«Beef»: Ξαφνικά, μια καίρια και σημαντική σειρά στο Netflix

beef Facebook Twitter
Το «Beef» είναι σοφιστικέ και δεν το κρύβει.
0

ΕΙΧΕ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΓΚΗ το ρόστερ του Netflix από μια σημαντική και καίρια σειρά, και το «Beef» ήρθε να καλύψει και με το παραπάνω αυτό το κενό στην καρδιά της πλατφόρμας.

Οι εποχές που οι σειρές διαχωρίζονταν σε κωμικές και δραματικές έχουν παρέλθει και το «Beef» είναι και κωμωδία, είναι και δράμα, είναι ακόμα και υπαρξιακό θρίλερ ενίοτε.

Πέρα απ’ όλα όμως, είναι μια εξαιρετικά καλοπαιγμένη και καλογυρισμένη και συναρπαστική στο ξετύλιγμά της σπουδή στο φάσμα του εσωτερικευμένου, εμφιαλωμένου θυμού (δίκαιου και άδικου), που άμα σκάσει μπορεί να τα πάρει όλα παραμάζωμα, μπορεί να γίνει αυτοσκοπός.

«Beef», όχι όπως βοδινό, αλλά όπως αντιδικία, έριδα, κόντρα, βεντέτα που με κάθε επεισόδιο κλιμακώνεται σε νέα –σουρεάλ συχνά– επίπεδα. 

Ο τόνος αλλάζει διαρκώς από σκηνή σε σκηνή και έχει κανείς την αίσθηση ότι τα πάντα μπορούν να συμβούν στο επόμενο πλάνο ως συνέπεια των επιπλοκών που προκαλούν οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες που κυνηγάνε ο ένας τον άλλον αλλά συγχρόνως κυνηγάνε και τις ουρές τους.

Εν προκειμένω, τo «beef» είναι ανάμεσα σε δύο ανθρώπους εντελώς διαφορετικής κοινωνικής τάξης –τον φτωχό μικρο-εργολάβο Ντάνι που παλεύει διαρκώς και ανεπιτυχώς να τα βγάλει πέρα και δεν αντέχει άλλο και την Έιμι που φαινομενικά τα έχει όλα, αλλά επίσης δεν αντέχει άλλο την πίεση που υφίσταται–  που δεν γνωρίζονται, αλλά οι ζωές του συναντιούνται σε ένα περιστατικό «οδικής οργής», σε μια παρεξήγηση που λειτουργεί ως η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι.

Αν κάθε δυστυχισμένη οικογένεια είναι δυστυχισμένη με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο, τότε και κάθε δυστυχισμένο άτομο είναι επίσης δυστυχισμένο με τον δικό του τρόπο, ο οποίος συχνά μπορεί να βγάζει νόημα μόνο στο ίδιο το άτομο. Και ο καλύτερος εξομολογητής μπορεί να είναι ένας άγνωστος.   

ali wong Facebook Twitter
H Άλι Γουόνγκ υποδύεται την Έιμι που φαινομενικά τα έχει όλα, αλλά δεν αντέχει άλλο την πίεση που υφίσταται.

Ακόμα και ο ίδιος ο σύζυγος της Έιμι δεν έχει τον τρόπο ή τη διάθεση να τη βοηθήσει πραγματικά, πέρα από κάτι ψόφια σπαράγματα (καλιφορνέζικης) θετικής σκέψης: «Ξέρω πολλούς ανθρώπους που κατάφεραν να νικήσουν την κατάθλιψη», της λέει, ή «ο θυμός είναι απλά μια μεταβατική φάση της συνείδησης».

Ο τόνος αλλάζει διαρκώς από σκηνή σε σκηνή και έχει κανείς την αίσθηση ότι τα πάντα μπορούν να συμβούν στο επόμενο πλάνο ως συνέπεια των επιπλοκών που προκαλούν οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες που κυνηγάνε ο ένας τον άλλον αλλά συγχρόνως κυνηγάνε και τις ουρές τους.

Κάποια στιγμή το αντιλαμβάνονται και οι ίδιοι. «Όλα ξεθωριάζουν, τίποτα δεν μένει», λέει η Έιμι στον Ντάνι σε ένα από τα τελευταία επεισόδια της σειράς, «είμαστε σαν ένα φίδι που τρώει την ουρά του».

Το «Beef» είναι σοφιστικέ και δεν το κρύβει. Ο τίτλος καθενός από τα δέκα επεισόδια προέρχεται από «βαρύ» τσιτάτο: «Τα πουλιά δεν τραγουδάνε, στριγκλίζουν με πόνο» (Βέρνερ Χέρτσογκ), «Είμαι ένα κλουβί» (Κάφκα), «Με κατοικεί μια κραυγή» (Σίλβια Πλαθ), «Τέτοια εσωστρεφή μυστικά πλάσματα» (Άιρις Μέρντοχ), «Το δράμα της αρχικής επιλογής» (Σιμόν ντε Μποβουάρ) και ούτω καθεξής.

Το τελευταίο επεισόδιο έχει πάρει τον τίτλο του («Φιγούρες φωτός») από ένα απόσπασμα του Καρλ Γιουνγκ, το οποίο μπορεί και να κρύβει το δίδαγμα μιας σειράς που μόνο διδακτική δεν είναι: «Η φώτιση δεν έρχεται με το να φανταζόμαστε φιγούρες φωτός, αλλά με το να κάνουμε συνειδητό το σκοτάδι. Η δεύτερη διαδικασία όμως μπορεί να είναι δυσάρεστη, και συνεπώς καθόλου δημοφιλής». 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αποκάλυψη ξανά: 30 χρόνια μετά, η κόλαση του Waco αναβιώνει στο ντοκιμαντέρ του Netflix

Daily / Αποκάλυψη ξανά: 30 χρόνια μετά, η κόλαση του Waco αναβιώνει στο ντοκιμαντέρ του Netflix

Το ντοκιμαντέρ «Waco: American Apocalypse» αφηγείται την πορεία προς τον όλεθρο και την απόλυτη τραγωδία που είχε η πολιορκία του καταυλισμού της αίρεσης του Ντέιβιντ Κορές από τις ομοσπονδιακές δυνάμεις.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Air, κυνηγώντας έναν θρύλο

Οθόνες / «Air: Κυνηγώντας έναν θρύλο»: Ψυχαγωγία made in USA

To χρονικό της απίστευτης και επαναστατικής συνεργασίας μεταξύ του τότε πρωτάρη Μάικλ Τζόρνταν και του ανερχόμενου τμήματος καλαθοσφαίρισης της Nike, που έφερε την επανάσταση στον κόσμο των σπορ και της σύγχρονης κουλτούρας με το brand του «Air Jordan».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

Daily / The Settlers: Αίσθηση, αν όχι έκπληξη, προκαλεί το ντοκιμαντέρ του BBC για τους εποίκους του Ισραήλ

To εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Louis Theroux για το «κίνημα» των Ισραηλινών εποίκων που έχουν πλέον βάλει ως στόχο την ισοπεδωμένη Γάζα, και προβλήθηκε πριν από λίγες μέρες στο BBC, βρίσκεται και στο YouTube, προς το παρόν τουλάχιστον.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Daily / American Psycho: Τα 25 κλείνει η παρεξηγημένη μεταφορά ενός παρεξηγημένου βιβλίου

Η ταινία του 2000 που βασίστηκε στο ομώνυμο, αγρίως αμφιλεγόμενο, μυθιστόρημα του Μπρετ Ίστον Έλις, με τον Κρίστιαν Μπέιλ στον ρόλο ενός σαλεμένου γιάπη, μοιάζει από πολλές απόψεις εξαιρετικά προφητική και ανησυχητικά επίκαιρη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ