Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter

Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του

0

Με το πρότζεκτ του Southern Province ο Βασίλης Κωνσταντίνου παρουσιάζει την τριετή περιπλάνησή του στον τόπο καταγωγής του, στην επαρχία της Αχαΐας. Στο πλαίσιο αυτής της περιπλάνησης στρέφει τον φακό του σε αυτό που του είναι γνώριμο και την ίδια στιγμή ανοίκειο, καθώς και στις ενδιάμεσες ζώνες μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, μεταξύ παλιού και νέου, που στην ύπαιθρο ακόμη συνυπάρχουν, χωρίς να επιζητεί μία «αντιπροσωπευτική» αναπαράστασή του τόπου του, παρά μόνο απόπειρες ερμηνείας που αρκετές φορές είναι αντιφατικές.

«Πρόκειται για μια απόπειρα επαναχαρτογράφησης των οικείων -μέσω των παιδικών αναμνήσεων- τοπίων, που όμως τώρα είναι τοπία σε μετάβαση, καθώς και των ανθρώπων που κατοικούν τον τόπο και καλλιεργούν τη γη. Στο νότιο αυτό τμήμα της Ελλάδας, στην Πελοπόννησο, που αποτελεί ταυτόχρονα και το νότιο σύνορο της Ευρώπης, αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι η συνύπαρξη -άλλοτε αρμονική άλλοτε με εντάσεις- γηγενών, οικονομικών μεταναστών, αλλά και εσωτερικών μεταναστών, νέων ανθρώπων που άφησαν τις μεγάλες πόλεις για να δοκιμάσουν έναν διαφορετικό τρόπο ζωής. Ο τόπος, η γη και η καλλιέργειά της, σε ένα επίπεδο τούς ενώνει, σε ένα άλλο υψώνει μεταξύ τους νέα σύνορα και νέα όρια, όρια συμβολικά-φαντασιακά και γι' αυτό αδιόρατα. Η συνύπαρξή τους γεννά έναν χώρο διαφορετικό και αχαρτογράφητο. Ένα τοπίο αλλόκοτο, ούτε ωραίο ούτε άσχημο, ένα τοπίο σε μετασχηματισμό, ένα μεθοριακό τοπίο.
Με φόντο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νότιου αυτού κομματιού της Ευρώπης, ο φωτογράφος αποτυπώνει μια στιγμή της σύνθετης καθημερινότητας των τοπίων και των ανθρώπων αυτών και γνωστοποιούν στον θεατή τις ιδιαιτερότητές τους αλλά και την ταυτότητα όλων εκείνων των μικρών και ασήμαντων πραγμάτων που στοιχειοθετούν την πραγματικότητα τους και τα οποία παρέμεναν αόρατα.»

Ο Βασίλης Κωνσταντίνου γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τη φωτογραφία το 2007, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια του Πλάτωνος Ριβέλλη και από το 2015 σπουδάζει φωτογραφία στο ΤΕΙ Αθηνών. Η φωτογραφική του δουλειά έχει παρουσιαστεί τρεις φορές στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς (2009, 2010, 2013) στα πλαίσια των παρουσιάσεων του «Φωτογραφικού Κύκλου». Τον Ιούλιο του 2012 πήρε μέρος στην ομαδική έκθεση "Ελληνικές Φωτογραφικές Φόρμες" στο πλαίσιο της 1ης Διεθνούς Biennale της Σαντορίνης, το Μάιο του 2013 στην 2η Διεθνή Συνάντηση Τέχνης και Δημιουργίας στη Ζάκυνθο και το Μάιο του 2014 στην ομαδική έκθεση "Θάλασσες"στη γκαλερί Box (Αθήνα).

Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Στην Αχαΐα: ένας φωτογράφος επιστρέφει στον τόπο καταγωγής του Facebook Twitter
©Βασίλης Κωνσταντίνου
Φωτογραφία
0

Μαρούσα Θωμά

Γεννήθηκε στη Λέσβο. Υπεύθυνη του Lightbox στο LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT