Πώς ο Tom Odell κατάφερε να ξεπεράσει τη σαρωτική επιτυχία του «Another Love» και να πάει παρακάτω; Facebook Twitter
«Δεν είμαι βέβαιος τι σημαίνει η επιτυχία για μένα, αλλά δουλεύω πολύ σκληρά για να την πλησιάσω».

Πώς ο Tom Odell κατάφερε να ξεπεράσει τη σαρωτική επιτυχία του «Another Love» και να πάει παρακάτω;

0

Υπήρχε μία περίοδος πριν από μερικά χρόνια, που τόσο η κανονική version του "Another Love" όσο και το χορευτικό remix του από τον Zwette, παίζονταν παντού στη χώρα μας. Λίγοι, βέβαια, γνώριζαν τότε πως πίσω από αυτήν τη δυναμική, πιανιστική μπαλάντα με τη μελαγχολική μελωδία, κρύβεται ένας ξανθός νεαρός Βρετανός που μόλις επιχειρούσε τα πρώτα του βήματα στον κόσμο της μουσικής. Ο λόγος για τον χαρισματικό Tom Odell, για τον οποίο εκείνες οι μέρες πρέπει να φαίνονται πολύ μακρινές. Από τότε έχει γράψει δύο πετυχημένους εμπορικά δίσκους (το ντεμπούτο του έφτασε στο νούμερο ένα των βρετανικών charts, και το δεύτερο, περσινό του άλμπουμ με τίτλο "Wrong Crowd" στο νούμερο δύο), έχει κερδίσει δύο βραβεία (το 2013 ήταν η νούμερο ένα επιλογή των κριτών των BRIT Awars και το 2014 κέρδισε το Iver Novello Awards ως ο καλύτερος στιχουργός της χρονιάς), ενώ παράλληλα έχει χτίσει την εικόνα ενός συναισθηματικού και συνεσταλμένου αγοριού, που παρόλη την επιτυχία του, δεν έχει χάσει την αληθινή του αγάπη για τη μουσική.

«Δεν είμαι βέβαιος τι σημαίνει η επιτυχία για μένα, αλλά δουλεύω πολύ σκληρά για να την πλησιάσω. Κάθε μέρα διαβάζω, τραγουδάω και γράφω ό,τι θεωρώ πως αξίζει. Είμαι πολύ περήφανος που έχω φτάσει ως εδώ, αλλά δεν είμαι από τους ανθρώπους που σκέφτονται συνέχεια τέτοιου είδους πράγματα», μας λέει.

Σε ένα από αυτά τα πρώτα live, με ελάχιστο κόσμο, βρέθηκε και η γνωστή pop ερμηνεύτρια Lilly Allen, η οποία μαγεύτηκε από το ταλέντο του, λέγοντας πως της θύμισε τον David Bowie επί σκηνής.

Βέβαια, δεν πήγαιναν όλα ρόδινα από την αρχή. Ο Tom Odell μεγάλωσε στο Chichester της βρετανικής επαρχίας και άρχισε να γράφει τραγούδια στο πιάνο από τα 13, αλλά δεν το έλεγε σε κανέναν γιατί δεν το θεωρούσε αρκετά cool. Όλες του οι αρχικές απόπειρες έπεφταν πάνω σε εμπόδια, επειδή αδυνατούσε να μείνει σε μία πόλη και να ολοκληρώσει τις μουσικές του σπουδές. Μετά από έναν δύσκολο χρόνο στο Brighton μετακόμισε στο Λονδίνο και άρχισε να παίζει με μία μπάντα που ονομάζονταν Tides. Όταν συνειδητοποίησε πως αυτό δεν οδηγούσε πουθενά, αποφάσισε να γράφει και να παίζει μόνος του κομμάτια. Σε ένα από αυτά τα πρώτα live, με ελάχιστο κόσμο, βρέθηκε και η γνωστή pop ερμηνεύτρια Lilly Allen, η οποία μαγεύτηκε από το ταλέντο του, λέγοντας πως της θύμισε τον David Bowie επί σκηνής. Έτσι υπέγραψε συμβόλαιο στη δισκογραφική της εταιρεία, στην οποία κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2012, το πρώτο του μίνι άλμπουμ με τίτλο "Songs From Another Love". Από εκείνο προήλθε και η μεγαλύτερη του επιτυχία μέχρι σήμερα. Από εκεί και πέρα ακολούθησε η μαζική αναγνώριση: διακρίσεις, βραβεία, παρθενικός δίσκος στην κορυφή των βρετανικών charts, sold-out συναυλίες, τραγούδια για μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες, μέχρι και πρόσκληση από τους Rolling Stones να ανοίξει το live τους στο Hyde Park του Λονδίνου.

Tom Odell - Another Love

Την ταχύτατη αυτή ανοδική πορεία, όμως, τη διαδέχθηκε μία περίοδος δημιουργικής «ξηρασίας». «Όταν τελείωσα τις συναυλίες για την προώθηση του πρώτου μου δίσκου, ένιωσα πολύ κουρασμένος, κάηκα απ' όλα αυτά τα shows και τις συνεντεύξεις» λέει. «Ήξερα πως έπρεπε να πάω κάπου που δεν θα μου έκανε κανείς άλλες ερωτήσεις για αυτό το άλμπουμ. Έτσι μετακόμισα στο East Village της Νέας Υόρκης, μία πόλη που είναι πολύ εύκολο να είσαι απλώς ένας ξένος, ένας ανώνυμος. Πέρασα φοβερά εκεί, η πόλη έχει μία απίστευτη ενέργεια που με γέμισε με έμπνευση για να γράψω». Έτσι και έγινε, λοιπόν. Μέσα από αυτή την εξορία που επέβαλε στον εαυτό του, βρήκε ξανά την επαφή του με τη δημιουργικότητα, γράφοντας τα τραγούδια για τον δεύτερο του δίσκο με τίτλο "Wrong Crowd", που κυκλοφόρησε πέρυσι. Σε αυτόν παρουσιάζεται ένας διαφορετικός καλλιτέχνης. Μουσικά, υιοθέτησε ένα πιο δραματικό και κινηματογραφικό στυλ, με πιο πλούσιες ενορχηστρώσεις να ντύνουν τις τρυφερές μελωδίες του, ενώ ωρίμασε και στιχουργικά, με το ενδιαφέρον του να μετατοπίζεται από τους νεανικούς έρωτες σε πιο ουσιώδη ζητήματα, όπως την απομάκρυνση των ανθρώπων από τη φύση. «Είναι ένα θέμα που με απασχολεί αρκετά και εμφανίζεται συχνά στα τραγούδια μου. Ίσως οφείλεται στο γεγονός πως μεγάλωσα στην εξοχή και ζω σε πόλεις μόνο τα τελευταία οχτώ χρόνια» μας εξηγεί. «Πρόσφατα ένιωσα την ανάγκη να συνδεθώ ξανά με τη φύση. Όλη αυτή η τεχνολογία, τα αεροπλάνα και η ζούγκλα από τσιμέντο προσπαθούν να αποκρύψουν την πραγματική αλήθεια μέσα μας».

Πώς ο Tom Odell κατάφερε να ξεπεράσει τη σαρωτική επιτυχία του «Another Love» και να πάει παρακάτω; Facebook Twitter
«Δεν είμαι πραγματικά σίγουρος τι είναι η πραγματική αγάπη. Από τις εμπειρίες μου όμως, έχω καταλάβει πως πολύ συχνά μπερδεύουμε την αγάπη με την αλληλεξάρτηση, τον πόθο και την ερωτική τρέλα».

Στο στιχουργικό επίκεντρο των τραγουδιών του Tom Odell βρίσκεται, φυσικά, η αγάπη. Ο βασικός, ημι-αυτοβιογραφικός χαρακτήρας μίας σειράς από μίνι ταινίες, βασισμένες στον νέο του δίσκο, χάνει το μόνο αθώο πράγμα που του έχει απομείνει, την πραγματική αγάπη. Τι σημαίνει γι' αυτόν, αλήθεια; «Δεν είμαι πραγματικά σίγουρος τι είναι η πραγματική αγάπη. Από τις εμπειρίες μου όμως, έχω καταλάβει πως πολύ συχνά μπερδεύουμε την αγάπη με την αλληλεξάρτηση, τον πόθο και την ερωτική τρέλα».

Αυτές τις ιστορίες αγάπης για τους ανθρώπους, τη φύση και τη ζωή θα τραγουδήσει σε λίγες μέρες και στην Αθήνα, στην πρώτη του εμφάνιση στην χώρα μας. Όλοι μιλούν για έναν καλλιτέχνη που επί σκηνής βγάζει έναν δυναμισμό, όσο και μία τρυφερότητα, ανάλογα με το κομμάτι που ερμηνεύει. Όπως λέει και ο ίδιος για την εμπειρία των ζωντανών του εμφανίσεων, «είναι περίεργο πόσο γρήγορα φεύγει η ευφορία από ένα φοβερό live, μερικές φορές ακόμη και στιγμές αργότερα μετά το τέλος του». Στον πυρήνα της προσωπικότητας του όμως κρύβεται ένας ρομαντισμός, ο οποίος αντανακλάται στις πιο συναισθηματικές του στιγμές. Στα λόγια του επίσης. «Είμαστε πολύ εύθραυστοι ως ανθρώπινα όντα. Μου είναι πολύ σημαντικό να μου το υπενθυμίζω». Σε μία βιομηχανία γεμάτη από stars χωρίς προσωπικότητα και συναισθηματικές γωνίες, η ύπαρξη mainstream καλλιτεχνών σαν τον Tom Odell είναι τουλάχιστον ανακουφιστική.

 

Tom Odell - Wrong Crowd

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ