Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter

Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής

0

Μια σημαντική έκθεση παρουσιάζεται μέχρι τις 21 Ιανουαρίου στην Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον. Πρόκειται για τη Vermeer and the Masters of Genre Painting: Inspiration and Rivalry, η οποία εξετάζει τις καλλιτεχνικές ανταλλαγές μεταξύ των Ολλανδών ζωγράφων από το 1650 ως το 1675, όταν έφτασαν στη κορύφωση της καλλιτεχνικής τους απόδοσης και της τεχνικής τους επιδεξιότητας, απεικονίζοντας θέματα από την καθημερινότητα και αναδεικνύοντας την απόλυτη ομορφιά του ορατού κόσμου.

Στην έκθεση παρουσιάζονται 65 αριστουργήματα του Βερμέερ και των συγχρόνων του, όπως οι Gerard ter Borch, Gerrit Dou, Pieter de Hooch, Nicolas Maes, Eglon van der Neer, Caspar Netscher και Jacob Ochtervelt, οι οποίοι δημιούργησαν μέσα στο μεταβαλλόμενο καλλιτεχνικό κλίμα της ολλανδικής δημοκρατίας, στο τρίτο τέταρτο του 17ου αιώνα, ιδιαίτερα στο Άμστερνταμ, το Χάρλεμ, το Λάιντεν, το Ντέντερ, το Ρότερνταμ και το Ντελφτ.

Η έκθεση φιλοδοξεί να καταρρίψει τον μύθο του καλλιτεχνικού απομονωτισμού και να αναδείξει πώς οι σπουδαίοι δημιουργοί ήταν πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι καλλιτεχνικά απ' όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Η έκθεση φιλοδοξεί να καταρρίψει τον μύθο του καλλιτεχνικού απομονωτισμού και να αναδείξει το πώς όλοι αυτοί οι σπουδαίοι δημιουργοί θαύμαζαν, αμφισβητούσαν και επηρέαζαν βαθιά, σπρώχνοντας ο ένας τον άλλον σε μεγαλύτερα επιτεύγματα και όντας πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι καλλιτεχνικά απ' όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα.

Η έκθεση διοργανώνεται από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη της Ιρλανδίας στο Δουβλίνο (παρουσιάστηκε από τις 17 Ιουνίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου) και το Μουσείο του Λούβρου (παρουσιάστηκε από τις 20 Φεβρουαρίου έως τις 22 Μαΐου 2017).

Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Pieter de Hooch, Woman Weighing Coins, c. 1664, oil on canvas. Staatliche Museen zu Berlin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman Holding a Balance, c. 1664, oil on canvas. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Eglon van der Neer, Woman Washing her Hands, 1675, oil on panel. Royal Picture Gallery Mauritshuis, The Hague. Photography by Margareta Svensson
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Jan Steen, Young Woman Playing a Harpsichord to a Young Man, c. 1659, oil on panel. The National Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Love Letter, c. 1669-70, oil on canvas. Rijksmuseum
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Man Visiting a Woman Washing her Hands, c. 1663-66, oil on canvas. Waddesdon Manor, The Rothschild Collection
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman Writing a Letter, with her Maid, c. 1670-71, oil on canvas. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Lacemaker, c. 1670-71, oil on canvas transferred to panel. Musée du Louvre, Paris
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Caspar Netscher, Woman Feeding a Parrot, with a Page, 1666, oil on panel. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Young Woman Seated at a Virginal, c. 1675 oil on canvas. The National Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Woman Reading a Letter, c. 1664–1666, oil on panel. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gabriel Metsu, Man Writing a Letter, c. 1664-66, oil on panel. National Gallery of Ireland, Dublin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer. A Lady Writing, c. 1665-67, oil on canvas. National Gallery of Art, Washington
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerard ter Borch, Woman Writing a Letter, c. 1655-56, oil on panel. Royal Picture Gallery Mauritshuis, The Hague
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerard ter Borch, Young Woman at her Toilet with a Maid, c. 1650-51, oil on wood. The Metropolitan Museum of Art
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerrit Dou, Astronomer by Candlelight, c. 1665, oil on panel. The J. Paul Getty Museum, Los Angeles
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Gerrit Dou, Woman at the Clavichord, c. 1665, oil on panel. Dulwich Picture Gallery, London
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, Woman with a Pearl Necklace, c. 1662-65 oil on canvas. Staatliche Museen zu Berlin
Πώς αλληλεπιδρούσαν ο Βερμέερ και οι άλλοι δάσκαλοι της ολλανδικής ζωγραφικής Facebook Twitter
Johannes Vermeer, The Astronomer, 1668, oil on canvas. Musée du Louvre, Paris
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ