Το δισκογραφικό comeback της Μαίρης Λίντα με διπλό live CD από το Ηρώδειο

 Το δισκογραφικό comeback της Μαίρης Λίντα με διπλό live CD από το Ηρώδειο Facebook Twitter
3

 Το δισκογραφικό comeback της Μαίρης Λίντα με διπλό live CD από το Ηρώδειο Facebook Twitter
Από την προετοιμασία για την εμφάνιση στο Ηρώδειο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Την ηλικία της Μαίρης Λίντα τη βρίσκει κανείς εύκολα με ένα απλό γκουγκλάρισμα. Είναι γεννημένη τον Νοέμβριο του 1935, άρα οδεύει προς τα 80, έχοντας συμπληρώσει μια προϋπηρεσία 60 ολόκληρων ετών στο ελληνικό λαϊκό τραγούδι. Λογικό θα ήταν, βάσει όλων αυτών, η φωνή της να έχει ''χάσει'' και ένα μάλλον ενοχλητικό βιμπράτο να χαρακτήριζε τις σημερινές ερμηνείες της. Κι όμως!

 

Είχα την ευκαιρία να την ακούσω πρώτη φορά live στα γενέθλια του Μίκη Θεοδωράκη στο Λυκαβηττό, τον Ιούλιο του 2010. Η φωνή της, μία 5ετία πίσω, μου είχε φανεί εξίσου ανέγγιχτη από το χρόνο. Στην περσινή επετειακή συναυλία της στο Ηρώδειο, πάλι, δεν τα κατάφερα να παραστώ, μα αν κρίνω από το διπλό CD που μόλις κυκλοφόρησε, ισχύει ακριβώς το ίδιο: Λες και είναι ευλογημένη η φωνή αυτής της γυναίκας και τραγουδάει στους τόνους που τραγουδούσε τη δεκαετία του 1960, καταφέρνοντας έως και κορώνες που προξενούν ευφορία και σε καμία περίπτωση θλίψη ή μειδίαμα.

 

Φυσικά η Μαίρη Λίντα δεν είναι μόνο φωνή. Είναι και μία εξωστρεφής περσόνα, όπως τη γνωρίσαμε, στην υπηρεσία των ταχύτατων εκτελέσεων των λαϊκών τραγουδιών με το καινοτόμο τετράχορδο μπουζούκι του Μανώλη Χιώτη.

 

 

Κι αν πλέον η Μαίρη Λίντα δε μπορεί να είναι η σκερτσόζα τραγουδίστρια - χορεύτρια στο πλάι του Χιώτη, εξακολουθεί να παραμένει αλλέγρα ως άνθρωπος, ως ερμηνεύτρια και ως performer.

 

Όποιος ακούσει το διπλό CD ''Μαίρη Λίντα 60 χρόνια'' (MINOS EMI), εισπράττει στο ακέραιο όλα τα άνωθεν χαρακτηριστικά της, όχι από το μακρινό παρελθόν, αλλά από το εντυπωσιακό παρόν της!

 

Στο πρώτο CD περιέχονται 23 τραγούδια - μεγάλες επιτυχίες της Λίντα από τις συνεργασίες της με τον Μανώλη Χιώτη (11), τον Βασίλη Τσιτσάνη (1), τον Μίκη Θεοδωράκη (6), τον Μάνο Χατζιδάκι (3), τον Γεράσιμο Λαβράνο (1) και τον Γιώργο Κριμιζάκη (1). Κατανοώ πως ενδεχομένως να ήταν αταίριαστα με μία επετειακή συναυλία κομμάτια από τον ''Επιτάφιο'' του Γιάννη Ρίτσου και του Μίκη Θεοδωράκη, αλλά έχω την αίσθηση πως λείπει έστω ένα μικρό δείγμα απ' το θρυλικό αυτό έργο της λαϊκής - έντεχνης μουσικής που σφράγισε η Μαίρη Λίντα σε τρίτη εκτέλεση μετά τη Μούσχουρη και τον Μπιθικώτση.

 

Το δεύτερο CD, μικρότερο σε διάρκεια, με 13 τραγούδια παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Κομμάτια των Μανώλη Χιώτη (11), Μίκη Θεοδωράκη (1) και Μάνου Χατζιδάκι (1), ''πειραγμένα'' τα περισσότερα από τους νεότερους Imam Baildi, Gadjo Dilo και τους πρεσβύτερους Apurimac. Εδώ το πείραμα, μια και σαφώς πρόκειται για πείραμα/ εγχείρημα, πέτυχε απόλυτα! Λόγου χάριν, μην ακούσει κανείς Imam Baildi και φανταστεί πως η φωνή της τραγουδίστριας ακούγεται από παλιά samples. Η Μαίρη Λίντα ταξιδεύει μέσα στους φρέσκους ήχους των τριών συγκροτημάτων και ανάγεται σε μία αστείρευτη ερμηνευτική περσόνα της jazz, του swing και του latin! Καταφέρνει έτσι να αποποιείται τον, συχνά επάρατο, όρο του ''cult'' και να είναι πολύ απλά μία σύγχρονη τραγουδίστρια με τη δική της μεγάλη ιστορία.

 

 

Ωραίες και οι ενορχηστρώσεις του Γιώργου Παγιάτη! Μία φουλ μπάντα δεξιοτεχνών μουσικών δίχως αυτή την αίσθηση του ιλουστρασιόν που έχουν συνήθως ανάλογες επετειακές βραδιές στο Ηρώδειο. Κι επειδή ακούμε κατά κόρον λαϊκά τραγούδια - μην ξεχνιόμαστε - τα μπουζούκια του Μανώλη Καραντίνη και του Θανάση Βασιλά επιχειρούν μία άμεση σύνδεση με το πιο ένδοξο παρελθόν της εγχώριας λαϊκής μουσικής.

 

Εν κατακλείδι, τα ''60 χρόνια'' της η Μαίρη Λίντα δεν τα σέρνει σε καμιά βαριά βαλίτσα που την αναγκάζει να ασθμαίνει επί σκηνής. Περισσότερο μού κάνουν σε μία ψάθα που παίρνει μαζί της τραβώντας για κάποια γλυκιά και ζεστή καλοκαιρινή παραλία! Άλλο νά'χεις μόνο ψυχή και όχι φωνή - η Μαίρη Λίντα τά'χει και τα δύο ακόμη ευτυχώς σε γενναιότατες δόσεις!

Μουσική
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Συμφωνώ γιά την φωνή, σχεδόν ανέγγιχτη από τον χρόνο. Δυστυχώς το βράδυ της συναυλίας είχε πρόβλημα ("κλείσιμο" ή βράχνιασμα) και μας έμεινε η υπέροχη και πολύ κομψή παρουσία της και το πολύ υψηλό επίπεδο των συμμετεχόντων.Τώρα δεν ξέρω πως τα κατάφεραν στο CD . Την ηχογράφησαν χώρια ;Γιατί εκείνο το βράδυ Μ.Λ. δεν ακούσαμε
Ναι, ε; Τι να σας πω, δεν ήμουν εκεί, όπως τό'γραψα κιόλας, αλλά στο CD πραγματικά είναι εξαιρετική. Το ίδιο επίσης και προχθές στη δισκοπαρουσίαση που τραγούδησε live.