Ο Dior, η Chanel και τα φαντάσματα της Κατοχής

The New Look: Ο Dior, η Chanel και τα φαντάσματα της Κατοχής Facebook Twitter
Αξίζει πάντως να ακολουθήσει κανείς τη διαδρομή της σειράς, έστω και με μέτριο ενθουσιασμό, για την ερμηνεία της Μπινός.
0

Η ΑΦΗΓΗΣΗ ΞΕΚΙΝΑ ΤΟ 1955 με την επιστροφή της Κοκό Σανέλ στο Παρίσι μετά από χρόνια παραμονής στην Ελβετία, προκειμένου να διεκδικήσει εκ νέου τον θρόνο της στην υψηλή ραπτική.

Την ίδια στιγμή, σ’ ένα κατάμεστο αμφιθέατρο στη Σορβόνη, ο Κριστιάν Ντιορ αποθεώνεται από ένα ενθουσιώδες κοινό. Κάποια στιγμή, μια νεαρή φοιτήτρια παίρνει τον λόγο και τον ρωτά για την Κατοχή, όταν η Σανέλ είχε αναγκαστεί να κλείσει τον διάσημο ήδη Οίκο της ενώ εκείνος, άσημος ακόμα, δούλευε για τον μόδιστρο Λισιέν Λελόνγκ, φτιάχνοντας τουαλέτες για τις συζύγους και τις ερωμένες των Ναζί. Ο Ντιορ (με τη μορφή του πάντα εξαίρετου Μπεν Μέντελσον) κάτι ψελλίζει περί επιβίωσης σε τρομακτικές περιστάσεις και μ’ αυτή την αφορμή, η σειρά μάς γυρίζει πίσω, στο 1943, για να μας δείξει με δραματικό τρόπο πώς πραγματικά κύλησε η ζωή στην Κατοχή για τα δύο αυτά τεράστια ονόματα της μόδας, που εδώ ελάχιστα συναντιούνται.  

Παρά τους δύο ογκόλιθους της υψηλής ραπτικής που αποτελούν τις κεντρικές φιγούρες της σειράς, λίγο έχει να κάνει η αργόσυρτη ομολογουμένως αφήγηση με τη μόδα ή με τη δημιουργική διαδικασία εν γένει, και πολύ περισσότερο με τα τραύματα, τις ενοχές και τις επιλογές που βαραίνουν την συνείδηση.

Ο Ντιόρ δούλευε στην Κατοχή για να επιβιώσει αλλά και για να στηρίξει την αδελφή του Κατρίν, που συμμετείχε ενεργά στην Αντίσταση και συνελήφθη λίγες μέρες πριν από την αποχώρηση των Γερμανών (η τρομακτική της οδύσσεια στα στρατόπεδα συγκέντρωσης αποτελεί έναν από τους κεντρικούς αφηγηματικούς άξονες της σειράς). Τον βλέπουμε, μελαγχολικό και καταβεβλημένο, να τα πίνει σ’ ένα μπιστρό για να βγει «άλλη μια νύχτα κατοχικής μιζέριας», όπως λέει ο συνάδελφος και φίλος του Κριστόμπαλ Μπαλενσιάγκα, που κάθεται πλάι του και του υπενθυμίζει ότι «οι επιλογές μας έχουν σημασία, πίστεψέ με».

The New Look: Ο Dior, η Chanel και τα φαντάσματα της Κατοχής Facebook Twitter
Τον Ντιόρ υποδύεται ο πάντα εξαίρετος Μπεν Μέντελσον.

Την ίδια στιγμή, η Σανέλ (με τη μορφή της Ζιλιέτ Μπινός, κλονισμένη και αδίστακτη συγχρόνως) διέμενε σε πολυτελή σουίτα του ξενοδοχείου Ritz και ξάπλωνε (κυριολεκτικά και μεταφορικά) με τους Ναζί, ελπίζοντας να τη βοηθήσουν να πάρει πίσω τα κεφάλαια που της είχαν αφαιρέσει οι Εβραίοι πρώην συνεργάτες της.

Παρά τους δύο ογκόλιθους της υψηλής ραπτικής που αποτελούν τις κεντρικές φιγούρες της σειράς (η οποία παίρνει τον τίτλο της από την ατάκα «η μόδα χρειάζεται ένα νέο look», που εκστομίζει λίγο μετά τον πόλεμο η διευθύντρια του Harper’s Bazaar Κάρμελ Σνόου, που την υποδύεται η Γκλεν Κλόουζ), λίγο έχει να κάνει η αργόσυρτη ομολογουμένως αφήγηση με τη μόδα ή με τη δημιουργική διαδικασία εν γένει, και πολύ περισσότερο με τα τραύματα, τις ενοχές και τις επιλογές που βαραίνουν την συνείδηση.

Αξίζει πάντως να ακολουθήσει κανείς τη διαδρομή της σειράς, έστω και με μέτριο ενθουσιασμό, για την ερμηνεία της Μπινός, η Σανέλ της οποίας δεν είναι ούτε τέρας ούτε θύμα των περιστάσεων, αλλά κάτι περίεργο ανάμεσα, και ταυτόχρονα ανησυχητικά αναγνωρίσιμο.  

The New Look — Official Trailer | Apple TV+

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ