Ματαρόα: Μια νέα θεατρική ομάδα από τριαντάρηδες ξεκινά το ταξίδι της στο θέατρο

Ματαρόα: Μια νέα θεατρική ομάδα από τριαντάρηδες ξεκινά το ταξίδι της στο θέατρο Facebook Twitter
Ψάχνοντας τρόπο να συστηθούν ως ομάδα με το νέο τους όνομα, κατέληξαν στο προφανές. Να κάνουν μια παράσταση γι’ αυτό το ταξίδι. Στη φωτογραφία η Κατερίνα Ζησούδη.
0

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ 1945 140 περίπου νέοι καλλιτέχνες και επιστήμονες επιβιβάζονται, με πρωτοβουλία του διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου Οκτάβιου Μερλιέ και του υποδιευθυντή του Ροζέ Μιλιέξ, στο πλοίο Ματαρόα, που στα πολυνησιακά σημαίνει «γυναίκα με μεγάλα μάτια». Ξεκινούν ένα ταξίδι σωτηρίας, μακριά από τον εμφύλιο πόλεμο που μαίνεται στην Ελλάδα.

Το πλοίο πιάνει λιμάνι στον Τάραντα της Ιταλίας και η «Υποτροφιάδα» συνεχίζει μέσα σε αντίξοες συνθήκες το ταξίδι της με τρένο, μέχρι το πολυπόθητο Παρίσι. Οι επιβάτες του ταξιδιού, μεταξύ άλλων ο Κορνήλιος Καστοριάδης, η Έλλη Αλεξίου, ο Κώστας Αξελός, η Μάτση Χατζηλαζάρου κ.ά. με τη μετέπειτα λαμπρή πορεία τους, έδωσαν στο ταξίδι αυτό μυθικές διαστάσεις, ταυτίζοντάς το με την έννοια  της επιτυχίας. 

Αυτό το πλοίο-θρύλος χάρισε το όνομά του στην ομάδα Ματαρόα. Οι τέσσερις από αυτούς ήταν φίλοι από τη σχολή του Εθνικού, οι Μάνος Βαβαδάκης, Στέλλα Βογιατζάκη, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Κατερίνα Παπανδρέου και τότε, μαζί με τον Ακύλλα Καραζήση, στο τρίτο έτος παρουσίασαν την «Πενθεσίλεια» του Κλάιστ που ήταν η πτυχιακή τους εργασία. Η συνεργασία τους με τον Ακύλλα τούς έδεσε ακόμα περισσότερο μεταξύ τους –και μαζί του– και τους έδειξε καλλιτεχνικά ένα δρόμο που μας αφορούσε.

Μέσα από την ιστορία του Ματαρόα αποδεικνύεται όμως και κάτι άλλο, για σήμερα. Πόσο σημαντική είναι η πολιτιστική πολιτική κάθε κράτους. Κάτι που στην Ελλάδα –θες από επαρχιωτισμό, θες από συνειδητή άγνοια– δεν θεωρείται ακόμα σημαντικός πυλώνας της κρατικής πολιτικής.

Έναν χρόνο μετά, στον «Σεισμό στη Χιλή» στο Bios, πάλι σε μια παράσταση του Κλάιστ γνώρισαν τα δύο άλλα μέλη της ομάδας, την Κατερίνα Ζησούδη και τον Κωνσταντίνο Πλεμμένο, επίσης μαθητές του Ακύλλα στο Ωδείο και στο Εθνικό αντίστοιχα.

Ματαρόα: Μια νέα θεατρική ομάδα από τριαντάρηδες ξεκινά το ταξίδι της στο θέατρο Facebook Twitter
Χαρά-Μάτα Γιαννάτου

Από τότε ξανασυνεργάστηκαν πολλές φορές σε διάφορες παραστάσεις, παίζοντας, γράφοντας, σκηνοθετώντας (Το έξυπνο πουλί, Το μεγάλο κρεβάτι, Υμπύ Τύραννος κ.ά.), ωστόσο, ποτέ δεν βρέθηκαν στη σκηνή και οι έξι μαζί, πάντα κάποιος έλειπε. Η σχέση τους έγινε πιο βαθιά με τον καιρό. Έγιναν φίλοι, οικογένεια, σχεδόν χωρίς να το καταλάβουν. Μοιραία.

Πριν από την πρώτη καραντίνα ξεκίνησαν να δουλεύουν –και οι έξι αυτήν τη φορά– μαζί με τον Ακύλλα, ετοιμάζοντας το «Σύντομο καλοκαίρι της αναρχίας» για το Θέατρο Τέχνης. Τους πρόλαβε ο Covid, αλλά στον χρόνο που μεσολάβησε, μέσα στον οποίο ήπιαν τους περισσότερους καφέδες που έχουν πιει ποτέ, περιμένοντας να ανοίξουν τα θέατρα, η φιλία τους και η λαχτάρα να βρίσκονται μαζί σκηνικά τούς οδήγησαν στη δημιουργία μιας ομάδας, που πλέον, πιο «επίσημα», θα δουλεύει σε σταθερή βάση.

Πήραν το όνομα «RMS Mataroa» από μια ιδέα που είχε ο Μάνος Βαβαδάκης. «Ετοίμασε έναν επίσημο λόγο μιλώντας μας για το ταξίδι του πλοίου. Μας εξήγησε ότι τον Δεκέμβρη του ’45 αυτοί οι νέοι άνθρωποι, παίρνοντας υποτροφία από το Γαλλικό Ινστιτούτο, ξεκίνησαν από την εμφυλιακή Αθήνα για το Παρίσι, αναζητώντας έναν χώρο για να εκφραστούν και να νιώσουν ελεύθεροι. Κάπως έτσι και εμείς, μας είπε, σε αυτήν τη διαφορετικά ταραγμένη εποχή ξεκινάμε ένα κοινό ταξίδι –χωρίς υποτροφία– αναζητώντας ακριβώς το ίδιο. Έναν χώρο έκφρασης και ελευθερίας. Μας έπεισε. Δεν χρειάστηκε να το ξανασυζητήσουμε» λένε στη LiFO οι ηθοποιοί της ομάδας.

Ματαρόα: Μια νέα θεατρική ομάδα από τριαντάρηδες ξεκινά το ταξίδι της στο θέατρο Facebook Twitter
Κατερίνα Παπανδρέου

Ψάχνοντας τρόπο να συστηθούν ως ομάδα με το νέο τους όνομα, κατέληξαν στο προφανές. Να κάνουν μια παράσταση γι’ αυτό το ταξίδι. «Φτιάχνοντας τη δραματουργία της παράστασης, ανακαλύψαμε ότι η ιστορία αυτή μάς συγκινεί περισσότερο απ’ όσο περιμέναμε. Και έτσι, αυτό το ταξίδι –πέρα από την πολιτική του διάσταση– έγινε για εμάς κάτι πολύ προσωπικό. Καταλάβαμε ότι πίσω από τους θρυλικούς επιβάτες του πλοίου κρύβονταν νέοι άνθρωποι "γεμάτοι λαχτάρα", όπως λέει η Νέλλη Ανδρικοπούλου, "που είχαν την τύχη να ζήσουν μια νεανική περιπέτεια”» λένε.

«Η δραματουργία που προέκυψε είναι ένα ψηφιδωτό, ένα κολάζ από επιστολές, συνεντεύξεις, μαρτυρίες και κείμενα των επιβατών του Ματαρόα. Είναι το ταξίδι αυτό με τα δικά τους λόγια, μέσα από τα μάτια τους. Οι αφηγήσεις αυτές έχουν κάτι τόσο προσωπικό που μας αγγίζει. Στην παράσταση στρέφουμε τον προβολέα στο πραγματικό ταξίδι, στις λεπτομέρειες.

Μας συγκινεί, ας πούμε, ο Προβελέγγιος που τρέχει και μαζεύει κονσέρβες στο πλοίο, μια επιβάτης που κυκλοφορεί μέσα στο πλοίο μ’ ένα πιανάκι σιλανσιέ που κανείς δεν θυμάται πώς τη λένε ή το λεμόνι απ’ την Ελλάδα που σάπισε στην Ελληνική Φοιτητική Εστία, καθώς και το γεγονός ότι πολλοί από τους επιβάτες δεν μίλησαν ποτέ –τουλάχιστον όχι δημόσια– γι' αυτό το ταξίδι. Ακόμα κι αυτοί που μίλησαν όμως, βρίσκονται σε μία διαρκή αναμέτρηση με τη μνήμη, που αναπλάθεται και διαμορφώνεται μέσα στο χρόνο».

Η γενιά τους, όλοι τριαντάρηδες, έζησε τα περισσότερα χρόνια σ’ ένα τοξικό πολιτικά περιβάλλον, μέσα στην αβεβαιότητα και τη μελαγχολία. Είναι τα «παιδιά της απομάγευσης», έχουν μεγαλώσει μέσα σε μια διαρκή κρίση.

Ματαρόα: Μια νέα θεατρική ομάδα από τριαντάρηδες ξεκινά το ταξίδι της στο θέατρο Facebook Twitter
Κωνσταντίνς Πλεμμένος

«Ένα τέτοιο ταξίδι στο εξωτερικό, αυτό το αίσθημα της φυγής, ήταν πάντα μια προοπτική, μια διέξοδος που συζητάγαμε συχνά. Και υπάρχουν φίλοι μας που το δοκίμασαν, που έφυγαν, διεκδικώντας τη δυνατότητα να εργάζονται και να ζουν από την εργασία τους.

Η Κατερίνα Παπανδρέου έζησε και δούλεψε ως ηθοποιός σε κρατικά θέατρα της Γερμανίας το διάστημα 2014-'18, πάλεψε πολύ μεταξύ της επιλογής μιας καλύτερης επαγγελματικά ζωής και της νοσταλγίας. Το ίδιο και η Χαρά, που είναι μισή Γερμανίδα και έχει μια δεύτερη μητρική γλώσσα που θα της επέτρεπε να δουλεύει ως ντόπια στη Γερμανία. Δουλεύει σταθερά και εκεί, αλλά ποτέ δεν έφυγε μόνιμα, γιατί εδώ είναι το σπίτι κι οι φίλοι της. Αυτός είναι ο λόγος που επέστρεψε κι η Κατερίνα.

Μιλάμε για ένα πολύ ρομαντικό, αλλά και πολύ κρίσιμο τελικά κριτήριο: το πού νιώθεις ότι είναι το σπίτι σου, πού ανήκεις. Το τίμημα, βέβαια, του να ζεις και να εργάζεσαι στην Ελλάδα είναι πολύ σκληρό. Βιώνουμε συνεχώς μια αγωνία, δεν “βγαίνουμε” πάντα οικονομικά, δεν πληρωνόμαστε όπως θα έπρεπε, από το επάγγελμα που ξέρουμε και αγαπάμε να κάνουμε».

Για τους ηθοποιούς που θα μπαρκάρουν στο δικό τους «Ματαρόα» ευχής έργον θα ήταν να μη χρειάζεται στο μέλλον κανένας άνθρωπος να εγκαταλείψει το σπίτι του, την πατρίδα του, την οικογένειά του, για να νιώσει κάπου αλλού ασφαλής και δημιουργικός.

«Δυστυχώς είμαστε πολύ μακριά από αυτό το μέλλον ως ανθρωπότητα. Όλα αυτά τα καραβάνια πολιτικών μεταναστών που δημιουργούνται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη το αποδεικνύουν. Κάθε ένας από αυτούς τους ανθρώπους είναι μια προσωπικότητα πολύ συγκεκριμένη, με τη δική του ιστορία, κι όχι ένας αριθμός στα υπολογιστικά συστήματα.

Γι’ αυτό μιλάμε –από τελείως άλλη σκοπιά φυσικά– και στη δική μας παράσταση. Ψηλαφίζουμε τι ήταν το Ματαρόα μέσα από τις διάφορες μαρτυρίες, δεν το εξετάζουμε από απόσταση όπως διαβάζεται ένα βιβλίο ιστορίας, ούτε τους επιβάτες του ως ένα “τσούρμο” από σημαίνουσες προσωπικότητες. Προκύπτει ότι ο καθένας βίωσε αυτό το ταξίδι με άλλον τρόπο και μάλιστα πολλές φορές τελείως διαφορετικό ή και αντίθετο από τους υπόλοιπους – όπως συμβαίνει με όλες τις συλλογικές εμπειρίες, άλλωστε, έτσι δεν είναι;».  

Ματαρόα: Μια νέα θεατρική ομάδα από τριαντάρηδες ξεκινά το ταξίδι της στο θέατρο Facebook Twitter
Μάνος Βαβαδάκης

Ο Καστοριάδης, σε μια σπάνια στιγμή που μίλησε για το Ματαρόα, το χαρακτήρισε ως σημαντικό ιστορικό γεγονός της σύγχρονης Ελλάδας, γιατί επέτρεψε σε Έλληνες να συμβάλουν κι αυτοί στ δημιουργία του μεταπολεμικού κόσμου. Και όντως, οι σκέψεις του Καστοριάδη, του Αξελού και του Παπαϊωάννου ενδεχομένως να μην είχαν ζυμωθεί με τον ίδιο τρόπο ή να μην ήταν προσβάσιμες χωρίς εκείνο το ταξίδι.

Αλλά και σε όλους τους τομείς των υποτροφιών που δόθηκαν τότε, είναι αποδεδειγμένο ότι η εμπειρία και οι γνώσεις που κερδήθηκαν επιστράφηκαν τελικά και στην Ελλάδα στο πολλαπλάσιο. Στη ζωγραφική, τη γλυπτική, την ιατρική, τη μουσική, την αρχιτεκτονική, ακόμα και στις επιχειρήσεις.

Μέσα από την ιστορία του Ματαρόα αποδεικνύεται όμως και κάτι άλλο, για σήμερα. Πόσο σημαντική είναι η πολιτιστική πολιτική κάθε κράτους. Κάτι που στην Ελλάδα –θες από επαρχιωτισμό, θες από συνειδητή άγνοια– δεν θεωρείται ακόμα σημαντικός πυλώνας της κρατικής πολιτικής.

«Κάνοντας μια γρήγορη χαρτογράφηση στην Αθήνα», λένε οι ηθοποιοί όταν τους ρωτάμε πώς το Μαρταρόα επηρεάζει ακόμα τη ζωή μας, «διαπιστώσαμε σε πόσες αναπάντεχες γωνιές κρύβονταν αποτυπώματα μιας πρωτοβουλίας που πήρε κάποτε το γαλλικό κράτος. Σε μέρη που πίναμε ποτά, όπως το Au Revoir, σε μέρη που ακούσαμε κάποτε μια συναυλία, όπως το θέατρο Λυκαβηττού, στην αυλή του Πολυτεχνείου (η κεφαλή του Πολυτεχνείου είναι έργο του Μέμου Μακρή και απεικονίζει τον Νίκο Σβορώνο, επιβάτες και οι δύο του Ματαρόα). Και σε τόσα άλλα που αναφέρουμε στην παράσταση – μην τα πούμε κι όλα! Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι το Ματαρόα, μέχρι και σήμερα, συνεχίζει να ανοίγει ένα παράθυρο στη φαντασία μας».

Ματαρόα: Μια νέα θεατρική ομάδα από τριαντάρηδες ξεκινά το ταξίδι της στο θέατρο Facebook Twitter
Στέλλα Βογιατζάκη

Ματαρόα, Πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό;

Μια παράσταση της ομάδας RMS Mataroa

Παίζουν οι: Μάνος Βαβαδάκης, Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου

Στο ακορντεόν η Άννα Δημητροπούλου

Συνεργάτες Βοηθοί: Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Ευτυχία Φραντζεσκάκη

Εικαστική επιμέλεια: Μανώλης Μαυρής

Επεξεργασία εικόνας – φωτομοντάζ: Μαρία Γιαρμενίτη

Θέατρο Κάμιρος

Ιθάκης 32, Κυψέλη, 2117251384, 6989945228

6-28/12, για 8 παραστάσεις

Μέρες και ώρα παραστάσεων: Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Κομμώτριες / Μεταπολίτευση» του Μ. Μαρμαρινού: Ωδή σε μια εποχή ανεξήγητη, ζοφερή και αστεία

Θέατρο / «Κομμώτριες / Μεταπολίτευση» του Μ. Μαρμαρινού: Ωδή σε μια εποχή ανεξήγητη, ζοφερή και αστεία

Η παράσταση του Μιχαήλ Μαρμαρινού που παρουσιάζεται για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο Θησείον διερευνά την ταυτότητά μας είκοσι χρόνια μετά τον «Εθνικό Ύμνο», μέσα από σκηνές σπαρακτικές και κωμικοτραγικές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Καλντερόν και «ο Γιατρός της Τιμής του»: Decadence, πλούτος και χυδαιότητα στο Μεσαίωνα, όπως σήμερα

Θέατρο / «Ο Γιατρός της Τιμής του»: Μεσαιωνική παρακμή, πλούτος και χυδαιότητα στο Θέατρο Πόρτα

Η δεύτερη παράσταση που σκηνοθετεί φέτος ο Θωμάς Μοσχόπουλος είναι το άγνωστο στην Ελλάδα αριστούργημα του Ισπανού Καλντερόν ντε λα Μπάρκα που έχει χαρακτηριστεί ως «ένα από τα πιο ανησυχητικά έργα του παγκόσμιου δραματολογίου».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ