ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Μια παλιά κουβέντα με τον DJ Palmer

Μια παλιά κουβέντα με τον DJ Palmer Facebook Twitter
DJ Palmer και DJ Tony. Φωτο: Christos Tzimas
0

O DJ Palmer (Κώστας Κωνσταντίνου) ήταν ένας θρύλος της αθηναϊκής νύχτας. Ήταν ο άνθρωπος που έβαζε φωτιά στις πίστες για τρεις δεκαετίες ως DJ και παραγωγός, που έκανε πραγματικά σόου με το μικρόφωνο και «σύστησε» στο ελληνικό κοινό την ιταλοντίσκο.

Υπήρξε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περσόνες της περιόδου και έχει αφήσει τα σημάδια του σε όλες της γνωστές disco της πόλης, όπως την περίφημη Dorian Grey, τις Σεϋχέλλες, τις Εσπερίδες και την Boom Boom, χτίζοντας έναν μύθο γύρω από το όνομά του που δεν κατάφερε κανείς να επισκιάσει. Παράλληλα είναι υπεύθυνος για την παραγωγή του 12ιντσου Computer Guy του 1986, έναν italo disco ύμνο που ακόμη και σήμερα αναζητούν απεγνωσμένα οι συλλέκτες του είδους. Πριν από μερικά χρόνια με αφορμή την επιστροφή του στην πίστα μετά από πολύ καιρό μιλήσαμε για τις ιστορικές μέρες μίας περιόδου που άφησε πίσω της μόνο καλές αναμνήσεις και νοσταλγία για όσους την έζησαν.

— Πότε ξεκίνησες ως Palmer; Πώς σου προέκυψε;

Από έναν πειρατικό ραδιοφωνικό σταθμό της εποχής εκείνης, το 1977-8. Τότε ήμουν ο Κώστας Κωνσταντίνου. Ήμασταν μια παρεούλα από 3 άτομα, ο ένας από τους 3 είχε το ψώνιο με τους σταθμούς, είχε δημιουργήσει έναν πειρατικό και αυτός χρησιμοποίησε το όνομα, Palmer. Για λογαριασμό του, Ανδρέας Πάλμερ και βαφτίστηκα και εγώ Κώστας Πάλμερ από εκείνη την ημέρα.

— Ποιος σταθμός ήταν αυτός;

Τότε λεγόταν Κεντρική ραδιοφωνία Πάλμερ, τι άλλο;

— Γιατί το είπαν Κεντρική ραδιοφωνία Πάλμερ;

Την επιλογή την έκανε αυτός ο φιλαράκος μου που σου είπα, από τον Ρόμπερτ Πάλμερ. Ο ένας ήταν ο Ανδρέας Πάλμερ, εγώ ήμουνα ο Κώστας Πάλμερ και ο άλλος ήτανε ο Γιώργος.

Και ο τρίτος; Γιώργος Πάλμερ;

Ακριβώς! (γέλια). Τώρα, από τρεις εγώ κατάφερα να βγω στην επιφάνεια και να γίνω διάσημος, φίρμα μεγάλη. Ακόμα μέχρι τώρα μου το λένε οι δύο. «Μπαγάσα» μου λένε, «θυμάμαι ακόμα που δεν ήθελες να σε λέμε Πάλμερ».

Το '83 στο Dorian Gray έπαιρνα 7000 δραχμές μεροκάματο. Κάτσε να σου δώσω μια αντιστοιχία: έπαιρνα τα τετραπλάσια από τον οδοντίατρο.

— Πόσο χρονών ήσουν τότε που ξεκίνησες  στο σταθμό;

17-18 χρονών.

— Η βάση της κεντρική ραδιοφωνίας Παλμερ ήταν στην Αθήνα;

Ο σταθμός; Ναι, στην Αθήνα, στο Άνω Καλαμάκι.

— Στη φώτο με τη γραβάτα είσαι στη κεντρική ραδιοφωνία Πάλμερ;

Δεν είναι γραβάτα, σε παρακαλώ, είναι ανοιχτό πουκάμισο! Είμαι στην κονσόλα του πρώτου κλαμπ που εργάστηκα. Rainbow λεγόταν.  Ήταν στη λεωφόρο Βουλιαγμένης,τότε ήταν πολύ διάσημο στέκι. Ήταν ’70ς, πολύ αρχές ’70ς, δηλαδή αυτή τη δεκαετία,  μεσουράνη το ’73, 74, 75 και μέχρι το 79 που κάθισα εγώ. Πήγα το 77, έκατσα 2-3 χρόνια και straight για Dorian Grey,ήταν το επόμενο μαγαζί μου.

— Αυτό προέκυψε τυχαία ή το επιδίωξες στα 18 να κάνεις τέτοιο πράγμα; Είχες κάποια σχέση με τη μουσική πριν;

Φάνηκε από τότε που ήμουν στα γεννοφάσκια μου. Πώς φάνηκε; Στα χέρια μου ήρθε ένα δισκάκι, τότε υπήρχαν κάτι δισκάκια, τα οποία τα έπαιρνες, 45αρια, ρώσικης προέλευσης, τα έπαιρνες και τα τσαλάκωνες, όπως το χαρτί. Έπεσε ένα τέτοιο flexi disc στα χέρια μου, ήμουν 6 χρονών και από τότε μου κόλλησε το ψώνιο. Δισκάκια, μουσική, κέρδισα και στην Τετάρτη τάξη του δημοτικού -αν είναι δυνατόν- ένα μικρό δισκάκι πάλι, ήταν πολύχρωμο, μαγεία, έπαθα πλάκα. Το μόνο που ήξερα είναι ότι μόνο μουσική θα ακολουθούσα στην πορεία της ζωής μου. Ως DJ εξειδικεύτηκα, βέβαια, γιατί φτάνοντας εδώ  το ’74 (γεννήθηκα στην Κύπρο και ήρθαμε στην Αθήνα με τις φασαρίες) στα 15 μου, έγινε αυτή η φάση με τον ραδιοσταθμό, άρχισα να βλέπω μηχανήματα και τέτοια πράγματα και μέσα σε ένα χρόνο ήμουν επαγγελματίας.

Μια παλιά κουβέντα με τον DJ Palmer Facebook Twitter
Πιστεύω ότι μπορώ να παίξω σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Όταν κατέχεις μια γκάμα μουσικής πενήντα χρόνων μπορείς να παίξεις και στις Κουκουβάουνες και παντού.

Άρα ήταν θέμα και παρέας και μιας προδιάθεσης που σου άρεσε η μουσική, γενικά, ή απλά σου άρεσε ο δίσκος σαν αντικείμενο;

Όλο το νταραβέρι μου άρεσε, ήξερα ότι είμαι για αυτό το πράγμα. Ο DJ προέκυψε στη συνέχεια, από μικρός ήμουν όπως όλοι, μαζεύαμε δισκάκια Deep Purple πχ.

— Έμαθες μουσική;

Σπούδασα πιάνο στα 35 μου. Θα μου πεις σιγά. Κι όμως, το έκανα γιατί ήθελα οπωσδήποτε να μάθω, δεν μπορούσα να μην κάνω παραγωγή δική μου, με τίποτα.

— Και το μικρόφωνο πώς το χρησιμοποίησες; Δεν ήταν συνηθισμένο εκείνη την εποχή στην Ελλάδα.

Ήδη είχα πάρει το βάπτισμα στο ραδιοσταθμό και, πηγαίνοντας στην Rainbow, είδα ένα μικρόφωνο. Λέω αυτό είναι το εργαλείο που θα το συνεχίσω και εδώ.

— Είχες δει να το κάνει κάποιος άλλος;

Όχι, απλώς υπήρχε για κάτι έκτατα παρτάκια που έκανε το μαγαζί, ο λεγόμενος κονφερασιε, τον θυμάσαι τον Πέτρο τον Καρντιάνη; Τότε ήταν διάσημος κονφερασιέ. Στην Αμερική χρησιμοποιούσαν μικρόφωνο στην πίστα. Στην Ελλάδα, ο μόνος που χρησιμοποιούσε μικρόφωνο από ό,τι ξέρω ήταν ο Nicola Lavacca στην Ντιβίνα τότε, ένα μαγαζί στη Κηφισιά. Το έκανε επαγγελματικά με το ύφος το δικό του. Όταν τον είδα μου άρεσε, το θαύμασα αυτό που έκανε, αλλά ήξερα ότι μπορούσα να το κάνω καλύτερα.

— Ήσουν ο μόνος ντιτζει -και από τους ξένους που έχω ακούσει- που το σπικαζ σου μέχρι και σήμερα είναι μέσα στον τόνο των κομματιών.

Ναι, εννοείς ότι αν το κομμάτι είναι ρε ή ντο, ντο είναι και η φωνή. Ναι αυτό το κάνω από μόνος μου γιατί είναι έμφυτο.

DJ Tony: Όλη η επιτυχία του σπικάζ είναι αυτή, ότι είναι μέσα στον τόνο του κομματιού. Δηλαδή, αλλιώς θα τον ακούσεις να μιλάει στο ένα κομμάτι, άλλο τόνο θα ακούσεις σε άλλο κομμάτι, άλλο σε τρίτο και γι’αυτό ήταν και ο μόνος που απογείωσε το μικρόφωνο. Αν ακούσεις προγράμματα παλιών DJs είναι ο μόνος που μιλάει και ταυτόχρονα μιξάρει. Αλλά μιξάρει. Όχι κάνει την αλλαγή και μιλάει. Μιλάει και την ώρα που μιλάει κάνει και τις αλλαγές.

Palmer: Ναι, αλλά πώς το έκανα όμως; Το ένα χέρι ήταν εδώ, το άλλο αλλού, το ένα πόδι εκεί, και είχα και τρία πικάπ να κουμαντάρω. Ήτανε ψώνιο, τίποτα δεν με κούραζε. Ούτε οι προσπάθειες, που λένε κάποιοι ότι ίδρωσα ξέρω εγώ για να δημιουργήσω κάτι. Ό,τι έκανα, το έκανα χωρίς ίχνος ιδρώτα, εκτός από το φυσικό (γέλια).

— Και τι μουσική έπαιζες;

Ως επαγγελματίας ξεκίνησα με funk, soul και τα πρώτα ραπ που είχαν αρχίσει να έρχονται: Sugarhill gang, βασικά αυτό ήτανε και το Cocaine in my brain των Dillinger.

— Πού έβρισκες τα καινούρια τραγούδια;

DJ Tony: Από τα 300 τραγούδια που έπαιζε τα 200 ήταν επιτυχίες της εποχής και τα 100 καινούρια όπως σημειώθηκε.

Palmer: Υπήρχε η πηγή για όλους τους DJs. Ο Χρήστος Γιαμπίλης και Ο Μάριος  στο Κολωνάκ. Bασικά από αυτούς τους 2 ψωνίζαμε και ο Μιχάλης ο Γιαμπίλης, ο αδερφός του Χρήστου. Εισαγωγείς δίσκου, παραγωγές. Εκεί γνωρίσαμε και το ΙΤΑLΟ δεν είχε βγει το ΙΤΑLΟ εννοείται . Ο Χρίστος δεν έφερε τα ΙΤΑLΟ. Στο Άνω Καλαμάκι τα παιδιά πώς τα λέγανε; Αυτοί φέρανε τα ΙΤΑLO.

Μια παλιά κουβέντα με τον DJ Palmer Facebook Twitter
Τη δεκαετία του ’80 χρήστηκαν όλοι επαγγελματίες. Και τη δεκαετία του ’90 που έφτασαν πια τα μεροκάματα στα 3000 ευρώ έρχονταν ξένοι DJ και παίρνανε πολλά χρήματα, 4000-5000 ευρώ το one night stand.

— Η Πρόοδος Α.Ε;

Ναι, η Πρόοδος δεν ήταν δισκάδικο, ήταν αποθήκη που προμήθευε τα δισκάδικα, ήταν εισαγωγέας. Εκεί είχα πάρει  και το πρώτο βινύλιο της Madonna, το Εverybody, το ’83, άγνωστη των αγνώστων. Μου το έδωσε ο κοντός που ήταν και DJ στην Πρόοδο και μέσα σε ένα μήνα το ’χα κάνει hit στο Dorian Gray. Eίχε προηγηθεί βέβαια το Billie Jean του Michael Jackson και αν ξέρεις από μουσική θα παρατηρήσεις ότι το ριφ της Madonna είναι κλεμμένο από τον Jackson. Kαι να φανταστείς, ήταν τόσο άγνωστη, που το Everybody ήρθε μόνο από την άλφα πλευρά του μάξι, από την b side είχε άλλο γκρουπ ή δεν υπήρχε τίποτα. Κι αν θυμάμαι καλά, τα πρώτα δεν γράφανε καν Madonna πάνω.

— Πες μας για το ITALO, πώς ήρθε εδώ; Ασχολήθηκες συγκεκριμένα με αυτό;  Ή απλά ήταν ένα ακόμα από τα είδη που έπαιζες;

Το γούσταρα εγώ γιατί διέφερε από όλα αυτά που υπήρχαν εκείνη την εποχή. Ήταν πιο electronic, σίγουρα ήταν κάπως διαφορετικό και ερεθίστηκε το αυτί μου. Στην αρχή υπήρχαν αντιδράσεις αρνητικές. Και από τους ιδιοκτήτες των μαγαζιών, απλά δεν τους άρεσε το style αυτό. Εγώ εξακολουθούσα να παίζω σε σημείο που είχα κάνει το 90% του προγράμματος ITALO. Ξέχασα να σου πω ότι όταν είχα πάει να ακούσω τον Νικόλα στο Ντιβίνα, εννοείται ότι είχα πάει με τα αυτιά 14. Αυτός δεν έπαιζε ούτε μισό ΙTALO, έπαιζε funk, έπαιζε αμερικάνικη disco. Kαι πήγα εγώ και του μίλησα και του είπα έχεις ένα ITALO να παίξεις και με σνόμπαρε. Μου λέει δεν παίζω ΙΤΑLO. Εντωμεταξύ, ήταν ένα χρόνο στη πιάτσα τα ITALO και τα σνόμπαραν, αλλά μετά, όταν τα έμαθε ο κόσμος, όλοι περιμένανε πώς και πώς να βγουν.

— Μετά το Dorian Gray τι έγινε; Πώς προέκυψαν όλα αυτά που βλέπουμε στις φωτο και στα βινύλια;

Η τρέλα που λέγαμε. Το ταλέντο και η τρέλα.

— Έχεις κάνει και mix;

Έχω κάνει τρία mix και τρία τραγούδια.

— Το πρώτο σου τραγούδι ποιο ήταν;

Τo Computer Guy. Μετά έβγαλα τα DJ's Life και I don’t feel good.

 

Computer Guy

— Θες να μας πεις για το Computer Guy; Από ό,τι ξέρω είναι από τους λίγους ελληνικούς ITALO-ύμνους.

Όπως έρχονταν τα χαμηλόμπιτα 105-110 bpm το πολύ ξερώ εγώ, έρχονταν και κάποια στα 130. Πρέπει να σας πω εδώ ότι ότι τα αγγλικά μου δεν είναι καλά, δεν είναι καν σχεδόν καλά, είναι αγγλικά του ποδαριού για να μπορέσω να συνεννοηθώ και τα χρησιμοποίησα και εντυπωσίασα,πράγμα το οποίο το διαπίστωνα μόνο που άκουγα τη φωνή μου. Περνούσε το μικρόφωνο, ήταν κάτι που το γουστάραν όλοι, ήταν εξωφρενικό. Μπορεί ο Νικόλα να το χρησιμοποιούσε στη Ντιβίνα, αλλά στις περιοχές μας, στα νότια, δεν το ήξερε κανένας.

— Στο Computer Guy τους στίχους τους έχεις γράψει εσύ;

Ναι, με τον φίλο μου τον Άρη τον Thomas. Βρίσκω, που λες, τυχαία το Νικόλα όταν ήμουν στη διαδικασία προετοιμασίας και του λέω φτιάχνω ένα κομμάτι, γουστάρεις να μπεις παραγωγός; Μου λέει «να το ακούσω και θα σου πω». Του λέω μπες στο αυτοκίνητο. Βάζω την κασέτα, το ακούει, (ήταν στην αρχική του μορφή, όπως είναι ολοκληρωμένο, αλλά με εντελώς διαφορετικούς ήχους). Μόλις το άκουσε μου λέει ΟΚ. Μπαίνει παραγωγός ο Νικόλας εκεί που ας πούμε ήταν «αντίπαλος» -τον  θεωρούσα αντίπαλο γιατί ήταν έτσι το πνεύμα τότε, το δικό μου, επειδή κάναμε το ίδιο πράγμα και επειδή ήταν καλός. Και επειδή, βέβαια, χρησιμοποιούσε μικρόφωνο πριν από μένα. Δεν το έμαθα από αυτόν, απλά έκανα το ίδιο πράγμα με τον δικό μου τρόπο. Μπαίνει λοιπόν παραγωγός ο Νικόλας και φτάνει το Computer Guy να παίζει στην Αυτοκίνηση με 3000 άτομα. Συναδελφικά, όλοι με βοήθησαν. Tο I don’t feel good που ακολούθησε το έστειλα Eurovision, πριν βγει δισκάκι εννοείται, με ελληνικό στίχο, αλλά πήγε εκπρόθεσμο και δεν το δέχτηκαν. Είχε φόντα το κομμάτι, απλώς χάσαμε τις ημερομηνίες.

— Aυτό πότε είναι; Ποια χρονιά;

Ή 88 ή 89.

— Έχεις παίξει ποτέ στο εξωτερικό;

Έξω, όχι. Πιστεύω όμως ότι μπορώ να παίξω σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Όταν κατέχεις μια γκάμα μουσικής πενήντα χρόνων μπορείς να παίξεις και στις Κουκουβάουνες και παντού.

Μια παλιά κουβέντα με τον DJ Palmer Facebook Twitter
Σπούδασα πιάνο στα 35 μου. Θα μου πεις σιγά. Κι όμως, το έκανα γιατί ήθελα οπωσδήποτε να μάθω, δεν μπορούσα να μην κάνω παραγωγή δική μου, με τίποτα.

— Λεφτά έβγαζες από αυτό;

Αμέ, πολλά λεφτά.

— Πόσο ήταν το μεροκάματο μιας μέσης βραδιάς;

Το ’83 στο Dorian Gray έπαιρνα 7000 δραχμές μεροκάματο. Κάτσε να σου δώσω μια αντιστοιχία: έπαιρνα τα τετραπλάσια από τον οδοντίατρο.

— Αυτή η δουλειά είχε έτσι κι αλλιώς λεφτά; Ή πληρωνόσουν σαν φίρμα;

Όχι δεν είχε λεφτά αυτή η δουλειά. Σε πληροφορώ είμαι από τους πρωτεργάτες αυτής της υπόθεσης και ανεβάσαμε το μεροκάματο. Δεν ήταν ψηλό όμως το μεροκάματο. Μέχρι το ’77-78 οι DJs δεν ήταν DJs, ήταν παιδάκια για κάποιους.

— Όμως αφήσαμε ανοιχτό το θέμα που λέγαμε πώς ξεκίνησες και έκανες την παραγωγή.

Όταν ξεκίνησα την ιστορία με το μικρόφωνο είχα την ιδέα να παίρνω τα maxi που έρχονταν τότε, -αν θυμάσαι στην πίσω πλευρά ήταν το ίδιο κομμάτι συνήθως, instrumental, έπαιζα λοιπόν αυτό, χωρίς τις φωνές και τραγουδούσα από πάνω του. Kαθόμουν, έβγαζα τους στίχους και το βραδάκι έκανα τα practice μου. Έφερνα και φίλο για να με τσεκάρει, να μου πει τι χρειάζομαι τέλος πάντως για να μπορέσω να κάνω αυτό το πράγμα, να ερμηνεύσω τα τραγούδια, γιατί το θεωρούσα καταπληκτικό. Άρχισα να τραγουδάω και να έχει επιτυχία αυτό το πράγμα και να ανταποκρίνεται ο κόσμος και όλο έρχονταν να μου λένε «άντε, πες και το κομμάτι που είπες την προηγούμενη εβδομάδα». Έτσι άρχισα να δημιουργώ fan. Και εγώ και τα italo. Ένα βράδυ είμαι με ένα φίλο και μου λέει γιατί δεν κάνεις μία παραγωγή δική σου, εδώ, ελληνική; Και η ιδέα δεν άργησε να αυγατίσει. Κάποια στιγμή βρήκα τον Τόλη τον Βασιλειάδη, ο οποίος είναι ο συνθέτης και εκτός από συνθέτης είναι και καλός ενορχηστρωτής. Ήταν  ένα παιδί του κλασικού πιάνου, δεν είχε σχέση με τη μοντέρνα μουσική και πολύ περισσότερο με τη μουσική των κλαμπς. Τον έβαλα να ακούει κομμάτια και μαζί καθίσαμε και αρχίσαμε το Computer Guy, το οποίο μας πήρε 6 μήνες στο στούντιο για να ολοκληρωθεί. Τα αγγλικά μου όπως σου είπα δεν ήταν πολύ καλά και έτσι δεν μπορούσα να γράψω στίχο, γι’ αυτό το λόγο ο Άρης ξεκίνησε συνεργασία μαζί μας. Βγήκαμε λοιπόν στο εμπόριο με 2000 δίσκους σε maxi single, μόνο στην Αθήνα. Και μέσα σε ένα μήνα πουλήθηκαν αυτά τα 2000 κομμάτια, ανεξάρτητη παραγωγή από την ΕVA RECORDS και μετά ήρθαν και συνεντεύξεις.

— Μέχρι πότε έπαιζες κάθε νύχτα; Μέχρι ποια εποχή;

Συστηματικά σταμάτησα να παίζω το 2000. Με το που μπήκε ο επόμενος αιώνας σταμάτησα αυτό το καθημερινό. Άρχισα να διαπιστώνω ότι δεν την ευχαριστιόμουν την δουλειά μου από τις λάθος επιλογές, από τις αναγκαίες επιλογές. Έκανα οικογένεια, φέραμε 3 παιδιά στο κόσμο, υπήρξαν ανάγκες, έπρεπε να κλείσω δουλειές που δεν θα τις έκανα αν δεν είχα την οικογένεια, έκανα αυτό που λέμε υποχωρήσεις.

Μια παλιά κουβέντα με τον DJ Palmer Facebook Twitter
Έρχονταν κάτι κοριτσάκια μετά και έλεγαν: Πάλμερ, θα σπάσεις κανένα δισκάκι; Είχε γίνει μέρος του σόου. Μέχρι που πήγα σε μία αποθήκη, πήρα δίσκους σε στοκ και τα ’σπαγα, το ’κανα σκοπιμα.

— Πόσο έχει αλλάξει η νύχτα από την ώρα που ξεκίνησες; Τι είναι αυτό που σε κούρασε;

Δεν με κούραζε η νύχτα, οι επιλογές μου με κουράζανε. Σαφώς και υπήρχε αλλαγή στην πορεία. Ας μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για μια δουλειά που το πλήθος των επαγγελματιών της ήταν ερασιτέχνες. Τη δεκαετία του ’80 χρήστηκαν όλοι επαγγελματίες. Και τη δεκαετία του ’90 που έφτασαν πια τα μεροκάματα στα 3000 ευρώ έρχονταν ξένοι DJ και παίρνανε πολλά χρήματα, 4000-5000 ευρώ το one night stand.

— Ποιο ήταν τo τελευταίο μαγαζί που έπαιξες επαγγελματικά;

Το τελευταίο μαγαζί ήταν στη παραλία, το Disco και παίζαμε ό,τι συνήθως: ITALO, funk και soul, μιάμιση σεζόν και χάλασε η δουλειά ενώ πήγαινε πολύ καλά το μαγαζί, τσακώθηκε ο Νίκος με τον ιδιοκτήτη του οικήματος και σταμάτησε η ιστορία και φύγαμε και πήγαμε στον πύργο των Αθηνών. Στο ισόγειο, στο Noturno, ένα κλαμπ 500αρι περίπου.

— Τι σου λείπει από εκείνη την εποχή;

Σήμερα που υπάρχουν απίστευτα μηχανήματα έχουν επαναπαυθεί όλοι με τα λάπτοπ και δεν υπάρχει feeling πλέον. Τότε τρέχαμε ένα μήνα για να μας καταχωρήσουν έστω και δίλεκτη ειδησούλα σε μία εφημερίδα, σήμερα όλοι μπορούν να έχουν τεράστια προώθηση. Είναι μεγάλη η διαφορά στη δημοτικότητα και στο πώς μπορεί να γίνει σταρ κάποιος. Σήμερα γίνεσαι μέσα σε μία ημέρα. Αν σε αυτό που έκανα τότε χρησιμοποιούσα την τεχνολογία τη σημερινή, θα μουν πασίγνωστος σε 30 δευτερόλεπτα. Εγώ χρειάστηκα δέκα χρόνια.

— Kανένα άλλο περιστατικό θυμάστε να μας πείτε;

DJ Tony: Θα σου πω τι συνήθιζε να κάνει ο Παλμερ. Όταν έπαιζε μουσική ήθελε να ρολάρουν όλα ωραία. Όταν κάτι δεν πήγαινε καλά, τα ’παιρνε στο κρανίο, όταν κόλλαγε κανένας δίσκος σήκωνε την βελόνα, έβγαζε τον δίσκο, τον έσπαγε και τον πέταγε στη πίστα.

Palmer: Μαλακία, αυτό δεν έπρεπε να το πεις. Έρχονταν κάτι κοριτσάκια μετά και έλεγαν: Πάλμερ, θα σπάσεις κανένα δισκάκι; Είχε γίνει μέρος του σόου. Μέχρι που πήγα σε μία αποθήκη, πήρα δίσκους σε στοκ και τα ’σπαγα, το ’κανα σκοπιμα. Βέβαια, ο Παλμερ υπήρξε και άσημος. Πήγαινε σχολείο στη Λαρνακα, στο γυμνάσιο στον Αι Γιώργη, τρίτη τάξη γυμνασίου, στο β1 εγώ και στο δ1 ήταν η Βίσση.

— Ήταν τόσο ωραία από μικρή;

Ήταν το ίδιο πάντα, ερέθιζε όλα τα αρσενικά πιτσιρίκια στο γυμνάσιο. Ήταν φωνάρα και κορμάρα από τότε.

Μουσική
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ