Η επίσκεψη στην Ονειρούπολη της Δράμας ήταν η πρώτη επίσημη απαίτηση της παιδικής μου ηλικίας. Ξεκινούσε στις αρχές του Δεκέμβρη και κορυφωνόταν λίγο πριν από τα Χριστούγεννα όταν οι περισσότεροι συμμαθητές μου θα είχαν ήδη αφηγηθεί τις δικές τους εμπειρίες εντός της.
Αυτός ακριβώς είναι και ο σκοπός του Δημήτρη Συμεωνίδη, της Βίκυς Βουρνιά και του Γρηγόρη Αβανίδη τα τελευταία 17 χρόνια. Να δημιουργούν εμπειρίες μέσα από τα θεματικά τους πάρκα. Εμπειρίες βασισμένες στην έρευνα, τη μελέτη, τις πρωτοποριακές ιδέες, τις τεχνολογικές εξελίξεις και την καινοτομία. Εμπειρίες που θα κουβαλούν μέσα τους για πάντα εκατομμύρια άνθρωποι εντός και εκτός της χώρας.
Την καλύτερη, μάλιστα, περιγραφή την είχε δώσει η κόρη μου που έλεγε σε όλους ότι η μαμά της ήταν ο επίσημος βοηθός του Άι – Βασίλη!
«Τους Dream Workers τους δημιούργησε η δική μας ανάγκη να εκτονώσουμε τη δημιουργική μας τρέλα, αλλά και το γεγονός ότι τα θεματικά πάρκα έχουν μια μαγική ιδιότητα: αξιοποιούν όλη την πολιτιστική μας κληρονομιά με βιωματικό τρόπο. Μαθαίνουμε και ταυτόχρονα περνάμε τα καταπληκτικά!» τονίζει ο Δημήτρης, με τη Βίκυ να συμπληρώνει: «Ήταν κάτι πραγματικά περίεργο και για εμάς τους ίδιους όταν δημιουργήσαμε την ομάδα. Σκέψου ότι ούτε εμείς δεν μπορούσαμε να περιγράψουμε ακριβώς αυτό που κάναμε. Την καλύτερη, μάλιστα, περιγραφή την είχε δώσει η κόρη μου που έλεγε σε όλους ότι η μαμά της ήταν ο επίσημος βοηθός του Άι – Βασίλη!».
Το πρώτο τους θεματικό πάρκο συστήθηκε στο κοινό το μακρινό 2004. Πρωτοποριακή ιδέα για τις αρχές της νέας χιλιετίας.
«Η "Ονειρούπολη" ήταν και η αφετηρία μας. Στις αρχές της νέας χιλιετίας και ενώ μέχρι τότε τα Χριστούγεννα στην Ελλάδα ταυτίζονταν με ένα μεγάλο έλατο (που συνήθως έγερνε) και μία φάτνη που τοποθετούσαν οι δήμαρχοι και κοινοτάρχες στις πλατείες τους, έρχεται η ιδέα της "Ονειρούπολης". Προτείνουμε, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε ένα χριστουγεννιάτικο χωριό του Άι-Βασίλη προσαρμοσμένο όμως στα δεδομένα της ελληνικής παιδοκεντρικής οικογένειας και ουσιαστικά αλλάζουμε μια για πάντα τον τρόπο εορτασμού των Χριστουγέννων στη χώρα μας!
Όταν φύγαμε από τη Δράμα δεχτήκαμε αρκετές προτάσεις. Μια από αυτές ήταν και από τα Τρίκαλα, έναν Δήμο καινοτόμο με εθισμό στις καλές ιδέες. Όταν, μάλιστα, είδαμε τον χώρο, τον Μύλο Ματσόπουλου, καταλάβαμε ότι εκεί θα γίνει κάτι μοναδικό. Η εμπειρία μας από την πόλη ήταν μοναδική, μια κοινωνία που μας αγκάλιασε, ένας Δήμος με τεράστια τεχνογνωσία και ένας επιχειρηματικός κόσμος ικανός να επενδύσει, να στηρίξει μια ιδέα και να καρπωθεί τα κέρδη ενός πετυχημένου τουριστικού προϊόντος.
Το μεγάλο στοίχημα τότε ήταν όλα αυτά τα απίστευτα γεγονότα που συνέβησαν στη Δράμα (μποτιλιάρισμα με ουρές χιλιομέτρων, να μην υπάρχουν ελεύθερα δωμάτια σε ξενοδοχεία ούτε για δείγμα, να τελειώνουν στην κυριολεξία τα φαγητά σε μια πόλη κ.λπ.) να επαναλαμβάνονταν και στα Τρίκαλα. Σκέψου ότι στην αρχή δεν το πίστεψε κανένας και πλέον, που η επισκεψιμότητα είναι τεράστια και ξεπερνάει το ένα εκατομμύριο μέσα σε 40 ημέρες, δεν το πιστεύουμε εμείς!» τονίζει η Βίκυ, με τον Γρηγόρη να περιγράφει το πώς στήνεται ένα θεματικό πάρκο.
«Όλα ξεκινάνε από την "καλή ιδέα". Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτή είναι από το ίδιο υλικό που είναι φτιαγμένα τα "μεγάλα όνειρα". Μετά φτάνει η στιγμή που "τραβάμε" την πρώτη γραμμή στο σχέδιο, όπου ταυτόχρονα ξεκινάει όλη η οργάνωση (συνεργάτες, συντονισμός, κείμενα, προβολή κλπ). Αμέσως μετά, το σχέδιο αρχίζει να προγραμματίζεται, να γίνεται μακέτα, προϋπολογισμός, οικονομικός σχεδιασμός, αναπτύσσεται και υλοποιείται. Η καλή ιδέα και ο μελετημένος προγραμματισμός τελικά είναι και αυτοχρηματοδοτούμενα και περικλείουν μέσα τους όλα τα συναισθήματα του πρώτου έρωτα: ταραχή, αναστάτωση, άγχος, πάθος, έξαψη και ανυπομονησία. Αυτά νιώθουμε μπροστά στην υλοποίηση κάθε ιδέας. Όπως και μεγάλη συναίσθηση ευθύνης γιατί πρέπει αυτό που φτιάχνουμε κάθε φορά να έχει να δώσει κάτι σημαντικό στο κοινό που έρχεται από κάθε άκρη της χώρας».
Τα εκατομμύρια των επισκεπτών σε Δράμα και Τρίκαλα και οι εξαιρετικές εντυπώσεις από τα πάρκα αποτέλεσαν το κατάλληλο έδαφος για την επόμενη πρόκληση: Ένα «Εργοστάσιο - Μουσείο Σοκολάτας»! Πρόκληση που βραβεύτηκε και ως Best Event της χώρας.
«Το "Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας" αποτέλεσε τον ορισμό της έννοιας του θεματικού πάρκου στην Ελλάδα και στην κυριολεξία άνοιξε δρόμους. Πρόκειται για ένα project που στηρίχτηκε γενναία από τη Διοίκηση της Helexpo, η οποία πίστεψε σε αυτό από την πρώτη στιγμή, και βασίστηκε στο γλυκό ένστικτο που διαθέτει ο άνθρωπος, δηλαδή στον μη βλαπτικό "εθισμό" του στη σοκολάτα, αλλά και στην ψυχολογία που έχουν όλοι, τα παιδιά και οι ενήλικες, όταν βρεθούν απέναντι ή πολύ περισσότερο μέσα στο "απόλυτο όνειρό" τους.
Παρουσιάσαμε, λοιπόν, ένα ξεχωριστό θεματικό πάρκο 3.500 τ.μ. απολύτως πρωτότυπο. Οι επισκέπτες, μάλιστα, κατά την περιήγησή τους στα τμήματά του (μουσείο, ζούγκλα, καλύβες Αζτέκων, καταρράκτης σοκολάτας, λαβύρινθοι, χημείο, εργαστήρια σοκολάτας και μπισκότων κλπ) "ταξίδευαν" σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, αποκομίζοντας μοναδικές εμπειρίες. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως μετά τη Θεσσαλονίκη το "Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας" ταξίδεψε στην Αθήνα και τη Ρώμη, με εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου να προσπαθούν με κάθε τρόπο να γνωρίσουν τα μυστικά του έκρυβε το πάρκο της σοκολάτας» αφηγείται ο Δημήτρης.
Ο κατάλογος των θεματικών τους πάρκων άρχισε να διευρύνεται. Οι «Μυστικοί Κόσμοι του Ευγένιου Τριβιζά» που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον κορυφαίο Έλληνα «παραμυθά», οι «Γιγάντιοι Δεινόσαυροι» με περισσότερους από 250 χιλιάδες επισκέπτες, το «Ηρακλής – Οι 12 Άθλοι» που ετοιμάζεται να ταξιδέψει στο Βελιγράδι, στη Μελβούρνη και σε άλλες πόλεις του κόσμου, αλλά και μικρότερα θεματικά πάρκα, όπως το «Μουσείο Φραπέ» και η «Εποχή των Παγετώνων» έκαναν χρόνο με τον χρόνο την εμφάνισή τους και βασίστηκαν στη λεπτομέρεια και την επιστημονική έρευνα. Η ομάδα, άλλωστε, των «Dream Workers» έχει αναπτύξει συνεργασίες με κορυφαίους επιστήμονες από διάφορους χώρους.
«Πριν από κάθε πάρκο κάνουμε μια τεράστια έρευνα και προσπαθούμε να ανακαλύπτουμε τους κορυφαίους που θα μας βοηθήσουν σε κάθε ενότητα του έργου μας. Από σημαντικούς επιστήμονες, ακαδημαϊκούς και ιστορικούς μέχρι κορυφαίους συγγραφείς αλλά και ψυχαγωγούς, γιατί χρειαζόμαστε και το χιούμορ σε κάθε πάρκο μας. Έτσι, δημιουργείται κάτι πλήρες και ολοκληρωμένο για το κοινό και ταυτόχρονα εμείς μαθαίνουμε πάρα πολλά καινούρια πράγματα και γινόμαστε καλύτεροι» προσθέτει ο Γρηγόρης.
Φέτος, το πάρκο του «Ηρακλή» ταξιδεύει και στην Αθήνα, ενώ η «Οδύσσεια» ετοιμάζεται για το δικό της ταξίδι στη Θεσσαλονίκη.
«Στον "Ηρακλή" στην Αθήνα –στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου– θα δείτε όλο το ξεκίνημα της Ελληνικής Μυθολογίας, όλη την ιστορία των 12 Θεών του Ολύμπου, τη γέννηση, αλλά και άγνωστες πτυχές της ζωής του Ηρακλή. Στη συνέχεια, θα ζήσετε όλους τους Άθλους του με μοναδικό βιωματικό τρόπο, με κινούμενα, τρισδιάστατα, μυθικά τέρατα, με ήχο σε φυσικό περιβάλλον, με ηθοποιούς, αλλά και ανιματέρ. Πρέπει να τονίσουμε ότι όλες οι περιπέτειες του Ημίθεου της Ελληνικής Μυθολογίας παρουσιάζονται με απόλυτα εκπαιδευτικό αλλά και ψυχαγωγικό τρόπο. Στο τέλος, μάλιστα, όλοι μαζί συμμετέχουμε στο πιο τρελό και πρωτότυπο παιχνίδι για να κατακτηθεί ο 13ος Άθλος, κερδίζοντας μοναδικά δώρα. Επιγραμματικά, το πάρκο που πήρε διθυραμβικές κριτικές από το σύνολο των εκπαιδευτικών, των μαθητών αλλά και των οικογενειών που το επισκέφτηκαν, συνεχίζει την πορεία του στην Αθήνα.
Η «Οδύσσεια», από την άλλη, θα ξεκινήσει το ταξίδι της από τη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα από το ΝΟΗΣΙΣ (NOESIS – Πλανητάριο). Έναν εξαιρετικό χώρο, με υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, δωρεάν parking και πρόσβαση σε ΑμεΑ, όπου το πιο επιδραστικό βιβλίο στην ιστορία της Ανθρωπότητας –σύμφωνα με έρευνα του BBC– θα ζωντανέψει κυριολεκτικά, Ο Δούρειος Ίππος, η Σκύλλα, η Χάρυβδη, οι Σειρήνες σε ένα εκπληκτικό ηχοτοπίο, οι Λαιστρυγόνες, η Κίρκη, η Καλυψώ, ο Κύκλωπας Πολύφημος, ο Άδης, όλες οι φιγούρες της μυθολογίας θα παρουσιαστούν σε απόλυτη αναπαράσταση του περιβάλλοντός τους, με τεράστια ομοιώματα θεών, τεράτων και ηρώων, με ήχο αλλά και κίνηση και με ένα σπουδαίο επιτελείο δημιουργών, ξεναγών, ανιματέρ και ηθοποιών που κάνουν κάθε σκηνή αξέχαστη. Αν το θεματικό πάρκο "Ηρακλής - Οι 12 Άθλοι" σας εντυπωσίασε, η "Οδύσσεια" θα σας ενθουσιάσει», καταλήγει ο Γρηγόρης, την ώρα που η Βίκυ μας αποκαλύπτει το όνομα του επόμενου Χριστουγεννιάτικου πάρκου της ομάδας.
«Το θεματικό πάρκο "Ο αυθεντικός Πινόκιο και η παρέλαση των Χριστουγεννιάτικων Ξωτικών" θα αλλάξει φέτος όλα όσα γνωρίζαμε στην ψυχαγωγία της Αθήνας. Μείνετε συντονισμένοι», καταλήγει.
Info
Περισσότερα για τα Θεματικά Πάρκα της φετινής σεζόν:
«Ηρακλής – 12 Άθλοι», Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου - Αθήνα, https://herculespark.gr/,
Εισιτήρια εδώ.
«Οδύσσεια», NOESIS – Θεσσαλονίκη, https://odysseypark.gr/
Το site των «Dream Workers»: https://dream-workers.gr/
Η σελίδα τους στο Facebook: https://www.facebook.com/dreamworkers.gr/
σχόλια