Ηρώδειο, ο ναός του ό,τι να’ ναι

Ηρώδειο, ο ναός του ό,τι να’ ναι Facebook Twitter
Ο Alice Cooper έβγαινε με τον Νταλί, ήταν φίλος με τον Γκράουτσο Μαρξ και έπαιζε γκολφ με τον Μπομπ Χόουπ. Εικονογράφηση: Ατελιέ/LIFO
0

ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ σαν το μουσικό γκαλά που συντελέστηκε στο Ηρώδειο για την «επανένωση» των Γλυπτών του Παρθενώνα έχουν συχνά μια έντονη υφή από πριβέ σουαρέ ολιγάρχη που μάζεψε όσους αστέρες προς ενοικίαση βρήκε μπόσικους τελευταία στιγμή να παίξουν για τον ίδιον και την εκλεκτή κουστωδία του.

Και πάλι όμως, παραήταν δευτερότριτης διαλογής αυτό το απροσάρμοστο VIP event που στήθηκε γύρω από τη μουσική «κληρονομιά» του συνθέτη και παραγωγού Desmond Child ο οποίος ευθύνεται για μερικά από τα πιο άχαρα σουξέ των τελευταίων δεκαετιών, ενώ συμμετείχε και στην παραγωγή του άλμπουμ του Σάκη Ρουβά «Όλα καλά».

Αφού δεν έγινε πάνω στον Παρθενώνα το συγκεκριμένο ποτ-πουρί, πάλι καλά να λέμε.

Μόνο ο Alice Cooper έδειχνε αγέρωχος και αλώβητος μέσα σ’ όλο αυτό το θεσμικό πανηγύρι τουριστικού φολκλόρ και ευγενών προθέσεων, που έμοιαζε να τον έχει ανάγκη ως σαρκαστικό άλλοθι.

Ο Alice Cooper έβγαινε με τον Νταλί, ήταν φίλος με τον Γκράουτσο Μαρξ και έπαιζε γκολφ με τον Μπομπ Χόουπ, συνεπώς τα ενσταντανέ του με την άγνωστή του Ελληνίδα υπουργό Παιδείας (και Θρησκευμάτων, για να μην ξεχνιόμαστε), που έγιναν viral και γέννησαν χιλιάδες memes μέσα σε μερικές μόνο ώρες, είναι απλά μία σταγόνα στην αιωνιότητα. Και η συμμετοχή του στη συναυλία των Scorpions (αυτό το συγκρότημα ήταν η μοίρα μας ως έθνους, ας το παραδεχτούμε πια) την επόμενη εβδομάδα στο ΟΑΚΑ, άλλη μία.

Ακόμα και όσοι προσπάθησαν να υπομείνουν με ψυχραιμία και καρτερικότητα (για χάρη του ιερού σκοπού) αυτόν τον ετερόκλητο μουσικοχορευτικό αχταρμά που θύμιζε reunion παλιού μαγαζιού της παραλιακής κάποια στιγμή λύγισαν. Σημείωνε χθες στη διακριτική ανταπόκρισή της από το event για το «Πρώτο Θέμα» η συνάδελφος Αναστασία Κουκά: «Το σημείο ωστόσο που καταφανώς αδίκησε το τελικό αποτέλεσμα ήταν η μεγάλη αντίφαση που υπήρχε ανάμεσα στην παλιακή ντίσκο-ποπ αισθητική της και τον χαρακτήρα του χώρου που τη φιλοξενούσε. Υπερβολικές οι ενδυματολογικές επιλογές, με πολύ στρας και παγιέτα, στο όριο του γραφικού οι χορευτές που ήταν ντυμένοι αρχαίοι Έλληνες πολεμιστές, ατυχής η προβολή στίχων κάποιων τραγουδιών στο σκηνικό οικοδόμημα του ρωμαϊκού Ωδείου…».

Είναι φανερό ότι ενώ έχουμε συνηθίσει πια στην ιδέα ότι το Ηρώδειο εδώ και καιρό δίνεται όπου να ‘ναι και για ό,τι να ‘ναι, αναγνωρίζουμε και κάποια όρια που θα πρέπει να υπάρχουν ως προς το είδος της εκδήλωσης που λαμβάνει χώρα «live at the Acropolis», όπως με δέος αναγράφουν συχνά οι αφίσες των ξένων καλλιτεχνών που εμφανίζονται εκεί. Αφού δεν έγινε πάνω στον Παρθενώνα το συγκεκριμένο ποτ-πουρί, πάλι καλά να λέμε.

Στο ίδιο μέρος πάντως θα εμφανιστούν το υπόλοιπο διάστημα κάποια σπουδαία και σημαντικά και αναπάντεχα ονόματα, που θα εξαγνίσουν εκ νέου την περίφημη ενεργειακή αύρα του χώρου.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ