Καλό ταξίδι και εις το επανιδείν

Καλό ταξίδι και εις το επανιδείν Facebook Twitter
Η γιγαντιαία φωτογραφία του εκλιπόντος εφοπλιστή για δεύτερη σεζόν προκαλεί επίμονα ή φευγαλέα ερωτηματικά πάνω από τα κεφάλια των ταξιδιωτών, συνοδεύοντάς τους μέχρι και την έξοδό τους από το λιμάνι.  
0


«ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ σύντομο ανέκδοτο;», ρωτούσαμε κάποτε –όχι και τόσο πολλά χρόνια πριν– για να απαντήσουμε μόνοι μας, χαχανίζοντας αυτάρεσκα: «Αλβανός τουρίστας». Ήταν οι εποχές της λεγόμενης επίπλαστης ευδαιμονίας που την είχαμε δει βαλκανάρχες πολυτελείας και επιζητούσαμε μετά μανίας τον «υψηλό τουρισμό» που θα μας γλίτωνε από τους γραφικούς μπατιροτουρίστες. Και το κατορθώσαμε. Η χώρα τους καλοκαιρινούς μήνες  μοιάζει με μια ατέλειωτη παιδική χαρά υπερπλουσίων και πάσης φύσεως ολιγαρχών. Μόνο που πλέον οι μπατιροτουρίστες είμαστε εμείς.

Αυτά αναλογιζόμουν –για πολλοστή φορά– καθώς βρισκόμουν στο λιμάνι του Πειραιά, στην Πύλη Ε4 (στη σέντρα της τουριστικής κίνησης δηλαδή), όταν έπιασα την κουβέντα με ξένο τουρίστα, περιμένοντας να μπω στο πλοίο.

Άντε τώρα να του εξηγήσεις του τουρίστα ότι δεν πρόκειται για κάποια υπερμεγέθη κορύφωση της προεκλογικής καμπάνιας μιας επιφανούς πολιτικής προσωπικότητας, αλλά για την εικόνα του εφοπλιστή Παναγιώτη Ηλιόπουλου.

«Έχετε εκλογές;», με ρώτησε και, βλέποντας την απορία στο βλέμμα μου, μού έδειξε πίσω μου το τεράστιο πανό που καλύπτει ένα ολόκληρο πολυώροφο κτίριο (όπου βρίσκονται τα γραφεία της εταιρείας ακτοπλοϊκών μεταφορών Seajets) και δεσπόζει ως ιδιοσυγκρασιακό τοπόσημο πλέον εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου στο λιμάνι, απεικονίζοντας έναν ηλικιωμένο κύριο με λευκό πουκάμισο που μοιάζει να απευθύνεται στα πλήθη με ανοιχτά τα χέρια.

Κάτω από τη μορφή του υπάρχει η φράση «καλό ταξίδι», αλλά ο τουρίστας δεν θα μπορούσε να ξέρει τι σημαίνει, εκτός αν επρόκειτο για κάποιον ελληνολάτρη περιηγητή παλαιάς κοπής, είδος που επίσης βρίσκεται πλέον περίπου στα αζήτητα.

Άντε τώρα να του εξηγήσεις του τουρίστα ότι δεν πρόκειται για κάποια υπερμεγέθη κορύφωση της προεκλογικής καμπάνιας μιας επιφανούς πολιτικής προσωπικότητας, αλλά για την εικόνα του εφοπλιστή Παναγιώτη Ηλιόπουλου (πατέρα του νέου ιδιοκτήτη της ΠΑΕ ΑΕΚ, Μάριου Ηλιόπουλου), ο οποίος έφυγε από τη ζωή τον Νοέμβριο του 2022, όμως θα «ζει» για πάντα –όπως φαίνεται– στο πιο κεντρικό σημείο του Μεγάλου Λιμανιού, ευχόμενος από ψηλά, ως από μηχανής θεός, καλό ταξίδι στους επιβάτες.

Σε πλήρη αντίθεση –ή σε πλήρη αντιστοιχία, δεν είμαι σίγουρος ακριβώς– με αυτή την παλιομοδίτικα μεγαλοπρεπή, και με έναν τρόπο ίσως και χαριτωμένη στην έλλειψη κάθε μέτρου που τη διακρίνει, επιμνημόσυνη χειρονομία, βρίσκεται λίγο πιο κει ο πολυτελώς ανακατασκευασμένος «Πύργος του Πειραιά», που για δεκαετίες στοίχειωνε με την ερημιά του το λιμάνι αλλά τώρα εκπροσωπεί την exclusive ανάπτυξη της βαριάς βιομηχανίας της χώρας, όπως συχνά αποκαλείται ο τουρισμός.

Κανείς τουρίστας όμως δεν πρόκειται να ρωτήσει για την ταυτότητα ή την ιστορία του μαύρου ουρανοξύστη, αντίθετα με τη γιγαντιαία φωτογραφία του εκλιπόντος εφοπλιστή που για δεύτερη σεζόν προκαλεί επίμονα ή φευγαλέα ερωτηματικά πάνω από τα κεφάλια των ταξιδιωτών, συνοδεύοντάς τους μέχρι και την έξοδό τους από το λιμάνι.  

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ