Οι πρώτοι δίσκοι που αγάπησαν οι Dirty Fuse

Οι πρώτοι δίσκοι που αγάπησαν οι Dirty Fuse Facebook Twitter
0

The Dark Side of the Moon -  Pink Floyd (1973 Harvest/EMI)


Μεγάλωσα με δυο γονείς μουσικόφιλους κι έτσι η μουσική ποτέ δεν έλειπε από το σπίτι.

 

Μέσα σε τέτοιο περιβάλλον ανακάλυπτα συνέχεια νέα ακούσματα. Όταν γύρω στο '83-'84 έφτασα σε μια ηλικία που να μπορώ να χειρίζομαι το πικάπ μόνος μου - και με άφηναν και οι γονείς να ακούω τους δίσκους τους - ψαχούλευα όλο και πιο πολύ το ράφι με τα βινύλια.

Εκεί είδα πρώτη φορά το "The Dark Side of the Moon" με το γνωστό πρίσμα στο εξώφυλλο. Μου έκανε αμέσως εντύπωση που δεν έγραφε τίποτα μπροστά, και χωρίς δεύτερη κουβέντα τον έβαλα να παίξει. Ανατρίχιασα από την κορυφή ως τα νύχια με τους πρώτους χτύπους της καρδιάς, αγχώθηκα τρομερά στο "On the run", τρόμαξα, φοβήθηκα, αλλά δεν σήκωσα τη βελόνα από το βινύλιο πριν τελειώσει ο δίσκος. Δεν ήξερα αγγλικά τότε, αλλά μόνο οι ήχοι που έβγαιναν από το LP έφταναν και με το παραπάνω για να με συνεπάρουν. Δεν ξέρω πόσες φορές έχω ακούσει αυτόν τον δίσκο μέχρι τώρα, όσες χιλιάδες και να είναι, είναι σίγουρο πως δεν είναι αρκετές.


Περίπου εκείνη την εποχή άρχιζα τα πρώτα μου μαθήματα μουσικής στο ωδείο. Πιάνο στην αρχή για πολλά χρόνια και ύστερα σαξόφωνο. Η μουσική που μάθαινα απείχε πολύ από αυτή των Pink Floyd, αλλά έτσι κι αλλιώς είχα συνηθίσει στην ευρεία γκάμα ακουσμάτων. Χρειάστηκαν πολλά χρόνια μέχρι να μπορέσω να κουτσο-παίξω κάποια κομμάτια από το DSotM μόνος μου ή μαζί με άλλους. Η χαρά που είχα όταν το κατάφερα ήταν απερίγραπτη.
Το πρωτοποριακό αυτό άλμπουμ των Pink Floyd συνδυάζει πολύ έξυπνα το μπλουζ-ροκ με το ψυχεδελικό ροκ και τη φιούζιον τζαζ. Είναι πολύ λογικό να είναι για πολλούς πηγή έμπνευσης και επιρροής, αλλά και σημαντικός σταθμός στην ιστορία της ροκ και της σύγχρονης μουσικής. Για μένα προσωπικά είναι ένας πολύ σημαντικός λόγος για να κάνω μουσική. Εννοείται ότι υπάρχει ακόμα στη δισκοθήκη μου.


Μανόλης Κισαμιτάκης, σαξόφωνο

 



Lord Sutch & Heavy Friends-Screaming Lord Sutch (1970, Atlantic) 

 

Οκτώβριος 2001 Αθήνα, Μοναστηράκι στη στοά στη μέση της Ηφαίστου.

 

Φαντάρος στα 18 μου με άδεια ορκωμοσίας βολτάρω με τον φίλο Τάσο να ανακατευτούμε λίγο με τον κόσμο, να αλλάξουμε λίγο τις εικόνες του στρατοπέδου. Μπαίνουμε σε ένα δισκάδικο και το μάτι μου πάει κατευθείαν ψηλά στο ράφι. Μυημένος στην εικόνα του εξωφύλλου αφού τον έψαχνα καιρό.

Μέσα από τις σελίδες του ΖΟΟ (νιώθω πολύ περήφανος που το πρόλαβα) είχα διαβάσει για τον μοναδικό ίσως Βρετανό Rocker που έμεινε γνωστός ως Screaming Lord Sutch. Πρωτοπόρος του Horror rock στη Βρετανία από το 1960 με σοκαριστική για την εποχή σκηνική παρουσία , έβγαινε στην σκηνή μέσα από φέρετρο που κουβαλούσαν τα μέλη του γκρούπ ντυμένα νεκροθάφτες, διακωμωδώντας ουσιαστικά το μακάβριο. Πρωτοξεκίνησε με τους Savages έχοντας συνεργαστεί με μουσικούς που αργότερα έγιναν θρύλοι του rock 'n' roll όπως Jimmy Page, Jeff Beck, Ritchie Blackmore, Noel Redding, John Bonham, Keith Moon, Mitch Mitchel και Nicky Hopkins.

LORD SUTCH & HEAVY FRIENDS το όνομα του album, με τον ίδιο να φιγουράρει στο εξώφυλλο μπροστά σε μια Rolls Royes βαμμένη στα χρώματα της Αγγλικής σημαίας και στο οπισθόφυλλο photos με τα μεγαλύτερα ονόματα της αγγλικής σκηνής. Ζήτησα να μου τον κατεβάσουν και είδα την τιμή που ήταν πολύ παραπάνω από το χαρτζιλίκι ενός μέσου φαντάρου. Χωρίς να σκεφτώ τους μήνες σκληρής λιτότητας που θα ακολουθούσαν, έβγαλα ότι είχα κ μετά από τα απαραίτητα παζάρια έγινε δικός μου. Η εισαγωγή στο rock 'n' roll είχε γίνει και για μένα, καθώς από τα ονόματα που είχε σαν Heavy Friends γνώρισα και τις μετέπειτα μεγάλες μπάντες που δημιουργήθηκαν (Led Zeppelin, THE WHO, Rainbow, Experience).

Στο σπίτι αργότερα, στο πικάπ από τις πρώτες στροφές ακούς τα ουρλιαχτά, τις ιαχές και την άγρια ερμηνεία. Τρελά κιθαριστίκα σόλο κ ξέρα drums. Έγινε ο πρώτος μου hard rock δίσκος!


Χρήστος Κόγιος, τύμπανα

 



AC/DC - Back In Black (Atlantic 1980)

 

Ήταν αρχές του 80 και σε ένα δισκάδικο στα Πατήσια, λιλιπούτειος "καρεκλάς" τότε, ψάχνοντας ανάμεσα στους δίσκους το μάτι μου πέφτει σε ένα κατάμαυρο εξώφυλλο. "Μα βγαίνουν κατάμαυροι δίσκοι;;;" αναρωτήθηκα.

Από περιέργεια λοιπόν έδωσα όλο το χαρτζιλίκι μου για να πάρω αυτόν τον κατάμαυρο δίσκο...


Όταν έφτασα σπίτι πήγα κατευθείαν στο πικάπ και έβαλα τον δίσκο, από την Β πλευρά, δε ξέρω για ποιο λόγο άλλα είχαμε κολλήσει όλοι τότε στην παρέα, και μάλλον επρόκειτο για μια μορφή μεταδοτικής ασθένειας, όλων όσων σχετίζονταν με δίσκους βινυλίου, να βάζουμε τους δίσκους να παίζουν από την Β πλευρά πρώτα.

 

Αυτό μέχρι το "Μαλακά πιο μαλακά" του Χάρυ Κλύν που "έκραζε" στην αρχή της Β πλευράς "Να βάλεις τον δίσκο από την άλλη πλευρά. Αυτή είναι η δεύτερη πλευρά του δίσκου" αφήνοντας άγαλμα τον ανυποψίαστο "παραβάτη"-ακροατή. Έτσι λοιπόν παίρνοντας στα χέρια μου το εξώφυλλο, τότε διέκρινα και τα ανάγλυφα γράμματα στο χαρτόνι, κάθισα σε μια πολυθρόνα, μόνος στο σπίτι μιας και το πικ-απ ήταν στο καθιστικό και πολύ δύσκολα ξέκλεβα λίγες στιγμές βολικής μοναξιάς μέσα στην μέρα να ακούσω τα "δικά" μου,εκεί λοιπόν που οι αναπηδήσεις της βελόνας έδιναν τη θέση τους στα μετρήματα στο Χαι-χατ, σκάνε πλημυρίζοντας το δωμάτιο και οι πρώτες "σκληρές" νότες που βγήκαν από τα ηχεία του ασυνήθιστου σε τέτοιους ήχους στερεοφωνικού μου. Εγώ εκστασιασμένος, όσο αναπτυσσόταν το Back in Black και η αφάνταστα ζεστή, υπέροχα γρεζαριστή φωνή του Brian Johnson απέδιδε απόλυτα την δύναμη και την ατμόσφαιρα του κομματιού, έμεινα να αναρωτιέμαι "Υπάρχει τέτοια μουσική και δεν την έχω ακούσει ακόμα;"


Περιττό να πω ότι μετά από αυτήν την πρώτη γνωριμία μου με την Ροκ άφησα πίσω την Ντίσκο και τα μαγικά της λικνίσματα και σχεδόν όλο μου το χαρτζιλίκι γίνονταν αντίτιμο "σκληρών" ηλεκτρικών ονείρων, στα δισκάδικα της γειτονιάς και στα πιο "ψαγμένα" του κέντρου. Μετά από έναν χρόνο πήρα σαν δώρο την πρώτη μου κλασική κιθάρα, μετά απο δύο χρόνια την πρώτη μου ηλεκτρική και ένα εξάμηνο αργότερα τον πρώτο ενισχυτή. Το πως και γιατί κόλλησα με το μπάσο, είναι μια άλλη ιστορία, ένας άλλος δίσκος και μια τυχαία συνάντηση...


Γιάννης Δράκος, μπάσο

 

 

 

 ________________

 

Τα Surfbetika ταξιδεύουν προς τον ορίζοντα αφήνοντας πίσω την ακτή έτοιμη για το τελευταίο κύμα... Last Wave. Η νέα δισκογραφική δουλειά των Dirty Fuse είναι εδώ και θα κυκλοφορήσει στα δισκοπωλεία την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου. 14 surf rock κομμάτια, ανάμεσά τους 2 ακυκλοφόρητες συνθέσεις του Jim Skiathitis των θρυλικών Atlantics και μια διασκευή έκπληξη στο κλασικό The Victor του Dick Dale!
Το Last Wave θα κυκλοφορήσει σε CD και ψηφιακή μορφή από την Deep Eddy Records (USA) και σε βινύλιο σε συμπαραγωγή από τις Ikaros Records(GR) και B-Otherside Records(GR).

 


 


 


Dirty Fuse

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT