Stowaway: Δεν γλιτώνει κανείς από τον εαυτό του, ακόμα και στο διάστημα

Stowaway: Δεν γλιτώνει κανείς από τον εαυτό του, ακόμα και στο διάστημα Facebook Twitter
To “Stowaway” είναι λιτό, μετρημένο και επικεντρωμένο στο θανάσιμο δίλημμα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κεντρικοί του χαρακτήρες, στην θέση των οποίων νιώθουμε ότι θα μπορούσαμε να βρεθούμε κι εμείς (όχι απαραίτητα στο διάστημα), και μακάρι να μη μας συμβεί ποτέ.
0



ΣΕ ΜΙΑ ΣΚΗΝΗ ΤΗΣ περσινής ταινίας του, “Nomad: In the Footsteps of Bruce Chatwin”, που τον (ξανα)φέρνει στο απόκοσμο τοπίο του Αρκτικού, ο Βέρνερ Χέρτζογκ δηλώνει ότι αυτό το μέρος είναι το πλησιέστερο που μπορεί να βρεθεί κανείς, με τα πόδια, στο διάστημα. Σα να το είχε στο μυαλό του αυτό ο 33χρονος Βραζιλιάνος σκηνοθέτης Τζο Πένα, ο οποίος  τοποθέτησε την πρώτη του ταινία – το “Arctic” του 2018 –  στον Αρκτικό Κύκλο (τα γυρίσματα έγιναν στην Ισλανδία) και την δεύτερη – το “Stowaway”, που έκανε πρεμιέρα προχθές στο Netflix –  στο διάστημα. 

Και οι δύο έχουν να κάνουν, με διαφορετικό τρόπο η καθεμιά, με την αγωνιώδη προσπάθεια επιβίωσης σε συνθήκες απέραντης απομόνωσης και απερίγραπτης αντιξοότητας. Στο “Arctic” ήταν μόνος του ο Μαντς Μίκελσεν ενάντια στα στοιχειά της άγριας φύσης ενώ εδώ όλη σχεδόν η δράση εξελίσσεται στο εσωτερικό ενός διαστημικού σκάφους με προορισμό τον Άρη και πρωταγωνιστές τέσσερεις αστροναύτες που βρίσκονται ξαφνικά αντιμέτωποι με ένα συντριπτικό ηθικό δίλημμα. 

Μην ανησυχήσετε αν δεν πιάνετε όλα τα τεχνικά / επιστημονικά δεδομένα που κατακλύζουν την υπόθεση, η ουσία βρίσκεται αλλού και δεν έχει να κάνει ούτε με την επιστήμη ούτε καν με το διάστημα. 

Το πρόβλημα είναι ότι δεν θα έπρεπε να είναι τέσσερις σ’ αυτήν την ερευνητική αποστολή στον Κόκκινο Πλανήτη που προβλέπεται να διαρκέσει δύο χρόνια, αλλά τρεις: η επικεφαλής της ομάδας (την υποδύεται η Τόνι Κολέτ), ένας βιολόγος (Ντάνιελ Ντάε Κιμ) και μια γιατρός (Άννα Κέντρικ). Λίγες ώρες όμως αφού έχουν βρεθεί στο διάστημα, ανακαλύπτουν ότι με κάποιο τρόπο, είχε ξεμείνει στο σκάφος εγκλωβισμένος και τραυματίας ένας νεαρός τεχνικός, ο Μάικλ (Σάμιερ Άντερσον), ο οποίος έκανε κάποιους τελευταίους ελέγχους αλλά χτύπησε κι έχασε τις αισθήσεις του, λίγο πριν την εκτόξευση. 

Τόνι Κολέτ Facebook Twitter
Η Τόνι Κολέτ υποδύεται την επικεφαλής της ομάδας.

Όταν συνέρχεται και συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται καθοδόν για τον Άρη, ενώ η μικρή του αδελφή τον περιμένει σπίτι, ο Μάικλ παθαίνει κρίση πανικού, γρήγορα όμως αναγκάζεται να συμβιβαστεί με την παρανοϊκή μοίρα του και προσφέρεται να βοηθήσει όπως μπορεί  τα μέλη της αποστολής, με τα οποία αποκτά αμέσως φιλική σχέση. Δεν θα περάσουν όμως παρά μερικές μέρες μέχρι να διαπιστώσουν όλοι τους ότι το οξυγόνο δεν αρκεί και για τους τέσσερις, συνεπώς κάποιος πρέπει με κάποιο τρόπο να εκλείψει – και κατά σύμβαση αυτός θα πρέπει να είναι ο ατυχής “stowaway”, δηλαδή ο «λαθρεπιβάτης» – εκτός αν βρεθεί κάποια άλλη λύση που όμως δεν διαφαίνεται στον σκοτεινό και βαθύ ορίζοντα του διαστήματος… 

Θα περίμενε ίσως κανείς από έναν δημιουργό που ξεκίνησε ως auteur του YouTube, είναι «μανούλα» στα εφέ του stop motion animation και επίσης, με την ιδιότητα του μουσικού, είναι και κάτι σαν εναλλακτικός ροκ σταρ στην πατρίδα του, να επιχειρούσε κάτι πολύ πιο φαντεζί, λαμπερό, θεματικό και επιφανειακό στο πλαίσιο του διαστημικού ταξιδιού. To “Stowaway” όμως είναι λιτό, μετρημένο και επικεντρωμένο στο θανάσιμο δίλημμα που έχουν να αντιμετωπίσουν – και αν είναι δυνατό να επιλύσουν –  οι κεντρικοί του χαρακτήρες, στην θέση των οποίων νιώθουμε ότι θα μπορούσαμε να βρεθούμε κι εμείς (όχι απαραίτητα στο διάστημα), και μακάρι να μη μας συμβεί ποτέ. Θυμίζει στοιχεία από άλλες πρόσφατες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, όπως το “Ad Astra”, το “Gravity” ή το “The Martian”, στην ουσία όμως πρόκειται για έργο δωματίου, για ένα σύγχρονο μελόδραμα με φόντο την απεραντοσύνη του διαστήματος. Μην ανησυχήσετε αν δεν πιάνετε όλα τα τεχνικά / επιστημονικά δεδομένα που κατακλύζουν την υπόθεση (καθιστώντας την ταινία, σε συνδυασμό με τις πολύ μελετημένες και αληθοφανείς σκηνές του διαστημικού ταξιδιού,  μία από τις πιο πειστικές και ρεαλιστικές του είδους), η ουσία βρίσκεται αλλού και δεν έχει να κάνει ούτε με την επιστήμη ούτε καν με το διάστημα. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η «Γυναίκα στο Παράθυρο» έρχεται στο Netflix τον Μάιο

TV & Media / Η «Γυναίκα στο Παράθυρο» έρχεται στο Netflix τον Μάιο

To ψυχολογικό θρίλερ «Τhe Woman in the Window» (2021) με τους Έιμι Άνταμς, Γκάρι Όλντμαν, Τζούλιαν Μουρ και Τζένιφερ Τζέισον Λι απέκτησε το τελικό του τρέιλερ αλλά και ημερομηνία εξόδου στις 14 Μαΐου μέσω της πλατφόρμας του Netflix.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Madame Claude

TV & Media / H Μαντάμ Κλοντ πέρα από τον μύθο, σε μια ιστορία σεξουαλικής εκμετάλλευσης

Η ωραιοποιημένη, σχεδόν φεμινιστική εκδοχή του Netflix μάλλον απέχει από αυτό που ήταν πραγματικά η «θρυλική Μαντάμ Κλοντ» του Παρισιού: μια μαστροπός που εκμεταλλεύτηκε και ενδεχομένως κακοποίησε δεκάδες κορίτσια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Sly Lives!: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκηπα

Daily / «Sly Lives!»: Τα μπλουζ του (ψυχεδελικού) πρίγκιπα

Ένα εξαιρετικό μουσικό ντοκιμαντέρ στο Disney+ για τη διαστημική άνοδο και την αργόσυρτη πτώση του ιδιοφυούς Sly Stone, ηγέτη της πιο εντυπωσιακά πολυμορφικής μπάντας όλων των εποχών, τόσο ηχητικά όσο και εμφανισιακά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Daily / The White Lotus: Spa και διαλογισμός μετά φόνου στον τρίτο κύκλο της «καυτής» σειράς

Σ’ ένα πολυτελές θέρετρο στην Ταϊλάνδη μεταφέρεται ο νέος κύκλος της επιτυχημένης σειράς που μόλις ξεκίνησε, φανερώνοντας κάποια σημεία κόπωσης, παρά το πάντα εντυπωσιακό στήσιμό της.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Daily / Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Παρότι στο παρελθόν υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της πολιτικής του Ισραήλ, στο νέο του βιβλίο, ο επιφανής καθηγητής, συγγραφέας και αρθρογράφος Πίτερ Μπέιναρτ επιχειρεί να αναμετρηθεί ως Εβραίος με τη γενοκτονία στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ένα κοινωνικό γεγονός

Daily / Τέμπη: Ένα κοινωνικό γεγονός

Το τραύμα είναι βαρύ, η πληγή βαθιά, οι ενδείξεις συγκάλυψης χαστούκι στο πρόσωπο, ο κυνισμός των αρχών γροθιά στο στομάχι. Και ίσως αυτός ήταν ο λόγος που τόσοι άνθρωποι που δεν βγαίνουν τακτικά «στον δρόμο» αποφάσισαν να δηλώσουν τη φυσική τους συμμετοχή στις συγκεντρώσεις για τα Τέμπη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ