«Beef»: Ξαφνικά, μια καίρια και σημαντική σειρά στο Netflix

beef Facebook Twitter
Το «Beef» είναι σοφιστικέ και δεν το κρύβει.
0

ΕΙΧΕ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΓΚΗ το ρόστερ του Netflix από μια σημαντική και καίρια σειρά, και το «Beef» ήρθε να καλύψει και με το παραπάνω αυτό το κενό στην καρδιά της πλατφόρμας.

Οι εποχές που οι σειρές διαχωρίζονταν σε κωμικές και δραματικές έχουν παρέλθει και το «Beef» είναι και κωμωδία, είναι και δράμα, είναι ακόμα και υπαρξιακό θρίλερ ενίοτε.

Πέρα απ’ όλα όμως, είναι μια εξαιρετικά καλοπαιγμένη και καλογυρισμένη και συναρπαστική στο ξετύλιγμά της σπουδή στο φάσμα του εσωτερικευμένου, εμφιαλωμένου θυμού (δίκαιου και άδικου), που άμα σκάσει μπορεί να τα πάρει όλα παραμάζωμα, μπορεί να γίνει αυτοσκοπός.

«Beef», όχι όπως βοδινό, αλλά όπως αντιδικία, έριδα, κόντρα, βεντέτα που με κάθε επεισόδιο κλιμακώνεται σε νέα –σουρεάλ συχνά– επίπεδα. 

Ο τόνος αλλάζει διαρκώς από σκηνή σε σκηνή και έχει κανείς την αίσθηση ότι τα πάντα μπορούν να συμβούν στο επόμενο πλάνο ως συνέπεια των επιπλοκών που προκαλούν οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες που κυνηγάνε ο ένας τον άλλον αλλά συγχρόνως κυνηγάνε και τις ουρές τους.

Εν προκειμένω, τo «beef» είναι ανάμεσα σε δύο ανθρώπους εντελώς διαφορετικής κοινωνικής τάξης –τον φτωχό μικρο-εργολάβο Ντάνι που παλεύει διαρκώς και ανεπιτυχώς να τα βγάλει πέρα και δεν αντέχει άλλο και την Έιμι που φαινομενικά τα έχει όλα, αλλά επίσης δεν αντέχει άλλο την πίεση που υφίσταται–  που δεν γνωρίζονται, αλλά οι ζωές του συναντιούνται σε ένα περιστατικό «οδικής οργής», σε μια παρεξήγηση που λειτουργεί ως η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι.

Αν κάθε δυστυχισμένη οικογένεια είναι δυστυχισμένη με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο, τότε και κάθε δυστυχισμένο άτομο είναι επίσης δυστυχισμένο με τον δικό του τρόπο, ο οποίος συχνά μπορεί να βγάζει νόημα μόνο στο ίδιο το άτομο. Και ο καλύτερος εξομολογητής μπορεί να είναι ένας άγνωστος.   

ali wong Facebook Twitter
H Άλι Γουόνγκ υποδύεται την Έιμι που φαινομενικά τα έχει όλα, αλλά δεν αντέχει άλλο την πίεση που υφίσταται.

Ακόμα και ο ίδιος ο σύζυγος της Έιμι δεν έχει τον τρόπο ή τη διάθεση να τη βοηθήσει πραγματικά, πέρα από κάτι ψόφια σπαράγματα (καλιφορνέζικης) θετικής σκέψης: «Ξέρω πολλούς ανθρώπους που κατάφεραν να νικήσουν την κατάθλιψη», της λέει, ή «ο θυμός είναι απλά μια μεταβατική φάση της συνείδησης».

Ο τόνος αλλάζει διαρκώς από σκηνή σε σκηνή και έχει κανείς την αίσθηση ότι τα πάντα μπορούν να συμβούν στο επόμενο πλάνο ως συνέπεια των επιπλοκών που προκαλούν οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες που κυνηγάνε ο ένας τον άλλον αλλά συγχρόνως κυνηγάνε και τις ουρές τους.

Κάποια στιγμή το αντιλαμβάνονται και οι ίδιοι. «Όλα ξεθωριάζουν, τίποτα δεν μένει», λέει η Έιμι στον Ντάνι σε ένα από τα τελευταία επεισόδια της σειράς, «είμαστε σαν ένα φίδι που τρώει την ουρά του».

Το «Beef» είναι σοφιστικέ και δεν το κρύβει. Ο τίτλος καθενός από τα δέκα επεισόδια προέρχεται από «βαρύ» τσιτάτο: «Τα πουλιά δεν τραγουδάνε, στριγκλίζουν με πόνο» (Βέρνερ Χέρτσογκ), «Είμαι ένα κλουβί» (Κάφκα), «Με κατοικεί μια κραυγή» (Σίλβια Πλαθ), «Τέτοια εσωστρεφή μυστικά πλάσματα» (Άιρις Μέρντοχ), «Το δράμα της αρχικής επιλογής» (Σιμόν ντε Μποβουάρ) και ούτω καθεξής.

Το τελευταίο επεισόδιο έχει πάρει τον τίτλο του («Φιγούρες φωτός») από ένα απόσπασμα του Καρλ Γιουνγκ, το οποίο μπορεί και να κρύβει το δίδαγμα μιας σειράς που μόνο διδακτική δεν είναι: «Η φώτιση δεν έρχεται με το να φανταζόμαστε φιγούρες φωτός, αλλά με το να κάνουμε συνειδητό το σκοτάδι. Η δεύτερη διαδικασία όμως μπορεί να είναι δυσάρεστη, και συνεπώς καθόλου δημοφιλής». 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αποκάλυψη ξανά: 30 χρόνια μετά, η κόλαση του Waco αναβιώνει στο ντοκιμαντέρ του Netflix

Daily / Αποκάλυψη ξανά: 30 χρόνια μετά, η κόλαση του Waco αναβιώνει στο ντοκιμαντέρ του Netflix

Το ντοκιμαντέρ «Waco: American Apocalypse» αφηγείται την πορεία προς τον όλεθρο και την απόλυτη τραγωδία που είχε η πολιορκία του καταυλισμού της αίρεσης του Ντέιβιντ Κορές από τις ομοσπονδιακές δυνάμεις.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Air, κυνηγώντας έναν θρύλο

Οθόνες / «Air: Κυνηγώντας έναν θρύλο»: Ψυχαγωγία made in USA

To χρονικό της απίστευτης και επαναστατικής συνεργασίας μεταξύ του τότε πρωτάρη Μάικλ Τζόρνταν και του ανερχόμενου τμήματος καλαθοσφαίρισης της Nike, που έφερε την επανάσταση στον κόσμο των σπορ και της σύγχρονης κουλτούρας με το brand του «Air Jordan».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής

Daily / Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής

Οι συντριπτικές αποκαλύψεις για σωρεία σεξουαλικών επιθέσεων εκ μέρους του διάσημου συγγραφέα Νιλ Γκέιμαν, ο οποίος συχνά εμφανιζόταν ως «φεμινιστής», αποδεικνύουν ότι οι χαρισματικοί άνθρωποι, αλλά και τα «power couples», πρέπει να προσεγγίζονται με ιδιαίτερη προσοχή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η προβοκατορία του Τοσκάνι

Daily / Η προβοκατορία του Τοσκάνι

Η πιο σημαντική, η πιο καίρια φωτογραφία που συνδέθηκε με τον Ολιβιέρο Τοσκάνι και τις αμφιλεγόμενες διαφημιστικές πρακτικές του –η θρησκευτική σχεδόν εικόνα του λιπόσαρκου ασθενή του AIDS στο νεκροκρέβατό του– δεν ήταν δική του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ