Melina Paxinos: Η σαξοφωνίστρια που πάντρεψε το σύμπαν της Λένας Πλάτωνος με την τζαζ

Melina Paxinos: Η σαξοφωνίστρια που πάντρεψε το σύμπαν της Λένας Πλάτωνος με την τζαζ Facebook Twitter
0




Η ΜΕΛΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ και οι τρεις μουσικοί που τη συνοδεύουν στο Melina Paxinos Quartet παίζουν Greek jazz, δηλαδή σύγχρονη τζαζ με ελληνικά στοιχεία που τονίζουν τα μουσικά όργανα, όπως η λύρα του Ross Daly, γκεστ στο περσινό, δεύτερο άλμπουμ της, που ήταν αφιερωμένο στην Αθήνα (το όνομα του άλμπουμ, όπως και όλοι οι τίτλοι των κομματιών, ήταν «Αθήνα»!). Το πρώτο, το «Circle of Oddness», είχε κυκλοφορήσει επίσης στην MachenMachenMachen (Plaza Plasa) του μουσικού παραγωγού Franz Plasa.

Η Μελίνα είναι μία από τις σαξοφωνίστριες της γενιάς της που ξεχωρίζουν παγκοσμίως και μουσικοσυνθέτρια με πολύ σημαντική πορεία στον χώρο της τζαζ. Αυτή την άνοιξη, εν μέσω πανδημίας και απομόνωσης, κυκλοφόρησε μια συνεργασία της με τη Λένα Πλάτωνος που έχει προκαλέσει ήδη μεγάλη αίσθηση. Το remix album «Melina Paxinos & Lena Platonos REMIXES EP (coop. Stergios T.)» βασίζεται σε τέσσερις συνθέσεις των δύο άλμπουμ της και παντρεύει (πολύ πετυχημένα) το σύμπαν της Λένας Πλάτωνος με την τζαζ.


«Η Λένα Πλάτωνος έχει συνδυάσει τρεις μουσικούς κόσμους, την ελληνική τζαζ, την ethnic και την ηλεκτρονική μουσική» εξηγεί η Μελίνα. «Σε συνεργασία με τον μουσικό και παραγωγό Στέργιο Τσιρλιάγκο δημιούργησε μοναδικούς ήχους, όπου το σαξόφωνο και η ηλεκτρονική μουσική συνυπάρχουν αρμονικά».


Η Μελίνα Παξινού έχει γεννηθεί από Έλληνες γονείς στο Αμβούργο της Γερμανίας. Εκεί μεγάλωσε και σπούδασε μουσική, αλλά σήμερα ζει «μεταξύ Βερολίνου, Αμβούργου και Αθήνας» ‒ τουλάχιστον μέχρι πριν από τον κορωνοϊό. «Αυτήν τη στιγμή βρίσκομαι στην Αθήνα, γιατί λατρεύω την Ελλάδα και το φως της χώρας» λέει. «Η καταγωγή μου από τη μεριά της μαμάς μου είναι τρικαλινή και μετσοβίτικη και από τη μεριά του μπαμπά μου πειραιώτικη.

Στη μουσική μου βρίσκονται όλα όσα νιώθω και όλα όσα είμαι. Μεγάλωσα με τη μουσική, με μεγάλωσε κι αυτή. Συμβιώσαμε πολλά χρόνια μαζί και εξακολουθούμε να συμβιώνουμε πολύ όμορφα. 


Η πρώτη μου επαφή με τη μουσική ήταν στην αγκαλιά τον γονιών μου, όταν ήμουν νεογέννητη, και από τότε βίωνα μαζί τους κάθε μουσική βραδιά που οργάνωναν στο σπίτι στο Αμβούργο. Η μαμά μου τραγουδούσε, ο μπαμπάς μου έπαιζε πιάνο ή μπουζούκι και τραγουδούσε και ο κόσμος που μπαινόβγαινε θα τραγουδούσε ή θα έπαιζε κάποιο όργανο. Εμένα συνήθως με έπαιρνε ο ύπνος στην κόκκινη φόδρα της θήκης του μπουζουκιού του πατέρα μου, οπότε αυτή ήταν και η πρώτη μου επαφή με ήχους.

Μεγάλωσα σε ένα σπίτι γεμάτο μουσική, με τα ακούσματα του Χατζιδάκι, του ρεμπέτικου και με πολλή αγάπη. Στα επτά μου άρχισα να παίζω πιάνο. Τα πρώτα μαθήματα τα έκανα με τον μπαμπά μου, ο οποίος μου μάθαινε κομμάτια ‒ έπαιζε τα ακόρντα στο πιάνο κι εγώ τις μελωδίες. Συνέχισα με μαθήματα πιάνου στη Yamaha Music School Hamburg, όπου στην ηλικία των εννέα πήρα μια υποτροφία για σύνθεση. Στα δέκα μου ήρθε η επαφή με την τζαζ μουσική, η σχέση μου με το σαξόφωνο και την τζαζ big band του μουσικού σχολείου Wilhelm Gymnasium του Αμβούργου.


Το 2013 άρχισα τις σπουδές μου πάνω στη μουσική παραγωγή, σύνθεση και ενορχήστρωση στην SRH Hochschule der populaeren Kuenste στο Βερολίνο, όπου τελείωσα με τον τίτλο του Bachelor of Arts.


Η μουσική ικανοποιεί την ανάγκη μου από τη μία για μοναχικότητα και από την άλλη για ομαδικότητα. Όταν συνθέτω, είμαι φουλ επικεντρωμένη σ' εμένα, δεν σκέφτομαι πολλά, μόνο τη μουσική και την πρόοδο του κομματιού που γράφω. Όταν παίζω με τους αγαπημένους μου μουσικούς είναι τόσο ωραίο το συναίσθημα και υπάρχει αυτή η επικοινωνία βάσει των κομματιών, που όμως ακολουθεί και την δική μας πορεία ως ομάδας. Στη μουσική μου βρίσκονται όλα όσα νιώθω και όλα όσα είμαι. Μεγάλωσα με τη μουσική, με μεγάλωσε κι αυτή. Συμβιώσαμε πολλά χρόνια μαζί και εξακολουθούμε να συμβιώνουμε πολύ όμορφα.

 

Melina Paxinos Quartet


Το σαξόφωνο το διάλεξα διότι πήγα σε ένα μουσικό σχολείο όπου υπήρχαν ήδη πολλοί πιανίστες και για να με πάρουνε στην τζαζ big band του σχολείου έπρεπε να μάθω κάποιο δεύτερο όργανο. Με εντυπωσίασαν μάλλον ο ήχος και το σχήμα του, στοιχεία που βρήκα αρχικά στο πρόσωπο της ολλανδικής καταγωγής σαξοφωνίστριας Candy Dulfer και μετά στον αγαπημένο μου σαξοφωνίστα Kenny Garrett. Η ιδέα να συνεργαστώ με τη Λένα Πλάτωνος ξεκίνησε από τη διπλωματική μου εργασία, μέσω της έρευνας που έκανα για τους πρωτοπόρους της ηλεκτρονικής μουσικής, όπως ο Γάλλος μηχανικός και συνθέτης Pierre Schaeffer και η Βρετανή συνθέτρια και εφευρέτρια Daphne Oram. Σκοπός ήταν να ερευνήσω αφενός την προέλευση της εγγραφής, αποθήκευσης και αναπαραγωγής ήχου και, αφετέρου, την εξέλιξη της «musique concrète» και των εκπροσώπων της, μεταξύ άλλων την πρωτοπόρο και εφευρέτρια Daphne Oram.

Η Daphne Oram συνέβαλε σημαντικά στην εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής στο Ηνωμένο Βασίλειο, λανσάροντας το BBC Radiophonic Workshop, εργαζόμενη ως μηχανικός ήχου για το BBC και ιδρύοντας το δικό της στούντιο το 1959. Επιπλέον, τη δεκαετία του 1950, στην ανδροκρατούμενη κοινωνία της Μεγάλης Βρετανίας, σχεδίασε μια μοναδική γεννήτρια ήχου που ονομάζεται "The Oramics". Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το πατριαρχικό μοντέλο της κοινωνίας εκείνη την περίοδο κυριαρχούσε και στον μουσικό χώρο. Η Oram, όπως και πολλές άλλες γυναίκες, αξίζει πολύ περισσότερη αναγνώριση απ' όση έλαβε ποτέ εν ζωή. Αυτός είναι και ένας από τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους αναζήτησα, στο όνομα της Daphne Oram, τους ζωντανούς θρύλους και πρωτοπόρους της ηλεκτρονικής μουσικής και έφτασα στη θρυλική Λένα Πλάτωνος. Το 2018 προσπάθησα να επικοινωνήσω μαζί της, στέλνοντας ένα e-mail στη δισκογραφική εταιρεία Dark Entries Records, η οποία ήταν υπεύθυνη για την επανέκδοση των άλμπουμ της "Μάσκες Ηλίου", "Γκάλοπ" και "Λεπιδόπτερα". Η επαφή πραγματοποιήθηκε και τον Απρίλιο του 2019 βρέθηκα στο σπίτι της Λένας, προκειμένου να συζητήσουμε τα διαδικαστικά για την έκδοση του remix album.


Αυτό δημιούργησε μια νοσταλγική και ατμοσφαιρική διάθεση με δυναμικές μουσικές στιγμές και χαίρομαι πάρα πολύ που πραγματοποιήθηκε αυτή η συνεργασία με μία από τις πρώτες Ελληνίδες καλλιτέχνιδες που άνοιξαν τον δρόμο για την ηλεκτρονική μουσική της Ελλάδας τη δεκαετία του '90. Το αναλογικό συνθεσάιζερ, η αφηγηματική διήγηση, οι μελωδίες και συγχορδίες που παραπέμπουν στην κλασική μουσική της παιδεία έγιναν το σήμα κατατεθέν της. Εκτός από πρωτοποριακή, η μουσική της Λένας παρέμεινε και διαχρονική, αφού συνθέσεις της επιλέχθηκαν να κοσμήσουν μουσικά τις επιδείξεις μόδας των οίκων Hermès (Paris A/W 2016), Chanel (Cruise 2018) και Christian Dior (Spring Couture PFW 2016)».

Melina Paxinos: Η σαξοφωνίστρια που πάντρεψε το σύμπαν της Λένας Πλάτωνος με την τζαζ Facebook Twitter
Δύναμη μου δίνει η αυτογνωσία, η πίστη στον άνθρωπο και στις ικανότητές του, οι σχέσεις μου με την οικογένειά μου, με τον σύντροφό μου και πιο πολύ η σχέση με τον εαυτό μου.


Το lockdown βρήκε τη Μελίνα στην Αθήνα. «Σε γενικές γραμμές, πέρασα πολύ καλά» λέει. «Υπήρχε πολύς χρόνος που έπρεπε να μάθεις να τον διαχειρίζεσαι σε σχέση με τον περιορισμένο που είχαμε συνηθίσει. Άκουγα πολλή μουσική του Ryuichi Sakamoto, του Shigeru Umebayashi, του Abel Korzeniowski και του Philippe Sarde. Έγραψα κάποια καινούργια κομμάτια και αφιέρωσα πολύ χρόνο στον τομέα της μουσικής παραγωγής. Δεν πιστεύω πως με έχει αλλάξει και πάρα πολύ ως Μελίνα όλο αυτό. Σίγουρα είναι μια μεγάλη αλλαγή σχετικά με τις νέες συνθήκες στον εργασιακό μου χώρο, που φέρνει μεγάλες αλλαγές στην προβολή της μουσικής και στη απόλαυσή της. Μέχρι και πριν από την έλευση του κορωνοϊού, με το τζαζ τρίο μας (σαξόφωνο, πιάνο και μπάσο) παίζαμε κάθε Τετάρτη στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία τζαζ στάνταρ, δικά μου κομμάτια και Χατζιδάκι σε τζαζ μορφή. Πρόσφατα, που βρέθηκα στο κέντρο, είδα τα ξενοδοχεία με σβηστά φώτα και ήταν πολύ στενόχωρη η εικόνα. Επίσης, με την μπάντα μου "Melina Paxinos Quartet" είχαμε στο πρόγραμμα να παίξουμε ξανά στο υπέροχο Θέατρο Απόλλων της Σύρου, όπως και άλλα ωραία live που ακυρωθήκαν, δυστυχώς. Οπότε, σίγουρα μου έχει λείψει να παίζω ζωντανά τη μουσική μου με τους αγαπημένους μου μουσικούς. Αυτό που μου έχει λείψει, όμως, περισσότερο, είναι η οικογένεια και οι φίλοι μου, οι οποίοι βρίσκονται σε άλλες χώρες. Έμαθα ότι η απουσία είναι η πιο δυνατή παρουσία. Όμως, σίγουρα θα ήθελα να υπάρχει περισσότερη παρουσία σε αυτό που θέλουμε και σε αυτό κάνουμε.

Είναι δύσκολη περίοδος για όλους τους καλλιτέχνες, όμως είμαι αρκετά αισιόδοξη και θέλω να πιστεύω πως θα είναι παροδική αυτή η κατάσταση. Δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή χωρίς την ομορφιά κάθε τέχνης. Θα πρέπει να προσέξουμε να μη μονιμοποιηθεί ο φόβος που έχει προκαλέσει αυτή η κατάσταση που ζήσαμε σχετικά με την απομόνωση και τη στασιμότητα, οικονομική αλλά και καλλιτεχνική. Ας πάρουμε παράδειγμα από τη φύση. Μέσα σε αυτό το στενόχωρο σενάριο κανείς δεν μπορεί να φρενάρει την άνοιξη τριγύρω μας, που ανθίζει.

 
Προσωπικά και επαγγελματικά ήταν για εμένα μια πολύ έντονη και δημιουργική φάση. Αυτό που με βοήθησε πιο πολύ, όμως, ήταν το να μη βλέπω τακτικά ειδήσεις. Μία φορά την εβδομάδα μού έφτανε ως "δόση φόβου", την οποία αντιμετώπισα κάνοντας γυμναστική στο σπίτι. Για το μέλλον βλέπω πως περισσότερα πράγματα θα γίνουν διαδικτυακά, όμως πιστεύω πως η ανθρώπινη επαφή θα ισχυροποιηθεί ακόμα πιο πολύ.

Δύναμη μου δίνει η αυτογνωσία, η πίστη στον άνθρωπο και στις ικανότητές του, οι σχέσεις μου με την οικογένειά μου, με τον σύντροφό μου και πιο πολύ η σχέση με τον εαυτό μου.

 

Circle of Oddness (Lena Platonos Remix coop. Stergios T.) - Melina Paxinos


Ο συγχωρεμένος ο πατέρας μου μού δίδαξε τα 9/8. Όταν με έπαιρνε στην αγκαλιά του χτυπούσε την πλάτη μου σε ρυθμό 9/8. Πολλά χρόνια μετά, το 2018, στον πρώτο μου δίσκο, βρέθηκε το κομμάτι "Circle of Oddness", βασισμένο στα 9/8, μαζί με μοντέρνα τζαζ. Πιστεύω πως αυτή η μετάδοση, σε συνδυασμό με το τώρα, είναι μια υπέροχη μορφή εξέλιξης. Το μπουζούκι του Βασίλη Τσιτσάνη και το κλαρίνο του Πετρολούκα Χαλκιά είναι μεγάλος πλούτος για μένα. Οι άνθρωποι χρειάζονται ρίζες για να βγάλουν φτερά.


Μια ιδανική συνέχεια για εμένα θα ήταν να έρθω πιο κοντά στους μακροπρόθεσμους στόχους μου, οι οποίοι περιέχουν τη σύνθεση μουσικής για ντοκιμαντέρ και ταινίες ‒ έχω ξεκινήσει ήδη κάποιες συνεργασίες προς αυτή την κατεύθυνση. Τα κοντινά σχέδια περιέχουν τη σύνθεση μουσικής για τον επόμενο τζαζ δίσκο με το κουαρτέτο μου‚ Melina Paxinos Quartet. Επίσης, γράφω τη μουσική για το παιδικό μυθιστόρημα Τα οχτώ ψαράκια και η χρονομηχανή της μαμάς μου της Στέλλας Τσιάνιου και του Δημήτρη Αθανασίου, πάνω σε στίχους της Βάσως Χριστοδούλου.


Γνωρίζω πως οι επιπτώσεις του κορωνοϊού έχουν πατήσει το κουμπί της παύσης για τα live κοντσέρτα, όμως θέλω να πιστεύω πως είναι θέμα χρόνου να αλλάξει προς το καλύτερο όλο αυτό που συμβαίνει. Πιστεύω πως μια χώρα σαν την Ελλάδα, με όλες τις ομορφιές που προσφέρει, χρειάζεται να υποστηρίξει, ειδικά τώρα, ακόμα περισσότερο τους ανθρώπους που συνεισφέρουν στον τωρινό και μελλοντικό πολιτισμό της χώρας. Γιατί ο πολιτισμός είναι η κληρονομιά και περιουσία της Ελλάδας και αν την χάσουμε, "δεν είμαστε κανείς", όπως έλεγε και η αξέχαστη Μέλινα Μερκούρη!


Αυτό που έχω μάθει είναι πως πρέπει να είμαστε ευγνώμονες για όλα όσα έχουμε, να ζούμε πιο συνειδητά στο τώρα, να έχουμε πειθαρχία και υπομονή και, όπως λέει και η γιαγιά μου, η οποία είναι πρότυπο γυναικείας δύναμης για μένα, "όλα τα προβλήματα λύνονται"».


https://www.melinapaxinos.com/

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μια σύντομη αλλά περιεκτική ιστορία της ελληνικής τζαζ

Μουσική / Μια σύντομη αλλά περιεκτική ιστορία της ελληνικής τζαζ

Με αφορμή το 5 Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ στη Στέγη Γραμμάτων &Τεχνών που ξεκινά στις 4/12, ανατρέχουμε σε πρόσωπα, δίσκους και καταστάσεις που ορίζουν τη νέα ελληνική τζαζ τα τελευταία 15 χρόνια.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
O Metaman συνεργάζεται με τη Λένα Πλάτωνος σε έναν δίσκο ηλεκτρονικής αστικής ποίησης

Μουσική / O Metaman συνεργάζεται με τη Λένα Πλάτωνος σε έναν δίσκο ηλεκτρονικής αστικής ποίησης

Το «Iρίνα» είναι ο πρώτος σημαντικός ελληνικός ηλεκτρονικός δίσκος για το 2020, από τους πιο ξεχωριστούς που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια – κι έχει εντυπωσιακό εξώφυλλο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Lifo Videos / Χρήστο Μάστορα, την έχεις ψωνίσει;

Στο trailer της ταινίας τελικά τραγουδάει ο ίδιος ή είναι ΑΙ; Ποιο είναι το red flag του; Αν δεν ήταν εμφανίσιμος θα είχε την ίδια καριέρα; Ισχύει ότι ήταν μεταλλάς; Ο Χρήστος Μάστορας απαντά στις ερωτήσεις του κοινού.
ΒΑΝΑ KΡΑΒΑΡΗ & ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΓΚΟΖΗΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM