SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Ένα από τα έργα του SimpleG σε τοίχο κτιρίου στη Βηρυτό - SimpleG
0

Σε πείσμα εκείνων που επιμένουν να βλέπουν την (υπαρκτή, μάλλον) ασχήμια της τσιμεντένιας, γκρίζας, απρόσωπης, πολλές φορές αδυσώπητης Αθήνας, υπάρχουν οι άνθρωποι που επιλέγουν να εστιάζουν στη γοητεία της, να ανακαλύπτουν την αξία της και να δημιουργούν την ομορφιά της. Ένας από αυτούς ο SimpleG, φοιτητής της Καλών Τεχνών και με σπουδές στην Αγιογραφία. Προσφάτως, ένα γκράφιτι δικό του στον Κεραμεικό έγινε το θέμα των ημερών. Ο ίδιος μιλάει στη Lifo για τους λόγους που τον έστρεψαν στη ζωγραφική σε μεγάλες επιφάνειες.

«Το γκράφιτι προέκυψε για λόγους απομάκρυνσης από την μάζα του σχολείου στο Γυμνάσιο, στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ζωγραφική σε μεγάλες επιφάνειες. Πέραν της μητέρας μου που ζωγράφιζε λίγο όταν ήμουν μικρός, δεν υπήρχαν άλλες αναφορές. Στη συνέχεια ωρίμασε μόνο του» λέει ο ίδιος για το πώς κατέληξε σ'αυτό το είδος τέχνης.

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Fisherman - H μορφή ενός ψαρά στο λιμάνι της Σάμου, ένα έργο έκτασης 200 τ.μ - SimpleG

Περνώντας από την οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου στον Κεραμεικό, είναι αυτή η ακίνητη μορφή που σχεδόν σου επιβάλλει να στρέψεις το βλέμμα ψηλά. Μία νέα γυναίκα που κρατά στα χέρια ένα βιβλίο κι έχει τα μάτια στις γραμμές του. «Τόσα πολλά βιβλία, τόσος λίγος χρόνος» εξηγεί ο δημιουργός υπενθυμίζοντας την αξία των βιβλίων κόντρα στη μανία των ηλεκτρονικών μέσων.

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
«Τόσα πολλά βιβλία, τόσος λίγος χρόνος»: Το γκράφιτι στον Κεραμεικό - SimpleG

Πηγή έμπνευσής του (πλην των κατά παραγγελία θεμάτων) η ζωή, η καθημερινότητα, οι καταστάσεις. Κάποια από τα έργα του έχουν «ρυτίδες», «θόρυβο», άλλα είναι αιθέρια, αψεγάδιαστης ομορφιάς. «Μου αρέσει η ατμόσφαιρα σε ένα έργο τα τελευταία χρόνια, να μου ξυπνάει συναισθήματα» λέει ο ίδιος για τα έργα του, καθένα από τα οποία χρειάζεται δύο με τρεις ημέρες για να ολοκληρωθεί.

Σε αντίθεση με αυτό που ίσως θα υπέθετε κανείς, οι αντιδράσεις του κόσμου δεν είναι μόνο θαυμασμού ή εντυπωσιασμού: «Μου έχει συμβεί πολλές φορές ο κόσμος να αντιδράσει αρνητικά. Γενικά ο κόσμος βιάζεται να βγάλει συμπεράσματα, καθρεφτίζοντας έτσι την κοινωνία μας. Και σίγουρα δε μιλάω μόνο για το δικό μου αντικείμενο», λέει ο ίδιος.

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Ένα από τα «μπαλόνια» του Τζεφ Κουνς σε τοίχο - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Insomnia - Η μορφή της γιαγιάς του όπως τη φωτογράφισε ενώ προσπαθούσε να κοιμηθεί - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter

Φωτογραφία, ζωγραφική, έργα σε καμβά, ξύλο και, τελικά, τοίχους. Στην Ελλάδα και εκτός. Τρόπος έκφρασης, τρόπος επικοινωνίας. «Τα έργα στο δρόμο συνοδεύονται από επαφή με τον κόσμο, ταξίδια, διαφορετικές καταστάσεις και κουλτούρες, γι' αυτό οι ιστορίες που μου έρχονται στο μυαλό είναι πολλές». Τα έργα που ξεχωρίζει ο ίδιος από τα υπόλοιπα δικά του είναι «το 'Medusa's dance' στην Ισπανία και το τελευταίο στο Μεταξουργείο. Και τα δυο κρύβουν ένα πιο βαθύ μήνυμα για το γυναικείο φύλο».

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Το Medusa's dance στην Ισπανία είναι ένα από τα έργα που ξεχωρίζει - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
'FAKE SUMMER KISSES' στην Καλών Τεχνών - SimpleG

Αν πιστεύει στη "στρατευμένη τέχνη", στο αν η τέχνη οφείλει να στηλιτεύει και να καθοδηγεί; «Η τέχνη οφείλει να αφυπνίζει» απαντά και προσθέτει «Εμείς που έχουμε τη δυνατότητα να εκφραζόμαστε στο δρόμο, έχουμε μια ευθύνη παραπάνω. Ωστόσο, ο καθένας μπορεί να κάνει ότι τον ευχαριστεί» λέει και παραδέχεται πως η Ελλάδα βάζει τρικλοποδιές, είναι «δύσκολο, πολύ δύσκολο πεδίο δράσης, όμως αλλάζει με τα χρόνια που περνούν».

Στο αν υπάρχει η τεχνοτροπία της αγιογραφίας στις δημιουργίες του, αν είναι ορατή ή αδιόρατη, απαντά «σαν νοοτροπία, θα έλεγα, μόνο. Στο πώς αντιμετωπίζω ένα έργο. Ψάχνω τη χρυσή τομή του συνδυασμού τους, ωστόσο...»

SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Έργο του 2016 στη Σαντορίνη - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
«Trapped Generation» - Παγιδευμένη γενιά, ένα γκράφιτι του 2016 σε σχολείο της Νίκαιας - SimpleG
SimpleG: «Να κοιτάξουμε την ψυχή μας» - Ο street artist μιλά για την τέχνη στο αστικό τοπίο Facebook Twitter
Save Your Future - Γκράφιτι τού 2016 στην πλατεία Χαλκηδόνας στη Νίκαια - SimpleG


Προσφυγικό, αστυνομική αυθαιρεσία, φτωχοποίηση, brain drain... «Αυτά είναι που φαίνονται. Προσωπικά βλέπω μαζικοποίηση, διχόνοια, αντιζηλία που δεν μας κάνει να προχωράμε παρακάτω, φαγωμάρα, κακό εκπαιδευτικό σύστημα και άλλα...» απαντά στο τι τον προβληματίζει. Και, ως προς αυτά που θα ήθελε να αλλάξει, καταλήγει εύγλωττα: «Θα ήθελα να ηρεμήσουμε λίγο. Να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε περαστικοί σε αυτόν τον κόσμο και να κοιτάξουμε την ψυχή μας. Και αν μπορούμε να κάνουμε κάτι καλό χωρίς γνώμονα το συμφέρον, να το κάνουμε».

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Last touch on this anamorphic Jeff Koons' balloon #simpleg #anamorphic #mural

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SimpleG (@simpleg1) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

#simpleg#cherries Camera by Esme

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη SimpleG (@simpleg1) στις

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Los Caprichos - Goya

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM
Οι μεγάλες εκθέσεις του 2025

Εικαστικά / Οι μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Τα σχέδια των Dolce & Gabbana και η εμβληματική τέχνη του Anselm Kiefer, οι περφόρμανς του Leigh Bowery, οι γυναίκες της Suzanne Valadon και ο ονειρικός κόσμος του Wes Anderson βρίσκονται ανάμεσα στις πιο σημαντικές εκθέσεις της νέας χρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ