Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter

Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση

0

Ο Amani Willett επισκεπτόταν από παιδί τα δάση του New Hampshire, όταν ο πατέρας του έψαχνε το ιδανικό μέρος για να χτίσει την ξύλινη καλύβα του στο δάσος. Ωστόσο, μόλις το 2010 άρχισε να φωτογραφίζει και να μαθαίνει για την ιστορία της περιοχής.

«Η καλύβα του πατέρα μου βρισκόταν στη λίμνη Hermit και ο δρόμος που οδηγεί σ' αυτή ονομάζεται Hermit Woods Road. Ήμουν περίεργος να μάθω αν αναφερόταν σε κάποιο υπαρκτό πρόσωπο που έζησε εκεί. Μετά από μικρή έρευνα ανακάλυψα ότι ένας ερημίτης, ο Joseph Plummer, έζησε στα τέλη του 18ου αιώνα και άφησε την οικογένειά του επιλέγοντας τη μοναξιά του δάσους».

Το βιβλίο The Disappearance of Joseph Plummer που εκδόθηκε πρόσφατα από τον οίκο Overlapse ασχολείται μ' αυτή την ιστορία αυτοεξορίας και την επιλογή της μοναξιάς. Η φωτογραφίες του Willett θολώνουν τη σχέση ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν με σύγχρονες αναλαμπές - εικόνες, όπως τον κομμένο κορμό ενός δέντρου ή μια αινιγματική στιγμή που το υδατώδες χώμα του δάσους λάμπει στα χρώματα του ηλιοβασιλέματος.

Ουσιαστικά αυτή η απόφασή του να εγκαταλείψει τα εγκόσμια επιλέγοντας μια μοναχική ζωή στο δάσος τον μετέτρεψε σε μυθικό πρόσωπο. Παραδόξως η επιθυμία του να γίνει αόρατος πυροδότησε το έντονο ενδιαφέρον των ανθρώπων για τη ζωή του

«Ο Joseph Plummer πριν απομονωθεί στα δάση ήταν ένας απλός ανώνυμος άνθρωπος. Ουσιαστικά αυτή η απόφασή του να εγκαταλείψει τα εγκόσμια επιλέγοντας μια μοναχική ζωή στο δάσος τον μετέτρεψε σε μυθικό πρόσωπο. Παραδόξως η επιθυμία του να γίνει αόρατος πυροδότησε το έντονο ενδιαφέρον των ανθρώπων για τη ζωή του. Καθώς προσπαθούσα να ενώσω τα ελάχιστα στοιχεία που είχα για την ιστορία του Joseph μέσα από σημειώσεις, παλιά άρθρα εφημερίδων και τη βοήθεια της τοπικής κοινωνίας, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι κατά κάποιο τρόπο ο πατέρας μου -άθελά του- ακολούθησε τα χνάρια του μερικές εκατοντάδες χρόνια αργότερα. 

Όπως και στην πρώτη μονογραφία του Willett το 2013, με τίτλο Disquiet, έτσι και εδώ υπάρχει μία ανείπωτη, υποδόρια αίσθηση ανησυχίας καθώς ο θεατής βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα κατακερματισμένο ταξίδι. Ακόμα και οι ελάχιστες πληροφορίες που υπάρχουν για τον ερημίτη του 18ου αιώνα είναι αινιγματικές.

«Τα λίγα στοιχεία που έχουμε δημιουργούν ένα μυστηριώδες, διφορούμενο πορτρέτο» εξηγεί ο Willett. «Από την αρχή, σκέφτηκα ότι είναι σημαντικό και οι φωτογραφίες μου να λειτουργήσουν με τον ίδιο τρόπο - να παρέχουν κομμάτια πληροφοριών για να δημιουργήσουν μια αποσπασματική αφήγηση που τιμά το μυστήριο της ζωής του». Παρουσιάζουμε μερικές από τις φωτογραφίες του.

Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Το πορτρέτο ενός ερημίτη του 18ου αιώνα που εξαφανίστηκε στα δάση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Amani Willett
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT