Review από τη καταπληκτική συναυλία της Βελεσιώτου στην Τεχνόπολη

Review από τη καταπληκτική συναυλία της Βελεσιώτου στην Τεχνόπολη Facebook Twitter
3
Review από τη καταπληκτική συναυλία της Βελεσιώτου στην Τεχνόπολη Facebook Twitter
Ο Μανώλης Μητσιάς με τη Φωτεινή Βελεσιώτου. Φωτο: Μανώλης Χιώτης

 

Για την ακρίβεια, η Φωτεινή Βελεσιώτου δεν τείνει να γίνει, είναι ήδη φαινόμενο! Και πως να μην είναι, αφού κοντεύει τα 60 και ο κόσμος την ανακάλυψε μόλις πριν μερικά χρόνια από ένα ομολογουμένως υπέροχο τραγούδι, τις ''Μέλισσες'' του Γιώργου Καζαντζή και της Ελένης Φωτάκη! Με άλλα λόγια, η Βελεσιώτου δεν είναι Μποφίλιου, ένα νέο κορίτσι, που ακολούθησε μία φυσιολογική πορεία μέχρι να αγγίξει την κορυφή. Είναι μία συνταξιούχος δασκάλα που τραγουδούσε ευκαιριακά στη Θεσσαλονίκη και που την έμαθε όλη η Ελλάδα από τη μια μέρα στην άλλη. Πραγματικά, δε μπορώ να θυμηθώ άλλη αντίστοιχη περίπτωση στο ελληνικό τραγούδι! Αυτές τις σκέψεις έκανα φτάνοντας χθες βράδυ στην Τεχνόπολη και βλέποντας την ουρά του κόσμου στην είσοδο.

 

Καθ' όλη τη διάρκεια αυτής της συναυλίας με τον καθαρά εορταστικό χαρακτήρα, οι φωνές που ακούγονταν και που προέρχονταν κατά κόρον από νέους ανθρώπους εστιάζονταν σε τέσσερις λέξεις όλες κι όλες: "Είναι θεά" και "Την αγαπώ"!

 

Στο κυρίως θέμα τώρα, τη συναυλία δηλαδή, έχω να πω ότι ήταν εξαιρετική από καλλιτεχνικής άποψης! Τη Φωτεινή Βελεσιώτου τίμησαν άξιοι συνάδελφοι της από Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Έτσι, μπορεί να τραγούδησαν δίπλα της ο Μανώλης Μητσιάς, η ''ιστορία του ελληνικού τραγουδιού'' όπως τον προλόγισε η Βελεσιώτου, ο Παντελής Θαλασσινός ή ο Μίλτος Πασχαλίδης, η ίδια η οικοδέσποινα όμως έδωσε βήμα και σε άλλους, λιγότερο γνωστούς, συνοδοιπόρους της καλλιτέχνες: Αναφέρομαι στους τραγουδοποιούς Ευγένιο Δερμιτάσογλου και Λάζαρο Σαμαρά. Με τον μεν Δερμιτάσογλου η Βελεσιώτου έχει συνεργαστεί εκτενώς στη Θεσσαλονίκη, με τον δε Σαμαρά έχουν κάνει μαζί μόνο ένα, αλλά υπέροχο τραγούδι, το ''Βαλς του Απρίλη'', που το ακούσαμε στη συναυλία!

 

Review από τη καταπληκτική συναυλία της Βελεσιώτου στην Τεχνόπολη Facebook Twitter
Φωτο: Μανώλης Χιώτης

 

Απ' όλους τους guests της Βελεσιώτου, απουσία μπήκε στον Σταύρο Σιόλα και ίσως γι'αυτό η Λιζέτα Καλημέρη στην έναρξη να τραγούδησε τα ''Διόδια'' ντουέτο με τη Βελεσιώτου. Τι ωραία τραγουδίστρια είναι η Καλημέρη! ''Ανασαίνει την ομίχλη για το θολό τοπίο του λαιμού και οι χορδές της στέλνουν εκείνο που κανείς δεν ξέρει πως λέγεται'', για να δανειστώ τα ποιητικά λόγια του Λουδοβίκου των Ανωγείων γι' αυτήν!

 

Την Καλημέρη διαδέχτηκε ο Μίνως Μάτσας, ο συνθέτης του τελευταίου δίσκου της Βελεσιώτου σε στίχους της Φωτάκη. Λογικό το ότι ακούστηκαν κομμάτια από τη συγκεκριμένη δουλειά, η οποία - όπως διαπίστωσα - έχει αποκτήσει φαν! Κι αν ο Μάτσας θεωρείτο δικαίως ένας καλός συνθέτης κινηματογραφικής μουσικής, με το δίσκο αυτό φανέρωσε το ταλέντο του και στην τραγουδοποιία.

 

Ο Μίλτος Πασχαλίδης, ο Παντελής Θαλασσινός και η Γιώτα Νέγκα εμφανίστηκαν τραγουδώντας μαζί με τη Βελεσιώτου δικά τους κομμάτια που έγιναν επιτυχίες, καθώς και διασκευές από τη χρυσή εποχή του έντεχνου και του λαϊκού τραγουδιού. Όσο για τον Μητσιά, επίσης λογικό να τραγουδήσει περισσότερα κομμάτια απ' τους υπόλοιπους: Το ''Ποτέ'' του Κραουνάκη και της Νικολακοπούλου, το ''Ερωτικό'' του Μικρούτσικου και του Αλκαίου, το ''Δε λες κουβέντα'' του Μούτση και του Τριπολίτη, ενώ στο τέλος, ανταποκρινόμενος στην παραγγελιά του κοινού, ερμήνευσε α καπέλα την πρώτη στροφή του τραγουδιού ''Ο Γιάννης ο φονιάς'' του Χατζιδάκι και του Γκάτσου.

 

Review από τη καταπληκτική συναυλία της Βελεσιώτου στην Τεχνόπολη Facebook Twitter
Ο συνθέτης και ακορντεονίστας Λάζαρος Σαμαράς με τη Φωτεινή Βελεσιώτου. Φωτο: Μανώλης Χιώτης

 

Για όσους γνωρίζουν την πορεία της Βελεσιώτου και την παρακολουθούν συναυλιακά τουλάχιστον, το ρεπερτόριο της δεν έκρυβε κάποια έκπληξη: Τσιτσάνης ("Σαν απόκληρος γυρίζω"), Σαββόπουλος ("Ζεϊμπέκικο"), Ανδριόπουλος ("Μην κλαις"), Λάγιος ("Θα με δικάσει"), Χατζιδάκις ("Ειμ' αητός χωρίς φτερά") κ.α. Ωστόσο, θεωρώ ακριβή στιγμή την ερμηνεία της σε ένα εμβληματικό τραγούδι του Νικόλα Άσιμου, το "Γιουσουρούμ", που δεν παίζεται τόσο συχνά όσο κάποια άλλα του αυτόχειρα τραγουδοποιού.

 

Η συγκίνηση της Φωτεινής Βελεσιώτου που όλη την ώρα τραγουδούσε με ένα τσιγάρο στο χέρι (δεν το αποχωρίζεται ποτέ το τσιγάρο στα live της) ήταν έκδηλη: «Πρώτη φορά ίσως τραγουδάω μπροστά σε τόσο πολύ κόσμο» σχολίασε και η φωνή της έσπασε!

 

Καθ' όλη τη διάρκεια αυτής της συναυλίας με τον καθαρά εορταστικό χαρακτήρα, οι φωνές που ακούγονταν και που προέρχονταν κατά κόρον από νέους ανθρώπους εστιάζονταν σε τέσσερις λέξεις όλες κι όλες: "Είναι θεά" και "Την αγαπώ"!

 

Review από τη καταπληκτική συναυλία της Βελεσιώτου στην Τεχνόπολη Facebook Twitter
Από αριστερά: Λιζέτα Καλημέρη - Μίλτος Πασχαλίδης - Γιώτα Νέγκα - Μίνως Μάτσας - Παντελής Θαλασσινός - Φωτεινή Βελεσιώτου. Φωτο: Μανώλης Χιώτης

Μουσική
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Η συναυλια ηταν φανταστικη αλλα την ευχαριστηθηκανε πραγματικα μονο αυτοι που καθοντουσαν στην ευθεια της σκηνης . Ειχε τοσο πολυ κοσμο που πολλοι καθοντουσαν στο πλαι και μετα βιας ακουγανε . Πρωτη φορα πηγα σε συναυλια στην Τεχνοπολις και τεινω να πιστευω οτι δεν ειναι καταλληλος χωρος για συναυλια .
Έχετε απόλυτο δίκιο. Ίσως η Τεχνόπολις είναι κατάλληλος χώρος για ροκ συναυλίες, αλλά σίγουρα όχι για τη Βελεσιώτου. Θυμάμαι ότι και στο κλαμπ ''Κύτταρο'', όταν έπαιζαν σχήματα του ''έντεχνου'' υπήρχαν τραπεζάκια και θέσεις, όταν όμως ερχόταν κάποιο ξένο ροκ συγκρότημα, γινόταν ορθάδικο. Κι εγώ ανάμεσα στους όρθιους παρακολούθησα για ένα τρίωρο τη συναυλία και, πίστεψε με, κοψομεσιάστηκα.
Ευχαριστούμε κ. Μποσκοΐτη για την πολύ όμορφη περιγραφή της συναυλίας. Όντως η Βελεσιώτου είναι σαν να έπεσε ξαφνικά από τον ουρανό για το πλατύ κοινό! Εν τω μεταξύ, και χαριτολογώντας, το κείμενο μαζί με τις φωτογραφίες μοιάζει να "παίζει" με την ιστορία της μουσικής μας, αφού στη συναυλία ακούστηκε Τσιτσάνης, Σαββόπουλος, Χατζιδάκις, ενώ της φωτογραφίες τραβάει ο Μανώλης Χιώτης ;-)) (Μπράβο και στο φωτογράφο!)