Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO

Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO Facebook Twitter
Μια χούφτα ανθρώπων, αφοσιωμένων στη δουλειά τους, θεωρούν λογικό να βουτήξουν το χέρι στο μέλι επειδή είναι εύκολο, σαν να θέλουν να ισοφαρίσουν τη χρόνια ταλαιπωρία πίσω από τα άχαρα γραφεία και τα κουραστικά συμβούλια.
0

Ο Φρανκ Τασόουν ήταν ένας ευυπόληπτος, ατσαλάκωτος, αλλά φιλικότατος διευθυντής στο γυμνάσιο Ρόσλιν της Νέας Υόρκης, πρώην καθηγητής αγγλικών που προβιβάστηκε σε γενικό επόπτη με ηγετικό ρόλο και οργανωτικά καθήκοντα, ένας, τεχνικά μιλώντας, διοικητικός υπάλληλος του κρατικού συστήματος που λογοδοτούσε στο δημοτικό συμβούλιο και στον σύλλογο γονέων, αλλά πάντα φρόντιζε να τους κολακεύει σε προσωπικό επίπεδο και να ικανοποιεί την ανάγκη τους για προσοχή και ενδιαφέρον, γνωρίζοντας απέξω και ανακατωτά τα ονόματα, τις επιδόσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ακόμη και μαθητών που είχαν αποφοιτήσει χρόνια πριν.

Το χάρισμά του δεν ήταν ουρανόσταλτο: με τη βοήθεια της συνεργάτιδάς του, Πάμελα Γκλάκιν, αφιέρωνε πολλές ώρες προβάροντας τις πληροφορίες που επικοινωνούσε σε κοινωνικές εκδηλώσεις και συναντήσεις, σαν ηθοποιός που ετοιμαζόταν να ανεβεί στη σκηνή για την καθημερινή ερμηνεία του. Αυτό ακριβώς ήταν, ένα κράμα ηθοποιού και πωλητή, με ανεξάντλητη υπομονή και έναν ακούραστο χειρισμό των καταστάσεων, τόσο υπεράνθρωπα απάνθρωπο, που δεν θα μπορούσε παρά να ανασηκώσει τα φρύδια των καχύποπτων. Ωστόσο, η πρόοδος του σχολείου σε όλα τα επίπεδα δεν άφηνε χώρο για αμφισβήτηση. Ο Τασόουν αποδείχτηκε εξαιρετικός στον θεσμικό του ρόλο και η αναψηλάφηση της περίπτωσής του συνέβη από σπόντα.

Το «Bad Education» είναι κάτι παραπάνω από το χρονικό της πιο εκτεταμένης κατάχρησης στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και το πορτρέτο ενός γοητευτικού απατεώνα.

Ένας μαγαζάτορας αναρωτήθηκε γιατί ο γιος της Γκλάκιν αγοράζει οικοδομικά υλικά με την πιστωτική κάρτα του σχολείου και τηλεφώνησε στα γραφεία του γυμνασίου για να ειδοποιήσει. Η Γκλάκιν, επίσης εργατική και παραγωγική, είχε μόλις δανείσει την ίδια κάρτα στη συγγενή της, που επίσης δούλευε σε κατώτερη θέση στο ίδιο σχολείο, για να αγοράσει ένα ΡlayStation για το παιδί της. Η χιονοστιβάδα αποκαλύψεων στοχοποίησε αμέσως την Γκλάκιν και, ενεργώντας ψύχραιμα και γρήγορα, ο Τασόουν καθησύχασε τους συναδέλφους του για το τι θα έπρεπε να γίνει, προτείνοντας να συγκαλύψουν το σκάνδαλο για να μην εκτεθούν και ξοδευτούν σε δικηγόρους, ανακοινώνοντάς της ότι οφείλει να παραιτηθεί σιωπηλά, με ανάκληση της άδειας εργασίας της, και στη συνέχεια να βρει τον τρόπο να επιστρέψει τα 250.000 δολάρια που έκλεψε.

Σοκαρισμένη η Γκλάκιν, που πίστευε μέχρι την τελευταία στιγμή πως ο Φρανκ, με τον οποίο είχε συνωμοτική σχέση και μια πιο προσωπική επαφή, θα έβρισκε λύση υπέρ της, τα έχασε ενόσω συνειδητοποιούσε την οριστική έξωση από τα συγκαταβατικά χείλη των συναδέλφων της. Όταν είδε πως ο Τασόουν επέλεξε να μην απαντά στις κλήσεις της ούτε καν να τη δεχτεί στο πάντα ανοιχτό γραφείο του και να ακούσει τον πόνο ή τις δικαιολογίες της, μάζεψε τα πράγματά της σε ένα κουτί και, πριν αποχωρήσει οριστικά, άφησε ένα σημείωμα που έλεγε: «Ο πραγματικός κοινωνιοπαθής είσαι εσύ».

Παράλληλα, μια μαθήτρια είχε αναλάβει να γράψει ένα άρθρο για την τοπική εφημερίδα με θέμα ένα φιλόδοξο πρότζεκτ του σχολείου της. Ο πάντα προσβάσιμος Τασόουν έσπευσε να τη βοηθήσει, απαντώντας στις ερωτήσεις της, και μάλιστα την ενθάρρυνε να γράψει ένα κομμάτι με βάθος, αληθινά δημοσιογραφικό, και όχι μια εφήμερη «ξεπέτα», άθελά του σκάβοντας το λάκκο του. Διότι, με τη βοήθεια της Γκλάκιν, η οποία της είχε δώσει το κλειδί της αποθήκης για να ψάξει στα παραπεταμένα αρχεία, η μικρή ανακάλυψε εκατοντάδες έγγραφα που αποκάλυπταν μετατοπισμένα και ανακριβή τιμολόγια που οδηγούσαν σε κάθε είδους ατασθαλίες, από τον επιχείρηση του συζύγου της Γκλάκιν μέχρι την κρυφή ζωή του Τασόουν.

Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO Facebook Twitter
Ο Χιου Τζάκμαν στο ρόλο του Φρανκ Τασόουν με την Άλισον Τζάνεϊ που υποδύεται τη συνεργάτιδά του, Πάμελα Γκλάκιν.

Ο αξιαγάπητος ποιμένας, που δήλωνε γενικώς και αορίστως χήρος και διατηρούσε τη φωτογραφία μιας γυναίκας με νυφικό στο γραφείο του, δίνοντας ασαφείς λεπτομέρειες για το παρελθόν του, μοιραζόταν τη ζωή του με έναν αμέριμνο κύριο στο Μανχάταν επί δεκαετίες και είχε βρει έναν χορευτή στο Λας Βέγκας, του είχε αγοράσει ένα σπίτι και διήγε, τουλάχιστον, τριπλή ζωή. Ο Χιου Τζάκμαν είναι τέλεια επιλογή σε έναν ρόλο που δεν αυξάνει ακριβώς τις μετοχές του στην υποκριτική αλλά επιβεβαιώνει πως δεν αριστεύει μόνο στα δύο άκρα, δηλαδή στη δράση και το μιούζικαλ. Συλλαμβάνει τον ρόλο με πιο πολύπλοκα κριτήρια από τα υλικά του ατελούς, αδύναμου Γκάρι Χαρτ στο «Front Runner» του Τζέισον Ράιτμαν. Είναι αυτό το θεϊκό συμπέρασμα ζωής που είχε πει σε μια συνέντευξή της η Λούλα Αναγνωστάκη, ανατέμνοντας τον χαρακτήρα του Γιώργου Χειμωνά: δεν λέει ψέματα, αλλά είναι ψεύτης!

Ο Τασόουν του περπατά στο νερό σαν τον Ιησού, σκορπάει αυτοπεποίθηση και κοντρόλ, απολαμβάνει με showbiz χάρη τους σπόρους του τέλειου μάνατζερ που έχει συστηματικά σπείρει και στραβώνει μοχθηρά όποτε απειλείται, επιστρατεύοντας αστραπιαία μυστικά όπλα που κρατούσε στη ρεζέρβα της φαρέτρας του για να αντιμετωπίσει τους εχθρούς της βιτρίνας του. Κάτω από την παχιά προφορά του Long Island, η Άλισον Τζάνι προσφέρει και πάλι πολλαπλάσια ποιότητα έναντι της μικρής διάρκειας του χαρακτήρα της στην ταινία. Από τις πρώτες σκηνές διακρίνουμε τη σχεδόν χορευτική της άνεση δίπλα στον Τασόουν του Τζάκμαν, σαν ζευγάρι συνεργατών που δεν συνιστούν απλώς εταιρεία αλλά αρραγή διμελή σπείρα ‒ και δεν το λένε σε κανέναν, γιατί δεν υπάρχει ανάγκη να το παραδεχτούν. Η Γκλάκιν που πλάθει δίπλα στον συγκαλυμμένο ναρκισσισμό του Τασόουν είναι ένα υπόδειγμα άμυαλης αυταπάρνησης, μια μητέρα που υποτίθεται πως θυσιάζεται για τα παιδιά της, αλλά επιδεικνύεται απερίσκεπτα.

Bad Education: Η απομυθοποίηση του δημόσιου λειτουργού στη νέα ταινία του HBO Facebook Twitter
O Χιου Τζάκμαν στα γυρίσματα της ταινίας με τον σκηνοθέτη Κόρι Φίνλεϊ και τον σεναριογράφο Μάικ Μακόφσκι.

Με χιούμορ, όποτε χρειάζεται, και μια συνολική αποτίμηση μιας μάλλον άγνωστης πλευράς της καπιταλιστικής Αμερικής στα προνομιούχα δημόσια σχολεία όπως αυτό του Long Island, που στηρίζονται σε μεσίτες ακινήτων και λειτουργούν ως πλατφόρμες τοπικής κοινωνικής αναρρίχησης, το «Bad Education» του νεότατου Κόρι Φίνλεϊ, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο και μόλις προβλήθηκε από το HBO, είναι κάτι παραπάνω από το χρονικό της πιο εκτεταμένης κατάχρησης στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και το πορτρέτο ενός γοητευτικού απατεώνα. Μιλάει για τον δικαιωματισμό σε ποινικό βαθμό: μια χούφτα ανθρώπων, αφοσιωμένων στη δουλειά τους, λειτουργών που έχουν φάει τη ζωή τους εξυπηρετώντας αιτήματα και ακούγοντας παράπονα, θεωρούν λογικό να βουτήξουν το χέρι στο μέλι επειδή είναι εύκολο, σαν να θέλουν να ισοφαρίσουν τη χρόνια ταλαιπωρία πίσω από τα άχαρα γραφεία και τα κουραστικά συμβούλια ‒ μια στρεβλή ανταπόδοση δικαιοσύνης προς όλα τα μεγαλοστελέχη του ιδιωτικού τομέα που πλουτίζουν νόμιμα και υπέρμετρα.

Οι Αμερικανοί επαίρονται για την άμεση δράση τους σε υποθέσεις οικονομικού εγκλήματος, με ατρόμητες δημοσιογραφικές έρευνες και κασκαντερικές εισαγγελικές και αστυνομικές παρεμβάσεις, αλλά θα πρέπει να εξηγήσουν στους «φορολογούμενους», όπως τρελαίνονται να αποκαλούν τους πολίτες οι υποψήφιοι πολιτικοί τους άρχοντες για να κολακέψουν την τιμιότητα και να αναδείξουν τον ενεργό τους ρόλο στο πολίτευμα, πώς και γιατί ο, και με τη βούλα των δικαστηρίων, καταδικασμένος, καταφρονεμένος και ατιμασμένος Τασόουν εξακολουθεί να παίρνει τη σύνταξή του, που ανέρχεται στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσόν των 173.000 δολαρίων και κάτι ψιλά ετησίως!

 

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ