drog_A_tek

drog_A_tek Facebook Twitter
0

>Είμαστε μαζί δέκα χρόνια περίπου. Δεν υπήρχε κάποια ιδέα πίσω από τη δημιουργία του σχήματος. Στις συναντήσεις μας, σε σπίτια αρχικά, ήμασταν μια ομάδα ατόμων που κατασκεύαζε αυτοσχεδιαστικά ηχητικά sessions. Αυτό που καταγράφαμε δεν ήταν ένα μουσικό έργο αλλά ένα σύνολο σχέσεων, στιγμών, καταστάσεων και επιθυμιών που βιώναμε διαφορετικά την κάθε φορά. Οι αισθητικές αναφορές είναι τελείως διαφορετικές για καθέναν από τους επτά drog_A_tek και αλλάζουν συνέχεια. Μας ενδιαφέρουν πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο, αλλά αφήνουν πίσω τους κάτι παραπάνω από μια νέα πληροφορία. Αφήνουν μια εφαρμογή, μια νέα ιδέα, ένα πράγμα.

>Οποιαδήποτε γνώση έρθει στην κατοχή μας είναι και ένα νέο υλικό για επαναδιαπραγμάτευση. Αυτοσχεδιάζουμε επί σκηνής και πολλές φορές είτε ανακυκλώνουμε πράγματα που έχουμε ξαναπαίξει είτε κάνουμε sampling στη μουσική άλλων. Η μουσική μας παίρνει την τελική της μορφή σε πραγματικό χρόνο, καταγράφοντας τον τόπο, τον χρόνο, την περίσταση.

>Παλιά πιστεύαμε ότι μπορεί να παραχθεί μουσική από οποιοδήποτε αντικείμενο. Τώρα έχουμε φτάσει στον αντίποδα αυτής της διαπίστωσης. Το κομπρεσέρ, το μίξερ ή το πλυντήριο έχουν φτάσει να ακούγονται σαν συμφωνικά όργανα. Το πιο σπάνιο όργανο που χρησιμοποιούμε είναι η favela kuti. Το χειρίζεται ο Paranormale και στοιχειώνει τον ήχο μας. Ένα από τα πράγματα που κάνει είναι να ανατροφοδοτεί τον ήχο του stage στο τελικό mix, φτιάχνοντας χαμηλής ποιότητας λούπες.

>Δεν παίζουμε τζαζ. Η τζαζ θέλει αλητεία. Δεν είναι κάτι που μπορείς να μάθεις να παίζεις. Παρ' όλα αυτά, ένα από τα όργανα των drog_A_tek είναι μία τρομπέτα. Είναι η θηλυκή εκδοχή της μουσικής μας. Ο ήχος μας είναι μετα-σάουντρακ. Μας αρέσει να δημιουργούμε ένα προσωρινό ηχητικό περιβάλλον, καταγράφοντας στιγμές που θα χαθούν για πάντα. Υποβάλλουμε το υλικό μας σε ένα συνεχές copy/paste και delete, ανακυκλώνοντας πράγματα που έχουμε ακούσει ή παίξει.

>Η ελληνική παραδοσιακή μουσική, ή αλλιώς «ποπ μουσική», φαίνεται ξεκάθαρα ως επιρροή μας. Πρόκειται για συνθέσεις που στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι άγνωστοι οι δημιουργοί τους. Τα νησιώτικα, τα ηπειρώτικα, τα δανεικά, τα αποκριάτικα, τα αρματωλά και κλέφτικα, του ΦΠΑ, του γάμου, του χωρισμού, της ξενοφοβίας, του ρατσισμού, τα αντάρτικα χωριών και πόλεων, της ξενιτιάς, τα στροφικά, τα επτασύλλαβα, οι καρσιλαμάδες, τα ριζίτικα και τα θρακιώτικα είναι συνειδητά ή όχι οι ρίζες μας, που προσπαθούμε τόσο καιρό να αποβάλλουμε.

>Η πολιτική στην παρούσα περίοδο είναι μία απέραντη νεκρολογία/προγονολατρεία. Η λίθινη εποχή είναι αυτή που μας εκφράζει. Η εποχή της πέτρας. Δεν υπάρχει πολιτική προέκταση σε αυτό που κάνουμε. Αυτή η ερώτηση αφορά Έλληνες καλλιτέχνες. Οι drog_A_tek δεν είναι καλλιτέχνες. Δεν την φοράμε αυτή την προβιά της Mεταπολίτευσης.

>Αυτό που συμβαίνει παγκόσμια είναι μία συνεχής υποτίμηση της εργασίας, είτε είναι η χώρα σου στο ΔΝΤ είτε όχι. Για την Ελλάδα φαίνεται ότι είναι η πιο κλειστοφοβική και αιματοβαμμένη περίοδος της σύγχρονης ιστορίας της. Η καταστροφική αυτή διαδικασία περιλαμβάνει, εκτός από τους ξένους, και τους πρώην εργοδότες, τους πρωτοκοσμικούς Έλληνες.

>Μας εκνευρίζει η φασιστική ρητορική που θέλει τους Έλληνες να αγωνίζονται όχι για τις υλικές απολαβές αλλά για την ανανέωση του ιερού σφρίγους της φυλής.

>Δουλειά της τέχνης είναι να σκυλεύει πτώματα. Όλοι θέλησαν και από ένα κομματάκι από εκείνο τον Δεκέμβρη του 2008. Δεν μπόρεσε, όμως, κανένας από τους ντόπιους καλλιτέχνες να φτάσει ούτε στο ελάχιστο τη γραφιστική ή το χιούμορ που εμφανιζόταν σε αυτοκόλλητα, συνθήματα και αφίσες στους δρόμους της πόλης.

>Όταν γνωρίσαμε τον Σύλλα Τζουμέρκα είδαμε έναν ενθουσιώδη τύπο που τα λόγια του έψηναν και πεθαμένο. Τα βασικά θέματα της ταινίας γράφτηκαν χωρίς να έχουμε δει την ταινία. Η δουλειά γινόταν προφορικά. Αυτό δεν ξέρουμε πώς και γιατί έγινε. Πάντως, πρέπει να βοήθησε στο σκεπτικό του Σύλλα για τη μουσική: ότι δεν πρόκειται για μια μουσική επένδυση αλλά για ένα σημαντικό κομμάτι της κινηματογραφικής αφήγησης.

>Η ελληνική μουσική σκηνή είναι παραδοσιακά κορυφαία στις τέλειες μιμήσεις των μουσικών στυλ. Αγαπημένα μας ελληνόφωνα συγκροτήματα είναι οι Lost Bodies, Εν Πλω, Πίσσα και Πούπουλα, Εκτός Ελέγχου και η Ρεμπέτα Νόβα.

>Τα αγαπημένα μας μέρη στην πόλη είναι ο ΧΥΤΑ της Ομόνοιας και η διασκεδασούπολη/καλλιτεχνούπολη στο Γκάζι. Το χάος είναι φίλος των Αθηναίων.

>Οι σύγχρονοι καλλιτέχνες που εκτιμούμε είναι τύποι σαν τον Καμίνη που «ζωγραφίζουν» μέχρι να πάρουν την εξουσία.

>Όταν γράφουμε μουσική ακολουθούμε την ιεροτελεστία της άνοιξης. Η ιδέα μάς ήρθε έναν χειμώνα από ένα ονειροπόλημα, το οποίο μας ξύπνησε κάποιες λαϊκές μνήμες. Όταν συνήλθαμε, είχαμε στο μυαλό μας κάποιες απλές, λαϊκές μελωδίες, τις οποίες ντύσαμε με ηλεκτρικούς ρυθμούς εκρηκτικής δύναμης.

>Μελωδία ή ρυθμός; Θόρυβος, θόρυβος, θόρυβος, θόρυβος, μελωδικός θόρυβος, μελωδικός, μελωδικός, μελωδικός θόρυβος, θόρυβος, θόρυβος, ρυθμός, ρυθμός, ρυθμός, μελωδικός θόρυβος, παύση, θόρυβος, μελωδικός θόρυβος, φωνές, ησυχία. Τη σειρά μπορείς να την αλλάξεις.

>Τα καλύτερα σάουντρακ που έχουν γραφτεί ποτέ είναι το «Dead Man» του Neil Young για την απλότητα του θανάτου, το «Παρίσι-Τέξας» του Ry Cooder για τους κόκκους άμμου στο άπειρο, η «Περιφρόνηση» του Georges Delerue για την οδύσσειά μας, το «Blade Runner» του Vangelis γι' αυτό που έρχεται και τα μαγικά σάουντρακ απο τις ταινίες της Μaya Deren που πότε δεν ακούσαμε.

>Θα πουλούσαμε την ψυχή μας στον διάβολο για όλους τους λόγους του κόσμου. Είμαστε πιο βρόμικοι και από τον Άγιο Πέτρο. Τη Μαρία τη Μαγδαληνή δεν τη φτάνουμε ακόμα.

>Είμαστε κουφοί σαν τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, τρελοί σαν τον Glenn Gould, μελαγχολικοί σαν τον Ντεμπισί και επιθετικοί σαν το Βάγκνερ. Τον Tσαϊκόφσκι τον έχουμε κρυμμένο στο υπόγειο.

>Οι στίχος που μας εκφράζει είναι «You know I 'm born to lose, and gambling's for fools / But that's the way I like it baby / I don't wanna live forever»

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT