Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter
Το italo είναι λίγο ασαφές σαν genre. Οπωσδήποτε αποτελεί μια μετεξέλιξη της disco των seventies και οπωσδήποτε καλύπτεται από την ευρωπαϊκή disco παράδοση. Πρόκειται, φυσικά, για το πιο ισχυρό παρακλάδι της χορευτικής μουσικής της δεκαετίας του ’80.
4

Βρέθηκα σε δύο πάρτι τον τελευταίο μήνα και στα δύο άκουσα ελληνικό italo. Δεν παραξενεύτηκα, απλώς γούσταρα! Και εννοώ το greek italo που πρωταγωνιστούσε και στα ευρωπαϊκά φλόρια, στα χρόνια του ’80, και όχι τις «καρέκλες» που ηχογραφούσε την ίδια εποχή το ελαφρολαϊκό στερέωμα (Λίτσα Διαμάντη, Μαρινέλλα, Χριστιάνα κ.ά.). Όλα έχουν επιστρέψει –είναι αλήθεια αυτό– αν και, προσωπικώς, πάντα αναρωτιόμουν, και αναρωτιέμαι δηλαδή, αν μας έλειψε ποτέ το italo, αφού δεν θυμάμαι φάση της μουσικής ζωής που να μην ακούγεται το “Lost in the night” ή το “Talk about love”.

Το italo είναι λίγο ασαφές σαν genre. Οπωσδήποτε αποτελεί μια μετεξέλιξη της disco των seventies και οπωσδήποτε καλύπτεται από την ευρωπαϊκή disco παράδοση (βασικά την ιταλική και την κεντροευρωπαϊκή). Πρόκειται, φυσικά, για το πιο ισχυρό παρακλάδι της χορευτικής μουσικής της δεκαετίας του ’80 –που ήταν ενίοτε instrumental– και που επινοήθηκε ως όρος, όπως συχνά συμβαίνει, για καθαρά εμπορικούς λόγους. Βασική φόρμα του; Το 12ιντσο maxi-single.

 

Το πράγμα μάλλον ξεκινάει από την παλιά Δυτική Γερμανία και την εταιρεία ZYX Records του Bernhard Mikulski. Ήταν 1982 όταν σκάει το 12ιντσο “Girl on me” των Ιταλών Amin-Peck, το οποίο παρουσιάζεται στο γερμανικό cover, από τον Mikulski, ως “original italo disco” – αυθεντικό ντίσκο από την Ιταλία. Τι πιο απλό και αληθινό; Αυτό ήταν! Σιγά-σιγά ο όρος καθιερώθηκε, και όταν την επόμενη χρονιά (1983) ο Mikulski κυκλοφορεί το double LP “The Best of Italo-Disco” (με εκτεταμένα dance tracks των Flowchart, Funk Machine, Advance, Steel Mind, Amin-Peck, Mito και Bob Salton), όλοι οι επαγγελματίες της διασκέδασης ήξεραν πια τι μουσική έπρεπε να επιλέξουν για τις πίστες, και πώς ακριβώς να τις ζητήσουν.

Το ελληνικό italo-disco αναπτύχθηκε στα χρόνια του '80 και σχεδόν αμέσως βρήκε 12ιντση διέξοδο στα κλαμπ και τις ντίσκο της εποχής, στηριζόμενο στα αναλογικά keyboards, τις ισχυρές basslines και τα αγγλικά φωνητικά. Τριάντα χρόνια μετά πολλά απ' αυτά τα tracks ακούγονται απείραχτα από το χρόνο.

Οι ρίζες του italo βρίσκονται βαθιά στα ιταλικά χορευτικά και disco γκρουπ του δεύτερου μισού των seventies, που είχαν πάρει το rebound από τα «σκληρά» αμερικανικά, μετατρέποντας τον ήχο τους σε κάτι περισσότερο φωτεινό και μεσογειακό. Πιο πιασάρικες μελωδίες, κύματα αναλογικών (εννοείται) keyboards, ακμαίες μπάσες συνθοσλαπιές, φωνές πειραγμένες και περασμένες μέσα από vocoder κ.λπ. Στοιχεία πρώιμου italo συναντάμε στους Daniel Sentacruz Ensemble (“Uffa domani è lunedì”), στους Chrisma ή και Krisma (πίσω από τους οποίους βρισκόταν ο αείμνηστος Νίκος Παπαθανασίου, αδελφός του Vangelis), στους πολύ γνωστούς στην Ελλάδα (και ελέω Φλωρινιώτη) La Bionda, στις παραγωγές του Giorgio Moroder κ.ά.

Μπορεί το italo να υπονοεί φυσικά την ιταλική disco των 80s, όμως italo θα ηχογραφήσουν στην πορεία όλοι οι λαοί του κόσμου, προσθέτοντας ή αφαιρώντας από τις βασικές ιταλικές γραμμές. Συχνά, βεβαίως, το είδος συγχέεται με το electro-pop, την synth-pop κ.λπ. και ίσως όχι άδικα, αφού τις πιο πολλές φορές οι διαφορές(;) έχουν αμβλυνθεί – γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο στο italo συμπεριλαμβάνονται κομμάτια γραμμένα ακόμη και πριν το ’82.

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

Εννοείται πως και στην Ελλάδα ακολουθήθηκε πάραυτα η ίδια αισθητική γραμμή, καθώς ακόμη και major labels (ΕΜΙ, CBS, Polydor...) επένδυσαν στο στυλ, μαζί με μια κύρια ανεξάρτητη ετικέτα (και άλλες δευτερεύουσες) την Sakkaris Records. O Sakkaris δεν έριξε στην αγορά μόνο Righeira, Gary Low (Ιταλός ήταν), Tony Esposito και Radiorama, αλλά άρχισε να δίνει βήμα και σε Έλληνες καλλιτέχνες όπως στην πολιτογραφημένη Ελληνίδα, αλλά Ιταλίδα στην καταγωγή Vanna Marr (ήταν η Gelsomina των seventies), στην Σάντυ Πολίτη ή στον Alex C (ο Αλέξης Παπαλάμπρου από τους ροκάδες Schmetterling).

Εκείνο που πρέπει να σημειωθεί είναι πως τα ελληνικά italo-disco γκρουπ (και οι καλλιτέχνες) δεν έχαιραν καμίας εκτίμησης στο ντόπιο new wave/electro-pop κύκλωμα των eighties, αφού οι περισσότεροι που άκουγαν τα πιο «ψαγμένα» στυλ, τα είχαν γραμμένα. Κακώς, εννοείται. Δεν χρειάζεται να προσθέσω πως και σε επίπεδο δισκοκριτικής (στα περιοδικά του ’80) κανένα απ’ αυτά τα τραγούδια (και τα γκρουπ) δεν ξεπερνούσε τη βάση, ενώ είναι απορίας άξιον ποιοι ήταν εκείνοι που τα άκουγαν τελικά – αφού οι ντισκόβιοι της εποχής προτιμούσαν τα ξένα ονόματα και όχι τα ελληνικά (εκτός κι αν δεν ήξεραν γιατί συνέβαινε κι αυτό). Σήμερα, πάντως, όλα αυτά τα tracks παίρνουν την εκδίκησή τους στα πάρτι και στο YouTube, κι αυτό κάτι δείχνει.

Σημειώστε μερικά ακόμη ονόματα (και τα αντίστοιχα τραγούδια), πριν πάμε στην εντεκάδα. Greek-italo λοιπόν, με τις όποιες ένθεν κι ένθεν διαφοροποιήσεις, κατέγραψαν: η Sigma Fay (Ευτυχία Αθανίτη) με το “You’re the drug in my life” [IT. CGD, 1983], οι Ωρίωνες με το “Lady C” [Music-Box, 1984], οι Dreamer & the Full Moon με το “Mosquito night” [EMI, 1984], οι Anno Domini με το “Singing in the night” [Famous Music, 1985], οι Bang! με το “Run for your love” [Polydor, 1985], οι Cinema με το “Lonely without you” [RIA, 1985], οι Eva and Friends με το “You’re all alone” [Eva Records, 1986], οι Camouflage με το “Maybe” [Atlantis, 1986], οι Sunday Club με το “Voices” [Virgin, 1986], οι Digital View με το “Moonshines” [WEA, 1986], ο Dimitri με το “Remember me Pauline” [RIA, 1987] κ.ά.

Θυμόμαστε 10+1 καταξιωμένα ελληνικά italo-disco ξεκινώντας από μια μεγάλη (άγνωστη εν πολλοίς) έκπληξη!

1. ADOLF STERN: More… I like it [IT. Ciao, 1979]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

O Γιώργος Πεντζίκης (από τους sixties Pacifics, Fratelli, και την seventies Loukas Sideras Band) όπως και ο Νίκος Παπαθανασίου βρίσκονταν πίσω από αυτό το pre-italo project που άκουγε στο όνομα Adolf Stern (από το όνομα ενός Γερμανού ιστορικού και ποιητή). Οι Adolf Stern, που είχαν την έδρα τους στην Ιταλία, ηχογραφούν ένα 7ιντσο το 1979 με τα κομμάτια να τα υπογράφει κάποιος Zoroaster. Περιττό να πω πως το “More… I like it” είναι καταπληκτικό. Όλες οι βάσεις του italo, πριν το italo, βρίσκονται εδώ.

2. BIG ALICE: I miss you (Lost in pain) [CBS, 1983]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

 

Είναι η long maxi-single version του “I miss you” σε remix από τους Pierro (Ravini) και Νίκο Λαβράνο. Επηρεασμένο από τη μπασογραμμή του “Lovin’ livin’ and givin’” (1978) της Diana Ross, οι Big Alice (alter-ego του Κώστα Μπίγαλη) συντάσσουν ένα δυνατό track, που ακούστηκε πολύ και στο εξωτερικό. Πλήρης η ενορχήστρωση από τους Κώστα Μπίγαλη και Μάκη Τσιλίφη.

3. VANNA MARR: I want your… [Sakkaris, 1983]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

 

Κλασικό italo, με πλείστα όσα funky vibes, από μια Ιταλίδα τραγουδίστρια, την Vanna Marr (άλλως Gelsomina) με καριέρα στην Ελλάδα. H Gelsomina ξεκίνησε από την παρέα του Tony Pinelli, στα late sixties, διασχίζοντας έκτοτε τις δεκαετίες.

4. COSTAS CHARITODIPLOMENOS: Lost in the night [EMI, 1984]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

 

Φοβερό hit του Χαριτοδιπλωμένου σε στίχους της Vanna Marr, που αν και ήταν επηρεασμένο από την μπασογραμμή του “Big in Japan” των Alphaville το έσβηνε στις πίστες, γιατί ήταν καλύτερο! Πολύ ωραία η δουλειά στα σύνθια και τις κιθάρες (πενιές πρώτες!) και με ωραία πίσω φωνητικά από τους Τσάρλι Πασχαλίδη, Vanna Marr και Μαντώ, το “Lost in the night” είναι πλέον κλασικό.

5. SCRAPTOWN: Viva Sahara [Virgin, 1984]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

 

Σπουδαία μπάντα οι Scraptown – όσοι έχουν ακούσει με προσοχή το πρώτο LP τους, που ρίχνει ηχητικά (ηχητικά λέω) ακόμη και στους UB40, ξέρουν... Ο Μιχάλης Ρακιντζής και όλοι οι υπόλοιποι συμπαραστάτες (Τίμος Παπασωκράτης πλήκτρα, Βασίλης Δερτιλής κι άλλα πλήκτρα, Βασίλης Παπασωκράτης sax, Βασίλης Γούναρης μπάσο, Γρηγόρης Μελάκης ντραμς) σ’ ένα τραγούδι που ακούστηκε πολύ «μέσα», όπως και «έξω» (στην Ιταλία κυρίως – πού αλλού;).

6. ΗΔΥΛΗ ΤΣΑΛΙΚΗ: Jazzburger [Δισκογραφικός Συνεταιρισμός Καλλιτεχνών, 1984]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

 

Αναπάντεχο άκουσμα, από μια τραγουδοποιό που είχε εντυπωσιάσει τους πάντες στους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού (του Μάνου Χατζιδάκι) στην Κέρκυρα το 1981 και που είχε κάνει την έξοχη jazz-funk «Αυταπάτη» το 1983. Σε μουσική Λουκά Θάνου και στίχους Λιάνας Θάνου, η Ηδύλη Τσαλίκη ίπταται στο άψογο “Jazzburger” πάνω από στρώματα cheesy θα-τα-λέγαμε-σήμερα keyboards. Βοηθούν οι Στέφανος Κορκολής και David Grunstein.

7. MARIANA: Talk about love [EMI, 1985]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

 

Η Mariana είναι φυσικά η Μαριάννα Ευστρατίου, που είχε τραγουδήσει στην «Πορνογραφία» (1982) του Μάνου Χατζιδάκι, που είχε κάνει φωνητικά στα «Τραπεζάκια Έξω» (1983) του Διονύση Σαββόπουλου και που αργότερα θα τραγουδούσε και στη Eurovision. Το 1985, η Μαριάννα θα πει το “Talk about love” (των Χαριτοδιπλωμένου και Δερτιλή) καταγράφοντας ένα ακόμη διαχρονικό hit. Ωραία κοσμοπολίτικη «καρέκλα», για τρελές στροφές.

8. MANDY: Fill Me Up [CBS, 1985]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

 

Το ότι η Μαντώ έχει φωνάρα δεν το αμφισβήτησε ποτέ κανείς. Στο “Fill me up” (ξανά παραγωγή των Χαριτοδιπλωμένου και Δερτιλή) ανεβαίνει ψηλά και ιταλο-ροκάρει – ενίοτε αγρίως.

9. TRANSPORT: Computer world [Papa’s Studio Record’s, 1985]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

 

Ίσως το πιο σπάνιο LP του greek italo να είναι το “Just a Dream” των Transport. Πολλοί το ψάχνουν, λίγοι το έχουν. Από ’κει είναι το ωραίο “Computer world”, που ελάχιστοι θα το θυμούνται από τότε.

10. ALEX C: Tonight all night [Sakkaris, 1986]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

 

Από τα πιο χαρακτηριστικά και εντελώς πιστά greek italo-disco, το “Tonight all night” του Alex C (Αλέξης Παπαλάμπρου), δηλαδή των M.Boules & B.Tounda, εκτιμήθηκε δεόντως και στη Γερμανία, αφού τυπώθηκε από την ZYX – και αυτό λέει πολλά. Σε παραγωγή των Κώστα Χαριτοδιπλωμένου και Piero Ravini, το “Tonight all night” έχει τον τρόπο να σε παρασύρει.

11. PALMER: Computer guy [EVA and L.A., 1986]

Το ελληνικό italo-disco στα '80s: 10+1 tracks που αξίζει να θυμηθείτε Facebook Twitter

 

Ίσως το πιο θρυλικό ελληνικό italo να είναι το “Computer guy” των Palmer-Βασιλειάδη-Δερτιλή, που μοιάζει κάποιες φορές να μην έχει όμοιό του! Εκπληκτικό! Εντελώς δικαιολογημένος ο μύθος του (τα σύνθια ζωγραφίζουν και η μπασογραμμή σε λιώνει) και χαλάλι τα λεφτά τού original 12ιντσου, αφού κάποτε πουλιόταν πάνω από 300 ευρώ – τώρα έχει πέσει. Βοήθησε και η περσινή επανέκδοση βεβαίως.

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο LIFO.gr το 2015.

Μουσική
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT

σχόλια

4 σχόλια
Kατ' αρχάς, πολύ ωραίο άρθρο, συγχαρητήρια.!Δύο μικρά σχόλια: α) νομίζω ότι σε κάποια σημεία του κειμένου μπαίνει καταχρηστικά ο όρος italo-disco / italo ενώ θα έπρεπε να είναι euro-discο ή ακόμη post-disco, αλλά επειδή είναι too much sub-genre το ξεπερνάμε χαλαρά, και αφήνουμε την βελόνα να μας δονεί!β) Για να σχεδιάσει ο μακετίστας –δεν υπήρχε ακόμη ο γενικότερος όρος «γραφίστας»– το εξώφυλλο του "Computer Guy" των Palmer, κατέτρεψε το front cover του LP των Survivor "Caught In The Game" (1983)... Aκόμη έχω τον δίσκο στην δισκοθήκη μου, χωρίς την εμπρόσθια όψη του!Mπράβο Φώντα για το άρθρο.
Ήμουν σχεδόν ερωτευμένος με το Talk about love της Μαριάνας, ήταν κάτι πολυ ξεσηκωτικό για τα παιδικά μου αυτιά. (Ακόμα μου αρέσει, ομολογώ, περισσότερο ως νοσταλγία).
Ως νέοι της δεκαετίας '80 τα ακούγαμε συχνά. Άλλος πολύ, άλλος λίγο ανάλογα τον μουσικό προσανατολισμό του (Ροκ ή Ποπ). Αυτό που είναι σίγουρο όμως είναι ότι πολλοί αγνοούσαν οτι τα συγκεκριμένα κομμάτια ήταν Ελληνικές δημιουργίες. Από ένα πρόχειρο γκάλοπ σε φίλους συνομήλικούς μου φαίνεται οτι ακόμα το αγνοούν.