Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη;

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
0
Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
"Είμαστε επιφυλακτικοί με τη χρήση των όρων ανατρεπτικό και αντισυμβατικό". Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr

Είναι αυτά που χαζεύεις στο δρόμο, αυτά που φωτογραφίζεις, αυτά που αναγνωρίζεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και διάφορα μέρη του κόσμου. Δυο νέοι καλλιτέχνες, η Σιμόνη και ο Ser, πήραν μέρος στη θεματική ομαδική έκθεση Like Now, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Πολυμορφία, στο Μουσείο Μπενάκη, συμμετέχοντας έτσι σε έναν διάλογο ανάμεσα στον κλασικό τρόπο δημιουργίας και στον αντισυμβατικό που αναζητά η εποχή μας.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter

Στα συνεργατικά μας έργα - είτε πρόκειται για πίνακες είτε για τοιχογραφίες - αλληλοεπηρεαζόμαστε. Προσπαθούμε να συναντήσουμε ο ένας τον άλλο, και το αποτέλεσμα είναι ο καθρέφτης της συνάντησης μας

Με το 1ο Φεστιβάλ Δημόσια Τέχνης, η street art φαίνεται να αναγνωρίζεται ως είδος τέχνης που ταιριάζει και στο μουσείο. Είναι, όντως έτσι;

Στα δικά μας μάτια -και πιστεύουμε και σε πολλών ακόμη ανθρώπων- το graffiti ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό είδος τέχνης και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Κατά κύριο λόγο επίσης, γίνεται σε δημόσιο χώρο, υπέρ της δημόσιας τέρψης. Είναι όμως πολύ ωραίο όταν το συγκεκριμένο είδος τέχνης παρουσιάζεται σε έναν χώρο με θεσμικό κύρος και δείχνει να αγκαλιάζεται από ένα κοινό που ίσως να μην έχει τόσο μεγάλη τριβή μαζί του. Είναι μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
" Δουλεύουμε μαζί όσο πιο συχνά μπορούμε, καθώς είναι κάτι που διασκεδάζουμε πολύ και μας βοηθάει να εξελιχθούμε." Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr

Είναι η πρώτη φορά που τα έργα σας φιλοξενούνται στο μουσειακό χώρο; Πώς έγινε η πρόταση από το Μουσείο Μπενάκη και ποια έργα σας επιλέχτηκαν;

Δεν είναι η πρώτη φορά, έχουμε ξαναπαρουσιάσει δουλειά σε Μουσείο. Είναι όμως η πρώτη φορά που φιλοξενούνται σε σημαντικό Μουσείο της Αθήνας και η πρώτη φορά που μας δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάσουμε ένα σώμα δουλειάς σε τέτοια κλίμακα. Τα έργα δημιουργήθηκαν ειδικά για την έκθεση και ήταν μια διαδικασία προκλητική. H δουλειά μας είχε τίτλο "Arcane''και αποτελούνταν από τρία έργα μεγάλων διαστάσεων τα Fragment 1, 2 και 3. Επειδή έτσι κι αλλιώς δουλεύαμε στο δρόμο, η δουλειά μεγάλης κλίμακας είναι φυσικά στο πρόγραμμα, χρειάστηκε όμως αρκετή πειθαρχεία εκ μέρους μας ώστε να μπορέσουμε να μεταφράσουμε αυτήν την πρακτική στον καμβά, λαμβάνοντας υπ' όψη όλες τις παραμέτρους που επέβαλε η περίσταση.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
"Η μέχρι τώρα εμπειρία μας δείχνει ότι το Ελληνικό κοινό αγαπάει την Street Art, πολύ περισσότερο ίσως απ ότι θα νόμιζε κανείς."Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr

Νιώθετε ότι η έκθεσή σας στο Μουσείο Μπενάκη είναι κάτι το ανατρεπτικό;
Είμαστε επιφυλακτικοί με τη χρήση των όρων ανατρεπτικό και αντισυμβατικό. Είναι όροι που μπορούν και είναι ωραίο να χαρακτηρίζουν την τέχνη, αλλά - για εμάς- αυτό αφορά στην ποιότητα των έργων, κάθε φορά από την αρχή. Δε θεωρούμε απαραίτητα ένα είδος τέχνης εν γένει ανατρεπτικό. Δε συστηνόμαστε σαν "αντισυμβατικοί" καλλιτέχνες. Είμαστε απλώς καλλιτέχνες και αγαπάμε αυτό που κάνουμε. Όσον αφορά το Μουσείο Μπενάκη είναι γνωστό για το πρωτοποριακό του outlook, δεν είναι έκπληξη για εμάς ότι θέλησαν και τόλμησαν να παρουσιάσουν μια τέτοια έκθεση, δίνει έτσι εμπράκτως δείγμα της "ανατρεπτικής" του φιλοσοφίας.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr
Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter


Έχοντας συμμετάσχει και σε εκθέσεις στο εξωτερικό, θεωρείτε ότι στη χώρα μας είμαστε πίσω στο θέμα αποδοχής και αναγνώρισης της street art από επίσημους φορείς και απλούς ανθρώπους;

Δυστυχώς είμαστε αρκετά πίσω σε αυτό το θέμα, όχι όμως όσον αφορά την αποδοχή από τον κόσμο. Η μέχρι τώρα εμπειρία μας δείχνει ότι το Ελληνικό κοινό αγαπάει την Street Art, πολύ περισσότερο ίσως απ ότι θα νόμιζε κανείς. Η θεσμική υποστήριξη είναι ένα θέμα, ωστόσο αυτό μάλλον αφορά τις τέχνες γενικότερα και όχι το graffiti συγκεκριμένα. Φαίνεται όμως ότι αρχίζει και αλλάζει αυτό τελευταία, ή θέλουμε να πιστεύουμε ότι αλλάζει.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr


Είστε ένα δημιουργικό ζευγάρι. H τέχνη είναι μοίρασμα και συνεργασία; Έχετε δουλέψει σε κοινά έργα;
Πέρα από τις ατομικές καλλιτεχνικές μας ταυτότητες, υπάρχει το συνεργατικό κομμάτι που μας προσδιορίζει εξίσου σαν δημιουργούς. Δουλεύουμε μαζί όσο πιο συχνά μπορούμε, καθώς είναι κάτι που διασκεδάζουμε πολύ και μας βοηθάει να εξελιχθούμε. Στα συνεργατικά μας έργα - είτε πρόκειται για πίνακες είτε για τοιχογραφίες - αλληλοεπηρεαζόμαστε. Προσπαθούμε να συναντήσουμε ο ένας τον άλλο, και το αποτέλεσμα είναι ο καθρέφτης της συνάντησης μας, κάτι που αντιπροσωπεύει εξίσου και τους δυο μας.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr


Διατηρείτε μαζί κατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Τελικά η street art επιβιώνει;

Το The Box Gallery είναι το "κέντρο συντονισμού" της προσπάθειας μας να φέρουμε την Street Art κοντά στο κοινό της Θεσσαλονίκης. Είναι ένα στοίχημα που προς το παρόν κερδίζεται.


Μετά την έκθεση των έργων σας στο Μουσείο Μπενάκη, υπάρχουν σχέδια και όνειρα για ανάλογους μουσειακούς χώρους στην πόλη σου, τη Θεσσαλονίκη;
Σχέδια και όνειρα υπάρχουν πάντα, όχι μόνο για μουσειακούς χώρους και όχι μόνο για την πόλη μας. Ονειρευόμαστε διαρκώς τα επόμενα βήματα και προσπαθούμε να τα κάνουμε πραγματικότητα.


Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter


Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM