Ο «Θείος Βάνιας» ξεκίνησε πρόβες στο θέατρο Προσκήνιο – Οι πρώτες εικόνες

Ο «Θείος Βάνιας» ξεκίνησε πρόβες στο θέατρο Προσκήνιο – Οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
0

Με το ανέβασμα του Θείου Βάνια, το θέατρο Προσκήνιο εγκαινιάζει και το εναλλασσόμενο ρεπερτόριο που θα ισχύσει από φέτος, καθώς οι μέρες των παραστάσεων θα μοιραστούν με τη Φαίδρα της Μαρίνας Τσβετάγιεβα που θα συνεχίσει να παίζεται. 

Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί και ο Χρήστος Λούλης υποδύεται τον Βάνια, η Ξένια Καλογεροπούλου τη μητέρα του, Μαρία Βασίλιεβνα, ο Νίκος Χατζόπουλος τον Σερεμπριακόφ, η Θεοδώρα Τζήμου την Έλενα Αντρέεβνα, η Ηρώ Μπέζου τη Σόνια, ο Φιντέλ Ταλαμπούκας τον Άστροφ, η Μαρία Φιλίνη τη Μαρίνα, ο Αντώνης Αντωνόπουλος τον Τελιέγκιν στο εμβληματικό έργο του Τσέχοφ.

Η υπόθεση εκτυλίσσεται στο κτήμα του Σερεμπριακόφ, στη ρωσική επαρχία, όπου ο συνταξιούχος καθηγητής αποφασίζει να περάσει το τέλος της ζωής του μαζί με τους συγγενείς της πρώην συζύγου του: τον θείο Βάνια που βασανίζεται από το αίσθημα μιας χαραμισμένης ζωής και ενός ανεκπλήρωτου έρωτα για την πολύ νεότερη σύζυγο του καθηγητή, τη Γιελένα, την κόρη του Σόνια, μια στερημένη εργατική κοπέλα που αγαπά κρυφά τον γοητευτικό και παρηκμασμένο γιατρό Αστρόβ, και την ψευτοδιανοούμενη πεθερά του, Μαρία Βασίλιεβνα.

Η πλήξη και τα αδιέξοδα μιας κοινωνίας σε παρακμή οδηγούν το δράμα της συμβίωσης όλων αυτών των ανθρώπων στην κορύφωσή του και τη θλιβερή του λύση, που αποκαθιστά τις ισορροπίες αλλά δεν οδηγεί στην ανθρώπινη ευτυχία.

Αφορμή γι' αυτό το ανέβασμα γίνεται ένα τραπέζι, ένας υπαρξιακός τόπος όπου τα πρόσωπα καταναγκασμένα να συνυπάρχουν ή σαν ριγμένα από πάντα εκεί, καλούνται να αναμετρηθούν με τη ματαίωση, τις ψευδαισθήσεις και να αποπειραθούν να συμφιλιωθούν με τη ζωή. Το τεράστιο αυτό τραπέζι υπάρχει ως αίθουσα πρωινού ή ως ένα παρατηρητήριο ζωής ή ως ένας τόπος όπου τα πρόσωπα ανεβαίνουν για να δοκιμάσουν τη διαφυγή τους από την καθημερινότητα ενώπιον των υπολοίπων "καλεσμένων". 


Ο Τσέχοφ σκιαγραφεί με επιδεξιότητα τις μεγάλες κοινωνικές αλλαγές που κυοφορούνται και οραματίζεται ένα μέλλον πιο κοντά στις ανθρώπινες αξίες.

«Στον Θείο Βάνια ο Τσέχοφ με οξυδέρκεια, χιούμορ και συμπόνοια γράφει τέσσερις σκηνές/ τέσσερις παρτίδες, στις οποίες συμπυκνώνει όλη την υπαρξιακή αγωνία και το ατελές της ανθρώπινης φύσης» λέει ο σκηνοθέτης της παράστασης Δημήρης Καραντζάς. 

«Αφορμή γι' αυτό το ανέβασμα γίνεται ένα τραπέζι, ένας υπαρξιακός τόπος όπου τα πρόσωπα καταναγκασμένα να συνυπάρχουν ή σαν ριγμένα από πάντα εκεί, καλούνται να αναμετρηθούν με τη ματαίωση, τις ψευδαισθήσεις και να αποπειραθούν να συμφιλιωθούν με τη ζωή. Το τεράστιο αυτό τραπέζι υπάρχει ως αίθουσα πρωινού ή ως ένα παρατηρητήριο ζωής ή ως ένας τόπος όπου τα πρόσωπα ανεβαίνουν για να δοκιμάσουν τη διαφυγή τους από την καθημερινότητα ενώπιον των υπολοίπων "καλεσμένων". 

Τα πρόσωπα του Τσέχοφ, καθηλωμένα, καθισμένα περιμετρικά, τρώνε βουλιμικά, πίνουν τσάι, παλεύουν να ξανανιώσουν και φαντασιώνονται την ομορφιά της ζωής σε μια χορογραφία των μικροπραγμάτων. Ένας ύμνος στη συμφιλίωση με το αδιέξοδο, κι ένας χορός ανθρώπων που προσπαθεί να απαλλαγεί από την επίπονη αναζήτηση της ουτοπίας».  

Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
Ο θείος Βάνιας ξεκίνησε πρόβες στο θεάτρο Προσκήνιο – οι πρώτες εικόνες Facebook Twitter
Θείος Βάνιας | Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

«Θείος Βάνιας» του Άντον Τσέχοφ

Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς

Σκηνικά: Μαρία Πανουργιά

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος 

Βοηθός σκηνοθέτη: Παναγιώτης Γκιζώτης

Φωτογραφίες: Ανδρέας Σιμόπουλος

Παίζουν: Χρήστος Λούλης, Ξένια Καλογεροπούλου, Νίκος Χατζόπουλος, Θεοδώρα Τζήμου, Ηρώ Μπέζου, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Μαρία Φιλίνη, Αντώνης Αντωνόπουλος

Θέατρο Προσκήνιο

Καπνοκοπτηρίου 8, 210 8256838

Πρεμιέρα τον Ιανουάριο

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξένια Καλογεροπούλου

Θέατρο / Ξένια Καλογεροπούλου: «Στα γενέθλιά μου με έπιασε παράπονο ότι δεν με θυμάται κανείς»

Η Αργυρώ Μποζώνη επισκέφθηκε την αγαπημένη ηθοποιό στο σπίτι της και μίλησαν για την περιπέτεια της υγείας της και την κατάθλιψη, τα νέα της σχέδια που περιλαμβάνουν τον ρόλο της μάνας του «Θείου Βάνια» στο Θέατρο Προσκήνιο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά, και τη γατούλα της, τη Μαρούλα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Σεροτονίνη» του Μισέλ Ουελμπέκ: Για πρώτη φορά στο θέατρο από την ομάδα Elephas Tiliensis

Θέατρο / «Σεροτονίνη» του Μισέλ Ουελμπέκ: Για πρώτη φορά στο θέατρο από την ομάδα Elephas Tiliensis

Πατριαρχία, ρατσισμός, ένοπλη βία, διακρίσεις, φυλετικά στερεότυπα, body shaming, πυρκαγιές, καταστροφές, πανδημίες: Το ανατρεπτικό έργο του Μισέλ Ουελμπέκ ανεβάζουν σε ελεύθερη μεταφορά στο θέατρο οι Elephas Tiliensis.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντίνοος Αλμπάνης ταξιδεύει μέσα στο μαγικό και εφιαλτικό, σκοτεινό κόσμο του Νιζίνσκι

Θέατρο / Ο Αντίνοος Αλμπάνης ταξιδεύει μέσα στον μαγικό και εφιαλτικό, σκοτεινό κόσμο του Νιζίνσκι

Μια παράσταση για τον μεγαλύτερο χορευτή όλων των εποχών, τον Βατσλάβ Νιζίνσκι, μέσα από τις εξομολογήσεις του στο ψυχιατρείο όπου νοσηλεύθηκε επί σειρά ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ