Respect!

Respect! Facebook Twitter
0

Ελάχιστοι καλλιτέχνες στη μουσική βιομηχανία έχουν αποκτήσει μεγαλύτερο σεβασμό και έχουν επηρεάσει περισσότερους νεότερους μουσικούς από τον Hancock. Στην αυτοβιογραφία του ο Miles Daviesαναφέρει: «Ο Herbie ήταν ένα βήμα μετά τον Bud Powell και τον Thelonious Monk και δεν έχω ακούσει κανέναν ακόμη που να τον έχει ακολουθήσει».

Γεννημένος στο Σικάγο το 1940 ο Herbie ήταν ένα παιδί θαύμα που έπαιζε κονσέρτα του Μότσαρτ με τη συμφωνική ορχήστρα της πόλης στην ηλικία των 11. Άρχισε να παίζει τζαζ στο γυμνάσιο, αρχικά επηρεασμένος από τον Oscar Petersonκαι τον Bill Evans. Την ίδια εποχή άρχισε να αναπτύσσει ένα επιπλέον πάθος για την επιστήμη της μηχανικής, καταλήγοντας να παρακολουθήσει ταυτόχρονα μαθήματα μουσικής και ηλεκτρολογίας στο Grinnell College. Όταν ήταν 20 χρονών, το 1960, τον ανακάλυψε ο τρομπετίστας Donald Byrd, ο οποίος του ζήτησε να συμμετέχει στο γκρουπ του. Ο ίδιος τον σύστησε στον Alfred Lion της Blue Note Recordsκαι δυο χρόνια αργότερα υπέγραψε στη θρυλική εταιρεία ως σόλο καλλιτέχνης. Το ντεμπούτο άλμπουμ του Takin' Offκυκλοφόρησε το 1963, με το "Watermelon Man" να γίνεται αυτόματα hit στους jazz και R&Β ραδιοφωνικούς. Λίγο καιρό αργότερα οMiles Daviesτον κάλεσε να παίξει στο Miles Davies Quintet, μία πρόσκληση που του άλλαξε τη ζωή και αρκούσε από μόνη της να του χαρίσει μια θέση στην ιστορία της jazz. Ακόμα κι όταν αποχώρησε από το γκρουπ συμμετείχε στις θρυλικές ηχογραφήσεις των In a Silent Wayκαι Bitches Brew, που ήταν οι προάγγελοι του jazz fusion, ενώ κυκλοφόρησε κλασικά σόλο άλμπουμ στην Blue Note, όπως τα Maiden Voyage,Empyrean Islesκαι Speak Like a Child. Το πρώτο soundtrack που έγραψε ήταν για το Blow Upτου Αντονιόνι και απ' το 1968 άρχισε να ασχολείται με το καινούργιο τότε ηλεκτρονικό jazz-funk.

To 1973, με το γκρουπ που δημιούργησε, τους Headhunters, ηχογράφησαν τον ομώνυμο δίσκο, το πρώτο jazz άλμπουμ που έγινε πλατινένιο. Μέχρι τα μέσα των ‘70s έπαιζε σε στάδια σε ολόκληρο τον κόσμο και ως το 1979 είχε συνολικά 11 άλμπουμ στα pop charts - τα τέσσερα απ' αυτά ταυτόχρονα. Η συγκεκριμένη περίοδός του παρείχε μια ανεξάντλητη πηγή από samples στις μελλοντικές γενιές των χιπ χόπερ και των δημιουργών χορευτικής μουσικής, τοποθετώντας τον πολύ ψηλά στη λίστα με τους πιο σημαίνοντες μουσικούς στην ιστορία της «μαύρης μουσικής». Η συνεργασία του με τον Bill Laswellγέννησε το ιστορικό Future Shockτο 1983 και το single "Rockit" έγινε τεράστια χορευτική επιτυχία, κερδίζοντας Grammy για το καλύτερο R&B instrumental. Τρία χρόνια αργότερα κέρδισε το Όσκαρ για τη μουσική που έγραψε για το Round Midnight, στο οποίο πρωταγωνίστησε, ενώ στη δεκαετία του ‘90 οι Βρετανοί US3 σάμπλαραν το "Cantaloupe Island" στο κομμάτι τους "Cantaloop", από τα πιο αναγνωρίσιμα και δημοφιλή κομμάτια της Blue Note. Η πιο πρόσφατη κυκλοφορία που συμμετέχει είναι το Hear, O Israel, ο δίσκος που ηχογραφήθηκε το 1968 σε μια εβραϊκή συναγωγή και κυκλοφορεί τώρα για πρώτη φορά ολοκληρωμένος και επίσημα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ