Λόγος Απειλή: Αποδομώντας το Oριγκάμι

Λόγος Απειλή: Αποδομώντας το Oριγκάμι Facebook Twitter
8

Ο τρίτος προσωπικός δίσκος του Λόγου Απειλή έρχεται σε ένα ιδιαίτερο timingγια την πορεία του ανεξάρτητου Έλληνα ράπερ. Αφενός ο διπλός του δίσκος «Άλλα λόγια να μισιόμαστε» πριν από σχεδόν τρία χρόνια δημιούργησε συνθήκες momentum για τον καλλιτέχνη και αφετέρου έχω την αμυδρά υποψία ότι κάπου τον «έκαψε». Αυτό το κάψιμο εκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα, από την υπερβολική προβολή μέχρι την υπερέκθεση σε ακροατήρια που αντιμετωπίζουν το ελληνόφωνο χιπ χοπ με μια σκωπτική ματιά τύπου:

«Καλέ, αυτοί οι πιτσιρικάδες που κάνουν yaw yaw δεν είναι αυτοί, χρυσή μου;»«Όχι βρε, είναι αυτοί με τα καπέλα που κάνουν σαν μαύροι στο νέο βιντεοκλίπ της Κοκκίνου».

Ο Λόγος Απειλή είναι ράπερ για «ζωντανό». Για υπόγα τύπου ΑΝ, με ιδρώτα και πιτσιρικάδες στα πρώτα έξω τους να χτυπιούνται σαν να μην υπάρχει αύριο. Τεχνικά έχουν χιλιογραφτεί γι’ αυτόν και δεν χρειάζεται να τα ξαναπούμε. Είναι πιστόλι, με τρία πνευμόνια και flow. Στιχουργικά, όμως, θα έπρεπε να ακούγεται πιο μεστός, λιγότερο αυτοαναφορικός και όχι τόσο επαναστάτης χωρίς αιτία. Από το «Origami» δεν λείπουν ο πολιτικός και κοινωνικός σχολιασμός, η προσωπική γραφή και οι κλασικές μπατλάδικες ρίμες (νομίζω το κατεξοχήν πεδίο του). Υπάρχει αφήγηση, συνεκτική σχέση ροής, ύφος και, φυσικά, beats ξυράφια στο παραδοσιακό μοτίβο του καθάριου χιπ χοπ ήχου των ’90s, όπου τα samples και οι μπότες είχαν αναχθεί σε επιστήμη. Αυτό που δεν υπάρχει, όμως, είναι πειστική ερμηνεία, έξυπνα μοτίβα και κάτι αξιοπρόσεχτο, πέραν των τετριμμένων.

Είναι, όμως, αυτά μία από τα ίδια;

Ξεκάθαρα ναι, και θα χρέωνα στον δίσκο και αποτυχία, αν λάμβανα υπόψη μου τη μόνιμη οργή (δεκαπεντάχρονου) που δείχνει να διακατέχει τον Λόγο Απειλή στα κομμάτια του από την αρχή της εμφάνισής του και υπάρχει διάχυτη και στο «Origami». Ξέρω, όμως, ότι είναι πηγαία και μια και ο αυθορμητισμός λείπει γενικά από τη μουσική στις μέρες μας, του το συγχωρώ.

Εν κατακλείδι, ένας αξιοπρόσεκτοςκαι καλοδουλεμένος δίσκος, που όμως δεν συμπίπτει με την καλλιτεχνική ωρίμανση ή ανέλιξη του Λόγου Απειλή, κυρίως στον τομέα των ιδεών. Και επειδή στην αρχή μίλησα και για timing, σε σχέση με τη φετινή εγχώρια χιπ χοπ δισκοπαραγωγή, το «Origami» έρχεται τρίτο και καταϊδρωμένο σε σχέση με κυκλοφορίες όπως αυτές του Εισβολέα ή των Βήτα Πεις.

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Πέτρου

Portraits 2025 / «Θα ήθελα η Καμεράτα να λειτουργήσει στην Ελλάδα ως πρότυπη ορχήστρα»

Έχοντας κατακτήσει μία περίοπτη θέση ανάμεσα στους σημαντικότερους διευθυντές ορχήστρας της Ευρώπης, ο Γιώργος Πέτρου είχε την ικανοποίηση, λίγο πριν το 2024 εκπνεύσει, η Καμεράτα, η ορχήστρα με την οποία τον έχει συνδέσει το ελληνικό μουσικόφιλο κοινό, να ανακηρυχθεί επισήμως ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

6 σχόλια
Το origami ειναι κατα τη γνωμη μου το πιο σοβαρο album του 12-13. Koυπλε οπως αυτα στα ''χιλια προσωπα'', στο ''βυθο'' και στο ''απειλη'' ειναι μεστα και καθε αλλο παρα ''αυτοαναφορικα''.
Να γελοιοποιήσω τους προγόνους του; Δε θα εκανα ποτε μια δουλειά που ηδη γίνεται θεσπέσια. Το παρατσούκλι του δε το επέλεξα εγώ, και δε το προσδίδω στον αυτοσαρκασμό μα στην αυτογνωσία. Επιμένω πως είναι το πραγματικό του επίθετο! Άλλωστε ο ΙΔΙΟΣ το επέλεξε- διάλεξε - πρόσθεσε ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΤΟΥ! ΓΚΑΓΚΑΡΙΝ.. ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ - ΟΝΟΜΑ - ΕΠΙΘΕΤΟ η ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ. Τον αντιπροσωπευει; Και η σωστή απάντηση είναι hell yeah και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη με αυτό. Πώς το λένε στα ηλίθια. Δε μιλάω βραζιλιάνικα. Είναι πίκπας. Και επειδή μου σκάνε και ομοιοκαταληξίες ας βάλουμε μια τελεία στην κριτική του ΠΙΚΠΑ.. Ετσι ρε μαλάκα σπό βγαίνουνε τα πενηνταευρα. Νοιώθεις;
Σε όλες τις χώρες του κόσμου το επώνυμο μιας οικογένειας προέρχεται, ως γνωστό, κυρίως από το επάγγελμα του προγόνου της. Και εσύ φίλε μου, ονομάζεσαι Πίκπας. Δεν έχω να προσθέσω τίποτε άλλο. Με κάλυψες.
Πριν πεις την δήθεν προσβλητική εξυπνάδα ίσως θα μπορούσες να ψάξεις (ή να προσέξεις τα εισαγωγικά στο "Πίκπας") γιατί αυτό είναι το αυτοσαρκαστικό του παρατσούκλι - και όχι επώνυμο της οικογένειας κλπ. (Που ήθελες να γελοιοποιήσεις και τους προγόνους του!)
Πολύ καλή προσέγγιση!Επίσης συμφωνώ απόλυτα στο "έρχεται τρίτο και καταϊδρωμένο σε σχέση με κυκλοφορίες όπως αυτές του Εισβολέα ή των Βήτα Πεις." σαν ακροατής αυτής της μουσικής εδώ και χρόνια.