«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire»

«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Πρόκειται για το χρονικό αστυνομικής αυθαιρεσίας μιας βαθιά διεφθαρμένης ειδικής μονάδας αστυνομικών με την επονομασία Gun Trace Task Force. 
0

Η νέα σειρά που φέρει την υπογραφή του Ντέιβιντ Σάιμον, δημιουργού εξαιρετικών δραματικών σειρών, όπως το Treme, το The Deuce, αλλά πάνω απ’ όλα, στη συνείδηση του κοινού, του αλησμόνητου The Wire, επιστρέφει στα λημέρια του τελευταίου, στους «κακόφημους» δηλαδή πίσω δρόμους της Βαλτιμόρης και στον ανάλγητο οπορτουνισμό και την παραλυτική γραφειοκρατία των δικαστικών και διωκτικών αρχών.

Θα ήταν όμως άδικο να συγκριθεί με μία από τα καλύτερες τηλεοπτικές σειρές (κατά πολλούς την καλύτερη και σίγουρα αυτή με την πιο έντονη και προφανή πολιτικοκοινωνική διάσταση) όλων των εποχών. 

Όχι επειδή δεν του αξίζει (ο πήχης στις δημιουργίες του Σάιμον και των συνεργατών του είναι πάντα πολύ υψηλός), αλλά απλά επειδή είναι εκ προοιμίου ασύμμετρη η σύγκριση ανάμεσα σ’ ένα έπος πέντε κύκλων και 60 επεισοδίων όπως το Wire και σε μια αυτοτελή μίνι σειρά έξι επεισοδίων με πολύ συγκεκριμένη θεματική, βασισμένη σε πραγματικά πρόσωπα και πράγματα.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν στιγμές στις αρχές κάθε επεισοδίου του We Own This City («Η πόλη μας ανήκει», όπως πιστεύουν αμέτρητοι μπάτσοι όχι μόνο στη Βαλτιμόρη αλλά παντού) που περιμένεις να μπει ξαφνικά το «Way Down in the Hole», το κομμάτι του Tom Waits που δέσποζε, σε διαφορετική βερσιόν, στους τίτλους αρχής καθενός από τους πέντε κύκλους του Wire.

Όπως και στο Wire, έτσι κι εδώ η πόλη της Βαλτιμόρης λειτουργεί κυρίως ως περιπτωσιολογική μελέτη μιας βαθιάς συστημικής κρίσης που έχει ως κύρια χαρακτηριστικά τη διαβρωτική υφή των δομών εξουσίας, τη χρόνια δυσλειτουργία των θεσμών, τη δαιδαλώδη διαπλοκή, την ολοκληρωτική επίθεση εναντίον των κατώτερων στρωμάτων.

Το We Own This City αποτελεί μια μεταφορά (σε σενάριο του Σάιμον μαζί με έναν εκ των βασικών σεναριογράφων του Wire, τον γνωστό, «δικό» μας συγγραφέα Τζορτζ Πελεκάνο) του ομώνυμου βιβλίου του δημοσιογράφου Τζάστιν Φέντον, που κυκλοφόρησε πέρσι. Πρόκειται για το χρονικό αστυνομικής αυθαιρεσίας μιας βαθιά διεφθαρμένης ειδικής μονάδας μη ένστολων αστυνομικών με την επονομασία Gun Trace Task Force, που έδρασε ανενόχλητη κατά το μεγαλύτερο μέρος της προηγούμενης δεκαετίας, και που πολλά από τα μέλη της βρίσκονται πλέον στη φυλακή.

Όπως και στο Wire, έτσι κι εδώ η πόλη της Βαλτιμόρης λειτουργεί κυρίως ως περιπτωσιολογική μελέτη μιας βαθιάς συστημικής κρίσης που έχει ως κύρια χαρακτηριστικά τη διαβρωτική υφή των δομών εξουσίας, τη χρόνια δυσλειτουργία των θεσμών, τη δαιδαλώδη διαπλοκή, την ολοκληρωτική επίθεση εναντίον των κατώτερων στρωμάτων, και αφήνει στον διάβα της ορδές απόκληρων και μια έντονη αίσθηση αδικίας και ανισότητας.

«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Ο Τζέιμι Χέκτορ στο «Wire» υποδυόταν με φυσική άνεση τον ψυχρό εγκληματία Μάρλο και εδώ υποδύεται τον (καλό) μπάτσο και μάλιστα έναν μπάτσο σπασίκλα με γυαλιά μυωπίας και γραβάτα.
«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Η Βρετανίδα ηθοποιός Γούνμι Μοσάκου υποδύεται την Νικόλ Στιλ, μια δικηγόρο επιτετραμμένη στο τμήμα Πολιτικών Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης.

Όσοι θυμούνται καλά (ή μάλλον δεν μπορούν να ξεχάσουν) το Wire θα σκάσουν ένα χαμόγελο αναγνώρισης βλέποντας να περιφέρονται κι εδώ κάποιες από τις πολλές φυσιογνωμίες της θρυλικής σειράς.

Πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ηθοποιού Τζέιμι Χέκτορ, που στο Wire υποδυόταν με φυσική άνεση τον ψυχρό εγκληματία Μάρλο (ανερχόμενο αφεντικό του «δρόμου» και έναν από τους σπάνιους ατόφιους «κακούς» της σειράς) και εδώ υποδύεται τον (καλό) μπάτσο και μάλιστα έναν μπάτσο σπασίκλα με γυαλιά μυωπίας και γραβάτα – έναν νυν ντετέκτιβ του τμήματος ανθρωποκτονιών που όμως είχε θητεύσει κοντά στους επίορκους συναδέλφους του από την «αμαρτωλή» μονάδα.

Μαζί με τη Νικόλ Στιλ, μια δικηγόρο επιτετραμμένη στο τμήμα Πολιτικών Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης, που την υποδύεται εξαιρετικά η Βρετανίδα ηθοποιός (γεννημένη στη Νιγηρία) Γούνμι Μοσάκου, αποτελούν θα λέγαμε τον κεντρικό ηθικό πυρήνα της σειράς. 

Ο κεντρικός χαρακτήρας όμως της σειράς είναι αναμφισβήτητα «κακός» και τον ερμηνεύει υποδειγματικά ο ηθοποιός Τζον Μπέρνταλ. Πρόκειται για τον αρχιφύλακα Γουέιν Τζένκινς ο οποίος υπήρξε ο ντε φάκτο επικεφαλής αυτής της επίλεκτης μονάδας η οποία για χρόνια λειτουργούσε υπό την ανοχή των ανωτέρων τους και της πολιτείας ως κοινή συμμορία που βούταγε χρήματα, έκλεβε και μεταπουλούσε ναρκωτικά, εκβίαζε πολίτες και με το «κύρος» της συγκάλυπτε ένα σωρό εγκληματικές δραστηριότητες. 

«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Ο κεντρικός χαρακτήρας όμως της σειράς είναι αναμφισβήτητα «κακός» και τον ερμηνεύει υποδειγματικά ο ηθοποιός Τζον Μπέρνταλ (δεξιά).

«Η σειρά αποτελεί ένα επίμετρο στην επιχειρηματολογία του Wire» έλεγε πριν από λίγο καιρό σε μια συνέντευξή του ο Ντέιβιντ Σάιμον. «Αν δίνεις έμφαση στις λάθος προτεραιότητες, αν παίζεις το παιχνίδι των στατιστικών και των αριθμών, αν εγκαταλείψεις την βασική αρχή του "να προστατεύεις και να υπηρετείς" τους πολίτες, τότε καταλήγεις με το είδος της αστυνομίας που δεν ευδοκιμεί μόνο στη Βαλτιμόρη, αλλά και αλλού».


 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Τζορτζ Πελεκάνος στη LiFO: «Υπάρχει γνήσιο κακό σε αυτό τον κόσμο»

Συνέντευξη / Ο Τζορτζ Πελεκάνος στη LiFO: «Υπάρχει γνήσιο κακό σε αυτό τον κόσμο»

Ο διάσημος Ελληνοαμερικανός αστυνομικός συγγραφέας, σεναριογράφος και τηλεοπτικός παραγωγός σε μια δυνατή, εικονοκλαστική και ολίγον απρόβλεπτη, όπως και ο ίδιος, συνέντευξη με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο άντρας που επέστρεψε» (εκδ. Πατάκης).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η τηλεόραση που αγάπησα: 20 σημαντικές σειρές από την δεκαετία που λήγει

Δ. Πολιτάκης / Η τηλεόραση που αγάπησα: 20 σημαντικές σειρές από την δεκαετία που λήγει

Μια επιλογή με όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά - αλλά υποκειμενικά εν τέλει - κριτήρια από το τεράστιο εύρος τηλεοπτικών παραγωγών που έκαναν πρεμιέρα τα τελευταία δέκα χρόνια
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όλα είναι λαϊκισμός

Daily / Όλα είναι λαϊκισμός

Δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν αντικυβερνητικά γεγονότα. Δεν είναι σωστό. Είναι αχαριστία, είναι cringe, είναι λαϊκισμός. Η αμφισβήτηση είναι λαϊκισμός. Η διαμαρτυρία είναι λαϊκισμός. Η επίκληση του θυμικού είναι λαϊκισμός. Τα μνημόσυνα είναι λαϊκισμός.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ