ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Η φιλοδοξία μου είναι όταν συνεργάζομαι οι άνθρωποι να με αγαπούν - περισσότερο με νοιάζει αυτό από οτιδήποτε άλλο. Φωτο: Σωκράτης Σωκράτους / LiFO

Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO

0

Δεν αποφάσισα να ασχοληθώ με το χορό - προέκυψε. Ξεκίνησα μεγάλη χορό, στα 18 μου, στην Πάτρα. Μετά γύρισα στην Αθήνα, ήθελα να κάνω χορό και η Κρατική Σχολή Χορού ήταν ένα μέρος που μπορούσα να πάω χωρίς να πληρώνω. Δεν είχα καμία σχέση με το χορό, ούτε ήξερα τι είναι ο χορός. Δεν είπα ποτέ μου «εγώ θα γίνω χορεύτρια».

• Στη σχολή ήμουν πάρα πολύ αφοσιωμένη μαθήτρια. Δεν έλειψα ποτέ από μάθημα, δεν ήμουν στο μάθημα ποτέ χωρίς να είμαι ουσιαστικά εκεί. Ήμουν πιστό σκυλί. Μου άρεσε.

• Με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου δουλέψαμε μαζί από το '86 μέχρι το 2001. Ήταν πολύ δημιουργικά χρόνια και λόγω ηλικίας, αλλά και γιατί όλοι βάζαμε τα πάντα. Δεν είχαμε κράτημα κανένα. Δεν είχαμε καθόλου λεφτά. Όχι, δεν αισθανόμουν ότι έκανα θυσία. Δεν ήθελα να 'μαι κάπου αλλού. Δούλευα σ' έναν παιδικό σταθμό. Για να βγάλω τα προς το ζην δίδασκα ρυθμική σε παιδάκια - τους έκανα τον τροχονόμο. Το έκανα για 4 χρόνια και σταμάτησα μια βδομάδα πριν ανέβει η Μήδεια στο Ρεξ.

• Αν η Μήδεια ήταν καλλιτεχνικό επίτευγμα; Δεν τα σκέφτομαι έτσι τα πράγματα, ούτε μπορώ να το κρίνω εγώ αυτό. Για μένα η σημασία της Μήδειας ήταν το «κυρά» που μου έλεγε ο Γρηγόρης ο Λαγός πριν αρχίσει η παράσταση. Ήταν ο τελευταίος με τον οποίο μίλαγα πριν βγούμε στη σκηνή - αυτός ήταν ο χαιρετισμός μας.

Με τον Δημήτρη Παπαϊωάννου δουλέψαμε μαζί από το '86 μέχρι το 2001. Ήταν πολύ δημιουργικά χρόνια και λόγω ηλικίας, αλλά και γιατί όλοι βάζαμε τα πάντα. Δεν είχαμε κράτημα κανένα. Δεν είχαμε καθόλου λεφτά. Όχι, δεν αισθανόμουν ότι έκανα θυσία. Δεν ήθελα να 'μαι κάπου αλλού.

• Η φιλοδοξία μου είναι όταν συνεργάζομαι οι άνθρωποι να με αγαπούν - περισσότερο με νοιάζει αυτό από οτιδήποτε άλλο.

• Τότε δεν είχαμε χρήματα, αλλά είχαμε χρόνο. Είναι και το γεγονός ότι και το θέατρο και ο χορός χρειάζονται έρευνα, χρόνο για να ψάξεις, όπως και για να δοκιμάσεις και, αν κάτι σου βγει λάθος, μετά να το διορθώσεις. Αυτό δεν γίνεται μέσα σε 2 και 3 μήνες που έχουν οι περισσότερες θεατρικές παραγωγές για πρόβες. Ο καθένας βάζει το έτοιμό του και έχουμε παραστάσεις φασόν. Με στενοχωρεί πολύ αυτό γιατί έτσι έχω τη δυνατότητα να δικαιολογήσω στον εαυτό μου γιατί δεν έκανα κάτι καλά. Έχω μια πολύ καλή κι έτοιμη δικαιολογία: Δεν είχα χρόνο.

• Γιατί έφυγα από την Ομάδα Εδάφους; Τα πράγματα τελειώνουν. Ξεκινάς, πορεύεσαι και κάποια στιγμή πρέπει να πάει ο ένας δεξιά κι ο άλλος αριστερά. Ήταν αυτό που έπρεπε να κάνω.

• Δεν μπορώ να σου πω ότι μου αρέσει η Αθήνα, αλλά την αγαπώ. Θέλω να αισθάνομαι οικεία σε ένα μέρος. Μου είναι πολύ δύσκολο να ζω σε ένα άγνωστο μέρος όπου δεν έχω μνήμες. Είναι σαν να μην υπάρχω. Στην Αθήνα μου αρέσει που είναι οι φίλοι μου, μου αρέσει το ότι υπάρχουν περιοχές που έχουν συνδεθεί με έρωτες, γκόμενους. Τη γεωγραφία της Αθήνας έτσι την έχω μάθει - με τις σχέσεις μου.

• Τα τελευταία 10-11 χρόνια ζω στην Ακαδημία Πλάτωνος και θεωρώ ότι αυτή είναι η γειτονιά μου. Όταν γυρνάω απ' τη δουλειά, τα παιδιά που έχουν σουβλατζίδικο στην πολυκατοικία που μένω κλείνουν το μαγαζί τους. Τους πετυχαίνω συχνά στο κλείσιμο και μου λένε δυο κουβέντες. Είναι απ' αυτούς τους ανθρώπους που λένε «καλημέρα, καλησπέρα, τι κάνεις» και το εννοούν. Μ' αρέσει πολύ να 'ναι οι άνθρωποι ευγενικοί και να εννοούν αυτό που λένε - προτιμώ να μη μου μιλάει κάποιος και να μην του μιλάω κι εγώ από το να λέμε κάτι τυπικό.

• Σε καινούργια μέρη με πιάνει τρόμος. Επίσης χάνομαι πάρα πολύ εύκολα - μπορεί να βγω τώρα από δω και να μην ξέρω αν πρέπει να πάω δεξιά ή αριστερά. Έχω μηδενική αίσθηση προσανατολισμού.

Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Δεν μπορώ να σου πω ότι μου αρέσει η Αθήνα, αλλά την αγαπώ. Θέλω να αισθάνομαι οικεία σε ένα μέρος. Μου είναι πολύ δύσκολο να ζω σε ένα άγνωστο μέρος όπου δεν έχω μνήμες. Φωτο: Σωκράτης Σωκράτους / LiFO

• Αυτό που δεν μου αρέσει στην Αθήνα είναι η βία των ανθρώπων. Για μένα βίαιη κίνηση είναι ότι οι άνθρωποι πετάνε τα σκουπίδια τους από το παράθυρο.

• Δεν κυνηγάω τα πράγματα - μόνο γκόμενους έχω κυνηγήσει στη ζωή μου. Δεν ήταν ποτέ η οικογένεια στις προτεραιότητές μου. Ποτέ δεν ήθελα να κάνω παιδιά - ποτέ δεν είδα ένα παιδάκι και να πω, αχ, τι ωραίο παιδάκι.

• Εκνευρίζομαι πολύ εύκολα - οι πρόβες λειτουργούν κατευναστικά για μένα. Κατεβάζω μούτρα κι αν είμαι τυχερή και προλάβω να το σκεφτώ, ησυχάζω. Αν δεν προλάβω να κάνω αυτήν τη σκέψη και με καβαλήσει ο διάολος, βγαίνει το τέρας. Μπορώ να πω μια κουβέντα που τον άλλον θα τον διαλύσει. Αγία δεν είμαι. Καθόλου.

Έχω πολύ δυσάρεστες πλευρές. Το αντιλαμβανόμουν παλιά και το πολεμούσα. Τώρα απλώς θέλω να δεχτώ πως είμαι έτσι, πως υπάρχουν άνθρωποι που με δέχονται και με αγαπούν έτσι και ελπίζω ότι με την επίγνωση και όχι με την κριτική θα έρθει η βελτίωση. Είμαι ζηλιάρα, είμαι μικρόψυχη, δεν συγχωρώ εύκολα.

• Αυτό που μου 'χει λείψει απ' την ερμηνεία είναι το να βάζω το σώμα μου να παράγει κίνηση. Φυσικά και νιώθω το σώμα μου να φθίνει. Η σάρκα δεν στέκεται στα κόκαλα με τον ίδιο τρόπο. Η επίδραση της βαρύτητας φαίνεται. Δεν είναι ότι δεν με πειράζει που μεγαλώνω, αλλά νομίζω ότι το διαχειρίζομαι. Δεν με εξοντώνει κιόλας. Εξάλλου δεν υπήρξα ποτέ όμορφη για να με πιάνει πανικός γι' αυτό το πράγμα.

• Ποτέ δεν αισθάνθηκα επαρκής πάνω στη σκηνή. Ήξερα πώς έπρεπε να είναι η ερμηνεία μου και ένιωθα πως δεν τα κατάφερνα πάντα.

• Οι παραστάσεις είναι για μένα βασανιστήριο. Έχω πάρα πολύ τρακ. Τη στιγμή που είμαι πάνω στη σκηνή αισθάνομαι απέραντη αγωνία. Όταν τελειώνει η παράσταση δεν νιώθω τίποτα - μόνο το κενό.

• Τώρα δουλεύω για την παράσταση ΑΩ. Είναι εμπνευσμένη από ένα απόσπασμα του Μπόρχες όπου το σύμπαν παρομοιάζεται με μια βιβλιοθήκη που έχει όλες τις πληροφορίες για το παρελθόν και για το μέλλον, για το τι θα συμβεί δηλαδή. Αλλά χρειάζεται ένας οδηγός, ένα βιβλίο-κλειδί που θα σε βοηθήσει να αποκρυπτογραφήσεις αυτά που διαβάζεις. Κάπως έτσι είναι και η γνώση που έχουμε εμείς για τη ζωή. Μερικά πράγματα δεν θα τα απαντήσουμε ποτέ. Υπάρχει Θεός; Tι είμαστε; Υπάρχει ελεύθερη βούληση;

• Είμαστε στη διαδικασία της πρόβας. Για μένα αυτό είναι το καλύτερο στάδιο. Φαντάσου να είσαι 45 χρονών και να μπορείς να παίζεις. Σου ζητάνε να δοκιμάσεις κάτι που δεν θα το έκανες ποτέ μόνος σου. Είναι σαν να ανοίγεις μια πόρτα και να κοιτάζεις να δεις τι είναι μέσα. Είναι ωραίο.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πόσο νέο «πρέπει» να είναι ένα σώμα για να λάβει μέρος σε μια παράσταση χορού;

Χορός / Πόσο νέο «πρέπει» να είναι ένα σώμα για να λάβει μέρος σε μια παράσταση χορού;

Δυο σπουδαία ονόματα του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα, η Αγγελική Στελλάτου και η Σταυρούλα Σιάμου, πρωταγωνιστούν στην παράσταση της ομάδας Griffon που χορογραφεί ο Γιάννης Νικολαΐδης. Το «Shifting Time» που θα παρουσιαστεί στο ΠΛΥΦΑ τον Φεβρουάριο εστιάζει στον χρόνο και τη φθορά, τις σωματικές και τις πνευματικές αντοχές, τη δύναμη της θέλησης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ