Οι αυταρχικοί άντρες που κυβερνούν τον κόσμο τώρα

Οι αυταρχικοί άντρες που κυβερνούν τον κόσμο τώρα Facebook Twitter
Η βραβευμένη Βρετανίδα συγγραφέας Ντέμπορα Λέβι.
1

Έχουμε δει αυτόν τον καιρό να συγκρίνεται από πολλούς αυτή η πανδημία με εμπόλεμη κατάσταση. Άνθρωποι πεθαίνουν, η ζωή μας απειλείται, τα σύνορα έχουν κλείσει, τα παιδιά έχουν διακόψει το σχολείο, δεν μπορούμε να ταξιδέψουμε, δεν μπορούμε να δουλέψουμε. Ίσως πλέον μπορούμε να κατανοήσουμε τη συντριβή των ανθρώπων που ζουν σε συνθήκες πολέμου και πολλοί από αυτούς αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και τις ζωές τους. Κι όμως, το μαζικό, δημαγωγικό αφήγημα για τα εκατομμύρια των ανθρώπων που εγκαταλείπουν εμπόλεμες ζώνες για να διασώσουν τις ζωές τους, παραμένει ακραία εχθρικό.

Πολλοί από τους δεξιούς πολιτικούς ηγέτες που έχουν συμβάλλει καθοριστικά σ' αυτήν την αντίληψη, είναι οι ίδιοι που τώρα έχουν αναλάβει να μας προστατεύσουν σ' αυτή την συγκυρία. Βρισκόμαστε υπό την φροντίδα ανδρών (και κάποιων γυναικών αντίστοιχων αντιλήψεων) οι οποίοι είναι ιδεολογικά αντίθετοι στην ίδια την ιδέα της αμέριστης φροντίδας ενώ δεν χάνουν ποτέ την ευκαιρία να επιδείξουν τις ικανότητές τους στην πολιτική της εχθροπάθειας.

Αν μας μαθαίνει κάτι αυτή η κρίση είναι ότι πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που συνυπάρχουμε ο ένας με τον άλλον.

Όταν τελειώσει η πανδημία και μπορούμε να φωνάζουμε και πάλι στους δρόμους, μια καλή ιδέα θα ήταν να οργανωθεί από άνδρες μια παγκόσμια διαδήλωση με τη συμμετοχή μόνο ανδρών ενάντια στην οικιακή / ενδοοικογενειακή βία, η οποία σύμφωνα με κάθε ένδειξη, έχει ξεφύγει μέσα στην καραντίνα.

Συγχρόνως, πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που συνυπάρχουμε με τα ζώα. Στοιβαγμένα ζώα μεταφέρουν ιούς το ένα στο άλλο, αναπνέουν, αφοδεύουν, ουρλιάζουν και ματώνουν μαζί, είτε σε κλουβιά είτε σε αγορές είτε στην κόλαση των συστημάτων βιομηχανικής κτηνοτροφίας. Και ακολούθως μεταφέρουν τους ιούς στους ανθρώπους. Τα σύνορα ανάμεσα στους ανθρώπους και στα ζώα έχουν παραβιαστεί με τον πιο αναίσχυντο τρόπο.

Η κατάσταση ήταν επείγουσα πριν από την επείγουσα αυτή περίσταση. Επικρατούσε ήδη ένα έλλειμμα προσοχής πριν η προσοχή μας γίνει χίλια κομμάτια. Αν θέλουμε να κατανοήσουμε καλύτερα τους τρόπους με τους οποίους συνδέονται οι πανδημίες με την κλιματική αλλαγή και την απώλεια της βιοποικιλότητας, θα πρέπει να αντισταθούμε στο πάθος για την άγνοια της τρέχουσας παγκόσμιας αντρικής αυταρχικής αντίληψης.

Όπως έχει πει και η σπουδαία συγγραφέας και ακτιβίστρια Grace Paley: «Βρισκόμαστε στα χέρια κάποιων ανδρών που η εξουσία και ο πλούτος τους, τους έχει απομονώσει τόσο από την πραγματικότητα της καθημερινής ζωής όσο και από την φαντασία. Έχουμε δίκιο να φοβόμαστε».

Όταν τελειώσει η πανδημία και μπορούμε να φωνάζουμε και πάλι στους δρόμους, μια καλή ιδέα θα ήταν να οργανωθεί από άνδρες μια παγκόσμια διαδήλωση με τη συμμετοχή μόνο ανδρών ενάντια στην οικιακή / ενδοοικογενειακή βία, η οποία σύμφωνα με κάθε ένδειξη, έχει ξεφύγει μέσα στην καραντίνα. Θα ήταν ένας τρόπος να διακηρυχθεί η ιδέα ότι δεν είναι αντρική συμπεριφορά η επίθεση σε γυναίκες, είτε στο σπίτι είτε οπουδήποτε. Ότι δεν είναι αντρική συμπεριφορά επίσης η επίθεση στον ίδιο μας τον πλανήτη. Ότι το να νοιάζεσαι για τους άλλους δεν αποτελεί «θηλυκή» εμμονή...

Ιδέες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η γυναίκα που ανακάλυψε από τι είναι φτιαγμένα τα αστέρια

Ιδέες / Η γυναίκα που ανακάλυψε από τι είναι φτιαγμένα τα αστέρια

Η περίπτωση της αστροφυσικού Σεσίλια Πέιν-Γκαπόσκιν που επέλυσε μόνη της ένα από ένα από τα πιο πιεστικά επιστημονικά ζητήματα αλλά η έρευνά της «καπελώθηκε» από το κατεστημένο της εποχής
EΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
π. Αλέξανδρος: «Ο Χριστός δεν ασχολήθηκε καθόλου με τα κρεβάτια των ανθρώπων»

Ένα ανοιχτό μυαλό / π. Αλέξανδρος: «Ο Χριστός δεν ασχολήθηκε καθόλου με τα κρεβάτια των ανθρώπων»

Ο π. Αλέξανδρος, πρώην καθηγητής Θεολογίας που έγινε παπάς στα 66 του και λειτουργεί στη δημοτική, στον Άγιο Νικόλαο Ραγκαβά στην Πλάκα, είναι από τους ιερωμένους που ξεχωρίζουν για την προοδευτικότητα, την ανοιχτοσύνη και το καινοτόμο πνεύμα τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tι κάνει την αγάπη τόσο δύσκολη;

Βιβλίο / Tι κάνει την αγάπη τόσο δύσκολη;

Γνωστός από το αιρετικό βιβλίο του "Έρωτος Φύσις", ο πατέρας Φιλόθεος αναγνωρίζει τις ομοιότητες μεταξύ ψυχοθεραπείας και θρησκείας και τις προσπάθειες της επίσημης Εκκλησίας να προσεκλύσει "νέα πελατεία". Τονίζει, όμως, πάντα ότι το μέτρο της αληθινής πίστης είναι μόνο η αγάπη.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΑΡΙΑΝ ΛΑΖΑΡΙΔΗ
«Δεν υπάρχει ελεύθερη βούληση, τελεία και παύλα», σύμφωνα με επιφανή Αμερικανό νευροεπιστήμονα

Ιδέες / «Δεν υπάρχει ελεύθερη βούληση, τελεία και παύλα», σύμφωνα με επιφανή Αμερικανό νευροεπιστήμονα

Ο Robert Sapolsky, καθηγητής Νευρολογίας και Νευροχειρουργικής στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι σχεδόν όλη η ανθρώπινη συμπεριφορά είναι πέρα από τον συνειδητό μας έλεγχο.
THE LIFO TEAM
Μικαέλ Φεσέλ: «Η αμφισβήτηση του κατεστημένου είναι αδιαχώριστη από μια νέα οικονομία των σωμάτων και των ηδονών»

Βιβλίο / Μικαέλ Φεσέλ: «Η αμφισβήτηση του κατεστημένου είναι αδιαχώριστη από μια νέα οικονομία σωμάτων και ηδονών»

Μπορούμε, άραγε, ζώντας σε έναν άδικο κόσμο, να απολαμβάνουμε απενοχοποιημένα και δίχως να συναινούμε έστω αθέλητα στην ανισότητα και στην εκμετάλλευση; Είναι η ηδονοθηρία καθαρά ατομική, και ατομικιστική, υπόθεση ή μπορεί να ενταχθεί οργανικά στις πολιτικές της επιθυμίας και των σωμάτων; Πόσο επίκαιρα είναι σήμερα συνθήματα όπως το «επανάσταση για την καύλα της»; Ιδού πώς το φιλοσοφεί το θέμα ο συγγραφέας του βιβλίου «Κόκκινα Φανάρια – Η ηδονή και η αριστερά» (εκδ. Πόλις).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Τα λίγα λόγια ζάχαρη και τα καθόλου μέλι, έλεγε ένας μεγάλος άνδρας, ο Γιάννης Ιωαννίδης.Όλο το αφήγημα της ιδεολογικής ηγεμονίας της αριστεράς (κακοί καπιταλιστές άντρες, λευτεριά στα ζώα, μετανάστες αδέρφια μας) δεν στέκει μπροστά στην αλήθεια. Και η αλήθεια είναι μία. Στα σπίτια μας μάς έκλεισαν τα λάθη και οι παραλείψεις ενός απολυταρχικού καθεστώτος. Της κομμουνιστικής Κίνας. Αλλά εμείς θα πούμε για τον Τραμπ, τα αστέρια, την ενδοοικογενειακή βία, τον γκαπιταλιζμό.Ποτέ δεν θα κάνουμε focus εκεί που πρέπει.Η απολυταρχία σκοτώνει.