Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής

Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής Facebook Twitter
Ο πιο επικίνδυνος ναρκισσιστής είναι ο βιαστής που εμφανίζεται με το μανδύα του ιππότη.
0


ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΟΚ που έχουν υποστεί οι αναρίθμητοι θαυμαστές των φανταστικών και σαγηνευτικά σκοτεινών κόσμων που έστηνε στα βιβλία του, πολλά εκ των οποίων έχουν μεταφερθεί με επιτυχία στην μικρή και την μεγάλη οθόνη, το ασυγκράτητο ρεύμα των καταγγελιών εις βάρος του Νιλ Γκέιμαν που ξεχείλισε με το γεμάτο ανατριχιαστικές λεπτομέρειες προχθεσινό ρεπορτάζ του New York, προκάλεσε οργή και ανησυχία για έναν επιπρόσθετο λόγο.

Ο Άγγλος συγγραφέας είχε καλλιεργήσει μια ήπια, ανεκτική, συμπεριληπτική, στοχαστική, ευαίσθητη, προοδευτική περσόνα και συχνά δήλωνε φεμινιστής, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο μοχθηρές και κακόβουλες τις βίαιες σεξουαλικές πράξεις εις βάρος διάφορων γυναικών που βρέθηκαν στη νοσηρή τροχιά του και περιγράφονται με γλαφυρό τρόπο στο άρθρο.

Τα χειρότερα τέρατα συχνά εμφανίζονται με τη μορφή του σύμμαχου ή του αλληλέγγυου και, σε κάθε περίπτωση, οι χαρισματικοί άνθρωποι πρέπει να προσεγγίζονται με προσοχή καθώς μπορεί να έχουν μια ιδιαιτέρως διεστραμμένη σχέση με την εξουσία που διαθέτουν.

Το συμπέρασμα μοιάζει αναπόφευκτο. Ο πιο επικίνδυνος ναρκισσιστής είναι ο βιαστής που εμφανίζεται με το μανδύα του ιππότη. Τα χειρότερα τέρατα συχνά εμφανίζονται με τη μορφή του σύμμαχου ή του αλληλέγγυου και, σε κάθε περίπτωση, οι χαρισματικοί άνθρωποι πρέπει να προσεγγίζονται με προσοχή καθώς μπορεί να έχουν μια ιδιαιτέρως διεστραμμένη σχέση με την εξουσία που διαθέτουν.

Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής Facebook Twitter
Το άρθρο του New York εμπλέκει άσχημα την πρώην σύζυγό του, και γνωστή performance artist, Αμάντα Πάλμερ, για την συνενοχή της στην σεξουαλική κακοποίηση τουλάχιστον δύο γυναικών από τον συγγραφέα. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Με καχυποψία επίσης πρέπει να προσεγγίζονται και τα λεγόμενα «power couples», τα ζεύγη που παρασύρονται από την δυναμική της εξουσίας και της επιτυχίας και με τη σειρά τους παρασύρουν στον τοξικό τους στρόβιλο αθώα θύματα που υπνωτίζονται από την λάμψη της φήμης, της χλιδής, της μη λογοδοσίας.

Το άρθρο του New York, στο οποίο δεσπόζει η φράση «Call me master» («να με αποκαλείς αφέντη») όπως απαιτούσε ο Γκέιμαν από τα θύματά του, εμπλέκει άσχημα την πρώην σύζυγό του, και γνωστή performance artist, Αμάντα Πάλμερ, για την συνενοχή της στην σεξουαλική κακοποίηση τουλάχιστον δύο γυναικών από τον συγγραφέα.

Όταν η μια εξ αυτών, η Σκάρλετ Πάβλοβιτς, πήγε τον Ιανουάριο του 2023 στην αστυνομία να καταθέσει αγωγή κατά του Γκέιμαν για σεξουαλική επίθεση, της είπαν ότι η συνεργασία της συζύγου του, την οποία η κοπέλα είχε γνωρίσει πριν από εκείνον, θα βοηθούσε πολύ την υπόθεσή της. Η Πάβλοβιτς ήταν βέβαιη γι’ αυτό: «"Είναι διάσημη φεμινίστρια", τους είπα, "και ξέρει ακριβώς τι έχει συμβεί. Είμαι σίγουρη ότι θα καταθέσει υπέρ μου"».

Η Πάλμερ δεν μίλησε ποτέ στις αρχές, παρ’ όλες τις κρούσεις που της έκαναν. Το ζεύγος βρίσκεται στον πέμπτο χρόνο μιας πολύ άσχημης διαδικασίας διαζυγίου ενώ σύμφωνα με πληροφορίες από το «περιβάλλον» του Γκέιμαν, η Πάλμερ, η οποία έχει μετακομίσει πίσω στο πατρικό της στη Μασαχουσέτη, είναι εκείνη που «κινεί τα νήματα» πίσω από τις τελευταίες αποκαλύψεις.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Daily / Είμαστε όλοι αθώα και χαριτωμένα καρτούν κατά βάθος

Αν υπήρξε ένα ναδίρ στην μαζική χρήση του Chat GTP για τη δημιουργία εικόνων που μιμούνται την αισθητική του γιαπωνέζικου Studio Ghibli, αυτό ήταν μάλλον η «παιγνιώδης» οικειοποίηση του εργαλείου από τις ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Daily / Η αλεπού στο παζάρι κι ο «Γατόπαρδος» στο Netflix  

Έξι δεκαετίες μετά από την κλασική ταινία του Βισκόντι, το ιταλικό έπος του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα αναβιώνει στο Netflix, σε μια άρτια και πολυτελή σειρά έξι επεισοδίων, λουσμένη στο σικελικό φως 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ