Καλάθι στην εκπνοή

Καλάθι στην εκπνοή Facebook Twitter
Τίποτα δεν μπορεί να μαγαρίσει τον ενθουσιασμό του μεγάλου κοινού που παρακολουθεί να ηγείται της «επίσημης αγαπημένης» ένα τέτοιο φαινόμενο παγκόσμιας ακτινοβολίας, ένας διαστημάνθρωπος όπως ο Γιάννης Αντετοκούνμπο. Φωτο: FIBA.COM
0

«ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ο ΠΙΟ ΩΡΑΙΟΣ εθνικός ύμνος στον κόσμο: ο ύμνος στην ελευθερία». Με τον vintage οίστρο εθνικόφρονος κονφερασιέ ανήγγειλε ο Βαγγέλης Ιωάννου την ανάκρουση του ελληνικού εθνικού ύμνου πριν από τον αγώνα με την Ουκρανία στο Eurobasket.

Δεν ξέρω αν το έχει ξαναπεί – πιθανότατα ναι, ταιριάζει άλλωστε απολύτως στο εθνεγερτικό ρεπερτόριο που μεταχειρίζεται στις ερμηνείες του. Αργότερα θα έλεγε το κορυφαίο ακόμα και για τις δικές του πολύ υψηλές επιδόσεις στο cringe γλαφυρόμετρο: «Οι Ουκρανοί είναι από σίδερο, αλλά εμείς από ατσάλι».

Το πνεύμα του Βασίλη Γεωργίου παραμένει αειθαλές πενήντα τέσσερα ολόκληρα χρόνια μετά το έπος του ΑΕΚ - Σλάβια στο Καλλιμάρμαρο. 

Το βέβαιο είναι ότι ο συναρπαστικός αντιπερισπασμός που προσφέρουν σε καθημερινή σχεδόν βάση ο Γιάννης και τ’ άλλα παιδιά αποτελεί ένα είδος εθνικού τονωτικού σε αυτό το μετέωρο μεσοδιάστημα μεταξύ καλοκαιριού και (ζόρικου, ως αναμένεται) χειμώνα.

Εντάξει, εύκολος στόχος θα μου πεις (και θα συμφωνήσω), άσε που πολύ καλύτερα το αντιλαμβάνεται το άθλημα από κάτι άλλους που κλήθηκαν να αναμεταδώσουν, φαινομενικά χωρίς καμιά σχετική ενασχόληση προηγουμένως, και εν πάση περιπτώσει έχει και μια νοσταλγική γοητεία αυτή η μπαλάντα του βετεράνου κρατικοδίαιτου sportcaster.

Τίποτα, εξάλλου, δεν μπορεί να μαγαρίσει τον (δικαιολογημένο) ενθουσιασμό του μεγάλου κοινού που παρακολουθεί να ηγείται της «επίσημης αγαπημένης» ένα τέτοιο φαινόμενο παγκόσμιας ακτινοβολίας, ένας διαστημάνθρωπος όπως ο Γιάννης Αντετοκούνμπο που, αντίθετα από τον Νίκο Γκάλη, γεννήθηκε και μεγάλωσε εδώ.

(Μόνο σεβασμός για τον Μεγάλο Νικ, απλώς το υπενθυμίζω επειδή κυκλοφορούν ανάμεσά μας με ξινισμένα μούτρα διάφοροι συμπατριώτες μας που οι ιδέες, οι παραστάσεις και η αντίληψή τους για τον κόσμο έχουν μείνει στο 1987 και ακόμα πιο πίσω).

Είναι σημαντική η πορεία αυτής της τόσο ιδιαίτερης και τόσο υπερβατικής εθνικής ομάδας σε μια οικεία και αγαπημένη σε εμάς διοργάνωση όπως το Eurobasket –ασχέτως του αν πολλοί Ευρωπαίοι φίλαθλοι αγνοούν ακόμα και την ύπαρξή της–, όπου είχαμε πάρει για πρώτη φορά μετάλλιο (χάλκινο) το 1949 στο Κάιρο. Αντίθετα όμως από εκείνη τη διοργάνωση, που ήταν η πιο ταπεινή στην ιστορία του θεσμού, το φετινό Eurobasket φαίνεται να είναι ένα από τα πιο ανταγωνιστικά που έχουμε δει, κι ας μοιάζει μέχρι στιγμής η δική μας ομάδα περίπου εκτός συναγωνισμού.

Τα δύσκολα πάντως θα έρθουν, αν έρθουν, σε μερικές μέρες, όσο στενεύει ο δρόμος προς τον τελικό. Το βέβαιο είναι ότι ο συναρπαστικός αντιπερισπασμός που προσφέρουν σε καθημερινή σχεδόν βάση ο Γιάννης και τ’ άλλα παιδιά αποτελεί ένα είδος εθνικού τονωτικού σε αυτό το μετέωρο μεσοδιάστημα μεταξύ καλοκαιριού και (ζόρικου, ως αναμένεται) χειμώνα. Μακάρι να φτάσει η ομάδα ως το τέλος, κι ας είναι μετά βαρύ το comedown.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ευρωμπάσκετ 2022: Οι σταρ-αντίπαλοι της Εθνικής Ελλάδας

Θέματα / Ευρωμπάσκετ 2022: Οι σταρ-αντίπαλοι της Εθνικής Ελλάδας

Λούκα Ντόντσιτς, Νίκολα Γιόκιτς, Εβάν Φουρνιέ, Ρουντί Γκομπέρ, Ντομάντας Σαμπόνις, απέναντι στην Εθνική Ελλάδας και τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, στο πιο αμφίρροπο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα των τελευταίων δεκαετιών.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρακτικά Νομικά: Θα πάω φυλακή αν σκοτώσω τον θύτη μου; 

Οπτική Γωνία / Θα πάει φυλακή μια γυναίκα που θα σκοτώσει τον κακοποιητή της;

Μια συζήτηση με τη δικηγόρο Μαριάννα Βασιλείου για το «Σύνδρομο Κακοποιημένης Γυναίκας», τη δευτερογενή θυματοποίηση, και τη σημασία της άμυνας στο ελληνικό ποινικό δίκαιο.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο γιατρός της Σερίφου που έδωσε τα πάντα, μέχρι που δεν άντεξε άλλο

Οπτική Γωνία / Ο γιατρός της Σερίφου που έδωσε τα πάντα, μέχρι που δεν άντεξε άλλο

Ο Θανάσης Κοντάρης ήρθε από τη Σουηδία για να συμβάλει στη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας στις Κυκλάδες, μετέτρεψε την κλινική της Σερίφου σε μια πρότυπη μονάδα, αλλά αναγκάστηκε να φύγει ξανά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι λύκοι της Γκράβας, το Χάρβαρντ και το λαγούμι

Οπτική Γωνία / Οι λύκοι της Γκράβας, το Χάρβαρντ και το λαγούμι

Η αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και βλέπει την πλάτη της Ζωής Κωνσταντοπούλου, επαναφέρει τα σενάρια συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ και την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα. Πόσο ρεαλιστικά όμως είναι όλα αυτά; 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
ΕΠΕΞ Πορνό

Οπτική Γωνία / «Δεν μου αρέσει να νιώθω ότι παίζω τον ρόλο που είδαν σε μια ταινία πορνό»

Τρεις γυναίκες μιλούν για το πώς αντιμετώπισαν το θέμα της συστηματικής παρακολούθησης πορνογραφίας από τον ή την σύντροφό τους και για τις επιπτώσεις που είχε στη σχέση τους.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Αντιμόνιο στη Χίο: Τοξική πληγή ή πηγή πλούτου;

Ρεπορτάζ / Αντιμόνιο στη Χίο: Τοξική πληγή ή πηγή πλούτου;

Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εξόρυξη αντιμονίου στη Βόρεια Χίο έχει φέρει σε αντιπαράθεση την τοπική κοινωνία με την κυβέρνηση. Τι υποστηρίζει κάθε πλευρά και πόσο πιθανός είναι ο περιβαλλοντικός κίνδυνος;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Τις επόμενες μέρες Θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ανταπόκριση από την Κωνσταντινούπολη / «Τις επόμενες μέρες θα δούμε περισσότερη βία, συλλήψεις και οργή»

Ερντογάν εναντίον Ιμάμογλου: Η αρχή ή το τέλος μιας σκληρής σύγκρουσης; O διευθυντής της Milliyet, ο ανταποκριτής της «Süddeutsche Zeitung» και πολίτες περιγράφουν την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη και το χάος που απειλεί τη χώρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Eνηλικίωση, αυτή η αναπόφευκτη

Οπτική Γωνία / «Όταν, μεγάλος πια, χάνεις έναν γονιό, είσαι πολύ μεγάλος για να μεγαλώσεις»

Βγάζεις ταυτότητα στα 12, παίρνεις δίπλωμα οδήγησης μετά το λύκειο, έχεις δικαίωμα ψήφου στα 17. Όμως η αληθινή ενηλικίωση έρχεται όταν δεν είσαι πια το παιδί κάποιου.
ΛΙΝΑ ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗ
Μιχάλης Τσιντσίνης: «Σοβαρή ενημέρωση δεν σημαίνει και ξενέρωτη» Ή «Δεν λείπει η άποψη αλλά η έρευνα και η νηφάλια σκέψη»

Συνέντευξη / Μιχάλης Τσιντσίνης: «Σοβαρή ενημέρωση δεν σημαίνει και ξενέρωτη»

Ο διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης της «Καθημερινής» δίνει την πρώτη του συνέντευξη και μιλά για το μέλλον των εντύπων, την ποιοτική δημοσιογραφία, τα social media αλλά και την κριτική που έχει δεχθεί κατά καιρούς το μέσο στο οποίο εργάζεται. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ