Ο Μπέος είναι το δέντρο, όχι το δάσος

Ο Μπέος είναι το δέντρο, όχι το δάσος Facebook Twitter
Η λεγόμενη alt-right είναι εδώ και τώρα που τελείωσε το διάλειμμα των εκλογών θα την ακούμε να εκπέμπει από την Βουλή μέσω των τριών τουλάχιστον φορέων που την εκπροσωπούν. Φωτ.: ΕUROKINISSI
0

ΓΕΜΙΣΑΝ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΑ social media όχι μόνο εναντίον των ψηφοφόρων του Μπέου, αλλά και των κατοίκων του Βόλου συνολικά («αυτός σας αξίζει», «να πάτε να πνιγείτε» κ.λπ.), ενώ θα έπρεπε να έχει καταστεί προφανές ότι θα μπορούσε η (πολυετής) παντοδυναμία του υπό προϋποθέσεις να έχει συμβεί και οπουδήποτε αλλού σχεδόν στη χώρα. Αυτό που εκπροσωπεί ο δήμαρχος του Βόλου δεν ευδοκιμεί μόνο σε συγκεκριμένες γεωγραφικές και κλιματικές συνθήκες.

Είναι ένα μοντέλο που επικρατεί, αποθρασυμένο και αποενοχοποιημένο πλέον, οπουδήποτε στην επικράτεια και δεν είναι απαραίτητο να έχει τη μορφή του Μπέου. Είναι ο τύπος του σκληρού διαμεσολαβητή της εξουσίας που (σου) κάνει τη δουλειά, που τα λέει χύμα, που δεν διστάζει να λερώσει τα χέρια του, που δεν μπορεί να ασχολείται με φλώρους και λουλούδες, ούτε με τον πόνο και τις ευαισθησίες τους. Έχουμε δουλειές εδώ.   

Κάποτε ήταν δεδομένο το φαιό και συντηρητικό ύφασμα της ελληνικής κοινωνίας. Μακριά κι αγαπημένοι (όσο γινόταν). Πλέον όμως μπορούμε να μιλάμε για άγρια και απότομη συντηρητική στροφή που δεν κρατάει ούτε καν τα προσχήματα. Ο ρατσισμός, ο εθνικισμός, η συνωμοσιολογία, ο μισογυνισμός, οι αυταρχικές ιεραρχίες, η θρησκοληψία, η έντονη δυσανεξία στην εθνικο-πολιτισμική (αλλά και σε οποιασδήποτε άλλη) διαφορετικότητα στάζουν από παντού.

Ακόμα και στη ρητορική πολλών που αυτοπροσδιορίζονται ως φιλελεύθεροι ή και «κεντροαριστεροί», κι όμως μέρα-νύχτα σιχτιρίζουν τους «δικαιωματιστές» και τους «αλληλέγγυους» και καταγγέλλουν την πολιτική ορθότητα.

Ο ρατσισμός, ο εθνικισμός, η συνωμοσιολογία, ο μισογυνισμός, οι αυταρχικές ιεραρχίες, η θρησκοληψία, η έντονη δυσανεξία στην εθνικο-πολιτισμική (αλλά και σε οποιασδήποτε άλλη) διαφορετικότητα στάζουν από παντού.

Η λεγόμενη alt-right (η νέα ακροδεξιά επί της ουσίας) είναι εδώ και τώρα που τελείωσε το διάλειμμα των εκλογών (στον ΣΥΡΙΖΑ και στην αυτοδιοίκηση) θα την ακούμε να εκπέμπει από την Βουλή μέσω των τριών τουλάχιστον φορέων που την εκπροσωπούν.

Και όχι μόνο. Υπάρχουν διάφορα επιφανή «σταγονίδια» στο κυβερνών κόμμα, αλλά αν θα λέγαμε ότι κάποιος σήκωσε πανηγυρικά και χωρίς περιστροφές το λάβαρο μιας εγχώριας alt-right αντίληψης, αυτός δεν θα ήταν άλλος από τον Αντώνη Σαμαρά, και μάλιστα το έκανε κατά την ομιλία του για την Ημέρα της Ευρώπης (!) τον περασμένο μήνα στο Ζάππειο, όπου ανάμεσα σε άλλες συνωμοσιολογικές κορώνες επιδόθηκε σε ένα παραλήρημα κατά της «woke κουλτούρας», κατά των μεταναστών και κατά του «γκρεμίσματος όσων συνιστούν την κοινή κληρονομιά μας: τα ιερά πρόσωπα της Μάνας και του Πατέρα, υποβιβάζονται σε απρόσωπους αριθμούς: "Γονέας 1 και Γονέας 2"». Κατά τ’ άλλα, το πρόβλημά μας είναι ο Κασσελάκης και τα δύο αγόρια που θέλει να κάνει με παρένθετη μητέρα.

«Όπως οι ζωντανοί-νεκροί στις ταινίες της δεκαετίας του '70, τα πολλαπλά ειδεχθή πρόσωπα της κοινοτοπίας του κακού πολιορκούν από παντού τα νεωτερικά κεκτημένα», έγραφε πριν από μήνα σε άρθρο του στην ιστοσελίδα Anatropi, ο καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του ΕΚΠΑ Νικόλας Χρηστάκης με αφορμή τη δολοφονία του Αντώνη Καρυώτη στο Blue Horizon.

«Ζούμε ένα ασυμπτωτικό ψυχορράγημα του κοινωνικού που εντάθηκε με την παγκόσμια κρίση, τα μνημόνια και τους εγκλεισμούς, δαγκώνοντας πλέον όπου τύχει δεξιά-αριστερά με την "επιστροφή στην κανονικότητα". Αλήθεια, αυτή θα είναι η κανονικότητά μας πλέον; Κάτι παραπάνω και αγριότερο από τον παλιό-καλό και απλό ατομικισμό με τον οποίον εκόντες άκοντες μοιραζόμασταν την ίδια στέγη ως νόθο (αλλά χαϊδεμένο) παιδί του φιλελευθερισμού (τουλάχιστον της ήπιας εκδοχής του); Θα είναι η αγνόηση (έως εξόντωσης) του άλλου;».

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ