Η Αθήνα παίζει! Κάποιες νύχτες, η πόλη μοιάζει με ένα τεράστιο board game όπου συμμετέχεις, αφήνοντας το κινητό στην άκρη, γίνεσαι μια ομάδα με τους φίλους σου ή με τους ανθρώπους που συναντάς εκεί και παίζετε όλοι μαζί. Ξεχνιέστε και γίνεστε μια παρέα. Έχει τζέρτζελο, έχει πλάκα. Υπάρχουν κάποια βράδια του μήνα που συγκεκριμένοι χώροι φιλοξενούν παιχνιδιάρικα, διαδραστικά, ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά events. Απαιτούν γνώσεις ή απλώς τύχη (κάποια και τα δύο).
Πρόσφατα, πέφτοντας εντελώς τυχαία πάνω σε ένα podcast του Σπήλιου Φλώρου, ο οποίος μιλούσε για το πόσο ωραία πέρασε σε μια τέτοια βραδιά κουίζ, μας γεννήθηκε η ιδέα να δούμε τι άλλο παίζει αυτή την περίοδο στην πόλη και να φτιάξουμε έναν χάρτη με τις ομάδες που διοργανώνουν τέτοιου τύπου βραδιές. Όσα συγκεντρώσαμε βρίσκονται εδώ:
Το «It’s Bingo Time» του Ηλία Φραγκούλη
It’s Bingo Time! Τα legendary bingo nights του Ηλία Φραγκούλη ξεκίνησαν στα τέλη Μαρτίου του 2015 με πρόθεση να δημιουργηθεί ένα είδος παιχνιδιάρικης διάδρασης μέσα στη νύχτα ως αντίδραση στη σταδιακή επικράτηση των κινητών τηλεφώνων και τη διάθεση του κόσμου για… ασταμάτητη πάρλα, στοιχεία που αντικατέστησαν το fun και τον χορό στα μπαρ.

Το «It’s Bingo Time» προέκυψε σε ένα brainstorming για νέα projects στο Kitty Cat (που είχε ανοίξει τότε στη Σταδίου), όπως μας εξηγεί ο Ηλίας. «Έβαλα κάτω την ιδέα να υπάρξουν βραδιές τύπου variety show», συνεχίζει, «ενθυμούμενος σκηνές από ελληνικές ταινίες της δεκαετίας του ’60, με νυχτερινά κέντρα της Αθήνας τα οποία συνδύαζαν μικρές ζωντανές εμφανίσεις που περιλάμβαναν μπάντες, χορευτικά, ταχυδακτυλουργούς και κωμικούς. Πέραν της ιδέας της ποικιλίας, ήθελα να υπάρχει και κάτι που ο κόσμος θα μπορεί να παίζει ομαδικά και να συμμετέχει κανονικά. Ξεκίνησα από την ανάμνηση ενός παιχνιδιού που έπαιζε ο Κάρι Γκραντ με την Όντρεϊ Χέπμπορν στο Παρίσι του "Charade" και κάποια στιγμή κατέληξα στο Bingo, ανακαλύπτοντας πως, πλέον, εκτός από αριθμούς, μπορείς να ενθέσεις στα κουτάκια που έχουν οι καρτέλες οτιδήποτε θελήσεις, ακόμη και λέξεις! Έτσι έφτιαξα τις πρώτες παρτίδες, που ήταν αποκλειστικά κινηματογραφικές.
«Οι περισσότεροι από τους παίκτες είναι κάπως μονιμάδες πια. Κάνουν σαν μικρά παιδιά από χαρά! Φέρνουν και καινούργιους φίλους τους, πολλοί από αυτούς κολλάνε με τη φάση κι έτσι έχουμε φτάσει να μετράμε ολόκληρη δεκαετία!»
Στο "It’s Bingo Time" δεν παίζουμε με αριθμούς, θα πέθαινε ο κόσμος από πλήξη! Μετέτρεψα το παιχνίδι σε pop music trivial game. Οι καρτέλες περιλαμβάνουν τίτλους ή ονόματα καλλιτεχνών, εγώ βάζω ένα ηχητικό απόσπασμα από αυτό που αναζητούν οι παίκτες και όταν καταφέρουν να μαρκάρουν στην καρτέλα τους πέντε από αυτά στη σειρά, οριζοντίως, καθέτως ή και πλαγίως, έχουν κάνει Bingo, όπως και στην παραδοσιακή μορφή του παιχνιδιού δηλαδή.
Η Αθήνα δεν προσφέρει πολλούς χώρους εστίασης με σχετικά μεγάλη χωρητικότητα που να μπορούν να φιλοξενήσουν περί τα 100 άτομα, ίσως και παραπάνω, παρέχοντας ποτό και φαγητό (αναγκαία για κάτι που διαρκεί έως και πέντε ώρες!), και δη σαββατόβραδο (όπως έχουμε καθιερώσει εδώ και χρόνια, για να βολεύει καλύτερα τον κόσμο). Πάνω-κάτω, αυτά είναι τα σημερινά όρια. Τα ξεπεράσαμε μονάχα μια βραδιά-υπερπαραγωγή που είχαμε γεμίσει όλο το ισόγειο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση με τραπέζια περίπου των 250 ατόμων και με μπάντες που έπαιξαν διασκευές τραγουδιών live. Ήταν έπος».
«Υπάρχει τρέλα με τα παιχνίδια και υπάρχει και φανατικό κοινό που τα περιμένει», μας λέει ο Ηλίας. «Οι περισσότεροι από τους παίκτες είναι κάπως μονιμάδες πια. Κάνουν σαν μικρά παιδιά από χαρά! Φέρνουν και καινούργιους φίλους τους, πολλοί από αυτούς κολλάνε με τη φάση κι έτσι έχουμε φτάσει να μετράμε ολόκληρη δεκαετία! Μεταξύ μας λέμε πως είναι το καλύτερο μυστικό της πόλης. Και το αγαπημένο μου μότο τα λέει όλα: "Πρέπει να το παίξεις για να το πιστέψεις". Υπάρχουν δωράκια σε κάθε παρτίδα, από "σαχλαμαρίτσες περιπτέρου" (όπως τις αποκαλώ), συλλεκτικά κινηματογραφικά gadgets και ποτά μέχρι ένα ολόκληρο μπουκάλι αλκοόλ. Όχι κάτι σπουδαίο, δηλαδή. Έτσι, για την ικανοποίηση ότι κάτι κέρδισες. Ο κόσμος δεν έρχεται γι’ αυτό που θα κερδίσει. Η ψυχαγωγία είναι το μεγάλο κέρδος.

Το δικό μας bingo μοιάζει με trivial game, για το οποίο πρέπει να σκαμπάζεις από ποπ κουλτούρα, τίποτε άλλο… εγκυκλοπαιδικό. Βέβαια, οι παίκτες έχουν το μυαλό τους συνέχεια στη ζαβολιά! Κλέβουν όποτε μπορούν μέσω των κινητών τους. Έχω πιάσει κόσμο να ψάχνει στο Shazam, στο Google, στο YouTube, στο Wikipedia. Γι’ αυτό και μερικές φορές σκαρφίζομαι και πιο δύσκολες παρτίδες, που το αποτέλεσμα της αναζήτησης δεν θα δίνει απάντηση. Εκεί τρελαίνονται! Είναι σαν να βλέπεις σχολική τάξη σε ώρα διαγωνίσματος.
Νομίζω πως το all-time classic bingo που διοργανώσαμε είναι η εμφάνιση φανατικού παίκτη ως… Μπρίτνεϊ Σπίαρς σε Bingo της δεκαετίας του ’90 και σε πλήρη αντιγραφή του look από το "Baby οne more time". Το μισό μαγαζί να χορεύει "τρενάκι" με Χάρι Μπελαφόντε και η Κατερίνα Στικούδη να σηκώνεται μέσα από το πλήθος που φώναζε να πει δικό της τραγούδι που υπήρχε σε παρτίδα. Την είχα βάλει να τραγουδήσει και eurovision-ική Παπαρίζου σε karaoke. Κανείς δεν τολμά να μου αντισταθεί. Το "It’s Bingo Time" γίνεται μία φορά τον μήνα και η βάση του τα τελευταία χρόνια είναι το Public Café Restaurant στον πέμπτο όροφο του Public της πλατείας Συντάγματος, πάντοτε σαββατόβραδο. Μπορεί να συμμετέχει όποιος θελήσει να έρθει. Απλώς συστήνεται και η κράτηση τραπεζιού, για σιγουριά».
Facebook: It's BINGO time
Aνοίγει πάντα και event page για κάθε event και κοινοποιείται και μέσω του freecinema.gr.
«Η Γεωγραφία είναι πολύ κουλ»
Πάμε τώρα για λίγη γνώση, κάνοντας κέφι! Εδώ συναντάμε την πολυμήχανη Σμαράγδα Αλεξανδρή και την ομάδα του «Η Γεωγραφία είναι πολύ κουλ», που γέννησε το πολύ κουλ περιοδικό γνώσεων, το βιβλιοπωλείο γνώσεων, τα activity books και όλα αυτά τα πράγματα που μας εξάπτουν την περιέργεια. «Επειδή όλα αυτά τα χρόνια είχαμε μόνο ψηφιακή παρουσία, μας ενδιέφερε πάρα πολύ να γνωρίσουμε επιτέλους τον κόσμο από κοντά και 3 ώρες παιχνιδιού και γνώσης είναι ο καλύτερος τρόπος», μας λένε.

Αυτή η φανταστική ομάδα διοργανώνει game nights, τα οποία φεύγουν από τα όρια της Αθήνας και κάνουν και τουρ σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Σε αυτές τις βραδιές σίγουρα το να έχεις κάποιες γνώσεις γεωγραφίας θα σε βοηθήσει να πάρεις αρκετούς πόντους.
«Ξεκινήσαμε με μικρά events των 60 ατόμων. Γρήγορα καταλάβαμε πως το παιχνίδι θα λειτουργούσε τέλεια και με ακόμα μεγαλύτερο αριθμό παικτών και ομάδων. Στο τελευταίο game night σπάσαμε το προσωπικό μας ρεκόρ και διοργανώσαμε ένα παιχνίδι με σχεδόν 200 συμμετέχοντες!»
Ωστόσο υπάρχουν διαφορετικής δυσκολίας ερωτήσεις: ερωτήσεις που η απάντησή τους είναι ψιλοεύκολη ή που εύκολα μπορείς να αποκλείσεις τις εσφαλμένες απαντήσεις ή ερωτήσεις πανδύσκολες, δηλαδή δύσκολες για όλα τα άτομα, είτε ξέρουν γεωγραφία είτε όχι, επομένως ο παράγοντας τύχη θα παίξει τον ρόλο του. Στα game nights της Γεωγραφίας έρχεται ο κόσμος σε ομάδες, αλλά και μόνος του να έρθει κάποιος μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ομάδα στη στιγμή. Το παιχνίδι χωρίζεται σε τρεις γύρους και ο καθένας έχει διαφορετική δομή: οι ερωτήσεις μπορεί να είναι από πολλαπλής επιλογής μέχρι και ανοιχτού τύπου. Για παράδειγμα, μπορεί οι συμμετέχοντες να κληθούν να αναγνωρίσουν από ποια χώρα είναι το τραγούδι που ακούμε ή ένα συγκεκριμένο φαγητό.
Όπως μας εξηγούν τα παιδιά: «Ξεκινήσαμε με μικρά events των 60 ατόμων και γρήγορα καταλάβαμε πως το παιχνίδι θα λειτουργούσε τέλεια και με ακόμα μεγαλύτερο αριθμό παικτών και ομάδων. Στο τελευταίο game night σπάσαμε το προσωπικό μας ρεκόρ, διοργανώσαμε ένα παιχνίδι με σχεδόν 200 συμμετέχοντες. Και συνεχίζουμε δυναμικά.
Το κλίμα είναι σούπερ και πολύ παρεΐστικο. Τόσο λόγω των χώρων που επιλέγουμε όσο και λόγω της αγάπης για τη γνώση που μοιράζονται όλα τα άτομα που έρχονται στα events μας γρήγορα δημιουργείται η αίσθηση μιας μεγάλης παρέας που αράζει σε ένα (μεγάλο) καθιστικό.
Τα "Η Γεωγραφία είναι πολύ κουλ" και "Οι γνώσεις μαζί με κέφι" πάνε πάντα μαζί! Σε οτιδήποτε κάνουμε φροντίζουμε ο κόσμος να περνάει καλά και να διασκεδάζει. Η Σμαράγδα κάνει οριακά stand-up comedy σε πολλά σημεία της βραδιάς και αλληλεπιδρά με το κοινό που, όπως είπαμε, ακούει όμορφες μουσικές από όλο τον κόσμο, πίνει το ποτό του και μαθαίνει νέα πράγματα. Γίνεται να μην περάσεις καλά;
Αυτό που βλέπουμε σε όσους έρχονται είναι ότι τους αρέσει πολύ! Φεύγουν με ένα σωρό νέες γνώσεις ή ξεσκονίζουν τις γνώσεις που ήδη έχουν, ακούγοντας μουσικούλα και πίνοντας το ποτάκι τους. Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να μαθαίνεις πράγματα; Εκτός από το παιχνίδι και τα δώρα, ο κόσμος έρχεται και για να γνωριστούμε από κοντά! Είτε στα διαλείμματα είτε στο τέλος, συζητάμε, λέμε τα νέα μας και μοιραζόμαστε όμορφες εμπειρίες που μπορεί να έχουμε ζήσει σε κάποιο πρόσφατο ταξίδι ή στην καθημερινότητα». Πρόσφατα, βλέποντας τα Insta stories του @geografitness από τη βραδιά που έκαναν στη Θεσσαλονίκη, είδα ότι οι παίκτες ανέβηκαν στη σκηνή και χόρεψαν ζεϊμπέκικο. «Παίζει μουσική καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς. Ο μόνος λόγος να μην παίζει κάτι είναι γιατί θα μας τραγουδάει live η Σμαράγδα».

«Κάθε βραδιά αλλάζουμε τα δώρα μας, που είναι είτε συνδρομές στο περιοδικό, είτε το δικό μας επιτραπέζιο, είτε δωροκάρτες για αγορές από το βιβλιοπωλείο ή και άλλα συνεργαζόμενα brands! Πάντα κερδίζει κάποιο έπαθλο και η ομάδα που βγήκε τελευταία γιατί αναγνωρίζουμε την όρεξη που έχουν και την προσπάθεια που κατέβαλαν για να έρθουν να παίξουν μαζί μας. Ο κόσμος φαίνεται να το έχει αγκαλιάσει το event! Μας ρωτάνε όπου βρεθούμε και όπου σταθούμε πότε θα κάνουμε το επόμενο, μας στέλνουν μηνύματα στα social, emails, ακόμα και στο game night όταν έρχονται μας ρωτάνε για το επόμενο!
Σκέψου ότι άτομα που ζουν εκτός Αθηνών κανονίζουν τις δουλειές τους στην πρωτεύουσα έτσι ώστε να συμπίπτουν με κάποιο game night. Στο πρώτο που διοργανώσαμε η ομάδα που κέρδισε είχε δημιουργηθεί εκείνη τη στιγμή από τέσσερα άτομα που είχαν έρθει το καθένα μόνο του! Και δεν έγιναν απλώς ομάδα και κέρδισαν αλλά ήρθαν ξανά όλοι μαζί στο πιο πρόσφατο game night! Δηλαδή ενώσαμε εμείς μερικούς ανθρώπους κι εκείνοι έγιναν παρεούλα. Η πιο γρήγορη ενημέρωση γίνεται μέσα από το newsletter μας, οπότε κάντε εγγραφή στο site μας για να ενημερώνεστε πριν απ' όλους. Εννοείται πως μετά το βρίσκετε και στα υπόλοιπα social μας».
Death Bingo
Προχωράμε, και τώρα δοκιμάζουμε την τύχη μας με άλλη μια ομάδα που διοργανώνει bingo nights. Τα «Death Bingo» του Boutique Creative Agency QUENVO είναι Bingo events όπου το γνωστό παιχνίδι Bingo, που παίζεται τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, συνδυάζεται με έναν συναρπαστικό διαγωνισμό γνώσεων πάνω στη θεματική της εκάστοτε βραδιάς.


Συγκεκριμένα, οι παίκτες διαγωνίζονται σε 10-15 γύρους Bingo, σβήνοντας τους αριθμούς που εμφανίζονται στην οθόνη στις ειδικές κάρτες που τους έχουν μοιράσει και οι νικητές κάθε γύρου ανεβαίνουν στη σκηνή στο τέλος της βραδιάς για να λάβουν μέρος στον μεγάλο τελικό ή αλλιώς «γύρο του θανάτου», όπου απαντούν σε ερωτήσεις που έχει ετοιμάσει η δημιουργική ομάδα του Agency. Όποιος δεν βρει τη σωστή απάντηση, αποχωρεί, μέχρι να στεφθεί ο μεγάλος νικητής της βραδιάς.
Aξίζει να σημειωθεί ότι για κάθε βραδιά που ταξιδεύει στα χαμογελαστά stories των συμμετεχόντων ένα ποσό από τα εισιτήρια δωρίζεται σε οργανώσεις που κάνουν αξιόλογο έργο στη χώρα μας.
Ήδη πάνω από 1.500 άτομα έχουν απολαύσει 11 Death Bingo βραδιές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (οι οποίες γίνονται sold out σε μερικές ημέρες και έχουν αναγκάσει το «Caravan», το ξενοδοχείο που φιλοξενεί τα events στη Θεσσαλονίκη, να προσαρμόσει εκ νέου τον χώρο για να μπορεί να αντεπεξέλθει στη ζήτηση), διαγωνιζόμενα πάνω σε θεματικές όπως η γεωγραφία, τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα τηλεοπτικά '90s αλλά και τα… μπουζούκια, με χιλιάδες γαρίφαλα να πετιούνται συνοδεία live λαϊκής μουσικής και μπουζουκιού στις πιο πρόσφατες βραδιές των events!
Aξίζει να σημειωθεί ότι για κάθε βραδιά που ταξιδεύει στα χαμογελαστά stories των συμμετεχόντων ένα ποσό από τα εισιτήρια δωρίζεται σε οργανώσεις που κάνουν αξιόλογο έργο στη χώρα μας. Για παράδειγμα, στο Death Bingo Μπουζούκια της Αθήνας στηρίχτηκε το περιοδικό δρόμου «Σχεδία», με την ομάδα της «Σχεδίας» να βρίσκεται στον χώρο και να συμμετέχει στο παιχνίδι, ενώ πέρσι ένα από τα Bingo Events στήριξε τα καθημερινά έξοδα μιας νεαρής κοπέλας από την Κρήτη που είναι ογκολογική ασθενής, δωρίζοντάς της τα έσοδα από τα εισιτήρια.
Τα Death Bingo Εvents, μάλιστα, έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών που αγοράζουν βραδιές για εταιρικούς σκοπούς (π.χ. για να παίξουν οι συνεργάτες ή το κοινό τους), ενώ Death Bingo πραγματοποίησε και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην Ελλάδα μαζί με τον δήμο Αθηναίων για τις ευρωεκλογές, συγκεντρώνοντας 400 συμπολίτες μας (στην πλειοψηφία τους ηλικιωμένους) στο Σεράφειο του Δήμου.
The Bado Trivial
Η ομάδα του Bado Trivial αποτελείται από τρία άτομα με καταγωγή από τα Χανιά που σήμερα ζουν στην Αθήνα: δύο αδέλφια και έναν παιδικό οικογενειακό φίλο. Η ιδέα για τα game nights προέκυψε από την αγάπη τους για τα παιχνίδια γνώσεων και την παρέα. Έτσι, διοργάνωσαν το πρώτο κουίζ στα Χανιά για τους φίλους τους και η επιτυχία του οδήγησε σε νέα κουίζ στην πόλη. Στη συνέχεια, αποφάσισαν να φέρουν την ιδέα στην Αθήνα, με την προσθήκη του τρίτου μέλους στην ομάδα.

Το παιχνίδι ξεκινά με τη δημιουργία ομάδων έως 8 ατόμων. Κάθε ομάδα έχει το δικό της τραπέζι, όπου υπάρχει ένα φύλλο χαρτί κι ένα στιλό. Οι ερωτήσεις προβάλλονται σε οθόνες και εκφωνούνται από τους διοργανωτές, ενώ οι ομάδες σημειώνουν τις απαντήσεις τους. Στο τέλος, οι απαντήσεις συλλέγονται και βαθμολογούνται και ακολουθεί η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.
Τα εισιτήρια για τα events συνήθως εξαντλούνται σε λίγες ώρες και για να ενημερώνεσαι μπορείς να ακολουθήσεις την ομάδα στα social media.
Για να συμμετέχεις στο Bado Trivial δεν χρειάζεται να είσαι παντογνώστης. Οι κατηγορίες είναι ποικίλες και στηρίζονται σε random γνώσεις. Έτσι, το παιχνίδι είναι προσβάσιμο σε όλους. Συνήθως συμμετέχουν από 130 έως 250 άτομα, ανάλογα με τον χώρο του κουίζ. Η ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της βραδιάς είναι ενθουσιώδης, έχει ένταση και γέλιο, με τα μέλη της ομάδας να συζητούν με πάθος ποια είναι η σωστή απάντηση. Οι συμμετέχοντες αναμένουν πάντα με ανυπομονησία την επόμενη διοργάνωση και οι νικητές κερδίζουν μπίρες και φαγητό για όλη την ομάδα τους.
Η ανταπόκριση του κόσμου είναι πάντα μεγάλη, με κάθε νέο κουίζ να φέρνει περισσότερους συμμετέχοντες και να δημιουργούνται νέα ρεκόρ. Τα εισιτήρια για τα events συνήθως εξαντλούνται σε λίγες ώρες και για να ενημερώνεσαι για τις δράσεις μπορείς να ακολουθήσεις την ομάδα στα social media. Καθ’ όλη τη διάρκεια του κουίζ παίζει μουσική, δημιουργώντας την κατάλληλη ατμόσφαιρα, και στα διαλείμματα μέχρι την εκφώνηση των ερωτήσεων η διάθεση είναι πάντα ανεβασμένη, γεμάτη κέφι και χαρά. Το επόμενο Bado Trivial αναμένεται στα τέλη Μαρτίου και για να δηλώσεις συμμετοχήw ακολούθησέ τους στα social media ή επικοινώνησε μέσω email για να μάθεις περισσότερα.