Borderline '17: Όσοι και όσα περιμένουμε από τη σύγχρονη μουσική τη φετινή άνοιξη Facebook Twitter
Φωτο: Σταύρος Πετρόπουλος

Borderline '17: Όσοι και όσα περιμένουμε από τη σύγχρονη μουσική τη φετινή άνοιξη

0

Με ένα αρκετά πλούσιο πρόγραμμα το Borderline '17 θα είναι στη Στέγη από τις 19 έως τις 23 Απριλίου. Φέτος, προστίθεται ακόμη μία μέρα. Έτσι, θα διαρκέσει 5 ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων 25 καλλιτέχνες και σχήματα απ' όλο τον κόσμο θα παρουσιάσουν το έργο τους που ακροβατεί μεταξύ του μουσικού πειραματισμού και του ηλεκτρονικού ήχου, της σιωπής και του θορύβου, της σύνθεσης και του αυτοσχεδιασμού αλλά και της σύγχρονης περφόμανς.


Τηρώντας όσα μας είπε πέρσι αναφορικά με την εξωστρέφεια της διοργάνωσης ο Χρήστος Καρράς, καλλιτεχνικός διευθυντής της Στέγης και συνεπιμελητής του προγράμματος, η πλειονότητα των εκδηλώσεων του 7ου Borderline θα γίνει εκτός των χώρων της Στέγης, σε απρόσμενες τοποθεσίες, όπως το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών που θα φιλοξενήσει μια ακουστική σόλο περφόρμανς του Akio Suzuki στις 22 Απριλίου. Ο σπουδαίος Ιάπωνας είναι παλιός γνώριμος του φεστιβάλ, καθώς πρόπερσι ήταν υπεύθυνος για μια σειρά από περίφημες ποιητικές ηχητικές περιηγήσεις στο Μεταξουργείο. Από την Ιαπωνία όμως έρχονται στις 22 Απριλίου και οι Marginal Consort που έχουν επηρεαστεί βαθιά από το έργο του Suzuki αλλά και από θρυλικές μορφές της ιαπωνικής ψυχεδελικής σκηνής όπως οι Taj Mahal Travelers. Το τετραμελές σχήμα που αποτελείται από εικαστικούς και μουσικούς έχει μια καταδική του φιλοσοφία γύρω από τον αυτοσχεδιασμό και προτιμά οι συναυλίες του να έχουν τη μορφή μιας ηχητικής εγκατάστασης που διαρκεί περίπου τρεις ώρες, με αρχή, μέση και τέλος. Οι Marginal Consort εμφανίζονται μόνο μία φορά κάθε χρόνο, επομένως φέτος η μία και μοναδική συναυλία τους θα γίνει στη Διπλάρειο Σχολή, ενώ το ίδιο βράδυ το φεστιβάλ θα αποκτήσει πιο νεανικό και χορευτικό χαρακτήρα στο Tesla Bar του Bios, με DJ sets από τη Λονδρέζα Beatrice Dillon που είδαμε για πρώτη φορά στην Αθήνα στο χειμερινό Plisskën και την 20χρονη Πορτογαλίδα Nidia Minaj που, πέρα από τη συνωνυμία, δεν έχει καμία σχέση με τη Nicki Minaj.

Borderline '17: Όσοι και όσα περιμένουμε από τη σύγχρονη μουσική τη φετινή άνοιξη Facebook Twitter
Nidia Minaj


Το πιο σημαντικό όνομα του φετινού προγράμματος είναι αδιαμφισβήτητα ο Charlemagne Palestine που θα ανοίξει το φεστιβάλ την Τετάρτη 19 Απριλίου. O Αμερικανός μινιμαλιστής μουσικός που από 12 χρονών έπαιζε κρουστά για τις εμφανίσεις των Allen Ginsberg και Kenneth Anger, έχει μια ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ, ενώ οι κύριες επιρροές του είναι από τον ανιμισμό και την εβραϊκή μουσική. Πριν από κάθε εμφάνισή του υποβάλλει τον εαυτό του σε ένα υπερβατικό τρανς με αποτέλεσμα η μουσική που ερμηνεύει να αποκτάει μια πνευματική και θρησκευτική διάσταση που παρασύρει τον ακροατή.

Borderline '17: Όσοι και όσα περιμένουμε από τη σύγχρονη μουσική τη φετινή άνοιξη Facebook Twitter
Charlemagne Palestine


Επίσης, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε ζωντανά το φρέσκο πρότζεκτ ενός μεγάλου μουσικού παραγωγού. Ο εκκεντρικός Mark Ernestus, ο πρωτεργάτης της dub techno, μετά την επανάσταση που έφερε στο dub με τους Basic Channel, έστρεψε το ενδιαφέρον του στην αφρικανική μουσική, συγκεκριμένα στα μουσικά είδη sabar και mbalax που έχουν γεννηθεί στη Σενεγάλη. Συνεργάστηκε με τοπικούς μουσικούς και πέρσι κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα άλμπουμ του 2016. Το «Mark Ernestus' Ndagga Rhythm Force» θα παρουσιαστεί σε όλο του το ρυθμικό μεγαλείο στον Προορισμό Παπαστράτος, έναν καινούργιο χώρο που εγκαινιάζεται στον Πειραιά για τις ανάγκες του Borderline την Πέμπτη 20 Απριλίου. Θα τους προλογίσουν οι Νεοζηλανδοί Fis & Rob Thorne, που συστήνουν στο κοινό την παραδοσιακή μουσική των Μαορί, ο Tapes, κατά κόσμον Jackson Bailey, που δημιουργεί ενα dub-reggae υβρίδιο, και, τέλος, o Russell Haswell με τους noise techno πειραματισμούς του.


Στις 21 Απριλίου το ενδιαφέρον εστιάζεται στη συνεργασία του Γερμανού ηλεκτρονικού μουσικού Jan Jelinek με τον Ιάπωνα βιμπραφωνίστα Masayoshi Fujita και στο κοινό τους πρότζεκτ που έχει αέρα exotica. Επίσης, στους Ιnternational Nothing, το ντουέτο των κλαρινετιστών Michael Thieke και Kai Fagaschinski, και στη μουσική concrete του Kiko C. Esseiva. Νωρίτερα το απόγευμα ο Davide Tidoni δίνει ραντεβού με το κοινό στην κεντρική είσοδο της Στέγης για το Soundstorming, έναν διαφορετικό περίπατο με ερευνητικό χαρακτήρα που θα ολοκληρωθεί σε συγκεκριμένο αριθμό περφόμανς που θα επιχειρηθούν σε διαφορετικά σημεία της πόλης.

Borderline '17: Όσοι και όσα περιμένουμε από τη σύγχρονη μουσική τη φετινή άνοιξη Facebook Twitter
O Davide Tidoni δίνει ραντεβού με το κοινό στην κεντρική είσοδο της Στέγης για το Soundstorming.


Στις 23 Απριλίου, ο Valerio Tricoli θα συνεργαστεί με μη μουσικούς για να φτιάξουν μια πρωτότυπη σύνθεση που θα παιχτεί ζωντανά στο Ε.Δ.Ω., στον Κεραμεικό. Παράλληλα, ο Andrew Pekler, με βάση τους Θλιβερούς Τροπικούς του Claude-Levi Strauss, θα δημιουργήσει μια μακράς διάρκειας οπτικο-ακουστική εγκατάσταση, που ένα μέρος της θα βασίζεται στον ζωντανό μουσικό αυτοσχεδιασμό. Η βραδιά θα μεταφερθεί στη Μικρή Σκηνή της Στέγης και το φεστιβάλ θα ρίξει αυλαία με τους Michael Barthel, Thomas Ankersmit και Felix Kubin.

Οι δύο ελληνικές συμμετοχές για φέτος είναι ο Πάνος Αλεξιάδης και ο Τurbo Teeth, το σόλο πρότζεκτ του Γιώργου Αξιώτη. Τέλος, οι παράλληλες δράσεις περιλαμβάνουν προβολές, listening sessions, ομιλίες και συζητήσεις με τους Carolyn Birdsall και Brandon Labelle (20/4), και τους Brunhild Ferrari και Louis Henderson (23/4) στο Ε.Δ.Ω.

Borderline '17: Όσοι και όσα περιμένουμε από τη σύγχρονη μουσική τη φετινή άνοιξη Facebook Twitter
Ο σπουδαίος Ιάπωνας Akio Suzuki είναι παλιός γνώριμος του φεστιβάλ, καθώς πρόπερσι ήταν υπεύθυνος για μια σειρά από περίφημες ποιητικές ηχητικές περιηγήσεις στο Μεταξουργείο. Φωτο: Σταύρος Πετρόπουλος

Ιnfo:

Borderline Festival '17

19-23/04

Εντός & εκτός Στέγης

www.sgt.gr

Η είσοδος στο Borderline Festival για τις συναυλίες θα είναι 5-10 ευρώ και ελεύθερη για τα DJ sets στο Tesla Bar. Ομοίως ελεύθερη, αλλά με σειρά προτεραιότητας, θα είναι για τις εκδηλώσεις στο Ε.Δ.Ω. και στο Εθνικό Αστεροσκοπείο.

Χώροι διεξαγωγής:

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, λεωφ. Συγγρού 107

Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, Λόφος Νυμφών

Ε.Δ.Ω., Προφήτου Δανιήλ 18, Κεραμεικός

Διπλάρειος Σχολή, πλ. Θεάτρου 3, Ομόνοια

Tesla Bar@Bios, Πειραιώς 83, Γκάζι

Προορισμός Παπαστράτος, Γραβιάς 25, Πειραιάς 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT