Ό,τι αγγίζει πια ο Κάνιε Γουέστ από θησαυρός γίνεται κάρβουνο

0

ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ, αλλά ταυτόχρονα και πολύ γρήγορα, λόγω των πολύ προβοκατόρικων και ξεκάθαρα ακροδεξιών ξεσπασμάτων του, ο Κάνιε Γουέστ μετατρέπεται σε έναν αντι-Μίδα. Ό,τι αγγίζει παύει να έχει αξία, καταφέρνοντας ακόμα και τον χρυσό να τον μετατρέψει αμέσως σε άνθρακα.

Μετά τη Vogue, την Adidas και πολλές άλλες εταιρείες και φυσικά πρόσωπα που δημόσια τον έχουν αποκηρύξει ή έχουν διακόψει τις εμπορικές τους συμφωνίες μαζί του, μετά κι από την αναστολή των λογαριασμών του σε Instagram και Twitter, σειρά έχει η ίδια η μουσική βιομηχανία που τον ανέδειξε και που τώρα προσπαθεί να διαχειριστεί την πτώση του.

Το Spotify, η Universal και η Sony αποκηρύσσουν μεν τα αντισημιτικά σχόλια του 45χρονου ράπερ, διατηρούν όμως τα τραγούδια του στις πλατφόρμες τους διαθέσιμα για ακρόαση.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Spotify, Daniel Ek, δήλωσε, ερωτώμενος σχετικά, ότι δεν παραβιάζει με τα τραγούδια του τις πολιτικές εναντίον του «λόγου που παρακινεί σε μίσος». Σύμφωνα με την απάντηση του Ek στο πρακτορείο Reuters, αν τα «απλώς απαίσια σχόλια» του Γουέστ βρίσκονταν σε κάποιο podcast ή εμπεριέχονταν γενικά σε κάποια ηχογράφηση, τότε θα είχαν απομακρυνθεί από την πλατφόρμα.

Ο Κάνιε Γουέστ παρακινεί σαφώς σε θανάσιμη βία με tweets που αναφέρουν συγκεκριμένα τη φράση «θάνατος στους Εβραίους».

Με τον ίδιο τρόπο απάντησαν οι επί μακρόν συνέταιροι του ράπερ, Universal και Sony Music, οι οποίες αποκήρυξαν και αυτές με τη σειρά τους τις αντισημιτικές του δηλώσεις, χωρίς όμως να προβούν σε περαιτέρω οικονομικές και εμπορικές ενέργειες, που να επικυρώνουν έμπρακτα την απόσταση που θέλουν να κρατήσουν από τον μουσικό.

Την ίδια ώρα λοιπόν που διαφωνούν με τα σχόλια του Γουέστ, συνεχίζουν να εισπράττουν κανονικά έσοδα από τη μουσική του, ωθώντας πολλούς να τους ζητούν να σταθούν με συνέπεια και ευθύνη απέναντι στο κοινό τους.

Μεταξύ αυτών που αντέδρασαν ήταν ο Διευθύνων  Σύμβουλος της Endeavor, μιας εταιρείας πολυμέσων που, μεταξύ άλλων, μεταδίδει το UFC, Ari Emanuel, ζητώντας τους με δήλωσή του στους Financial Times να «μιλήσουν και να αναλάβουν δράση» εναντίον του Ye, όπως έχει μετονομαστεί τα τελευταία χρόνια ο Κάνιε Γουέστ.

«Ο Γουέστ δεν είναι ένα απλό πρόσωπο» είπε, «είναι ένα είδωλο της ποπ με εκατομμύρια οπαδούς παγκοσμίως. Και μεταξύ αυτών υπάρχουν νέοι άνθρωποι, των οποίων οι απόψεις βρίσκονται υπό διαμόρφωση». Οι εμπορικοί εταίροι του Γουέστ «προσφέρουν ένα ακροατήριο στο απατηλό μίσος» του καλλιτέχνη, σύμφωνα με τον Emanuel.

«Δεν πρέπει να υπάρξει καμία ανοχή για τον αντισημιτισμό του Γουέστ. Αυτή είναι μια ιστορική στιγμή, όπου το στοίχημα είναι πολύ μεγάλο για τις αξίες μας. Γι’ αυτό είναι κομβικό να τις υπερασπιζόμαστε ανοιχτά και να τις ενσαρκώνουμε στις ζωές μας. Η σιωπή και η αδράνεια δεν μπορούν να είναι οι επιλογές μας» τόνισε.

Από την πλευρά του ο Γουέστ αμύνθηκε, λέγοντας ότι «σε έναν κόσμο που οι συντηρητικές απόψεις θεωρούνται αμφιλεγόμενες, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι έχουμε το δικαίωμα να εκφραζόμαστε ελεύθερα». Οι συντηρητικές βέβαια απόψεις της εποχής μας, εδώ και πολλά χρόνια έχουν μετατοπιστεί πολύ μακριά από αντισημιτικές θέσεις, μια κοινή κατάκτηση του δυτικού κόσμου μετά από το Ολοκαύτωμα.

David Irving και πατέρας Πλεύρη

Ο Κάνιε Γουέστ, εν αγνοία του, θυμίζει την άνοδο και την πτώση του David Irving, κι αν σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να του μοιάσει επιστημονικά, με την απήχησή του μπορεί να πετύχει εκεί που ο Άγγλος ιστορικός απέτυχε.

Ο συγκεκριμένος αρνητής του Ολοκαυτώματος έχασε το επιστημονικό του κύρος, όταν αποδείχτηκε ότι ήταν όντως ρατσιστής και αντισημίτης από αγγλικό δικαστήριο, σε μια αποτυχημένη προσπάθειά του να ασκήσει δίωξη για συκοφαντική δυσφήμιση εναντίον της Αμερικανίδας ιστορικού Deborah Lipstadt και του εκδοτικού οίκου Penguin Books.

Τότε αρκετοί προοδευτικοί πολίτες, με εμβληματικότερο αυτών τον Christopher Hitchens, υπερασπίστηκαν το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης του Irving. Όμως δεν χρειάζεται να πάμε τόσο μακριά.

Το ίδιο είχε συμβεί και με την ελληνική περίπτωση του πατέρα Πλεύρη, όταν δικάστηκε για το βιβλίο του «Οι Εβραίοι», όπου είχε ανοίξει μια δημόσια συζήτηση σχετικά με το αν μπορεί να καταφέρεται εναντίον των Εβραίων και κατά πόσον μια τέτοια ενέργεια παρακινεί σε βία εναντίον τους.

Στην περίπτωση όμως του Κάνιε Γουέστ τα πράγματα είναι λίγο πιο ξεκάθαρα, όμως και πιο επικίνδυνα, όπως κατάλαβε έγκαιρα ο Ari Emanuel. Ο Κάνιε Γουέστ παρακινεί σαφώς σε θανάσιμη βία με tweets που αναφέρουν συγκεκριμένα τη φράση «θάνατος στους Εβραίους». Κι ίσως η απαίτηση μόνο από εμπορικούς ομίλους να αναλάβουν δράση εναντίον του Γουέστ να είναι πολύ ήπια, όταν θα έπρεπε να αναλάβει κανονικά δράση η πολιτεία.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η Μελόνι αγάπησε τον Γκράμσι

Οπτική Γωνία / Πώς η Μελόνι αγάπησε τον Γκράμσι

Όπως και άλλοι επιφανείς εκπρόσωποι της σύγχρονης ακροδεξιάς, η Ιταλίδα πρωθυπουργός έχει στραφεί στις ιδέες του κομμουνιστή φιλόσοφου περί «πολιτισμικής ηγεμονίας» για την οικοδόμηση μιας δεξιάς κυριαρχίας στον χώρο του πολιτισμού.
THE LIFO TEAM
Συρία: Οι ΗΠΑ προσπαθούν να συμφιλιώσουν ομάδες Κούρδων καθώς η Τουρκία συγκεντρώνει στρατό στο Κομπάνι

Ανάλυση / Συρία: Οι ΗΠΑ προσπαθούν να συμφιλιώσουν ομάδες Κούρδων καθώς η Τουρκία συγκεντρώνει στρατό στο Κομπάνι

Αφίχθη στη Συρία ο υπεύθυνος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τη βορειοανατολική Συρία, Σκοτ Μπολτζ - Οι Κούρδοι της Συρίας νιώθουν ότι η δέσμευση της Ουάσιγκτον απέναντί ​​τους εξασθενεί γρήγορα
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Δρούζοι: Η μουσουλμανική μειονότητα στη διελκυστίνδα Ισραήλ - Συρίας

Ανάλυση / Δρούζοι: Η μουσουλμανική μειονότητα διχάζεται μεταξύ Ισραήλ και Συρίας

Η μειονότητα των Δρούζων γύρω από τα υψώματα του Γκολάν δεν έχει αποφασίσει αν θέλει να παραμείνει στη Συρία - Η εκστρατεία προσεταιρισμού από το Ισραήλ, η προσπάθεια πειθούς του Τζολάνι και οι μπερδεμένοι Δρούζοι
LIFO NEWSROOM
Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Tech & Science / Τα UFO δεν εμφανίζονται ένα τυχαίο βράδυ Τρίτης την ώρα που βγάζουμε τα σκουπίδια

Πανικό έχουν προκαλέσει στις ΗΠΑ τα μυστηριώδη drones πάνω από τον ουρανό του Νιου Τζέρσεϊ, αλλά στο αιώνιο κυνήγι για τον εντοπισμό αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενων αντικειμένων, η ανθρώπινη μαρτυρία είναι συνήθως ο πιο αδύναμος κρίκος.
THE LIFO TEAM
Πέγκυ Αντωνάκου: Στην Google θα ξεκλειδώσουμε ερωτήσεις και αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε

Good Business Directory Vol.5 / «Στην Google θα ξεκλειδώσουμε αναζητήσεις που δεν ξέραμε καν ότι μπορούσαμε να απαντήσουμε»

Η γενική διευθύντρια της Google για τη ΝΑ Ευρώπη, Πέγκυ Αντωνάκου, περιγράφει πώς η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν τη ζωή μας τα επόμενα χρόνια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι ο ράπερ Noizy που τραγούδησε στις φιέστες του Έντι Ράμα στην Ελλάδα

Ρεπορτάζ / Noizy: Ο υπόδικος τράπερ φίλος του Έντι Ράμα

Δύο μήνες πριν εμφανιστεί στη Θεσσαλονίκη για να τραγουδήσει στην εθνικιστική φιέστα του Αλβανού πρωθυπουργού, οι αρχές του Κοσόβου καταζητούσαν τον Noizy, ύστερα από καταγγελία γνωστού TikΤoker, με τον οποίο είχε beef, για άγριο ξυλοδαρμό και βιασμό. 
ΜΑΡΙΟΣ ΑΫΦΑΝΤΗΣ
Πώς θα επηρεαστεί η Ελλάδα από τις εξελίξεις στη Συρία;

Διεθνή / Πώς θα επηρεαστεί η Ελλάδα από τις εξελίξεις στη Συρία;

Οι σχέσεις Ελλάδας – Τουρκίας και η νέα εποχή στη Συρία: Ο Ιωάννης Γρηγοριάδης, αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, κάτοχος έδρας Jean Monnet στις Ευρωπαϊκές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Μπίλκεντ στην Τουρκία και ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Άλις Μονρό δεν μίλησε;

Οπτική Γωνία / Γιατί η Άλις Μονρό κάλυψε τον παιδόφιλο άντρα της και την κακοποίηση της κόρης της;

Ο δεύτερος σύζυγος της πρόσφατα αποθανούσας, βραβευμένης με Νόμπελ Καναδής συγγραφέως ήταν παιδόφιλος και είχε κακοποιήσει σεξουαλικά τη μικρότερη κόρη της. Γιατί εκείνη παρέμεινε σιωπηλή;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Περιβάλλον / Πλαστική ρύπανση: Κανένας περιορισμός, απογοητευτική η εφαρμογή του νόμου

Γιατί δεν περιορίζεται η πλαστική ρύπανση στην Ελλάδα; Μια αποκαλυπτική έκθεση του WWF η οποία δίνει απαντήσεις για τις αλλαγές που δεν έγιναν στην καθημερινότητά μας, τις ευθύνες της πολιτείας αλλά και τη συμπεριφορά των πολιτών.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ