[Απο τον Βαγγέλη Μακρή]
"Η τέχνη χωρίς μυστικισμό είναι διακόσμηση"
Παρατηρώντας τα έργα σου έχω την εντύπωση ότι θέλουν να προκαλέσουν μια ευχάριστη έκπληξη στον ανυποψίαστο κόσμο που κυκλοφορεί στο αστικό τοπίο. Είναι αυτός ο μοναδικός σκοπός των έργων σου ή κρύβεται κάποιο άλλο μήνυμα;
Τι εννοείς κρύβεται κάποιο άλλο μήνυμα; Εννοείται. Η τέχνη χωρίς μυστικισμό είναι διακόσμηση εκτός εάν υπάρχει πολιτικό μήνυμα που πρέπει να σου σκάει στη μάπα. Στα έργα μου πάντα προσπαθώ να αφήνουν ένα καλό συναίσθημα πρώτης ματιάς. Αυτό είναι που μετράει για την public art. Κατά τα άλλα, είναι ένα προσωπικό παιχνίδι με την πόλη που ζω και με καταπίνει τόσα χρόνια.
Λένε κάποιοι: «Έτσι θα λυθούν τα προβλήματα της Αθήνας; Με murals και βαμμένα σκαλιά(σ.σ αναφέρομαι στην δράση των Atenistas)». Τι σκέφτεσαι σαν άνθρωπος που προσπαθεί να ομορφύνει το αστικό τοπίο όταν ακούς κάτι τέτοια;
Δεκαετίες και βάλε ενδιαφέρομαι για το αστικό τοπίο μόνο. Έχω δώσει πολύ ενέργεια πάνω σε αυτό. Δεν το είδα σαν μόδα. Δεν ξύπνησα χτες και είπα ότι αυτό θα σώσει την ανθρωπότητα και δεν θα σταματήσω να το κάνω και ας γίνει Αθήνα Μανχάταν. Δεν είναι ανάγκη να ακούς την κοινή γνώμη για ό,τι κάνεις. Για αυτό υπάρχουν και οι αυθόρμητες ενέργειες, δίχως στο νου πολλά σαν λέει και ο φίλος Eισβολέας.
Ένας καλλιτέχνης όταν αρνείται τις καταβολές του αυτό του γυρίζει μπούμερανγκ στη χειρότερη περίπτωση ή στην καλύτερη περίπτωση δεν αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του μέσω της τέχνης του;
Αν δεν ξέρεις από που έρχεσαι και προς τα πού πας, τότε κάτι δεν πάει καλά man… Από την Μικρά Ασία οι ρίζες μου, έτσι κάπως νομίζω ότι και εγώ κάνω στους δρόμους βάρκες με ανθρώπους μέσα. Δυστυχώς η εικόνα του μετανάστη-διωγμένου έχει ξαναέρθει έντονα στο προσκήνιο.
Είσαι ζωγράφος. Ποιους ζωγράφους θαυμάζεις; Ποιοι σε έχουν επηρεάσει στο έργο σου;
Ψάχνομαι όπως όλοι, δεν σταματάω την έρευνα, προσπαθώ να μην κολλάω. Ανακαλύπτω συνεχώς καλιτέχνες που με εμπνέουν...
Σίγουρα αξιόλογοι δάσκαλοι από όλες τις περιόδους με έχουν επηρεάσει, όπως ο Max Enst, ο Roubin, ο Tobias, ο Silver, η Grosse και άλλοι.
Έχεις πει ότι το τελικό αποτέλεσμα ενός γκράφιτι μπορούν να το επηρεάσουν περιστατικά που μπορεί να λάβουν χώρα κατά την διάρκεια της δημιουργίας του. Μια κουβέντα που θα σου πει ένας περαστικός ή κάποιος που θα σου πετάξει ένα αντικείμενο. Θυμάσαι κάποιο περιστατικό που να είχε συμβεί στο δρόμο και να επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την δημιουργία ενός έργου σου;
Μπορεί να μην είναι μόνο μια στιγμή, αλλά πολλές στιγμές μαζί που εκτυλίσσονται στον δρόμο. Ο Δεκέμβρης του 2008 ας πούμε δεν ξεχνιέται.
Οι τεράστιες τοιχογραφίες τροφοδοτούν το «Εγώ» του δημιουργού σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι τα έργα μικρότερης κλίμακας;
ΔΙΚΟ ΜΟΥ- ΔΙΚΟ ΣΟΥ, ΔΙΚΟ ΜΟΥ- ΔΙΚΟ ΣΟΥ, ΔΙΚΟ ΜΟΥ- ΔΙΚΟ ΣΟΥ
Έργα σου υπάρχουν σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Έχεις κινδυνέψει ποτέ κατά την διάρκεια της δημιουργίας ενός έργου σου;
Άσε γιατί την διαβάζει και η μητέρα μου την συνέντευξη…
Μερικές φορές ακούμε για τις κόντρες που έχουν μεταξύ τους οι γκραφιτάδες της Αθήνας που ανήκουν σε διαφορετικές ομάδες. Κάτι που μοιάζει με τις κόντρες που έχουν οι ομάδες μεταξύ τους στην ελληνική hip hop σκηνή σε μικρότερο βαθμό βέβαια. Ποια η γνώμη σου για αυτές τις διαφωνίες; Υπάρχουν σοβαρές διαφωνίες ή τρώγονται μεταξύ τους μια χούφτα άνθρωποι μέσα στον μικρόκοσμο τους;
Αν δεν υπάρχει τριβή μεταξύ κάποιων στοιχείων δεν υπάρχει και αντίδραση και δημιουργία και εξέλιξη. Όσο αυτή μετουσιώνεται σε έργο, τότε προχωράμε μπροστά… Αν εννοείς αυτό που κατάλαβα. Γενικά όλοι μέσα σε μικρόκοσμους δε ζούμε?
Έχεις ταξιδέψει σε διάφορα μέρη του πλανήτη. Από τα μέρη που είχες επισκεφτεί υπήρχε κάποιο που να είπες: «Αν είχα μεγαλώσει εδώ τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά για εμένα»;
Ναι. Ο Άρης.
Τα μουσεία είναι η φυλακή της τέχνης του δρόμου;
Τα μουσεία δεν θα υπήρχαν αν δεν υπήρχαν έργα να μπουν μέσα
Τι θα έλεγες σήμερα στον έφηβο εαυτό σου που ξεκίνησε να γράφει με σπρέι τους τοίχους;
ΠΙΣΤΕΨΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΣΟΥ
Ο Βαγγέλης Χούρσογλου ετοιμάζει αυτό τον καιρό το βιβλίο του που θα κυκλοφορήσει απο τις εκδόσεις Futura. Σε αυτο θα περιλαμβάνεται ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς του, με τοιχογραφίες του απο ολόκληρο τον κόσμο
σχόλια