Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter

Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική

0

Όταν η Vogue Italia δημοσίευσε ένα editorial μόδας του Steven Meisel εμπνευσμένο από τη θανατηφόρα πετρελαιοκηλίδα του Deepwater Horizon το 2010, προκάλεσε αντιδράσεις. Bloggers αλλά και κριτικοί μόδας το χαρακτήριζαν κακόγουστο κατακρίνοντας το γεγονός ότι εκμεταλλεύτηκε την καταστροφή του οικοσυστήματος στο Κόλπου του Μεξικού. Δεν ήταν ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που μια δημοσίευση προκάλεσε διαμάχες και αναζωπύρωσε τη συζήτηση για το τι είναι και δεν είναι αποδεκτό στη φωτογραφία μόδας.

Η ίδια συζήτηση συνεχίζεται και στο δεύτερο Photo Vogue Festival όταν μία έκθεση με τίτλο "Fashion & Politics" προβάλλει μερικές από τις πιο στρατευμένες φωτογραφίσεις του περιοδικού. «Η μόδα δεν είναι τόσο ανέμελη όπως πολλοί άνθρωποι πιστεύουν», λέει η Alessia Glaviano, η επικεφαλής photo editor του περιοδικού, η οποία συν-επιμελήθηκε την έκθεση με την συνάδελφό της Chiara Bardelli Nonino. «Και σαν βιομηχανία έχουμε μεγάλο μερίδιο ευθύνης γι' αυτή την αντίληψη, επειδή σπάνια είμαστε κριτικοί με το έργο μας.»

 Ενώ χαιρετίζει την κριτική, σημειώνει ότι η ίδια αντιλαμβάνεται τη μόδα ως πολιτική πράξη και ότι η φωτογραφία  μόδας μπορεί και επιβάλλεται να κάνει πολιτικά σχόλια. Παρακολουθώντας κοινωνικούς αγώνες και διαμαρτυρίες μπορεί κάποιος να καταλάβει πως τα ρούχα βοηθούν τους ανθρώπους να διακηρύξουν τα ιδανικά τους. Το "pussy hat" έγινε το σύμβολο του Women's March, ενώ οι υποστηρικτές του Trump φορούσαν κόκκινα κασκέτα με το σύνθημα "Make America Great Again". «Τα ρούχα μας είναι εγγενώς συνδεδεμένος με την ταυτότητα και τον πολιτισμό μας», συνεχίζει η Glaviano. «Με τα ρούχα μας δηλώνουμε το ποιοι είμαστε.»

«Πρέπει να αμφισβητήσουμε την ιδέα ότι επειδή είμαστε στην βιομηχανία της μόδας, δεν μπορούμε να σχολιάσουμε τι συμβαίνει στις κοινωνίες μας», είπε. «Οι φωτογράφοι με τους οποίους δουλεύουμε είναι καλλιτέχνες. Έχουν άποψη, έχουν τη δική τους προοπτική και το όραμά τους να μοιραστούν. Και απλώς χρησιμοποιούν τα ρούχα ως μέσο για να πουν τις ιστορίες τους.» Παρουσιάζουμε παρακάτω μερικές από τις ιστορίες τους. —Μαρούσα Θωμά

Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
Vogue Italia. March 2008. Φωτογραφία: Miles Aldridge
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Makeover Madness.” Cover of Vogue Italia. July 2005. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Super mods enter rehab.” Vogue Italia. July 2007. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“State of Emergency.” Vogue Italia. September 2006. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“The Vagaries of Fashion.” Vogue Italia. February 2001. Φωτογραφία: Ellen von Unwerth
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Makeover Madness.” Vogue Italia. July 2005. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Super mods enter rehab.” Vogue Italia. July 2007. Φωτογραφία: Steven Meisel
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
Vogue Italia. October 2005. Φωτογραφία: David LaChapelle
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Love.” Vogue Italia. June 2001. Φωτογραφία: Tim Walker
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Couture Delivery.” Vogue Unique. September 1999. Φωτογραφία: Tim Walker
Κομψά κορίτσια κάνουν πολιτική Facebook Twitter
“Tomorrow Vision.” Vogue Italia. February 2007. Φωτογραφία: Peter Lindbergh
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM