Αποδομώντας τους ήχους

Αποδομώντας τους ήχους Facebook Twitter
0

Το Destroy Athens Live μελετάει διαδικασίες παραγωγής ήχου και μουσικής, ενταγμένες στο εικαστικό πλαίσιο της Μπιενάλε, που θα παρουσιαστούν ζωντανά στο Destroy Athens. «Δεν πρόκειται για "art bands" και προβολή κάποιας συγκεκριμένης "σκηνής" του Λονδίνου», αναφέρει η Χλόη Βαΐτσου, η οποία έχει επιμεληθεί τις εμφανίσεις των καλλιτεχνών (στο σύνολό τους πρωτοπόροι που πειραματίζονται με διάφορες μορφές ήχου - και όχι μόνο). «Τo Destroy Athens Live προσπαθεί να περιγράψει ένα φαινόμενο: καλλιτέχνες με βάση το Λονδίνο, που δουλεύουν με διαφορετικά μέσα (media artists, μουσικοί, κινηματογραφιστές, συγγραφείς, designers, σχεδιαστές κόμιξ και παιχνιδιών, circuit benders κ.λπ.) δημιουργώντας κολεκτίβες, συνεργασίες και πειράματα μέσων με ποικίλα ηχητικά αποτελέσματα. Από τον πειραματικό πολιτικοποιημένο avant-pop σχολιασμό μέχρι τους hip hop-jazz-electronica αυτοσχεδιασμούς, οι καλλιτέχνες πιστεύουν στην αμεσότητα και σε αυτό που ονομάζουν "αντι-δεξιοτεχνία". Το Destroy Athens Live, πιστό στη θεματολογία και το σκοπό της Μπιενάλε ("Destroy Athens", το rebranding της πόλης), χρησιμοποιεί την Αθήνα ως πηγή για ποικίλα ηχητικά σήματα, τα οποία στη συνέχεια σαμπλάρονται, λουπάρονται, φιλτράρονται, σχολιάζονται, αποδομούνται ή ενισχύονται ηχητικά σε ζωντανό χρόνο. Οι performers χρησιμοποιούν ήχους και εικόνες που έχουν απομονωθεί από στιγμιότυπα της πόλης, από παρεμβάσεις σε τοπικές ραδιοφωνικές μεταδόσεις και "ηχο-χειρουργικές" επεμβάσεις, και αντιδρούν στο υλικό που προκύπτει με διάφορους τρόπους. Οι ελεύθεροι και ανοιχτοί αυτοσχεδιασμοί αποτελούν ιδανική πλατφόρμα για εξέταση της δικής τους άγνοιας για πολλές από τις πτυχές του ηχητικού σήματος που λαμβάνουν: πολιτιστικές, γλωσσολογικές, ιστορικές, ενώ τους επιτρέπει να το συγκρίνουν με τις δικές τους εμπειρίες ως κάτοικοι μιας multi-branded πόλης».

Οι τρεις ομάδες των καλλιτεχνών που συμμετέχουν είναι οι Antifamily, Infinite Livez vs DJ Tendraw και οι 7000 Dirhams.

Antifamily:Λονδρέζικη κολεκτίβα, την οποία συγκρίνουν με τους Faust, τους Crass, τους Ex. Λίγο πριν την παράσταση, μέλη της ομάδας θα κάνουν μια σύντομη βόλτα σε μερικές περιοχές της πόλης για να μαζέψουν εικόνες και σημειώσεις, τις οποίες θα προβάλουν, θα απαγγείλουν ή θα τραγουδήσουν ταυτόχρονα με τη χαμηλών τόνων ζωντανά παιγμένη μουσική τους.

InfiniteLivezvsDJTendraw: Θα συνεργαστούν σε μια αυτοσχεδιαστική παράσταση ηλεκτρονικής μουσικής με στοιχεία χιπ χοπ που θα αναμείξουν με samples από εκπομπές του ελληνικού ραδιοφώνου, κιθάρες και λουπαρισμένους ήχους. Θα δημιουργήσουν ένα ιδανικό περιβάλλον για την... καταστροφή της Αθήνας!

7000 Dirhams[JoelCahen& MiloTaylor]:Θα επικεντρωθούν στην αναγεννητική πλευρά της καταστροφής -περισσότερο σαν διαδικασία μετάλλαξης παρά σαν μορφή αφανισμού. Tα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν (αποσπάσματα από ταινίες γυρισμένες σε Super 8, αναμνηστικά σλάιντς και ηχογραφήσεις) θα κοπούν, θα καούν, θα λουπαριστούν ζωντανά στη σκηνή, παρουσιάζοντας το περιβάλλον της Αθήνας φιλτραρισμένο μέσα από τα μάτια δύο εκκεντρικών καλλιτεχνών από το Λονδίνο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ