Ο Μπέος ως ο ορισμός της λούμπεν μεταπολιτικής

Ο Μπέος ως ο ορισμός της λούμπεν μεταπολιτικής Facebook Twitter
Oι παλιομοδίτικες, τοξικές αντιλήψεις διέπουν τον ανώτατο άρχοντα ενός από τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας. Φωτ.: EUROKINISSI
0

«ΕΓΙΝΕ ΕΝΑΣ ΔΙΑΠΛΗΚΤΙΣΜΟΣ, μια ένταση και ο συγκεκριμένος άνθρωπος μου έβρισε τη μάνα και μου είπε άντε γα@@@@@. Εγώ έτσι αντιδρώ, κύριοι, έτσι μεγάλωσα, ότι οι άνδρες όταν έρχονται σε διαπληκτισμό φωνάζουν, βρίζονται και μετά όποιος έχει άδικο ζητά συγγνώμη όπως έκανε το παιδί και καλοδεχούμενο… Εσείς λύστε τες (τις διαφορές σας) με καλσόν, όπως θέλετε, δικαίωμά σας. Εμείς οι παλαιών αρχών έτσι μεγαλώσαμε, έτσι μάθαμε, τι να κάνουμε να γίνουμε λουλούδες; Μην τρελαθούμε τώρα!».

Διαβάζοντας ή ακούγοντας κάποιος άσχετος αυτές τις δηλώσεις, θα πίστευε ότι ανήκουν σε κάποιον γραφικό, λαϊκό τύπο που ξεπήδησε από κάποιο μυθιστόρημα εποχής, τον οποίο ενσαρκώνει στην τηλεοπτική του μεταφορά ένας «κλώνος» του συγκριτικά αρκετά συμπαθέστερου (και λιγότερο αγχωμένου να επιδείξει μια σκληροπυρηνική, ορίτζιναλ αρρενωπότητά) Απόστολου Γκλέτσου.

Όμως όχι, αυτές οι παλιομοδίτικες, τοξικές αντιλήψεις διέπουν τον ανώτατο άρχοντα ενός από τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας και έτσι απάντησε στους δημοσιογράφους που τον ρώτησαν σχετικά με τη χειροδικία στην οποία προέβη κατά διαμαρτυρόμενου πολίτη κατά την πρόσφατη επίσκεψή του σε προάστιο του σκληρά δοκιμαζόμενου από τις πλημμύρες Βόλου. Ο πολίτης την επομένη πήγε στο δημαρχείο να ζητήσει συγγνώμη, την οποία μεγαλόθυμα έκανε δεκτή ο ανώτατος άρχων, δίχως βέβαια ο ίδιος να νιώσει την ανάγκη να απολογηθεί για τη χοντροκομμένη, τραμπούκικη, τοξική «ματσίλα» που εκφράζει με κάθε ευκαιρία.

Γεγονός είναι ότι η περίπτωση Μπέου αποτελεί την επιτομή ενός φαύλου, φασίζοντος, χύμα λαϊκισμού που έχει αρκετή πέραση στη χώρα τα τελευταία αρκετά χρόνια στην πολιτική και όχι μόνο και που ίσως θα έπρεπε να μας προβληματίσει συνολικά.

Την προηγούμενη ακριβώς ημέρα κατάβρεξε με μάνικα υδροφόρας άλλον διαμαρτυρόμενο πολίτη, τις προάλλες αποκάλεσε «νούμερο και φλώρο» τον Αλκίνοο Ιωαννίδη επειδή τον επέκρινε σε συναυλία που έδωσε στην πόλη, «νούμερο, κοπρίτη και επιστήμονα του κώλου» αποκάλεσε επίσης τον χειρουργό και αντιπολιτευόμενο δημοτικό σύμβουλο Λεωνίδα Μαυρογιάννη, με τον πρώην πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας, Ευθύμη Τσάμη, να δηλώνει πως «πρόκειται για αίσχος και ντροπή για όσες και όσους στηρίζουν και ανέχονται τον χυδαίο και φασίστα δήμαρχο Βόλου, τον μεγαλύτερο πολιτικό απατεώνα της Ελλάδας, τον μεγαλύτερο πολιτικό κοπρίτη της χώρας».

Ο Μπέος ως ο ορισμός της λούμπεν μεταπολιτικής Facebook Twitter
Σωστός «βίος και πολιτεία» ο κύριος δήμαρχος, έχει διατελέσει μπράβος, επιχειρηματίας της νύχτας και ποδοσφαιρικός μεγαλοπαράγοντας με επεισοδιακή συχνά συμπεριφορά. Φωτ.: Alexandros Alamaniotis/ SOOC

Αθυρόστομος, προκλητικός και ανοικονόμητος από πεποίθηση, έχει επίσης δηλώσει δημοσίως ότι «κάνω εμετό με τους Κασσελάκη - Ανδρουλάκη», κάλεσε δε σκωπτικά τον νέο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., όταν εκείνος ζήτησε να αρθεί η στήριξη της ΝΔ στο πρόσωπό του εν όψει των δημοτικών εκλογών, «να πάρει τον Τάιλερ-ράφτη και να έρθει να βοηθήσει», με το χάσιμό του στη μετάφραση να είναι το μικρότερο κακό. Ο Αχιλλέας Μπέος, άλλωστε, έχει παράδοση στην ομοφοβική ρητορική, θυμάμαι είχε αποκαλέσει παλιότερα το «alter ego» του Μάκη Ψωμιάδη, για να τον πικάρει, «δίμετρη αδερφή με μουστάκι». 

Σωστός «βίος και πολιτεία» ο κύριος δήμαρχος, έχει διατελέσει μπράβος, επιχειρηματίας της νύχτας και ποδοσφαιρικός μεγαλοπαράγοντας με επεισοδιακή, συχνά, συμπεριφορά. Το 2011, μάλιστα, συνελήφθη και προφυλακίστηκε για έναν χρόνο κατηγορούμενος για συμμετοχή σε σκάνδαλο με στημένα παιχνίδια. Του επιβλήθηκε επιπλέον βαρύ χρηματικό πρόστιμο, απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και ενασχόλησης με το ποδόσφαιρο, κατάφερε όμως το 2015 να αθωωθεί στο Πενταμελές.

Εντελώς τυχαία την προηγούμενη χρονιά είχε εκλεγεί δήμαρχος Βόλου, πλειοψηφώντας στον β’ γύρο με 53,13%, και παρότι τέθηκε προσωρινά σε αργία εξαιτίας εκείνων των κατηγοριών, όχι μόνο επανήλθε πανηγυρικά στο αξίωμά του αλλά στις αυτοδιοικητικές του 2019 «σάρωσε» ήδη από τον α’ γύρο, με 57,31%! Εικόνα σου είμαι, κοινωνία, και σου μοιάζω; 

Κάπως έτσι φαίνεται ότι η πληθωρική περσόνα του επιτυχημένου «καταφερτζή», του τσαμπουκαλεμένου μαγκίτη που δεν μασάει τα λόγια του, που μπορεί άνετα να «τσαλακώνεται» και να παίζει μπουνιές στον δρόμο άμα λάχει σαν να ήταν «ένας από μας», που είναι τάχα ανένδοτος, ανεξάρτητος, ακηδεμόνευτος, που ξέρει να προκαλεί «σοκ και δέος» στους αντιπάλους του, αλλά ταυτόχρονα να υποδύεται τον «στοργικό πατέρα» και τον αρχηγέτη-καθοδηγητή του περιούσιου λαού του, έχει πέραση.

Κι ας έχει κατηγορηθεί επανειλημμένως για διαπλοκή, κι ας του καταλογίζονται ευθύνες για αντιπλημμυρικά έργα που δεν έγιναν ή έγιναν λειψά. Σημασία έχει ότι επένδυσε σε έργα βιτρίνας, άρτο και θεάματα, όπως τον μέμφονται οι πολιτικοί του αντίπαλοι. Εδώ, ωστόσο, δεν κρίνονται οι πολιτικές του καθαυτές αλλά το απαράδεκτο για δημόσιο πρόσωπο ύφος και ήθος του.

Ο Μπέος ως ο ορισμός της λούμπεν μεταπολιτικής Facebook Twitter
Κι ας έχει κατηγορηθεί επανειλημμένα για διαπλοκή, κι ας του καταλογίζονται ευθύνες για αντιπλημμυρικά έργα που δεν έγιναν ή έγιναν λειψά, σημασία έχει ότι επένδυσε σε έργα βιτρίνας, άρτο και  θεάματα, όπως τον μέμφονται οι πολιτικοί του αντίπαλοι. Φωτ.: EUROKINISSI

Μείγμα Δελαπατρίδη, Αλέφαντου και άλλων παρόμοιων προσωπικοτήτων, κάνει ό,τι μπορεί για να δικαιώσει τον ρόλο αυτό και διά ζώσης και μέσα από τα ΜΜΕ και τα σόσιαλ, με κάθε του δημόσια εμφάνιση να γίνεται viral. Ο Μπέος απαθανατίζεται όχι μόνο να επιβλέπει τις εργασίες και να δίνει οδηγίες αλλά και να πιάνει ο ίδιος με τη δέουσα θεατρικότητα (και «σωματικότητα») το φτυάρι ή τη μάνικα, να βγαίνει ακάλυπτος μέσα στη βροχή ως ήρωας αρχαίας τραγωδίας για να βάλει τις φωνές και να «νουθετήσει» τους επιπόλαιους δημότες του που κυκλοφορούν με τα αυτοκίνητά τους μέσα στην κακοκαιρία ή τα αφήνουν παρκαρισμένα σε δρόμους που πρέπει να καθαριστούν από τα μπάζα, να παρηγορεί και να ενθαρρύνει πλημμυρόπληκτους, να είναι η φωνή της λογικής και της πρόνοιας προσωποποιημένη.

Κι αν προτού προλάβει να απομακρυνθεί η κάμερα ρίχνουμε και κανένα μπινελίκι («τους γ@μησα!» ακούστηκε να λέει σε τηλεοπτική εκπομπή, αφότου προέτρεψε όλους τους βουλευτές να δώσουν μισθούς έξι μηνών υπέρ των πλημμυροπαθών, όπως προσφέρθηκε να κάνει κι εκείνος, χωρίς ωστόσο να το έχει πράξει ακόμη), δεν τρέχει τίποτε, αφού αυτό τον κάνει ακόμα περισσότερο «έναν από μας».

Αντιδράσεις, βεβαίως, υπήρξαν και από την αντιπολίτευση, και μετά από αυτές, η ΝΔ, διά στόματος τόσο του πρωθυπουργού όσο και του δημάρχου Αθηναίων, απέσυρε το πολιτικό της χρίσμα από τον Αχιλλέα Μπέο εν όψει των δημοτικών εκλογών της Κυριακής (εξάλλου τα είχαν «σπάσει» από παλιότερα). Ο υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας Κώστας Παπαδάκης ζήτησε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση να του επιβάλει πειθαρχικές κυρώσεις «οι οποίες έπρεπε να είχαν ήδη επιβληθεί αυτεπαγγέλτως», εντούτοις πρόσφατη δημοσκόπηση της Opinion Poll δείχνει τον Μπέο να επανεκλέγεται πανηγυρικά στον δημαρχικό θώκο με ένα «σοβιετικό» ποσοστό που αγγίζει το 62%!

Είναι η εικόνα της κοινωνίας –μιας κρίσιμης πλειοψηφίας τουλάχιστον– που της μοιάζει και του μοιάζει, όπως γράφτηκε παραπάνω, είναι η αδυναμία των άλλων υποψηφίων να πείσουν για το δικό τους όραμα, είναι σύμπτωμα μιας προχωρημένης αφασίας ή η μεταπολιτική στην κυριολεξία της; Γεγονός είναι ότι η περίπτωση Μπέου αποτελεί την επιτομή ενός φαύλου, φασίζοντος, χύμα λαϊκισμού που έχει αρκετή πέραση στη χώρα τα τελευταία αρκετά χρόνια στην πολιτική και όχι μόνο και που ίσως θα έπρεπε να μας προβληματίσει συνολικά. Πάντως, αυτό που δεν πρόκειται να μας προβληματίσει είναι οι κατηγορίες του περί «λουλούδων» και «καλσόν». Χίλιες φορές καλσονάτη «λουλού» παρά πολλά βαρύς αρρενοτίποτας χωρίς βαρίδια.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το τέλος ταφής και το χάος της ανακύκλωσης

Ρεπορτάζ / Το τέλος ταφής απορριμμάτων και το χάος της ανακύκλωσης

Την κορυφή του παγόβουνου της αδιέξοδης διαχείρισης των απορριμμάτων στην Αττική  φαίνεται να αποτελεί το τέλος ταφής απορριμμάτων, τα χρήματα, δηλαδή, που είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν οι δήμοι για τις ποσότητες των σκουπιδιών που κατευθύνουν στην ταφή και δεν ανακυκλώνουν.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Ο Τραμπ, ο Μασκ και η νέα, «fascism friendly» τάξη πραγμάτων

Οπτική Γωνία / Ο Τραμπ, ο Μασκ και η νέα, «fascism friendly» τάξη πραγμάτων

«Ο σύγχρονος “φιλικός στον χρήστη φασισμός” δεν έχει την απροκάλυπτη βαρβαρότητα του φασισμού του 20ού αιώνα, έχει όμως στη ρίζα του την ίδια επιλεκτική άρνηση των ατομικών ελευθεριών, των δημοκρατικών δικαιωμάτων και των κοινωνικών κατακτήσεων προς όφελος των προνομιούχων και των ισχυρών. Όποιος νοιάζεται πραγματικά για το μέλλον της δημοκρατίας δεν γίνεται να αγνοήσει την τρομακτική αυτή πραγματικότητα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
φειδίας

Ρεπορτάζ / Φειδίας: Ο Κύπριος YouTuber που το διασκεδάζει στην Ευρωβουλή με τη στήριξη του Μασκ

Ο 24χρονος Φειδίας Παναγιώτου έχει πει πως ήθελε μια δουλειά όπου θα μπορούσε να διασκεδάζει και να πληρώνεται. Τελικά, εκλέχθηκε ως ανεξάρτητος στην Ευρωβουλή, ξεπερνώντας ιστορικά κόμματα, και περηφανεύεται ότι έχει «το respect του πιο ισχυρού ανθρώπου στον κόσμο».
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
H νέα εποχή Τραμπ και η ακροδεξιά των νοικοκυραίων

Lifo Videos / H νέα εποχή Τραμπ και η ακροδεξιά των νοικοκυραίων

Απειλείται η δημοκρατία από την ολιγαρχία των πλουσίων; Θα έχει συνέχεια η εκεχειρία στη Γάζα; Γιατί η ακροδεξιά μετατοπίζεται από το περιθώριο στο κέντρο της πολιτικής ζωής; Και πού βρίσκεται η αριστερά σήμερα; Ο Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο της «Καθημερινής», Πέτρο Παπακωνσταντίνου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ και το fact-checking

Οπτική Γωνία / Πώς ο Ζούκερμπεργκ υποτάχθηκε στις διαθέσεις των Τραμπ και Μασκ

Μετά το Χ του Μασκ, μερικές ακόμα μεγάλες πλατφόρμες υιοθετούν το ανεξέλεγκτο μοντέλο της χωρίς έλεγχο διακίνησης εκατομμυρίων πληροφοριών που επηρεάζουν και καθοδηγούν πολιτικές και κοινωνικές στάσεις. Παράλληλα, δεν θα επιβάλλουν όρια στη συμπεριφορά, ακόμα κι αν προσβάλλει ή ταπεινώνει κάποιους. Πλέον η ρητορική μίσους θα επιτρέπεται.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Δέκα χρόνια από την «πρώτη φορά αριστερά»

Οπτική Γωνία / Δέκα χρόνια από την «πρώτη φορά αριστερά»

Τι άφησε πίσω της η «πρώτη φορά αριστερά»; Σχολιάζει ο καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου και Θεωρίας Θεσμών και διευθυντής του Εργαστηρίου Πολιτικής και Θεσμικής Θεωρίας και Ιστορίας των Ιδεών στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστείδης Χατζής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στροφή προς την «αρρενωπότητα» και άλλες (ιμπεριαλιστικές) ονειρώξεις.

Οπτική Γωνία / Στροφή προς την «αρρενωπότητα» και άλλες (ιμπεριαλιστικές) ονειρώξεις

Μια νέα ιμπεριαλιστική και αποικιακή φαντασία διασχίζει τον καπιταλισμό της τεχνητής νοημοσύνης και τον συνενώνει με τα σχέδια για αναδιάταξη ισχύος των παγκόσμιων και περιφερειακών παικτών.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Όταν ο Κώστας Τασούλας στήριζε με θέρμη την ισότητα στον γάμο

Οπτική Γωνία / Όταν ο Κώστας Τασούλας στήριζε με θέρμη την ισότητα στον γάμο

Άραγε, πώς θα αιτιολογήσουν τη θετική τους ψήφο βουλευτές της ΝΔ που τάχθηκαν απέναντι στην Κατερίνα Σακελλαροπούλου εξαιτίας της στάσης της υπέρ του νόμου για τα ομόφυλα ζευγάρια; 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κρήτη: Oι πυροβολημένες κάμερες κυκλοφορίας και τα θανατηφόρα τροχαία

Ρεπορτάζ / «Στην Κρήτη πάνω από το 15% των οδηγών δεν έχει πάει ποτέ να δώσει εξετάσεις»

Οι θλιβερές ιδιαιτερότητες της Κρήτης και το μπαλάκι των ευθυνών για μία σύλληψη που δεν έγινε στην ώρα της και στοίχισε τη ζωή στον Παναγιώτη Καρατζή: Ο άδικος θάνατος του 22χρονου στα Χανιά βγάζει για άλλη μία φορά στο φως όλα τα στραβά που συνδέονται με την οδική ασφάλεια και τα τροχαία ατυχήματα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ