Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής

Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής Facebook Twitter
Ο πιο επικίνδυνος ναρκισσιστής είναι ο βιαστής που εμφανίζεται με το μανδύα του ιππότη.
0


ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΟΚ που έχουν υποστεί οι αναρίθμητοι θαυμαστές των φανταστικών και σαγηνευτικά σκοτεινών κόσμων που έστηνε στα βιβλία του, πολλά εκ των οποίων έχουν μεταφερθεί με επιτυχία στην μικρή και την μεγάλη οθόνη, το ασυγκράτητο ρεύμα των καταγγελιών εις βάρος του Νιλ Γκέιμαν που ξεχείλισε με το γεμάτο ανατριχιαστικές λεπτομέρειες προχθεσινό ρεπορτάζ του New York, προκάλεσε οργή και ανησυχία για έναν επιπρόσθετο λόγο.

Ο Άγγλος συγγραφέας είχε καλλιεργήσει μια ήπια, ανεκτική, συμπεριληπτική, στοχαστική, ευαίσθητη, προοδευτική περσόνα και συχνά δήλωνε φεμινιστής, γεγονός που καθιστά ακόμα πιο μοχθηρές και κακόβουλες τις βίαιες σεξουαλικές πράξεις εις βάρος διάφορων γυναικών που βρέθηκαν στη νοσηρή τροχιά του και περιγράφονται με γλαφυρό τρόπο στο άρθρο.

Τα χειρότερα τέρατα συχνά εμφανίζονται με τη μορφή του σύμμαχου ή του αλληλέγγυου και, σε κάθε περίπτωση, οι χαρισματικοί άνθρωποι πρέπει να προσεγγίζονται με προσοχή καθώς μπορεί να έχουν μια ιδιαιτέρως διεστραμμένη σχέση με την εξουσία που διαθέτουν.

Το συμπέρασμα μοιάζει αναπόφευκτο. Ο πιο επικίνδυνος ναρκισσιστής είναι ο βιαστής που εμφανίζεται με το μανδύα του ιππότη. Τα χειρότερα τέρατα συχνά εμφανίζονται με τη μορφή του σύμμαχου ή του αλληλέγγυου και, σε κάθε περίπτωση, οι χαρισματικοί άνθρωποι πρέπει να προσεγγίζονται με προσοχή καθώς μπορεί να έχουν μια ιδιαιτέρως διεστραμμένη σχέση με την εξουσία που διαθέτουν.

Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής Facebook Twitter
Το άρθρο του New York εμπλέκει άσχημα την πρώην σύζυγό του, και γνωστή performance artist, Αμάντα Πάλμερ, για την συνενοχή της στην σεξουαλική κακοποίηση τουλάχιστον δύο γυναικών από τον συγγραφέα. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image

Με καχυποψία επίσης πρέπει να προσεγγίζονται και τα λεγόμενα «power couples», τα ζεύγη που παρασύρονται από την δυναμική της εξουσίας και της επιτυχίας και με τη σειρά τους παρασύρουν στον τοξικό τους στρόβιλο αθώα θύματα που υπνωτίζονται από την λάμψη της φήμης, της χλιδής, της μη λογοδοσίας.

Το άρθρο του New York, στο οποίο δεσπόζει η φράση «Call me master» («να με αποκαλείς αφέντη») όπως απαιτούσε ο Γκέιμαν από τα θύματά του, εμπλέκει άσχημα την πρώην σύζυγό του, και γνωστή performance artist, Αμάντα Πάλμερ, για την συνενοχή της στην σεξουαλική κακοποίηση τουλάχιστον δύο γυναικών από τον συγγραφέα.

Όταν η μια εξ αυτών, η Σκάρλετ Πάβλοβιτς, πήγε τον Ιανουάριο του 2023 στην αστυνομία να καταθέσει αγωγή κατά του Γκέιμαν για σεξουαλική επίθεση, της είπαν ότι η συνεργασία της συζύγου του, την οποία η κοπέλα είχε γνωρίσει πριν από εκείνον, θα βοηθούσε πολύ την υπόθεσή της. Η Πάβλοβιτς ήταν βέβαιη γι’ αυτό: «"Είναι διάσημη φεμινίστρια", τους είπα, "και ξέρει ακριβώς τι έχει συμβεί. Είμαι σίγουρη ότι θα καταθέσει υπέρ μου"».

Η Πάλμερ δεν μίλησε ποτέ στις αρχές, παρ’ όλες τις κρούσεις που της έκαναν. Το ζεύγος βρίσκεται στον πέμπτο χρόνο μιας πολύ άσχημης διαδικασίας διαζυγίου ενώ σύμφωνα με πληροφορίες από το «περιβάλλον» του Γκέιμαν, η Πάλμερ, η οποία έχει μετακομίσει πίσω στο πατρικό της στη Μασαχουσέτη, είναι εκείνη που «κινεί τα νήματα» πίσω από τις τελευταίες αποκαλύψεις.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Daily / Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Παρότι στο παρελθόν υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της πολιτικής του Ισραήλ, στο νέο του βιβλίο, ο επιφανής καθηγητής, συγγραφέας και αρθρογράφος Πίτερ Μπέιναρτ επιχειρεί να αναμετρηθεί ως Εβραίος με τη γενοκτονία στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ένα κοινωνικό γεγονός

Daily / Τέμπη: Ένα κοινωνικό γεγονός

Το τραύμα είναι βαρύ, η πληγή βαθιά, οι ενδείξεις συγκάλυψης χαστούκι στο πρόσωπο, ο κυνισμός των αρχών γροθιά στο στομάχι. Και ίσως αυτός ήταν ο λόγος που τόσοι άνθρωποι που δεν βγαίνουν τακτικά «στον δρόμο» αποφάσισαν να δηλώσουν τη φυσική τους συμμετοχή στις συγκεντρώσεις για τα Τέμπη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η προβοκατορία του Τοσκάνι

Daily / Η προβοκατορία του Τοσκάνι

Η πιο σημαντική, η πιο καίρια φωτογραφία που συνδέθηκε με τον Ολιβιέρο Τοσκάνι και τις αμφιλεγόμενες διαφημιστικές πρακτικές του –η θρησκευτική σχεδόν εικόνα του λιπόσαρκου ασθενή του AIDS στο νεκροκρέβατό του– δεν ήταν δική του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ