Στέργιος Στάμος

Στέργιος Στάμος Facebook Twitter
0

Τι σας ενέπνευσε στη νέα σας δουλειά;

Ο τίτλος της νέας μου δουλειάς είναι «Ιn my country». Προσπαθώ να προσεγγίσω εικαστικά κάποια από τα σημαντικά ζητήματα που συμβαίνουν στη χώρα μας. Από το μεγάλο θέμα της μετανάστευσης έχω επιλέξει το κομμάτι που αφορά το επικίνδυνο ταξίδι των ανθρώπων που αναγκάζονται να αφήσουν τη χώρα τους, με τις τραγικές συνέπειες που έπονται αρκετές φορές. Μια εγκατάσταση μου με ορούς που πάνω τους αναγράφεται μέρος του 2ου Μνημονίου και σε θέση αρρώστου η Ελλάδα, με σκοπό τη διατήρησή της στη ζωή για όσο διάστημα θελήσουν οι εμπνευστές του.

Λίγες εβδομάδες μετά το Φαρμακονήσι, ασχολείστε με τη μετανάστευση.

Το έργο μου «Μεταναστεύσεις» δημιουργήθηκε πριν από το Φαρμακονήσι, το 2011. Δυστυχώς, από τότε επιβεβαιώνεται συνεχώς και παραμένει επίκαιρο. Έχουν χαθεί στη θάλασσα και στα δύσβατα βουνά χιλιάδες άνθρωποι, με αποκορύφωμα το ναυάγιο στην Ιταλία και στο Φαρμακονήσι. Όσον αφορά το τελευταίο, είναι ακόμα ένα τραγικό κομμάτι του παζλ της σκληρότητας, της αδιαφορίας και της εφαρμογής της πολιτικής που λέει ότι οι άνθρωποι που μεταναστεύουν και μπαίνουν σε ευρωπαϊκό έδαφος πρέπει να παραμένουν στις χώρες των συνόρων της Ε.Ε. και να μην προωθούνται στην Κεντρική Ευρώπη. Ειδικά εμείς, οι Έλληνες, έχουμε ζήσει τη μετανάστευση όλο τον προηγούμενο αιώνα και, δυστυχώς, το φαινόμενο ξαναφουντώνει, οπότε η κοινωνική μας ευαισθησία πρέπει να πηγάζει από εκεί.

Τι εκφραστικά μέσα χρησιμοποιείτε;

Χρησιμοποιώ πολύ τη γραφή στα έργα μου. Συνήθως είναι κείμενα γνωστά, τα οποία είτε προσεγγίζω με εικαστικό τρόπο είτε λειτουργούν συμπληρωματικά ως προς την ιδέα του έργου. Το κείμενο, με τον τρόπο που θα τυπωθεί, συμμετέχει στο συνθετικό μέρος του έργου, λειτουργώντας ως σχήμα ή χρωματική ένταση. Το φως επίσης βοηθάει στη δημιουργία χρώματος και ατμόσφαιρας.

Στα έργα σας δανείζεστε λόγο από την Πολιτεία του Πλάτωνα έως το κείμενο του 2ου Μνημονίου. Είναι όλα μια συνέχεια;

Από την Πολιτεία επιλέγω ένα μικρό τμήμα, στο οποίο αναφέρεται η αναγκαιότητα όσοι ασχοληθούν με την πολιτική να προέρχονται από τον χώρο της φιλοσοφίας. Νομίζω πως ένα μεγάλο μέρος των σύγχρονων πολιτικών έχει μεγάλη απόσταση από τη θέση των αρχαίων Ελλήνων. Τους λείπουν η καλλιέργεια, η κοινωνική ευαισθησία και κυρίως η αφοσίωση στα «κοινά». Με αυτή την έννοια, όντως συνδέονται τα έργα μεταξύ τους, μια και όλα τα προβλήματά μας προέρχονται από πολιτικές αποφάσεις.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Milano Design Film Festival Greece: Οι προφεστιβαλικές δράσεις ξεκινούν στην Αθήνα

Design / Milano Design Film Festival Greece: Οι προφεστιβαλικές δράσεις ξεκινούν στην Αθήνα

Η Άννη Μαρκιτάνη, καλλιτεχνική διευθύντρια του πρώτου Milano Design Film Festival Greece της Αθήνας, το οποίο λόγω της πανδημίας μετατέθηκε για το 2021, μιλά για τις ενδιαφέρουσες προφεστιβαλικές δράσεις που ξεκινούν τώρα στην πόλη.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Διονύσης Ατζαράκης: «Θυμάστε που διαβάζαμε κάποτε ότι καιγόταν ολόκληρη η Αυστραλία; Ήταν φέτος!»

Small Talk / Διονύσης Ατζαράκης: «Θυμάστε που διαβάζαμε κάποτε ότι καιγόταν ολόκληρη η Αυστραλία; Ήταν φέτος!»

Ο stand-up κωμικός που έγινε viral με το βίντεό του για τον κορωνοϊό και τις θεωρίες συνωμοσίας μιλά για το 2020, τα drive-in, τους φόβους του και τα νέα του πλάνα.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ
Η ονειρική φαντασίωση μιας αλλαγής απασχολεί τον νεαρό εικαστικό Μανώλη Δασκαλάκη-Λεμό στα έργα του

Εικαστικά / Η ονειρική φαντασίωση μιας αλλαγής απασχολεί τον νεαρό εικαστικό Μανώλη Δασκαλάκη-Λεμό στα έργα του

Θραύσματα από μάρμαρο, κομμάτια μια ιδιότυπης συλλογής από τις μεγάλες πορείες της Αθήνας, αιωρούνται σαν αστρική σκόνη σε νυχτερινό ουρανό στη συμμετοχή του νεαρού εικαστικού στην έκθεση «The state of emergency has become the rule» της γκαλερί Can.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΣΤΑΜΟΥ