Noisy fairy tales

Noisy fairy tales Facebook Twitter
0

ΟιVictory Collapseπροέκυψαν λίγο πριν τους Ολυμπιακούς του 2004. Τρεις συμφοιτητές γεωπόνοι και ένας φυσικός που αυτή τη στιγμή κάνει το μεταπτυχιακό του, οι οποίοι κόντεψαν να δουν σχεδόν άλλη μια Ολυμπιάδα για να καταφέρουν να κυκλοφορήσουν το πρώτο ep τους. Το Rumors, με τέσσερα κομμάτια που δίνουν το στίγμα του ήχου τους όπως εξελίχθηκε αυτά τα τριάμισι χρόνια που βρίσκονται μαζί, είναι μια ανεξάρτητη κυκλοφορία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται: Απόλυτη ελευθερία στον τρόπο δημιουργίας του, αλλά δυσκολίες στον τρόπο διανομής και προώθησής του.

«Το ep το ετοιμάζουμε από πέρσι το Νοέμβριο, ένα χρόνο ακριβώς», μου λένε, καθισμένοι στο στούντιό τους, μπροστά από έναν ροζ τοίχο. «Το κυκλοφορήσαμε μόνοι μας επειδή δεν είχαμε επαφές και η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρουμε τελικά τι μπορεί να μας προσφέρει μια εταιρεία. Εκτός από διανομή. Τώρα πια με το MySpace υπάρχει τόση πολλή επικοινωνία γύρω μας που καμιά φορά καταντάει υπερβολική, αλλά στη μουσική βοηθάει. Η διανομή θέλει πολύ τρέξιμο. Γι' αυτόν το λόγο συνεργαστήκαμε με το Vinyl Microstore, για να μη μείνει στον αέρα το όλο εγχείρημα. Μεγάλο δισκάδικο δεν παίζει να το πάρει, πολύ δύσκολο, αν δεν είσαι σε μεγάλη εταιρεία δεν ενδιαφέρονται. Τα κάναμε όλα μόνοι μας, δεν μας βοήθησε κανείς, λειτουργούμε ανεξάρτητα, απ' την άλλη όμως όλα αυτά που ακούμε υπάρχουν π.χ. στο Metropolis...».

Μιλάμε για τα όνειρα που έχει κάθε γκρουπ που ξεκινάει και συνήθως μένουν ανεκπλήρωτα, την έλλειψη χώρων που να μπορούν να γεμίσουν με λογικό αριθμό θαμώνων, για την τύχη που μάλλον είναι με το μέρος τους. Τα περισσότερα γκρουπ στην Ελλάδα δεν ζουν απ' τη μουσική· ποιος άραγε είναι ο στόχος εκτός από την καλλιτεχνική έκφραση, τι ελπίδες μπορεί να έχει κάποιος νέος μουσικός να ξεφύγει από την παρέα των γνωστών και φίλων του; «Είναι δύσκολο. Σημασία έχει να μπορείς να συντηρείσαι, να παίζεις μουσική και να μπορείς να βγάζεις τα έξοδα για τις χορδές και τις μπαγκέτες». Αν όμως επιμένεις, τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. «Όταν πρωτοφτιάξαμε το συγκρότημα δεν είχαμε καν όνομα. Όταν προέκυψε το πρώτο μας live στο AN ως support στους Liars, δεν το πιστεύαμε. Παλιά κάναμε μια συζήτηση και αναφέραμε τους στόχους μας, ένας απ' αυτούς ήταν να παίξουμε με τους Liars! Έτυχε να πραγματοποιηθεί το πρώτο μας όνειρο πολύ νωρίτερα απ' ό,τι θα περίμενε κανείς. Όταν ξεκινάς οι στόχοι σου είναι πολύ προσιτοί και πολύ λογικοί, υπάρχουν όμως και κάποιοι που τους ονειρεύεσαι ακόμα κι αν είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθούν. Για μας αυτοί ήταν οι Liars, οι Fall, οι Savage Republic, οι Radio4, αυτοί που έχουν επηρεάσει τον ήχο μας. Τελικά παίξαμε και με τους Fall! Το support σε κάποιο μεγάλο γκρουπ ικανοποιεί τη ματαιοδοξία σου και είναι σίγουρα μια εμπειρία, σε βλέπει κόσμος που είναι κοντά στη μουσική σου. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε σαν επόμενη κίνηση είναι κάποια live στην επαρχία. Θα θέλαμε να κάνουμε και live στην Αθήνα, αλλά κάτι ξεχωριστό, πέρα απ' αυτό που γίνεται για γνωστούς και φίλους. Δυο ωραίες εμπειρίες ήταν οι εμφανίσεις μας στη Μυτιλήνη στο απολιθωμένο δάσος και στον Αχελώο στις εκδηλώσεις για την αποτροπή της εκτροπής του. Ειδικά στη Μυτιλήνη, εκεί που παίζαμε μαζεύτηκε όλο το χωριό. Παππούδες, γιαγιάδες, ο παπάς με τους φίλους του που έπιναν μπακάρντι μπρίζερ, παιδάκια, οι οποίοι αντιδρούσαν με έναν εντελώς αυθεντικό τρόπο. Είτε τους άρεσε είτε δεν τους άρεσε, ήταν ωραίο, γιατί δεν ήταν καθόλου ψεύτικο. Είναι ένα κοινό ανοιχτό, που γράφεις πάνω του, δεν είναι όπως το άλλο που οι αντιδράσεις του είναι προβλέψιμες. Ανανεώνεσαι όταν παίζεις στην επαρχία». 

Σχολιάζουν το καταπληκτικό βίντεο για το «(Greedy) Brother» που τους έφτιαξε ο Joel Knutson (ως δώρο), ένα από τα πιο όμορφα που έχει δει ποτέ ελληνικό γκρουπ. «Το βίντεο ζήτησε να μας το φτιάξει ο Joel, γράφαμε εκείνη την περίοδο και κάποια στιγμή το καλοκαίρι κάναμε τα γυρίσματα χωρίς να ξέρει κανείς τι θα βγει. Του δώσαμε την ελευθερία να κάνει ό,τι θέλει και μας το παρέδωσε τον Οκτώβριο τελειωμένο».

Γιατί Victory Collapse; «Επειδή σε κάθε νίκη υπάρχουν απώλειες. Κουράζεσαι πολύ για να φτάσεις σε μια νίκη και όταν φτάσεις καταρρέει, γιατί μπορεί να αντιληφθείς ότι δεν είναι αυτό που ήθελες. Το σήμα της νίκης κάποτε συμβόλιζε ιδανικά που έχουν πια καταρρεύσει»...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT