Dazed and confused '08

Dazed and confused '08 Facebook Twitter
0

Ανείναι αλήθεια ότι αυτό που κάνεις τηνπρώτη μέρα του νέου έτους θα αποτελέσειτο pattern της χρονιάς, τηνπατήσαμε. Θα βολοδέρνουμε όλο το «οχτώ»από τα μαύρα μεσάνυχτα ως τ' άγριαχαράματα κυνηγώντας την ουρά μας (γιααλλαγή): πιο έντονη διέγερση, πιο μεγάλεςπροσδοκίες, πιο οδυνηρό comedown,πιο πολλά απονενοημένα διαβήματα, πιοπολλές προβοκάτσιες. Και το ξενύχτιείναι το λιγότερο - έτσι κι αλλιώς όλοιτο κάνουν λίγο πολύ την παραμονή τηςπρωτοχρονιάς σαν να μην υπάρχει αύριο(και από μια άποψη δεν υπάρχει, αφού τοκοντέρ μηδενίζει τα μεσάνυχτα). Τοαπόγευμα της πρώτης μέρας του χρόνουήταν το σημείο μηδέν, που με βρήκε μόνοστο σπίτι, χωρίς τηλέφωνο (το κινητόείχε αυτοκτονήσει υπό ανεξιχνίαστεςσυνθήκες και σταθερό δεν παίζει), ενώέξω είχε σκοτεινιάσει. Ό,τι είχα υποσχεθείστον εαυτό μου δηλαδή να μην επιτρέψωνα συμβεί ξανά. Κάτι τέτοιες στιγμέςκαταρρέει σαν πύργος με τραπουλόχαρταόλο το παραμύθι της ανεξαρτησίας καιβρίσκεσαι στη θέση του Μάρτιν Σιν στηναρχή του Αποκάλυψη Τώρα: πλήρηςσύγχυση και θολούρα, με τους τοίχουςτου δωματίου να έρχονται όλο και πιοκοντά και ακόμα και το κρεβάτι να μοιάζειμε ναρκοπέδιο. Μια κατάσταση σαν αυτήπου περιγράφει ο δημοσιογράφος /συγγραφέας Τζέιμς Φόουλς στην Πτώσητης Σαϊγκόν (πάλι από τη μυθολογίααποκάλυψης του πολέμου στο Βιετνάμ ηπαραπομπή, αλλά τι να κάνουμε, την έχουμεπατήσει μ' αυτήν τη φιλολογία και τιςσχετικές φαντασιώσεις σαν αμερικανάκια):«...βρισκόμουν μεταξύ ύπνου καιξύπνιου, μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας,παρακολουθώντας ανήμπορος τον εαυτόμου να χάνεται σε μια κατάθλιψη τασυστατικά της οποίας ήταν ένα μέροςμοναξιά, ένα μέρος απρόθυμη προσμονή,ένα μέρος φόβος, και δύο μέρη αυτολύπηση...».Τα δικά μου όνειρα εκείνης της μέραςανήκαν στο είδος του μεταφυσικού θρίλερμε το κλασικό καστ φίλων και γνωστών,αλλά σε κάποιο σημείο θυμάμαι να παίζεικι ένα δεύτερο (τρίτο;) επίπεδο πλοκήςμε θέμα «η μυστηριώδης εξαφάνιση τουΗλία Ψινάκη» (είχε σκηνοθετήσειτελικά το θάνατό του ή κάτι τέτοιο) σεντεκόρ Γιάννη Μαρή με επαύλεις στηνΚηφισιά, γκαρσονιέρες ανήθικων ζωγράφωνστο Κολωνάκι και τέτοια σκηνικά '50sελληνικού νουάρ. Freaky shit,που λένε: τρελά, τρομακτικά πράγματα.Έπρεπε να βγω έξω οπωσδήποτε.

Ευτυχώςυπάρχουν πάντα οι ταρίφες που προσφέρουνένα καλοδεχούμενο λάιτ μοτίφ (κι ας μηντο ξεχνάμε, το ταξί είναι και η μοναδικήφτηνή σχετικά υπηρεσία που έχει απομείνει,ειδικά σε αποστάσεις εντός κέντρου) σεβαριές καταστάσεις. Ο ένας ταρίφας πουπήρα την Πρωτοχρονιά δήλωσε ξαφνικάμόλις έβαλαν Scorpions στοσταθμό που άκουγε στο ραδιόφωνο: «Έλεος!Ούτε στις ψησταριές δεν καταδέχονταιπια να παίζουν Scorpions»(respect) και μετά έβαλε Derti- τη Βαλχάλα δηλαδή των ταξιτζήδων, εκείόπου ακόμα κι όσοι δεν είναι του σκληρούνταλκά αισθάνονται ασφάλεια. Κι οταξιτζής της επιστροφής, όταν τον ρώτησατι ομάδα είναι, μου είπε: «Δεν έχεισημασία τι είμαι, φιλαράκο μου, αλλά τιδεν είμαι. Αν είμαι κάτι, είμαιαντί-Ολυμπιακός όπως και κάθε σωστόςΈλληνας» (τρελό respect!).Το ίδιο βράδυ κοιμήθηκα καλύτερα,ελπίζοντας το comedown τηςπρώτης μέρας του χρόνου να αποδειχτείαπλά μια λάθος εισαγωγή του djπου μπήκε από κεκτημένη ταχύτητα. Άντενα δούμε τι θα γίνει και φέτος στη χρονιάπου, όπως σημειώθηκε δηκτικά στον«Economist», είναι σύμφωναμε τις ανούσιες ετήσιες διακηρύξειςτου ΟΗΕ, το «έτος της πατάτας»,αλλά είναι επίσης στην Κίνα «η χρονιάτου αρουραίου». Θα τη φάει την πατάταο αρουραίος; Το πρώτο παρήγορο γεγονόςπου συνέβη πάντως το 2008 ήταν για μένα ηαπόφαση των Radiohead -μετάτην περσινή μαγκιά της αποκλειστικήςδιάθεσης μέσω downloading καιαντίτιμο «ό,τι έχετε ευχαρίστηση»-να κυκλοφορήσουν και κανονικά το άλμπουμτους και σε «χειροπιαστή» εκδοχή.Θα μου πεις τώρα, εδώ ο κόσμος καίγεται...Τι καίγεται; Πάντα καιγόταν. Σχετικάείναι αυτά. Εδώ είχαν δολοφονήσει τηνΜπούτο και τα ελληνικά δελτία ειδήσεωντο θυμήθηκαν μετά από σαράντα λεπτάπαραληρήματος και προσβολής κάθε είδουςδεοντολογίας και αξιοπρέπειας με τηνπεριβόητη νοσηρή ιστορία που λεκιάζειτην ντόπια καθημερινή επικαιρότητα εδώκαι τρεις εβδομάδες. Εμείς οι κάποιαςηλικίας, που στηρίξαμε και το γκρουπαπό την αρχή, χρειαζόμαστε να κρατήσουμεστα χέρια το «προϊόν», έστω και ωςανάμνηση της εποχής που πηγαίναμε μετους δίσκους στο σχολείο ενώ δεν υπήρχεκαν πικάπ - υπήρχε δηλαδή ένα, αλλά ήτανυπό την αυστηρή εποπτεία του φασίστακαθηγητή της μουσικής, που το μόνο«παρεκκλίνον» από την κλασικήμουσική πράγμα που επέτρεψε ποτέ ναακουστεί ήταν ο δίσκος που είχα φέρειμε τον Bowie να αφηγείταιτον «Πέτρο και το Λύκο». Όχι ότιαλλάζει τίποτε αυτή η κίνηση. Η τεχνολογίαείναι χωρίς νόημα και συγχρόνως το μόνοπράγμα που μετράει: ακόμα κι ο τεχνοφοβικόςκατανοεί ότι καθημερινά διαμορφώνονταινέα συστήματα και νέα δίκτυα που θα μαςκαθορίσουν ως είδος τα επόμενα χρόνια.Υγεία πάνω απ' όλα να ‘χουμε, να ταδούμε να διαμορφώνονται, και μόνο οιπολύ νέοι έχουν τη δυνατότητα να σαρκάζουντέτοιες απόλυτες προτεραιότητες (ηαλαζονεία είναι αυστηρά νεανικό σπορ).Είμαστε και μεγάλοι άνθρωποι και τοτελευταίο που θέλουμε να δούμε είναιμια σοβαρή ασθένεια να μας χτυπά τηνπόρτα με τη μορφή αγνώστου που, ενώ τουανοίγουμε με καλή πρόθεση, αυτός κρατάειόντως μαχαίρι.

Shortcut
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Δ. Πολιτάκης / Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Στις 29 Μαρτίου συμπληρώθηκαν σαράντα έξι χρόνια από την πρώτη εκπομπή του ανθρώπου που μας έμαθε να ακούμε μουσική, όμως, παρά την οικειότητα, το κύρος και τη γνώση που εκπέμπει ακόμα η φωνή του από τα ερτζιανά, ο ίδιος παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα μυστήριο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Δ. Πολιτάκης / 200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Πέρα από τις εθιμοτυπικές τελετουργίες της αρμόδιας επιτροπής, ο εορτασμός των 200 χρόνων από το ’21 θα μπορούσε να γίνει αφορμή για μια βαθύτερη αντίληψη των συναρπαστικών γεγονότων εκείνης της εποχής από αυτή που μας χάρισε το σχολείο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Δημήτρης Πολιτάκης / H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Ούτε το έργο ενός δημιουργού μπορεί εύκολα να διαγραφεί ούτε όμως και η σύνδεσή του με τις όποιες αποτρόπαιες πράξεις. Μένει εκεί, σαν ανεξίτηλη κηλίδα που διαβρώνει και συρρικνώνει το σέβας, το δέος, την εκτίμηση, την απόλαυση. Αυτό είναι το τίμημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Δημήτρης Πολιτάκης / Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Έχει ανάγκη ο κόσμος να περιβληθεί στην απομόνωσή του από ένα γιορτινό σκηνικό, από μια λαμπερή ψευδαίσθηση, ξορκίζοντας μια χρονιά που έγινε η προσωποποίηση όλων των δεινών που έχουν πέσει στο κεφάλι μας, όχι μόνο της πανδημίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Δημήτρης Πολιτάκης / Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Ας είμαστε προετοιμασμένοι για σεμνές, ταπεινές, υπερβατικές γιορτές, όπως θα έπρεπε δηλαδή πάντα να είναι, αν πιστέψουμε όλες αυτές τις χριστουγεννιάτικες ταινίες που βλέπουμε μια ζωή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Απόδραση από την Αθήνα

Δημήτρης Πολιτάκης / Απόδραση από την Αθήνα

Παίζει ξανά δυνατά ως σενάριο ή ως όραμα μέσα στην πανδημία η οριστική φυγή από τη μητρόπολη και η μετεγκατάσταση σε κάποια ιδανική γωνιά της επαρχίας με άμεση πρόσβαση σε φύση, βουνά, ακρογιαλιές, δειλινά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ