«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire»

«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Πρόκειται για το χρονικό αστυνομικής αυθαιρεσίας μιας βαθιά διεφθαρμένης ειδικής μονάδας αστυνομικών με την επονομασία Gun Trace Task Force. 
0

Η νέα σειρά που φέρει την υπογραφή του Ντέιβιντ Σάιμον, δημιουργού εξαιρετικών δραματικών σειρών, όπως το Treme, το The Deuce, αλλά πάνω απ’ όλα, στη συνείδηση του κοινού, του αλησμόνητου The Wire, επιστρέφει στα λημέρια του τελευταίου, στους «κακόφημους» δηλαδή πίσω δρόμους της Βαλτιμόρης και στον ανάλγητο οπορτουνισμό και την παραλυτική γραφειοκρατία των δικαστικών και διωκτικών αρχών.

Θα ήταν όμως άδικο να συγκριθεί με μία από τα καλύτερες τηλεοπτικές σειρές (κατά πολλούς την καλύτερη και σίγουρα αυτή με την πιο έντονη και προφανή πολιτικοκοινωνική διάσταση) όλων των εποχών. 

Όχι επειδή δεν του αξίζει (ο πήχης στις δημιουργίες του Σάιμον και των συνεργατών του είναι πάντα πολύ υψηλός), αλλά απλά επειδή είναι εκ προοιμίου ασύμμετρη η σύγκριση ανάμεσα σ’ ένα έπος πέντε κύκλων και 60 επεισοδίων όπως το Wire και σε μια αυτοτελή μίνι σειρά έξι επεισοδίων με πολύ συγκεκριμένη θεματική, βασισμένη σε πραγματικά πρόσωπα και πράγματα.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν στιγμές στις αρχές κάθε επεισοδίου του We Own This City («Η πόλη μας ανήκει», όπως πιστεύουν αμέτρητοι μπάτσοι όχι μόνο στη Βαλτιμόρη αλλά παντού) που περιμένεις να μπει ξαφνικά το «Way Down in the Hole», το κομμάτι του Tom Waits που δέσποζε, σε διαφορετική βερσιόν, στους τίτλους αρχής καθενός από τους πέντε κύκλους του Wire.

Όπως και στο Wire, έτσι κι εδώ η πόλη της Βαλτιμόρης λειτουργεί κυρίως ως περιπτωσιολογική μελέτη μιας βαθιάς συστημικής κρίσης που έχει ως κύρια χαρακτηριστικά τη διαβρωτική υφή των δομών εξουσίας, τη χρόνια δυσλειτουργία των θεσμών, τη δαιδαλώδη διαπλοκή, την ολοκληρωτική επίθεση εναντίον των κατώτερων στρωμάτων.

Το We Own This City αποτελεί μια μεταφορά (σε σενάριο του Σάιμον μαζί με έναν εκ των βασικών σεναριογράφων του Wire, τον γνωστό, «δικό» μας συγγραφέα Τζορτζ Πελεκάνο) του ομώνυμου βιβλίου του δημοσιογράφου Τζάστιν Φέντον, που κυκλοφόρησε πέρσι. Πρόκειται για το χρονικό αστυνομικής αυθαιρεσίας μιας βαθιά διεφθαρμένης ειδικής μονάδας μη ένστολων αστυνομικών με την επονομασία Gun Trace Task Force, που έδρασε ανενόχλητη κατά το μεγαλύτερο μέρος της προηγούμενης δεκαετίας, και που πολλά από τα μέλη της βρίσκονται πλέον στη φυλακή.

Όπως και στο Wire, έτσι κι εδώ η πόλη της Βαλτιμόρης λειτουργεί κυρίως ως περιπτωσιολογική μελέτη μιας βαθιάς συστημικής κρίσης που έχει ως κύρια χαρακτηριστικά τη διαβρωτική υφή των δομών εξουσίας, τη χρόνια δυσλειτουργία των θεσμών, τη δαιδαλώδη διαπλοκή, την ολοκληρωτική επίθεση εναντίον των κατώτερων στρωμάτων, και αφήνει στον διάβα της ορδές απόκληρων και μια έντονη αίσθηση αδικίας και ανισότητας.

«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Ο Τζέιμι Χέκτορ στο «Wire» υποδυόταν με φυσική άνεση τον ψυχρό εγκληματία Μάρλο και εδώ υποδύεται τον (καλό) μπάτσο και μάλιστα έναν μπάτσο σπασίκλα με γυαλιά μυωπίας και γραβάτα.
«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Η Βρετανίδα ηθοποιός Γούνμι Μοσάκου υποδύεται την Νικόλ Στιλ, μια δικηγόρο επιτετραμμένη στο τμήμα Πολιτικών Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης.

Όσοι θυμούνται καλά (ή μάλλον δεν μπορούν να ξεχάσουν) το Wire θα σκάσουν ένα χαμόγελο αναγνώρισης βλέποντας να περιφέρονται κι εδώ κάποιες από τις πολλές φυσιογνωμίες της θρυλικής σειράς.

Πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ηθοποιού Τζέιμι Χέκτορ, που στο Wire υποδυόταν με φυσική άνεση τον ψυχρό εγκληματία Μάρλο (ανερχόμενο αφεντικό του «δρόμου» και έναν από τους σπάνιους ατόφιους «κακούς» της σειράς) και εδώ υποδύεται τον (καλό) μπάτσο και μάλιστα έναν μπάτσο σπασίκλα με γυαλιά μυωπίας και γραβάτα – έναν νυν ντετέκτιβ του τμήματος ανθρωποκτονιών που όμως είχε θητεύσει κοντά στους επίορκους συναδέλφους του από την «αμαρτωλή» μονάδα.

Μαζί με τη Νικόλ Στιλ, μια δικηγόρο επιτετραμμένη στο τμήμα Πολιτικών Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης, που την υποδύεται εξαιρετικά η Βρετανίδα ηθοποιός (γεννημένη στη Νιγηρία) Γούνμι Μοσάκου, αποτελούν θα λέγαμε τον κεντρικό ηθικό πυρήνα της σειράς. 

Ο κεντρικός χαρακτήρας όμως της σειράς είναι αναμφισβήτητα «κακός» και τον ερμηνεύει υποδειγματικά ο ηθοποιός Τζον Μπέρνταλ. Πρόκειται για τον αρχιφύλακα Γουέιν Τζένκινς ο οποίος υπήρξε ο ντε φάκτο επικεφαλής αυτής της επίλεκτης μονάδας η οποία για χρόνια λειτουργούσε υπό την ανοχή των ανωτέρων τους και της πολιτείας ως κοινή συμμορία που βούταγε χρήματα, έκλεβε και μεταπουλούσε ναρκωτικά, εκβίαζε πολίτες και με το «κύρος» της συγκάλυπτε ένα σωρό εγκληματικές δραστηριότητες. 

«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Ο κεντρικός χαρακτήρας όμως της σειράς είναι αναμφισβήτητα «κακός» και τον ερμηνεύει υποδειγματικά ο ηθοποιός Τζον Μπέρνταλ (δεξιά).

«Η σειρά αποτελεί ένα επίμετρο στην επιχειρηματολογία του Wire» έλεγε πριν από λίγο καιρό σε μια συνέντευξή του ο Ντέιβιντ Σάιμον. «Αν δίνεις έμφαση στις λάθος προτεραιότητες, αν παίζεις το παιχνίδι των στατιστικών και των αριθμών, αν εγκαταλείψεις την βασική αρχή του "να προστατεύεις και να υπηρετείς" τους πολίτες, τότε καταλήγεις με το είδος της αστυνομίας που δεν ευδοκιμεί μόνο στη Βαλτιμόρη, αλλά και αλλού».


 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Τζορτζ Πελεκάνος στη LiFO: «Υπάρχει γνήσιο κακό σε αυτό τον κόσμο»

Συνέντευξη / Ο Τζορτζ Πελεκάνος στη LiFO: «Υπάρχει γνήσιο κακό σε αυτό τον κόσμο»

Ο διάσημος Ελληνοαμερικανός αστυνομικός συγγραφέας, σεναριογράφος και τηλεοπτικός παραγωγός σε μια δυνατή, εικονοκλαστική και ολίγον απρόβλεπτη, όπως και ο ίδιος, συνέντευξη με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο άντρας που επέστρεψε» (εκδ. Πατάκης).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η τηλεόραση που αγάπησα: 20 σημαντικές σειρές από την δεκαετία που λήγει

Δ. Πολιτάκης / Η τηλεόραση που αγάπησα: 20 σημαντικές σειρές από την δεκαετία που λήγει

Μια επιλογή με όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά - αλλά υποκειμενικά εν τέλει - κριτήρια από το τεράστιο εύρος τηλεοπτικών παραγωγών που έκαναν πρεμιέρα τα τελευταία δέκα χρόνια
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ