ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Η βραχνή μπαλάντα του αναποφάσιστου

ekloges Facebook Twitter
Σύμφωνα πάντα με τις δημοσκοπήσεις, η πλειοψηφία των αναποφάσιστων ανήκει συντριπτικά στην ηλικιακή ομάδα 45-64 ετών, σε ποσοστό 41%. Φωτ.: Eurokinissi
0



ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
 τους θυμούνται, τους αναζητούν, τους φλερτάρουν, τους αναλύουν, τους «ακτινογραφούν» οι δημοσκόποι και οι επιτελείς των κομμάτων, στην πραγματικότητα όμως η απαξίωση είναι η μοίρα όσων ανήκουν στη λεγόμενη «γκρίζα ζώνη» – όσων δηλαδή δηλώνουν αναποφάσιστοι ή κινούνται αργά αλλά σταθερά, σαν υπνοβάτες, προς το λευκό, το άκυρο και την αποχή. Κάποτε μας τρομοκρατούσαν ως πολίτες με τις βαριές κυρώσεις που μπορούσε να επιφέρει η αδικαιολόγητη απουσία από το «ύψιστο δημοκρατικό καθήκον», καταφέραμε όμως μετά από δεκαετίες ενοχών (και κωμικοτραγικών επιλογών) να μη θεωρούμε πλέον την αποχή (αλλά και το λευκό/άκυρο) τεράστιο κοινωνικό faux pas, μέγα πολιτικό αμάρτημα (βαριά η «απολιτίκ» ρετσινιά) ή ακόμα και ως στοιχείο παθολογίας και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς. Ναι, μπορεί απλά να μην πάει κάποιος/α να ψηφίσει. Δεν είναι έγκλημα ούτε τον/την καθιστά αυτομάτως κοινωνιοπαθή προσωπικότητα. 

«Δεν ξέρω» δε σημαίνει απαραίτητα «δε με νοιάζει». Δεν αποτελούν οι αναποφάσιστοι στίγμα για την δημοκρατία, αλλά πολλοί από τους αποφασισμένους.

Ποιος ξέρει, μπορεί προηγουμένως να βασανίστηκε αναζητώντας, όχι το ιδανικό φυσικά, αλλά το μη χείρον της υπόθεσης, τον μονόφθαλμο της ιστορίας, τη μέση οδό που θα τον έβγαζε από το αδιέξοδο. Η ψήφος μπορεί να μη συνιστά απαραίτητα ταυτότητα (ιδεολογική, αισθητική ή άλλη), ας συμμεριστούμε όμως για λίγο την βαθιά απελπισία των αναποφάσιστων συμπολιτών μας, οι περισσότεροι άλλωστε λίγο-πολύ την έχουμε βιώσει κάποια στιγμή αντιμέτωποι με τις επιλογές του εγχώριου πολιτικού συστήματος. «Δεν ξέρω» δε σημαίνει απαραίτητα «δε με νοιάζει». Δεν αποτελούν οι αναποφάσιστοι στίγμα για την δημοκρατία, αλλά πολλοί από τους αποφασισμένους. Και η ιδιαίτερη φύση της προσεχούς εκλογικής αναμέτρησης που θα πραγματοποιηθεί, εκτός συγκλονιστικού (ή ψυχεδελικού) απροόπτου σε δύο κύκλους επεισοδίων, μοιάζει να ενισχύει τις γραμμές των αναποφάσιστων που κάποιες τελευταίες δημοσκοπήσεις τους φέρνουν μέχρι και στο 16,5 %. Ένα τρίτο κόμμα δηλαδή που αποτελείται από σκιές και φαντάσματα. 

Σύμφωνα πάντα με τις δημοσκοπήσεις, η πλειοψηφία των αναποφάσιστων ανήκει συντριπτικά στην ηλικιακή ομάδα 45-64 ετών, σε ποσοστό 41%. Generation X δηλαδή σε μεγάλο βαθμό, γεγονός που ίσως εξηγεί εν μέρει μια τάση αμφιθυμίας και αποστασιοποίησης. Κάποιοι θα καταλήξουν κάπου την ύστατη ώρα, σε κάτι μικρό και θεωρητικά αβλαβές ίσως. Έχουν σωθεί όμως και τα διάφορα μεσοβέζικα άλλοθι του πρόσφατου παρελθόντος (Ποτάμια, Κουβέληδες κλπ) για όσους προτιμούν να αποφεύγουν την πόλωση (ή την ευθύνη) όπως ο διάβολος το λιβάνι. Μια αντίστοιχη περίπτωση (πολύ μικρότερης προβολής και εμβέλειας αλλά ενδεχομένως και πιο σοβαρή) υπήρχε με τη μορφή του «Πράσινου και Μωβ», αλλά τελικά ο σχηματισμός κόπηκε χθες από τον Άρειο Πάγο, μια απόφαση που σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ήρθε ως συνέπεια του αιώνιου εμφύλιου σπαραγμού που μαστίζει τις φατρίες των εγχώριων «Οικολόγων Πράσινων». Θα έπρεπε να έχουν χωρίσει προ πολλού και με σαφήνεια τα τσανάκια τους όπως το ΚΚΕ (μ-λ) και το Μ-Λ ΚΚΕ που για άλλη μια φορά κατεβαίνουν αμφότερα για να δώσουν τον ρομαντικό αγώνα.

Daily
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ