O Dominick Fernow είναι ένας από τους πιο συγκρουσιακούς καλλιτέχνες της underground noise σκηνής των '00s

O Dominick Fernow είναι ένας από τους πιο συγκρουσιακούς καλλιτέχνες της underground noise σκηνής των '00s Facebook Twitter
Ο Dominick Fernow είναι μία από τις πιο επιφανείς και συγκρουσιακές φιγούρες της underground noise σκηνής των '00s. © Maria Jose Govea
0

Σε ένα από τα πιο γεμάτα συναυλιακά Σάββατα του μήνα, εκτός από τους Algiers, ένα από τα πιο ανερχόμενα post-punk συγκροτήματα αυτήν τη στιγμή στον κόσμο, έρχεται και ένας από τους σημαντικότερους μουσικούς τους ήρωες, ο Dominick Fernow.


Στην Αγγλικανική Εκκλησία ο Fernow θα παίξει ως Prurient. Στην Αθήνα έχει ξαναεμφανιστεί με το πιο techno πρότζεκτ του, το «Vatican Shadow», που αναφέρουν περισσότερο και οι Algiers. Ως Prurient ανήκει περισσότερο στον ακραίο noise ήχο.


Είναι κάπως δύσκολη απόφαση ποιο από τα δύο acts να επιλέξεις αν ασχολείσαι με την εναλλακτική μουσική – παίζουν σε διαφορετικούς χώρους. Και τα δύο σχήματα αντιπροσωπεύουν μια διαφορετική πλευρά της εναλλακτικής μουσικής πραγματικότητας της Αμερικής.

Στην περίπτωση του Fernow έχουμε να κάνουμε με μία από τις πιο επιφανείς και συγκρουσιακές φιγούρες της underground noise σκηνής των '00s. Η αλήθεια είναι ότι αν τον έχεις πετύχει live έστω και μία φορά ως Prurient, η εμπειρία μένει στο μυαλό σου όσα χρόνια κι αν περάσουν.


Στην περίπτωση του Fernow έχουμε να κάνουμε με μία από τις πιο επιφανείς και συγκρουσιακές φιγούρες της underground noise σκηνής των '00s. Η αλήθεια είναι ότι αν τον έχεις πετύχει live έστω και μία φορά ως Prurient, η εμπειρία μένει στο μυαλό σου όσα χρόνια κι αν περάσουν.


Δεν ξέρω τι ακριβώς κάνει τελευταία στις συναυλίες του, αλλά συνήθιζε να παίζει αυτά τα 15-20λεπτα λυτρωτικά sets που μπορεί να σε εξουθένωναν ψυχικά, αλλά ήταν από τα πιο εντυπωσιακά πράγματα που μπορούσες να πετύχεις live, έστω κι αν ήταν τόσο σύντομα.

O Dominick Fernow είναι ένας από τους πιο συγκρουσιακούς καλλιτέχνες της underground noise σκηνής των '00s Facebook Twitter
Ο Fernow γεννήθηκε στο Γουισκόνσιν, σε μια αυστηρά θρησκευόμενη καθολική οικογένεια. © Maria Jose Govea


Συγκεντρώσαμε λίγα πράγματα που πρέπει ξέρει κάποιος γι' αυτό τον τόσο ιδιόρρυθμο καλλιτέχνη.

- Ο Fernow γεννήθηκε στο Γουισκόνσιν, σε μια αυστηρά θρησκευόμενη καθολική οικογένεια.


- Η ανατροφή του έπαιξε τεράστιο ρόλο στη μετέπειτα μουσική πορεία του, καλλιεργώντας του μια έμφυτη αποστροφή για τον κόσμο και όσα συμβαίνουν γύρω του.


Στο σχολείο άρχισε να ακούει death metal και να ανταλλάσσει κασέτες με τους συμμαθητές του. Σε μία από τις πιο σπάνιες συνεντεύξεις του είπε ότι η πρώτη του ανάμνηση είναι απ' όταν ήταν δύο χρονών, που συνήθιζε να γλιστράει στο παρκέ του σπιτιού του.

Μια φορά έπεσε με το κεφάλι πάνω στο πλυντήριο πιάτων. Έχει ακόμη το σημάδι από τα ράμματα, αλλά η εμπειρία του στο νοσοκομείο ήταν τραυματική. Τον έπιασε τέτοια υστερία, που ανάγκασε τους γιατρούς να του βάλουν ζουρλομανδύα.


- Σε μεγαλύτερη ηλικία ανακάλυψε ότι πάσχει από ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή. Γι' αυτό μπορεί, π.χ., να κόβει με ψαλίδι εξώφυλλα για κασέτες για ώρες.

-Έτσι δικαιολογεί το γεγονός ότι είναι τόσο παραγωγικός ως μουσικός. Η δισκογραφία του είναι αχανής. Από το 1998, που άρχισε να ηχογραφεί, έχει κάνει αναρίθμητες κυκλοφορίες. Υπολογίζεται ότι είναι πάνω από 100.

- Έχει τρία επίσημα μουσικά πρότζεκτ, διαφορετικού μουσικού στυλ το καθένα. Ηχογραφεί και παίζει live ως Vatican Shadow, Prurient και Rainforest Spiritual Enslavement. Στο τελευταίο πειραματίζεται με το dark ambient.

O Dominick Fernow είναι ένας από τους πιο συγκρουσιακούς καλλιτέχνες της underground noise σκηνής των '00s Facebook Twitter
Ο Dominick Fernow άνοιξε το 2006 ένα από τα πιο γνωστά δισκοπωλεία στον κόσμο, το Hospital Productions.


- Τα τελευταία χρόνια μένει μόνιμα στο Βερολίνο. Για πολύ καιρό ήταν κάτοικος Νέας Υόρκης και κάποια εποχή πέρασε από το Λος Άντζελες και τη Φλωρεντία. Σήμερα θυμάται με μελανά χρώματα τα χρόνια που πέρασε στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης. Το θεωρούσε κλειστοφοβικό. Ούτε το Λος Άντζελες του έκατσε καλά.


- Είναι δημιουργός της ανεξάρτητης δισκογραφικής εταιρείας Hospital Productions. Την ίδρυσε όταν ήταν 16 χρονών. Η Hospital Productions μετράει πάνω από 600 κυκλοφορίες μέχρι σήμερα.
Το 2006 άνοιξε ένα από τα πιο γνωστά εξειδικευμένα δισκοπωλεία στον κόσμο με το ίδιο όνομα. Έφερνε black metal δίσκους απ' όλο τον κόσμο και στεγαζόταν στο υπόγειο ενός άλλου δισκοπωλείου στη Νέα Υόρκη, του Jammyland. Όταν αυτό έκλεισε, ο Fernow αναγκάστηκε να μεταφέρει το δισκοπωλείο αλλού, μέχρι να το κλείσει οριστικά το 2011. Η Hospital Productions συνεχίζει να λειτουργεί ακόμα ως δισκογραφική.


- Ο ίδιος κλείνει φέτος τα 20 χρόνια δημιουργίας ως Prurient. Για να το γιορτάσει, κυκλοφόρησε στην καναδική Profound Lore ένα επταπλό box set βινυλίου.


- Σιχαίνεται να κάνει περιοδείες και απεχθάνεται το Διαδίκτυο. Αποφεύγει τα social media, που θεωρεί εξουθενωτικά. Παλιότερα είχε δηλώσει ότι ασχολήθηκε με το noise επειδή έχει σχέση με το μίσος και με το να σε μισούν. Δεν περίμενε η μουσική του να έχει θετική ανταπόκριση.

  Prurient live στο Screamscape

Ο Dominick Fernow ως Prurient live στο Screamscape


- Αν και το Vatican Shadow ξεκίνησε ως πρότζεκτ του ενός δίσκου, κατέληξε να είναι η πιο πετυχημένη προσπάθειά του στον χώρο της μουσικής. Επιπλέον, η techno μουσική τον βοήθησε να αντιμετωπίσει τα προσωπικά του προβλήματα και του άλλαξε στην κυριολεξία τη ζωή.


Ακούγεται σχεδόν αισιόδοξος όταν λέει: «Θέλω να φέρω το rock'n'roll στην techno, το θέμα είναι βρεις την ισορροπία. Δεν θεωρώ ότι η μουσική μου είναι τόσο σκοτεινή –την αντιμετωπίζω περισσότερο ως θόρυβο με μελωδία. Υπάρχει μια αντίθεση σε αυτό και σχετίζεται με την αυτογνωσία και την αυτοκριτική, που σε βοηθούν να ξεπεράσεις τους φόβους σου. Στο σημείο του εγκεφάλου σου όπου κατοικεί η φαντασία κυριαρχεί και το άγχος, που σε εμποδίζει να αντιμετωπίσεις την πραγματικότητα. Με την techno μουσική συμβαίνει το ακριβώς αντίστροφο. Σε αναγκάζει να ζήσεις τη στιγμή και αυτό είναι το καταπληκτικό με τα κλαμπ. Νιώθεις μια απελευθέρωση. Βρίσκεσαι σε ένα δωμάτιο με κόσμο αλλά ταυτόχρονα και στον δικό σου χώρο, απολαμβάνοντας τη μουσική, χορεύοντας».

 
info:Ο Prurient θα εμφανιστεί το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στην Αγγλικανική Εκκλησία (Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα) στο πλαίσιο των St Paul's Sessions, με είσοδο 17 ευρώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT