«Πολύ δραματικοί αυτοί οι Παλαιστίνιοι»: Όταν ο σαρκασμός είναι πιο αποτελεσματικός από τις αναλύσεις

«Πολύ δραματικοί αυτοί οι Παλαιστίνιοι»: Όταν ο σαρκασμός είναι πιο αποτελεσματικός από τις αναλύσεις Facebook Twitter
«Το Ισραήλ μονίμως εμφανίζεται ως το θύμα, αυτή αποκλειστικά την εικόνα θέλει να περνάει προς τα έξω. Είναι μια πολύ δύσκολη σχέση, η σχέση με το Ισραήλ».
0

«ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΙ είναι πολύ δραματικοί, κλαίγονται διαρκώς ότι "το Ισραήλ μας σκοτώνει". Αλλά δεν πεθαίνουν ποτέ, όλο επιστρέφουν. Είναι πολύ δύσκολο να τους σκοτώσεις. Το ξέρω γιατί είμαι παντρεμένος με Παλαιστίνια. Έχω προσπαθήσει πολλές φορές, αλλά ποτέ δεν καταφέρνω να τη βγάλω από τη μέση… Δεν κάνω μαύρο χιούμορ. Προσπαθώ πραγματικά κάθε φορά, αλλά εκείνη χρησιμοποιεί τα παιδιά μας ως ανθρώπινες ασπίδες».

Το χιούμορ κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει. Το παραπάνω είναι ένα απόσπασμα από την προχθεσινή συνέντευξη του διάσημου Αιγύπτιου κωμικού (και πολλά παραπάνω) Μπάσεμ Γιουσέφ στην εκπομπή Uncensored του λιπαρού Πιρς Μόργκαν.

Η συνέντευξη έχει γίνει viral σπάζοντας κάθε ρεκόρ θέασης, αποδεικνύοντας ότι κάποιες φορές είναι οι «μη ειδικοί» εκείνοι που μπορούν να μεταδώσουν μια πραγματικότητα και μια ουσία πολύ πιο αποτελεσματικά από τους πιο επιφανείς αναλυτές. 

«Ίσως μια λύση θα ήταν να σκοτώσουμε όσους περισσότερους Παλαιστίνιους μπορούμε και να αφήσουμε κάποιους να επιβιώσουν ως είδη υπό εξαφάνιση που δεν θα μας ενοχλούν πια. Και μετά να κάνουμε μια καμπάνια για την προστασία αυτών των λίγων που θα μείνουν».

Όχι ότι ο Γιουσέφ είναι κανένας τυχαίος. Το οξύ πνεύμα του και το χάρισμά του στη σατιρική προσέγγιση των πραγμάτων τον έκαναν τελικά να εγκαταλείψει μια λαμπρή καριέρα ως καρδιοχειρουργός για να βρεθεί στην prime time ζώνη της αιγυπτιακής τηλεόρασης με μια εκπομπή πολιτικής σάτιρας που ήταν το αντίστοιχο του Daily Show του Τζον Στιούαρτ, με τον οποίον έμελλε να συναντηθούν και να συνεργαστούν.

Οι περιορισμοί όμως που κατά καιρούς δεχόταν (συνήθως για «προσβολή του Ισλάμ και εξύβριση του ισλαμιστή προέδρου Μοχάμεντ Μόρσι») τον ανάγκασαν τελικά να μετακομίσει στην Αμερική –όπου μεταξύ άλλων έχει θητεύσει ως επίτιμος λέκτορας στο Institute of Politics (IOP) του Χάρβαρντ και στο Center of Democracy του Στάνφορντ– και συγκεκριμένα στο Σαν Φρανσίσκο, όπου ζει και εργάζεται από το 2014 μέχρι σήμερα.

«Αν θέλεις να ακούσεις από εμένα μόνο τον απόηχο της άποψής σου, μπορώ να καταδικάσω απλώς τη Χαμάς και να πάω σπίτι μου. Το κάνω και τώρα. Fuck Hamas!», λέει από το «παράθυρό» του ο Γιουσέφ στον Μόργκαν, για να εισπράξει ακολούθως το ερώτημα: «Αν βρισκόσουν εσύ στη θέση του Ισραήλ τι θα έκανες μετά την επίθεση της Χαμάς;». Και ο Γιουσέφ απαντά: «Θα σκότωνα όσους περισσότερους μπορούσα να σκοτώσω γιατί πολύ απλά μου επιτρέπουν να το κάνω».  

«Αν δηλώσεις a priori πως κάποιος είναι καλός, στα μάτια του κοινού δεν μπορεί να κάνει ποτέ τίποτα κακό», συνεχίζει. «Αν τον χαρακτηρίσεις κακό, τότε αυτομάτως δικαιολογείται η εξόντωσή του. Αυτά τα πράγματα δεν είναι καινούργια. Η Δύση χτίστηκε πάνω σε τέτοιες αναπαραστάσεις. Ίσως μια λύση θα ήταν να σκοτώσουμε όσους περισσότερους Παλαιστίνιους μπορούμε και να αφήσουμε κάποιους να επιβιώσουν ως είδη υπό εξαφάνιση που δεν θα μας ενοχλούν πια. Και μετά να κάνουμε μια καμπάνια για την προστασία αυτών των λίγων που θα μείνουν».

Κάποια στιγμή ο Μόργκαν τον ρωτάει γιατί δεν υπάρχει κάποιος σαν τον Νέλσον Μαντέλα (!) στην Παλαιστίνη (λησμονώντας ότι οι προπομποί του στη βρετανική συντηρητική αρθρογραφία χαρακτήριζαν τον Μαντέλα «τρομοκράτη») για να λάβει την απάντηση του Γιουσέφ ότι, ακριβώς επειδή είχε άμεση επίγνωση του τι σημαίνει απαρτχάιντ, ο Νοτιοαφρικανός ηγέτης ήταν από τους πιο σφοδρούς επικριτές της πολιτικής του Ισραήλ στα κατεχόμενα.

«Το Ισραήλ μονίμως εμφανίζεται ως το θύμα, αυτή αποκλειστικά την εικόνα θέλει να περνάει προς τα έξω. Είναι μια πολύ δύσκολη σχέση, η σχέση με το Ισραήλ», ομολογεί ο Γιουσέφ. «Είναι σα να είσαι σε σχέση με ψυχοπαθή νάρκισσο που σε διαλύει και μετά σε κάνει να πιστεύεις ότι ήταν δικό σου το φταίξιμο».

Israel-Hamas War: Piers Morgan vs Bassem Youssef On Palestine's Treatment

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ