drog_A_tek

drog_A_tek Facebook Twitter
0

>Είμαστε μαζί δέκα χρόνια περίπου. Δεν υπήρχε κάποια ιδέα πίσω από τη δημιουργία του σχήματος. Στις συναντήσεις μας, σε σπίτια αρχικά, ήμασταν μια ομάδα ατόμων που κατασκεύαζε αυτοσχεδιαστικά ηχητικά sessions. Αυτό που καταγράφαμε δεν ήταν ένα μουσικό έργο αλλά ένα σύνολο σχέσεων, στιγμών, καταστάσεων και επιθυμιών που βιώναμε διαφορετικά την κάθε φορά. Οι αισθητικές αναφορές είναι τελείως διαφορετικές για καθέναν από τους επτά drog_A_tek και αλλάζουν συνέχεια. Μας ενδιαφέρουν πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο, αλλά αφήνουν πίσω τους κάτι παραπάνω από μια νέα πληροφορία. Αφήνουν μια εφαρμογή, μια νέα ιδέα, ένα πράγμα.

>Οποιαδήποτε γνώση έρθει στην κατοχή μας είναι και ένα νέο υλικό για επαναδιαπραγμάτευση. Αυτοσχεδιάζουμε επί σκηνής και πολλές φορές είτε ανακυκλώνουμε πράγματα που έχουμε ξαναπαίξει είτε κάνουμε sampling στη μουσική άλλων. Η μουσική μας παίρνει την τελική της μορφή σε πραγματικό χρόνο, καταγράφοντας τον τόπο, τον χρόνο, την περίσταση.

>Παλιά πιστεύαμε ότι μπορεί να παραχθεί μουσική από οποιοδήποτε αντικείμενο. Τώρα έχουμε φτάσει στον αντίποδα αυτής της διαπίστωσης. Το κομπρεσέρ, το μίξερ ή το πλυντήριο έχουν φτάσει να ακούγονται σαν συμφωνικά όργανα. Το πιο σπάνιο όργανο που χρησιμοποιούμε είναι η favela kuti. Το χειρίζεται ο Paranormale και στοιχειώνει τον ήχο μας. Ένα από τα πράγματα που κάνει είναι να ανατροφοδοτεί τον ήχο του stage στο τελικό mix, φτιάχνοντας χαμηλής ποιότητας λούπες.

>Δεν παίζουμε τζαζ. Η τζαζ θέλει αλητεία. Δεν είναι κάτι που μπορείς να μάθεις να παίζεις. Παρ' όλα αυτά, ένα από τα όργανα των drog_A_tek είναι μία τρομπέτα. Είναι η θηλυκή εκδοχή της μουσικής μας. Ο ήχος μας είναι μετα-σάουντρακ. Μας αρέσει να δημιουργούμε ένα προσωρινό ηχητικό περιβάλλον, καταγράφοντας στιγμές που θα χαθούν για πάντα. Υποβάλλουμε το υλικό μας σε ένα συνεχές copy/paste και delete, ανακυκλώνοντας πράγματα που έχουμε ακούσει ή παίξει.

>Η ελληνική παραδοσιακή μουσική, ή αλλιώς «ποπ μουσική», φαίνεται ξεκάθαρα ως επιρροή μας. Πρόκειται για συνθέσεις που στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι άγνωστοι οι δημιουργοί τους. Τα νησιώτικα, τα ηπειρώτικα, τα δανεικά, τα αποκριάτικα, τα αρματωλά και κλέφτικα, του ΦΠΑ, του γάμου, του χωρισμού, της ξενοφοβίας, του ρατσισμού, τα αντάρτικα χωριών και πόλεων, της ξενιτιάς, τα στροφικά, τα επτασύλλαβα, οι καρσιλαμάδες, τα ριζίτικα και τα θρακιώτικα είναι συνειδητά ή όχι οι ρίζες μας, που προσπαθούμε τόσο καιρό να αποβάλλουμε.

>Η πολιτική στην παρούσα περίοδο είναι μία απέραντη νεκρολογία/προγονολατρεία. Η λίθινη εποχή είναι αυτή που μας εκφράζει. Η εποχή της πέτρας. Δεν υπάρχει πολιτική προέκταση σε αυτό που κάνουμε. Αυτή η ερώτηση αφορά Έλληνες καλλιτέχνες. Οι drog_A_tek δεν είναι καλλιτέχνες. Δεν την φοράμε αυτή την προβιά της Mεταπολίτευσης.

>Αυτό που συμβαίνει παγκόσμια είναι μία συνεχής υποτίμηση της εργασίας, είτε είναι η χώρα σου στο ΔΝΤ είτε όχι. Για την Ελλάδα φαίνεται ότι είναι η πιο κλειστοφοβική και αιματοβαμμένη περίοδος της σύγχρονης ιστορίας της. Η καταστροφική αυτή διαδικασία περιλαμβάνει, εκτός από τους ξένους, και τους πρώην εργοδότες, τους πρωτοκοσμικούς Έλληνες.

>Μας εκνευρίζει η φασιστική ρητορική που θέλει τους Έλληνες να αγωνίζονται όχι για τις υλικές απολαβές αλλά για την ανανέωση του ιερού σφρίγους της φυλής.

>Δουλειά της τέχνης είναι να σκυλεύει πτώματα. Όλοι θέλησαν και από ένα κομματάκι από εκείνο τον Δεκέμβρη του 2008. Δεν μπόρεσε, όμως, κανένας από τους ντόπιους καλλιτέχνες να φτάσει ούτε στο ελάχιστο τη γραφιστική ή το χιούμορ που εμφανιζόταν σε αυτοκόλλητα, συνθήματα και αφίσες στους δρόμους της πόλης.

>Όταν γνωρίσαμε τον Σύλλα Τζουμέρκα είδαμε έναν ενθουσιώδη τύπο που τα λόγια του έψηναν και πεθαμένο. Τα βασικά θέματα της ταινίας γράφτηκαν χωρίς να έχουμε δει την ταινία. Η δουλειά γινόταν προφορικά. Αυτό δεν ξέρουμε πώς και γιατί έγινε. Πάντως, πρέπει να βοήθησε στο σκεπτικό του Σύλλα για τη μουσική: ότι δεν πρόκειται για μια μουσική επένδυση αλλά για ένα σημαντικό κομμάτι της κινηματογραφικής αφήγησης.

>Η ελληνική μουσική σκηνή είναι παραδοσιακά κορυφαία στις τέλειες μιμήσεις των μουσικών στυλ. Αγαπημένα μας ελληνόφωνα συγκροτήματα είναι οι Lost Bodies, Εν Πλω, Πίσσα και Πούπουλα, Εκτός Ελέγχου και η Ρεμπέτα Νόβα.

>Τα αγαπημένα μας μέρη στην πόλη είναι ο ΧΥΤΑ της Ομόνοιας και η διασκεδασούπολη/καλλιτεχνούπολη στο Γκάζι. Το χάος είναι φίλος των Αθηναίων.

>Οι σύγχρονοι καλλιτέχνες που εκτιμούμε είναι τύποι σαν τον Καμίνη που «ζωγραφίζουν» μέχρι να πάρουν την εξουσία.

>Όταν γράφουμε μουσική ακολουθούμε την ιεροτελεστία της άνοιξης. Η ιδέα μάς ήρθε έναν χειμώνα από ένα ονειροπόλημα, το οποίο μας ξύπνησε κάποιες λαϊκές μνήμες. Όταν συνήλθαμε, είχαμε στο μυαλό μας κάποιες απλές, λαϊκές μελωδίες, τις οποίες ντύσαμε με ηλεκτρικούς ρυθμούς εκρηκτικής δύναμης.

>Μελωδία ή ρυθμός; Θόρυβος, θόρυβος, θόρυβος, θόρυβος, μελωδικός θόρυβος, μελωδικός, μελωδικός, μελωδικός θόρυβος, θόρυβος, θόρυβος, ρυθμός, ρυθμός, ρυθμός, μελωδικός θόρυβος, παύση, θόρυβος, μελωδικός θόρυβος, φωνές, ησυχία. Τη σειρά μπορείς να την αλλάξεις.

>Τα καλύτερα σάουντρακ που έχουν γραφτεί ποτέ είναι το «Dead Man» του Neil Young για την απλότητα του θανάτου, το «Παρίσι-Τέξας» του Ry Cooder για τους κόκκους άμμου στο άπειρο, η «Περιφρόνηση» του Georges Delerue για την οδύσσειά μας, το «Blade Runner» του Vangelis γι' αυτό που έρχεται και τα μαγικά σάουντρακ απο τις ταινίες της Μaya Deren που πότε δεν ακούσαμε.

>Θα πουλούσαμε την ψυχή μας στον διάβολο για όλους τους λόγους του κόσμου. Είμαστε πιο βρόμικοι και από τον Άγιο Πέτρο. Τη Μαρία τη Μαγδαληνή δεν τη φτάνουμε ακόμα.

>Είμαστε κουφοί σαν τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, τρελοί σαν τον Glenn Gould, μελαγχολικοί σαν τον Ντεμπισί και επιθετικοί σαν το Βάγκνερ. Τον Tσαϊκόφσκι τον έχουμε κρυμμένο στο υπόγειο.

>Οι στίχος που μας εκφράζει είναι «You know I 'm born to lose, and gambling's for fools / But that's the way I like it baby / I don't wanna live forever»

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ