Some girls are bigger than others

Some girls are bigger than others Facebook Twitter
0

Το όνομα των Marsheaux παραπέμπει αμέσως σε κάτι γαλλικό. Η ΜΑΡιάνθη και η ΣΟφη, τα αρχικά των οποίων έδωσαν το όνομα στο ντουέτο, δεν έχουν σχέση με Γαλλία. Είναι δυο κοπέλες από τη Θεσσαλονίκη που ζουν και εργάζονται στην Αθήνα, και δημιουργούν την πιο feel good ποπ που έχει βγει από ελληνικό στούντιο εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Οι ίδιες χαρακτηρίζουν τη μουσική τους «φουτουριστική-ρετρό electro pop», που θυμίζει αρκετά Yazoo, OMD, Human League, Flock Of Seagulls, Psychedelic Furs, όλα αυτά τα ονόματα που χαρακτηρίζουν ένα μεγάλο μέρος της ποπ των 80s, αλλά και Goldfrapp, το τελευταίο άλμπουμ της οποίας έχει τις μεγαλύτερες συγγένειες με το Peek A Boo. Το όνομα του άλμπουμ το δανείστηκαν από το ομώνυμο τραγούδι της Siouxsie and The Banshees – «συνδυάσαμε το concept του CD με τη σακούλα και έδεσε τέλεια» λέει η Σόφη.
«Φτιάξαμε ένα άλμπουμ που εκτός από πολύ καλή ατμόσφαιρα έχει και καλά τραγούδια» μου λένε. «Δεν μας ενοχλεί καθόλου να μας λένε τι τους θυμίζει το Peek A Boo· αντιθέτως, μας αρέσει που μας στέλνουν μηνύματα στο MySpace και μας λένε τι τους θυμίζουν τα κομμάτια μας. Έχουμε μαζέψει μια ολόκληρη λίστα.»

Το Peek A Boo είναι το δεύτερο άλμπουμ τους (το Ebay Queen πριν από τρία χρόνια είχε γνωρίσει μεγάλη επιτυχία στο ραδιόφωνο), αλλά είναι κι από τις λίγες ελληνικές κυκλοφορίες που πούλησαν στο εξωτερικό περισσότερο από την Ελλάδα. «Δεν έχουμε κανένα παράπονο από την ελληνική μουσική βιομηχανία·» λένε «αυτή κάνει τη δουλειά της κι εμείς τη δικιά μας. Χθες μάθαμε πως όσο τζίρο έκανε η ελληνική δισκογραφία το 2006 (45 εκατομμύρια ευρώ) έβγαλαν μόνοι τους οι Green Day από τις πωλήσεις του τελευταίου τους άλμπουμ και από την περιοδεία τους. Όταν είχαμε δοκιμάσει να βγάλουμε το πρώτο δίσκο μας στην Warner, οι υπεύθυνοι μας είχαν απαντήσει: “Δεν ασχολούμαστε με βλακείες…”»

Και οι δύο δίσκοι τους κυκλοφορούν από την Undo Records, τη δική τους εταιρεία, που συνεργάζεται με την Klik Records στη διανομή.

Η Σόφη είναι make up artist και η Μαριάνθη ήταν ιδιωτική υπάλληλος, αλλά τα παράτησε και ασχολείται αποκλειστικά με την κόρη της και τις Marsheaux. Τις ρωτάω πόσο δύσκολο είναι να ασχολείται μια μητέρα με τη μουσική, ειδικά όταν τα παιδιά της είναι σε μικρή ηλικία. «Είναι εξίσου δύσκολο για οποιαδήποτε μητέρα να βρει τρόπο να αφήσει κάπου το παιδί της όταν πρέπει να πάει στη δουλειά της το πρωί. Για μας είναι πιο εύκολο, γιατί μπορούμε να παίρνουμε μαζί τα παιδιά μας όταν έχουμε studio ή συναυλίες.»

Στον νέο τους δίσκο διασκευάζουν δυο πολύ μεγάλες επιτυχίες των δύο προηγούμενων δεκαετιών: το Promise των When In Rome και το Regret των New Order. «Και τα δύο είναι πολύ αγαπημένα τραγούδια και των δυο μας. Το Promise, ειδικά, ποτέ δεν έλαβε τα credits που πραγματικά τού άξιζαν. Και στα δύο θέλαμε να τραγουδάει ο Βασιλικός από τους Raining Pleasure. Όταν του το προτείναμε εκείνος δέχτηκε, κι έτσι δουλέψαμε μαζί του. Στο Peek A Boo υπάρχει η version του Promise με τα φωνητικά του, το Regret όμως θα το κυκλοφορήσουμε αργότερα.
»Δεν έχουμε συγκεκριμένη μεθοδολογία στον τρόπο που γράφουμε τα κομμάτια. Συναντιόμαστε, ανοίγουμε το computer, παίζουμε για ώρες με τα arpeggios στα synths, βάζουμε κρουστά από πάνω, πειραματιζόμαστε με τις φωνές. Μπορεί να βγει κάτι, μπορεί να μη βγει και τίποτα. Αυτή την περίοδο φτιάχνουμε τη set list για τις συναυλίες μας, όπου τα τραγούδια θα ακούγονται αλλαγμένα. Προσπαθώντας λοιπόν να φτιάξουμε μια εισαγωγή μάς προέκυψε ένα τέλειο τραγούδι, που είναι κρίμα που δεν μπήκε στο Peek A Boo

Το εξώφυλλο του νέου τους δίσκου είναι εκπληκτικό: Ένα μοβ κουτί από χαρτί πολυτελείας με χρυσά γράμματα, που μοιάζει περισσότερο με βιβλίο γραφιστικής. Σε μια εποχή που η δισκογραφία περνάει μεγάλη κρίση, αυτή η επιμονή στην ποιότητα φαίνεται λίγο δονκιχωτική. Ειδικά όταν το μεγαλύτερο μέρος του κοινού δεν αγοράζει τα άλμπουμ, αλλά τα μοιράζεται στο ίντερνετ. Δεν τις ενοχλεί αυτό;
«Όχι, καθόλου. Αν μάλιστα πετυχαίναμε κάποιον να κατεβάζει το άλμπουμ μας, θα επικοινωνούσαμε μαζί του. Θα του στέλναμε και τίποτα ακυκλοφόρητα για να ανεβάσει. Όσο περισσότεροι κατεβάσουν το CD μας τόσο το καλύτερο. Ευχής έργο βέβαια θα ήταν να το αγοράζανε, αλλά πλέον ό,τι συμβαίνει είναι ανεξέλεγκτο. Συμβιβάζεσαι άρα με αυτό, και ψάχνεις να βρεις άλλους τρόπους για να κάνεις πιο ελκυστικό το CD. Το εξώφυλλο/συσκευασία είναι ένας από αυτούς τους τρόπους. Δεν μας ενοχλεί πάντως. Την Undo ίσως…»

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT