ο γάτος του μαγαζιού

Υπεύθυνοι face control, ταμείες, props στη βιτρίνα, support στον πελάτη, επιθεωρητές. Παίρνουν το ρόλο τους στα σοβαρά και είναι φυσικά λόγος για να ξαναπάει κανείς. Γυρίσαμε το κέντρο της Αθήνας, βρήκαμε τις γάτες που ζουν στα μαγαζιά της, τις φωτογραφίσαμε και τις παρουσιάζουμε.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
«Συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού». Τα πιο δημοφιλή Game night events της πόλης.

Living / H Aθήνα παίζει Bingo: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή game night events της πόλης!

Από bingo nights, όπου έχει «εμφανιστεί» η Μπρίτνεϊ Σπίαρς, μέχρι γεωγραφικά κουίζ που μπορεί να καταλήξουν σε ζεϊμπέκικα, αυτές είναι οι πιο παιχνιδιάρικες βραδιές της πόλης – και έχουν και τους μόνιμους θαμώνες τους.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
 Vinted over Instagram: Η μανία του reselling αλλάζει το παιχνίδι στα social media

Living / Η μανία με τα ηλεκτρονικά βιντατζάδικα και η παγίδα της δήθεν «καθαρής» ντουλάπας

Δύο κορίτσια που ξέρουν απ' έξω και ανακατωτά το Vinted και το Vestiaire Collective μας αποκαλύπτουν μυστικά που θα κάνουν τις αγορές μας πιο στοχευμένες και έξυπνες, καθώς και τις αδυναμίες τους που προκύπτουν κατά το κυνήγι του επόμενου θησαυρού.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Living / Η ομορφιά ως καθρέφτης της εποχής

Ζούμε στην εποχή του φυσικού μακιγιάζ, του συνδυασμού αρωμάτων και της σύνθετης ρουτίνας περιποίησης. Από την υπερβολή των ’80s μέχρι το σήμερα, η ομορφιά αποτυπώνει την κοινωνική εξέλιξη και τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
«Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Ζούμε, ρε! / «Είμαι τυφλός και μπορώ να μένω μόνος, μην ξαφνιάζεστε!»

Μπορούν τα τυφλά άτομα να ζήσουν μόνα; Χρειάζονται τα σπίτια τους κάποια ειδική προσαρμογή; Τι είναι η εκπαίδευση στις καθημερινές δεξιότητες; Η Χρυσέλλα Λαγαρία και ο Θοδωρής Τσάτσος συζητούν για το θέμα με την εκπαιδεύτρια κινητικότητας και προσανατολισμού και ιδρυτικό μέλος της ομάδας «Σκύλοι βοηθοί Ελλάδας», Πέννυ Στούμπου.
THE LIFO TEAM
Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια