Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter

Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης

0

Το «Down by the Hudson» είναι το πρότζεκτ του φωτογράφου Caleb Stein σε μια προσπάθειά του να κατανοήσει καλύτερα τον τόπο του. Πρόκειται για τη φωτογραφική, βαθύτερη γνωριμία του με το Poughkeepsie της Νέας Υόρκης μέσα από τις διαδρομές και τις αλληλεπιδράσεις που είχε με τους ανθρώπους και τα τοπία του. Το Poughkeepsie είναι μια μικρή πόλη στην οποία ζουν περίπου 33.000 άνθρωποι. Περίπου το 19% απ' αυτούς ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, γεγονός που έχει γίνει πολύ πιο έντονο τα  τελευταία κυρίως χρόνια. Όμως σύμφωνα με τον φωτογράφο πρόκειται για έναν γεμάτο ζωντάνια και ενδιαφέρουσες προσωπικότητες χαρακτήρες τόπο. Ο ίδιος λέει για το πρότζεκτ του:

«Υπάρχει μια ευρέως διαδεδομένη αντίληψη ότι το Poughkeepsie είναι ένα επικίνδυνο, απρόσιτο μέρος - αλλά όταν εγκαταστάθηκα εδώ για τις σπουδές μου, συνειδητοποίησα πολύ γρήγορα ότι αυτό δεν ισχύει. Αποφάσισα να ξεκινήσω το Down By The Hudson, επειδή ήθελα να μάθω περισσότερα για την πόλη και τους ανθρώπους της. Το έργο μου είναι μία προσπάθεια να καταγράψω, χωρίς κριτική διάθεση τον τόπο, ώστε να τον κατανοήσω καλύτερα. Αισθάνομαι ότι οι φωτογραφίες μπορούν να μιλήσουν στους ανθρώπους με τρόπο που πολύ λίγες λέξεις μπορούν. Ναι, οι φωτογραφίες μπορούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις, να χειραγωγήσουν και να χρησιμοποιηθούν για προπαγάνδα. Αυτό συνέβη και θα συμβαίνει πάντα. Αλλά, αν γίνει με ειλικρίνεια και στο σωστό πλαίσιο, οι φωτογραφίες μπορούν να δείξουν την πραγματικότητα του κόσμου στον οποίο ζούμε - και δεν μιλάω για φωτορεπορτάζ. Μιλώ για κάτι διαφορετικό, που επικοινωνεί με τους θεατές λέγοντας: αυτός είναι ο κόσμος, έτσι τον βλέπω, είναι σκληρός, αλλά μπορεί να είναι ακόμα όμορφος και πρέπει να τον κοιτάξεις. Νομίζω ότι η φωτογραφία μπορεί να ενθαρρύνει αυτή την οπτική. Είναι ένας τρόπος να αγκαλιάσεις τον κόσμο. Όσο αφηρημένο κι αν ακούγεται, νομίζω ότι αυτό είναι που κάνει τη φωτογραφία ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο για την κοινωνική αλλαγή».

Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης Facebook Twitter
©Caleb Stein
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ