O Dominick Fernow είναι ένας από τους πιο συγκρουσιακούς καλλιτέχνες της underground noise σκηνής των '00s

O Dominick Fernow είναι ένας από τους πιο συγκρουσιακούς καλλιτέχνες της underground noise σκηνής των '00s Facebook Twitter
Ο Dominick Fernow είναι μία από τις πιο επιφανείς και συγκρουσιακές φιγούρες της underground noise σκηνής των '00s. © Maria Jose Govea
0

Σε ένα από τα πιο γεμάτα συναυλιακά Σάββατα του μήνα, εκτός από τους Algiers, ένα από τα πιο ανερχόμενα post-punk συγκροτήματα αυτήν τη στιγμή στον κόσμο, έρχεται και ένας από τους σημαντικότερους μουσικούς τους ήρωες, ο Dominick Fernow.


Στην Αγγλικανική Εκκλησία ο Fernow θα παίξει ως Prurient. Στην Αθήνα έχει ξαναεμφανιστεί με το πιο techno πρότζεκτ του, το «Vatican Shadow», που αναφέρουν περισσότερο και οι Algiers. Ως Prurient ανήκει περισσότερο στον ακραίο noise ήχο.


Είναι κάπως δύσκολη απόφαση ποιο από τα δύο acts να επιλέξεις αν ασχολείσαι με την εναλλακτική μουσική – παίζουν σε διαφορετικούς χώρους. Και τα δύο σχήματα αντιπροσωπεύουν μια διαφορετική πλευρά της εναλλακτικής μουσικής πραγματικότητας της Αμερικής.

Στην περίπτωση του Fernow έχουμε να κάνουμε με μία από τις πιο επιφανείς και συγκρουσιακές φιγούρες της underground noise σκηνής των '00s. Η αλήθεια είναι ότι αν τον έχεις πετύχει live έστω και μία φορά ως Prurient, η εμπειρία μένει στο μυαλό σου όσα χρόνια κι αν περάσουν.


Στην περίπτωση του Fernow έχουμε να κάνουμε με μία από τις πιο επιφανείς και συγκρουσιακές φιγούρες της underground noise σκηνής των '00s. Η αλήθεια είναι ότι αν τον έχεις πετύχει live έστω και μία φορά ως Prurient, η εμπειρία μένει στο μυαλό σου όσα χρόνια κι αν περάσουν.


Δεν ξέρω τι ακριβώς κάνει τελευταία στις συναυλίες του, αλλά συνήθιζε να παίζει αυτά τα 15-20λεπτα λυτρωτικά sets που μπορεί να σε εξουθένωναν ψυχικά, αλλά ήταν από τα πιο εντυπωσιακά πράγματα που μπορούσες να πετύχεις live, έστω κι αν ήταν τόσο σύντομα.

O Dominick Fernow είναι ένας από τους πιο συγκρουσιακούς καλλιτέχνες της underground noise σκηνής των '00s Facebook Twitter
Ο Fernow γεννήθηκε στο Γουισκόνσιν, σε μια αυστηρά θρησκευόμενη καθολική οικογένεια. © Maria Jose Govea


Συγκεντρώσαμε λίγα πράγματα που πρέπει ξέρει κάποιος γι' αυτό τον τόσο ιδιόρρυθμο καλλιτέχνη.

- Ο Fernow γεννήθηκε στο Γουισκόνσιν, σε μια αυστηρά θρησκευόμενη καθολική οικογένεια.


- Η ανατροφή του έπαιξε τεράστιο ρόλο στη μετέπειτα μουσική πορεία του, καλλιεργώντας του μια έμφυτη αποστροφή για τον κόσμο και όσα συμβαίνουν γύρω του.


Στο σχολείο άρχισε να ακούει death metal και να ανταλλάσσει κασέτες με τους συμμαθητές του. Σε μία από τις πιο σπάνιες συνεντεύξεις του είπε ότι η πρώτη του ανάμνηση είναι απ' όταν ήταν δύο χρονών, που συνήθιζε να γλιστράει στο παρκέ του σπιτιού του.

Μια φορά έπεσε με το κεφάλι πάνω στο πλυντήριο πιάτων. Έχει ακόμη το σημάδι από τα ράμματα, αλλά η εμπειρία του στο νοσοκομείο ήταν τραυματική. Τον έπιασε τέτοια υστερία, που ανάγκασε τους γιατρούς να του βάλουν ζουρλομανδύα.


- Σε μεγαλύτερη ηλικία ανακάλυψε ότι πάσχει από ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή. Γι' αυτό μπορεί, π.χ., να κόβει με ψαλίδι εξώφυλλα για κασέτες για ώρες.

-Έτσι δικαιολογεί το γεγονός ότι είναι τόσο παραγωγικός ως μουσικός. Η δισκογραφία του είναι αχανής. Από το 1998, που άρχισε να ηχογραφεί, έχει κάνει αναρίθμητες κυκλοφορίες. Υπολογίζεται ότι είναι πάνω από 100.

- Έχει τρία επίσημα μουσικά πρότζεκτ, διαφορετικού μουσικού στυλ το καθένα. Ηχογραφεί και παίζει live ως Vatican Shadow, Prurient και Rainforest Spiritual Enslavement. Στο τελευταίο πειραματίζεται με το dark ambient.

O Dominick Fernow είναι ένας από τους πιο συγκρουσιακούς καλλιτέχνες της underground noise σκηνής των '00s Facebook Twitter
Ο Dominick Fernow άνοιξε το 2006 ένα από τα πιο γνωστά δισκοπωλεία στον κόσμο, το Hospital Productions.


- Τα τελευταία χρόνια μένει μόνιμα στο Βερολίνο. Για πολύ καιρό ήταν κάτοικος Νέας Υόρκης και κάποια εποχή πέρασε από το Λος Άντζελες και τη Φλωρεντία. Σήμερα θυμάται με μελανά χρώματα τα χρόνια που πέρασε στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης. Το θεωρούσε κλειστοφοβικό. Ούτε το Λος Άντζελες του έκατσε καλά.


- Είναι δημιουργός της ανεξάρτητης δισκογραφικής εταιρείας Hospital Productions. Την ίδρυσε όταν ήταν 16 χρονών. Η Hospital Productions μετράει πάνω από 600 κυκλοφορίες μέχρι σήμερα.
Το 2006 άνοιξε ένα από τα πιο γνωστά εξειδικευμένα δισκοπωλεία στον κόσμο με το ίδιο όνομα. Έφερνε black metal δίσκους απ' όλο τον κόσμο και στεγαζόταν στο υπόγειο ενός άλλου δισκοπωλείου στη Νέα Υόρκη, του Jammyland. Όταν αυτό έκλεισε, ο Fernow αναγκάστηκε να μεταφέρει το δισκοπωλείο αλλού, μέχρι να το κλείσει οριστικά το 2011. Η Hospital Productions συνεχίζει να λειτουργεί ακόμα ως δισκογραφική.


- Ο ίδιος κλείνει φέτος τα 20 χρόνια δημιουργίας ως Prurient. Για να το γιορτάσει, κυκλοφόρησε στην καναδική Profound Lore ένα επταπλό box set βινυλίου.


- Σιχαίνεται να κάνει περιοδείες και απεχθάνεται το Διαδίκτυο. Αποφεύγει τα social media, που θεωρεί εξουθενωτικά. Παλιότερα είχε δηλώσει ότι ασχολήθηκε με το noise επειδή έχει σχέση με το μίσος και με το να σε μισούν. Δεν περίμενε η μουσική του να έχει θετική ανταπόκριση.

  Prurient live στο Screamscape

Ο Dominick Fernow ως Prurient live στο Screamscape


- Αν και το Vatican Shadow ξεκίνησε ως πρότζεκτ του ενός δίσκου, κατέληξε να είναι η πιο πετυχημένη προσπάθειά του στον χώρο της μουσικής. Επιπλέον, η techno μουσική τον βοήθησε να αντιμετωπίσει τα προσωπικά του προβλήματα και του άλλαξε στην κυριολεξία τη ζωή.


Ακούγεται σχεδόν αισιόδοξος όταν λέει: «Θέλω να φέρω το rock'n'roll στην techno, το θέμα είναι βρεις την ισορροπία. Δεν θεωρώ ότι η μουσική μου είναι τόσο σκοτεινή –την αντιμετωπίζω περισσότερο ως θόρυβο με μελωδία. Υπάρχει μια αντίθεση σε αυτό και σχετίζεται με την αυτογνωσία και την αυτοκριτική, που σε βοηθούν να ξεπεράσεις τους φόβους σου. Στο σημείο του εγκεφάλου σου όπου κατοικεί η φαντασία κυριαρχεί και το άγχος, που σε εμποδίζει να αντιμετωπίσεις την πραγματικότητα. Με την techno μουσική συμβαίνει το ακριβώς αντίστροφο. Σε αναγκάζει να ζήσεις τη στιγμή και αυτό είναι το καταπληκτικό με τα κλαμπ. Νιώθεις μια απελευθέρωση. Βρίσκεσαι σε ένα δωμάτιο με κόσμο αλλά ταυτόχρονα και στον δικό σου χώρο, απολαμβάνοντας τη μουσική, χορεύοντας».

 
info:Ο Prurient θα εμφανιστεί το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στην Αγγλικανική Εκκλησία (Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα) στο πλαίσιο των St Paul's Sessions, με είσοδο 17 ευρώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ