Pulp Fiction

Pulp Fiction Facebook Twitter
Lust, Caution
0

» Τελικά ο Ανγκ Λι έκανε τηνέκπληξη και απέσπασε το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία από τα χέρια του Αμπντελατίφ Κεσίς και της ταινίας πουάρεσε στους κριτικούς και τον κόσμο, το La GraineetleMulet (κατά λέξη, το σιτάρι και οκέφαλος). Έπρεπε να το περιμένουμε όμως. Το Προσοχή Πόθος διαθέτει χαρακτήρες και αισθητική, και τουςαναπτύσσει με χρονική εμπιστοσύνη και διεξοδικό χειρισμό. Ο πρόεδρος της κριτικήςεπιτροπής Ζανγκ Γιμού βρίσκεται πολύκοντά σε γούστο και νοοτροπία. Άρα, αναμενόμενο. Με τίποτε όμως δεν περίμενα,ούτε εγώ ούτε και κανείς άλλος, τον Μπραντ Πιτ, αντί του Τόμι Λι Τζόουνς ήακόμη του συμπρωταγωνιστή του Κέισι Άφλεκ, στη βράβευση του ανδρικού ρόλου.Αρτίστικη επιλογή, αλλά από μάτια εντυπωσιασμένα με την κόντρα εμφάνιση. Τότεστους Δώδεκα Πιθήκους τι θα έπρεπε να κάνουν, τούμπες;

» Αντίθετα, η Κέιτ Μπλάνσετ,ως Ντίλαν της μεταβατικής και ντρογκαρισμένης περιόδου, ήταν απόλαυση. Υποδύθηκεέναν συμβολικά ανδρόγυνο Ντίλαν, ανέπτυξε ουσιαστικά σημεία χαρακτήρα καιενδείξεις διαλόγου και κατάφερε να ενώσει το αποσπασματικό παζλ μιας φιγούραςμε σκοτεινά κίνητρα και μορφή υδράργυρου σε μια προσωπικότητα καίρια στηνταινία, και σημαντική για την εξέλιξη της πλοκής. Όλο το I Am NotThere του Τοντ Χέινς, υπέροχο, δύσκολοστην εκτέλεση και περισσότερο έργο του σκηνοθέτη παρά αγιογραφία στοντραγουδιστή, περνάει μέσα από την Μπλάνσετ και απογειώνεται μετά από τηνεμφάνισή της.

» Στο φινάλε προβλήθηκε και η διασκευή των 12 Ενόρκων, της κλασικήςταινίας του Λιούμετ, όπως την εμπνεύστηκε και την προσάρμοσε ο Νικίτα Μιχάλκοφ, με τον τίτλο «12». Πήρε μια στέρεα ιδέα καιδιαπέρασε την ιστορία της παρακμής της ρωσικής αυτοκρατορίας μέσα από τους 12τύπους που καλούνται να κρίνουν ένα νεαρό Τσετσένο για το φόνο του Ρώσουπατριού του. Η άμεσή τους απόφαση είναι να τον καταδικάσουν και να πάνε σπιτάκιτους, γιατί έχουν και δουλειές. Ένας έχει αντίρρηση και τους πείθει σταδιακά,μέσα από προσωπικές ιστορίες, να ανακαλέσουν και να ξανασκεφτούν ποιοι είναι,από πού προέρχονται και πώς κατάντησαν. Με καθαρά αμερικανική τεχνική αλλάβαθιά πίστη στην περίφημη ρωσική ψυχή, ο Μιχάλκοφ είναι μια μοναδική περίπτωση:συνειδητοποιημένος εθνικιστής, νοσταλγός της παλιάς καλής Ρωσίας του πνεύματοςκαι της λογοτεχνίας και του φρονήματος και της ευγένειας, ψώνιο της πολιτικήςκαι της εξουσίας (έχει κυνηγήσει και αποσπάσει υψηλά δημόσια αξιώματα),δημιουργός που άγεται και φέρεται από το μεγαλοϊδεατισμό και την ανάγκη του νααλλάξει τις εξισώσεις με το διδακτισμό, αλλά τρομερός σκηνοθέτης, που ο χρόνοςδεν έχει κουράσει ή δαμάσει. Τιμήθηκε για το σύνολο του έργου του και ηεπιτροπή, που απαρτιζόταν αποκλειστικά από σκηνοθέτες, καθάρισε και μ' αυτόν.

» Αυτό που έχει σημασία στην ταινία είναι η αρχική παλιά κεντρική ιδέα. Η προκατάληψη σχετίζεται άμεσα με τηνέλλειψη χρόνου ή μάλλον με την άρνηση των προκατειλημμένων να διαθέσουν χρόνογια να αναγνωρίσουν και να καταρρίψουν το πρόβλημα που δεν καταλαβαίνουν, είτεμιλάμε για έναν άγνωστο (άρα και επικίνδυνο για μας και την κοινότητα) είτε γιαένα προσωπικό κόλλημα, μια υποκριτική συμπεριφορά που κουκουλώνουμε. Και αυτότο είχε καταφέρει το 12 Angry Men από το 1957.

» Τελικά, δυο έξυπνες και απροσδόκητες κινήσεις διανομής έφεραν δυοεπιτυχίες το καλοκαίρι που μας πέρασε στις αίθουσες. Ένας έγχρωμος Χίτσκοκ, καιπάλι από τα τέλη της δεκαετίας του 50 (ΣτηΣκιά των Τεσσάρων Γιγάντων), και μια ξεχασμένη παλιά γαλλική ταινία,καθόλου καλλιτεχνίζουσα, H Πισίνα,που δεν υπήρχε πουθενά σε DVD και είχεκαιρό να παιχτεί στην τηλεόραση, έκαναν πολύ καλά εισιτήρια και ξεπέρασανπολλές από τις καινούργιες παραγωγές και πολλά από τα ηχηρά ονόματα. Μου έφερεστο νου το καλοκαίρι των ταινιών, όταν η υπολογισμένα σωστή κίνηση να βγουν οιταινίες του Ντασέν με τη Μελίνα πάτωσε, ενώ οι προπολεμικές κωμωδίες με τουςαδελφούς Μαρξ προκάλεσαν ουρές.

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ