The Radio Dept in town

The Radio Dept in town Facebook Twitter
0
Έχετε μια τελείως διαφορετική συνθετική διαδικασία από τις περισσότερες μπάντες. Όχι μόνο επειδή δεν θέλετε παραγωγό αλλά επειδή ξεκινάτε ηχογραφώντας τα τραγούδια σας και μετά κάνετε πρόβες και παίζετε μαζί. Τι πλεονεκτήματα σας δίνει αυτό;

Κοίταξε, έχω παίξει και σε άλλες μπάντες παλιότερα, και όσο περίεργη κι αν είναι η μουσική πάντα κολλάς με συγκεκριμένους ρόλους στο στούντιο. Μπορεί οι περισσότεροι μουσικοί να προτιμούν τον τρόπο που σωστά περιγράφεις, αλλά εγώ θέλω να είμαι δημιουργικός όταν ηχογραφώ, θέλω να παίζω διαφορετικά όργανα και να δουλεύω γρήγορα. Θέλω να φτιάχνω σπουδαίους δίσκους και όχι απλά να έχω σε κασέτα οτιδήποτε παίζουμε ζωντανά τους τελευταίους έξι μήνες. Ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα να γράφω τραγούδια μόνος μου και να τα τελειώνω πολύ γρήγορα. Το ίδιο ισχύει και για τον Martin (σ.σ. Larsson) και τον Daniel (σ.σ. Tjäder). Άλλωστε, ο Martin, στον τελευταίο δίσκο έγραψε τα «The video dept.» και «Four months in the shade» σχεδόν μόνος του.

Στον τελευταίο δίσκο σας υπάρχει μια εντυπωσιακή στροφή προς μια ατόφια diy ποπ αισθητική. Αυτό συνέβη απλά γιατί φτιάχνεται diy ποπ τραγούδια ή ήταν εξαρχής ο στόχος τέτοιος;

Θα έλεγα και τα δύο. Αν ηχογραφήσουμε ένα τραγούδι και η κιθάρα είναι ξεκούρδιστη, συνήθως θα την αφήσουμε έτσι. Υπό μια έννοια είμαστε τελειομανείς, θέλουμε οι δίσκοι μας να ακούγονται φτηνοί με έναν τέλειο τρόπο. Δεν μπορώ να το εξηγήσω καλύτερα.

Απολαμβάνεις την ανάγνωση μουσικών περιοδικών. Έχεις νιώσει ποτέ πως αυτή η εκτενής γνώση της ποπ κουλτούρα καθυστερεί ή επηρεάζει την τραγουδοποιία σου;

Μου αρέσει πολύ να διαβάζω για την ποπ κουλτούρα, αλλά δυστυχώς δεν γνωρίζω καλά μουσικά περιοδικά. Υπάρχουν, όμως, βιβλία και μπλογκ που μου αρέσουν. Πιστεύω πως μπορείς να εμπνευστείς διαβάζοντας για συγκροτήματα και υποκουλτούρες. Για μένα είναι ό,τι καλύτερο να διαβάσω ένα καλογραμμένο κείμενο για έναν καλλιτέχνη που δεν γνωρίζω. Προσπαθώ πάντα να γράψω και να ηχογραφήσω αμέσως μετά, χωρίς να ακούσω την ίδια την μουσική που περιγράφει ένα τέτοιο κείμενο. Μπορείς να ανακαλύψεις καινούργιους τρόπους προσέγγισης, προσπαθώντας να υλοποιήσεις μια ιδέα που είναι μόνο στο κεφάλι σου. Όταν είναι ακόμα σαν όνειρο, πριν γίνει στατικό γεγονός. Δεν νομίζω λοιπόν πως το ενδιαφέρον μου για την ποπ κουλτούρα καθυστερεί τη δημιουργικότητά μου, αλλά σίγουρα την επηρεάζει. Κλέβουμε ιδέες από παντού και προσπαθούμε να φτιάξουμε κάτι καινούργιο.

Κατά περιόδους έχετε πρωινές δουλειές και ζείτε σε διαφορετικές πόλεις στην Σουηδία. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν μπορείτε να ζήσετε μόνο από τη μουσική ή προτιμάτε αυτήν τη συνθήκη;

Έχουμε μείνει άνεργοι αρκετό καιρό τώρα, προσπαθώντας να ζήσουμε μόνο από τη μουσική, αλλά είμαστε συνέχεια άφραγκοι, οπότε υποθέτω πως πρέπει να αρχίσουμε να ψάχνουμε για δουλειά τώρα. Δεν είμαι πολύ μεγάλος οπαδός της δουλειάς. Πιστεύω πως είναι υπερεκτιμημένη. Προσπαθώ να δουλεύω όσο λιγότερο γίνεται. Εντάξει, δουλεύουμε σκληρά με την μπάντα, αλλά ποτέ δεν μας ενδιέφερε να τα «καταφέρουμε». Προφανώς και θα μας άρεσε να κερδίζουμε λίγο περισσότερα χρήματα γιατί είναι δύσκολο να βρεις δουλειά όταν πρέπει να φεύγεις συνέχεια για συναυλίες.

Ποια είναι η ιστορία πίσω από το «The new improved hypocrisy»;

Είναι ένα χτύπημα στη δεξιά σουηδική κυβέρνηση, γραμμένο από την δικιά τους ματιά. Το κυκλοφορήσαμε λίγο πριν τις εκλογές τον Σεπτέμβριο, αλλά εννοείται ότι δεν είχε κανένα αντίκτυπο στα αποτελέσματα. Δυστυχώς.

Πάντα, εν μέσω οικονομικής κρίσης, το δεξιό κομμάτι της κοινωνίας έχει περισσότερο χώρο να ελιχθεί (π.χ. σωτηρία του κράτους και των κατοίκων του, απαλλαγή από μετανάστες κ.λπ.). Αυτό συμβαίνει τώρα στη Σουηδία;

Ακριβώς αυτό. Για κάποιον γαμημένο λόγο οι Σουηδοί εργάτες ψήφισαν Δεξιά. Είναι τρελό. Θέλεις να ταρακουνήσεις τους ανθρώπους και να ουρλιάξεις στα μούτρα τους πως η Αριστερά είναι η σωστή επιλογή, αν δεν είσαι πλούσιος και δεν ενδιαφέρεσαι μόνο για τον εαυτό σου. Πλέον, έχουμε και το σουηδικό ρατσιστικό κόμμα στην κυβέρνηση και είναι τραγικό. Έχω σκεφτεί να φύγω από τη χώρα, αλλά δεν ξέρω πού να πάω.

Πιστεύεις πως η μουσική πρέπει ή μπορεί να ασχοληθεί σοβαρά με τέτοια πολιτικά θέματα;

Η μουσική μπορεί να ασχοληθεί, αν και πρέπει να πω πως η πλειοψηφία της πολιτικοποιημένης μουσικής είναι υπερβολικά βαρετή. Από τη μια έχεις τους εξαγριωμένους πανκ πιουρίστες που μπορεί να πουν πράγματα με τα οποία συμφωνείς, αλλά το κάνουν με έναν βαρετό και παλιομοδίτικο τρόπο. Από την άλλη, έχεις τους χίπηδες και τους συναισθηματικούς -κάπου στη μέση- καλλιτέχνες που τραγουδούν τα προφανή χωρίς χιούμορ ή φινέτσα. «Οι άνθρωποι πεινούν...» και διάφορα παρόμοια, λες και ο κόσμος δεν βλέπει δελτία ειδήσεων. Οπότε, ουσιαστικά, θα σου πως η μουσική μπορεί να ασχοληθεί με την πολιτική, αλλά όχι πως πρέπει κιόλας.

Πόσο δύσκολο είναι να διατηρήσεις ακέραιες τις πολιτικές θέσεις σου όταν είσαι (και οφείλεις να είσαι) κομμάτι μια μεγάλης βιομηχανίας;

Δεν είναι πολύ δύσκολο. Δεν νιώσαμε ποτέ κομμάτι της, κυρίως γιατί δεν άλλαξε ποτέ ο τρόπος που κάνουμε τα πράγματα που σχετίζονται με το συγκρότημα. Δεν μπλέκουμε με στυλίστες, σχεδιαστές, παραγωγούς κ.λπ. Κάνουμε τα πάντα μόνοι μας και υπάρχουν πολλά στα οποία αρνούμαστε τη συμμετοχή μας. Δεν δίνουμε ποτέ συνεντεύξεις σε κουτσομπολίστικα ή αντρικά περιοδικά και δεν παίζουμε ποτέ σε cheesy τηλεοπτικές εκπομπές. Τα μοναδικά πράγματα που αφήνουμε στην εταιρεία μας είναι διαδικασίες που δεν έχουν να κάνουν με την καλλιτεχνική μας υπόσταση.

Προβληματιστήκατε όταν αποφασίσατε να απορρίψετε τις προτάσεις της Shell και McDonalds για τη χρήση τραγουδιών σας στις διαφημιστικές τους καμπάνιες, αν και μια πιθανή συγκατάβασή σας θα σας πρόσφερε μεγαλύτερη οικονομική άνεση;

Δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου, επειδή ξέρουμε ποιες είναι αυτές οι εταιρείες. Έχουμε τις αρχές μας, αλλά καταλαβαίνω τι εννοείς. Δεν έχουμε καθόλου λεφτά, ενώ αυτοί έχουν. Από τη στιγμή που είχαμε ήδη ηχογραφήσει τα τραγούδια που ήθελαν, θα ήταν εύκολα λεφτά. Θα μπορούσα να πάρω ένα χειμωνιάτικο παλτό. Θα έτρωγα καλύτερα, αλλά αυτό θα κατέστρεφε το συγκρότημα οριστικά. Δεν θα κάνουμε ποτέ κάτι τέτοιο. Κανονικά δεν έχουμε πρόβλημα με τις τηλεοπτικές διαφημίσεις, αλλά είναι ειρωνικό και κρίμα που πάντα μας πλησιάζουν οι πιο «κακές» εταιρείες. Σαν να μας προκαλεί ο διάολος.

Σχεδιάζεις ακόμα να συνεργαστείς με τον Jens Lekman;

Είναι αστείο που το αναφέρεις αυτό. Δεν το είχαμε συζητήσει με τον Jens εδώ και πολλά χρόνια και τις προάλλες είπαμε να κάνουμε τελικά κάτι μαζί. Δεν ξέρω, όμως, ούτε τι θα είναι αυτό, ούτε πότε θα γίνει. Θα δούμε.

Στην Αθήνα έρχεστε ως καλεσμένοι του jumpingfish.gr, που είναι ένα πρόγραμμα υποστήριξης και ανάδειξης καινούργιων μουσικών. Γνωρίζεις κάτι παραπάνω γι' αυτό το project κι αν ναι, ποια είναι η γνώμη σου;

Δεν ξέρω κάτι παραπάνω, αλλά ακούγεται συναρπαστικό! Και σημαντικό.

Τέλος, μετά την κυκλοφορία του τελευταίου δίσκου του Ariel Pink εξακολουθείς να πιστεύεις πως είναι ο σπουδαιότερος παραγωγός των ημερών μας;

Χα χα, μου άρεσε ο δίσκος και παρόλο που δεν είχα πει ακριβώς πως είναι ο τελευταίος, σίγουρα είναι ένας από τους λίγους και εξακολουθώ να το πιστεύω, βασισμένος σε ολόκληρη τη δισκογραφία του και την επιρροή του στην indie σκηνή.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ